Hoppetuss Skrevet 8. august #1 Del Skrevet 8. august Gikk inn på facebook og fikk opp en side der det stod at jeg var suspendert. Grunner til det var at jeg kunne ha svindlet osv... Jeg bruker ikke facebook til annet enn å scrolle og samhandle med andre. Skriver aldri i kommentarfelt engang. Fikk beskjed om at jeg kan anke ved å sende inn bilde av meg selv j ulike vinkler. Enten blir det godkjent eller så vil profilen min bli slettet. Jeg har tofaktorpålogging, så det skal være vanskelig å hacke kontoen min. Noen som har vært borti lignende og vet om det er stor sannsynlighet for at jeg mister kontoen? Mye minner der. Og i disse dager er det jo håpløst å starte på nytt, med så mange «svindelkopier» av profiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 9. august #2 Del Skrevet 9. august Det er en reel ting de kan gjøre: https://nb-no.facebook.com/help/adsmanagerbuiltin/103873106370583?helpref=faq_content&locale2=nb_NO https://nb-no.facebook.com/help/497895248412837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym_en Skrevet 11. august #3 Del Skrevet 11. august Hoppetuss skrev (På 9.8.2024 den 0.05): Gikk inn på facebook og fikk opp en side der det stod at jeg var suspendert. Grunner til det var at jeg kunne ha svindlet osv... Jeg bruker ikke facebook til annet enn å scrolle og samhandle med andre. Skriver aldri i kommentarfelt engang. Fikk beskjed om at jeg kan anke ved å sende inn bilde av meg selv j ulike vinkler. Enten blir det godkjent eller så vil profilen min bli slettet. Jeg har tofaktorpålogging, så det skal være vanskelig å hacke kontoen min. Noen som har vært borti lignende og vet om det er stor sannsynlighet for at jeg mister kontoen? Mye minner der. Og i disse dager er det jo håpløst å starte på nytt, med så mange «svindelkopier» av profiler. Jeg opplevde dette i dag. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Løste det seg for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. august #4 Del Skrevet 14. august Veldig spesielt. Å sende et bilde av seg selv fra ulike vinkler beviser jo absolutt ingenting. Facebook vet da ikke hvordan brukeren med brukernavn "Kim Olsen" og epostadresse "[email protected]" egentlig skal se ut. Enda mindre om en person med et slikt utseende, eller et slikt brukernavn, er en svindler. Men bilder fra ulike vinkler kan brukes til ansiktsgjenkjenning og AI-generering av bilder, og selv om det er uklart hva Facebook eventuelt skulle bruke dette til, så selger de jo dataene dine til høystbydende, dvs hvem som helst som kan tenkes å bruke det til hva som helst. Jeg ville ikke vært komfortabel med å ha mitt 3D-tryne sirkulerende rundt gud vet hvor, så om jeg fikk et slikt ultimatum ville jeg sendt bilder av Donald Duck, eller julenissen kanskje. Om de ikke godtok det fikk det bare være med hele Facebook. Designmessig er det helt r*va uansett. Men synd med grupper for spesielle interesser der de dessverre ikke klarer å se utemfor Zuckerbergs univers. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. august #5 Del Skrevet 14. august Forresten, ikke for det, "ulike vinkler" er jo nokså åpent for tolkning. Om man sender ett bilde av fotbladene, ett av den ene rompeballen og ett opp i neseborene f.eks, så har man vel strengt tatt oppfylt kravene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå