AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 Jeg er nå på syklusdag 38…mensen er enda ikke kommet. Pleier å få mensen på dag 28-31. vi har hoppet av i svingen siden 2012! Aldri blitt gravid. Jeg kan ikke gå på hormonprevensjon, og siden vi skulle ha barn så bare gjor vi det sånn. Vi har nå to barn, siste er snart 2 år. Førstemann ble vi gravid ganske kjapt etter vi startet å prøve og ned nr 2 brukte vi over 1 år ned eggløsningstester og ble gravid måneden før vi skulle i gang ned IVF.. Så..kan bare ikke fatte om jeg skulle være gravid nå…nesten ikke hatt sex de siste ukene, men hoppet av i svingen, som alle andre ganger. Og nå er jeg på dag 38. 🤔 er det noen her som har hatt vansker med å bli gravid for så å bli gravid ved et «uhell»? Anonymkode: 227d2...0fb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 «Hoppe av i svingen» er ikke pålitelig som prevensjon. Så… ja. Anonymkode: 8f546...5fc 12 7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Skrevet 8. august 2024 Ta test, å hold oss utdatert. Anonymkode: 6ab92...4e5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Hoppe av i svingen» er ikke pålitelig som prevensjon. Så… ja. Anonymkode: 8f546...5fc Men sannsynligheten er jo veldig liten? Og vi hadde så problem med å få nr 2 🤔 må en tur på apoteket i morgen ja…hvilke andre grunner kan være? Er ikke stresset eller har noen sykdom, ikke slanket meg mye eller noe.. Anonymkode: 227d2...0fb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Skrevet 8. august 2024 Herregud, jeg orker ikke flere tråder om dette… Jeg får virkelig vondt av deg, for det er fortvilende å være uplanlagt gravid - men voksne folk må jo vite at dette ikke er en sikker prevensjonsmåte? Det er nyttig dersom det ikke er krise om man blir gravid, men absolutt ikke noe man kan stole på. Jeg håper for din del det er falsk alarm og du slipper med skrekken, men vær så snill å ta ordentlige forhåndsregler videre dersom ikke dere skal ha flere barn. Anonymkode: e6784...3ed 9 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #8 Skrevet 8. august 2024 Det kan slje. Men det går an at den er forinket av seg selv også. Så dette vet du ikke før du har tatt test. Anonymkode: 926c5...250
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #9 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud, jeg orker ikke flere tråder om dette… Jeg får virkelig vondt av deg, for det er fortvilende å være uplanlagt gravid - men voksne folk må jo vite at dette ikke er en sikker prevensjonsmåte? Det er nyttig dersom det ikke er krise om man blir gravid, men absolutt ikke noe man kan stole på. Jeg håper for din del det er falsk alarm og du slipper med skrekken, men vær så snill å ta ordentlige forhåndsregler videre dersom ikke dere skal ha flere barn. Anonymkode: e6784...3ed Herregud, jeg visste ikke at det var så mange tråder om dette… Det er ingen krise heldigvis. Bare syns det hadde vært litt snodig, etter 12 år med å hoppe av i svingen, og nesten IVF på sistemann og på sykehuset da de noe om at jeg ikke hadde så mange egg i eggposene(?) og noe om lav EMH verdi eller noe sånt…og så har vi hatt sex 3 ganger i sommer (hei småbarnsliv!) og så eventuelt skjer det🙄🤔 Anonymkode: 227d2...0fb
PurpleTuliip Skrevet 8. august 2024 #10 Skrevet 8. august 2024 Har ett vennepar som slet i 4 år med å bli gravid. De fikk barn med ivf. Hun ble senere helt plutselig gravid på prevensjon. Så ja. Det kan skje. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Herregud, jeg visste ikke at det var så mange tråder om dette… Det er ingen krise heldigvis. Bare syns det hadde vært litt snodig, etter 12 år med å hoppe av i svingen, og nesten IVF på sistemann og på sykehuset da de noe om at jeg ikke hadde så mange egg i eggposene(?) og noe om lav EMH verdi eller noe sånt…og så har vi hatt sex 3 ganger i sommer (hei småbarnsliv!) og så eventuelt skjer det🙄🤔 Anonymkode: 227d2...0fb Unskyld, der fikk visst du hele telleverket i fanget - beklager det 🙈 men ja, mange spør om dette - og jeg finner det smått utrolig. Så bra at det ikke er krise for din del, da har du jo forsåvidt brukt det på en forsvarlig måte. Lykke til uansett Anonymkode: e6784...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #12 Skrevet 9. august 2024 Ikke at vi holdt på "lenge", men holdt på i rundt et halvt år og timet med eggløsning, hadde masse sex, før jeg ble gravid med førstemann. Nå er jeg gravid igjen, og det gikk på første forsøk. Var bare litt sånn tilfeldig. Ante ikke om jeg hadde eggløsning og husket ikke sist mens 🤣 Hoppe av i svingen er jo ikke en sikker metode, så sjansen er jo der. Jeg kan heller ikke gå på p-piller, men bruker minipiller som prevensjon. Kanskje du kan teste det etterhvert? Anonymkode: c416d...189
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #13 Skrevet 9. august 2024 Ja du kan virkelig ha blitt gravid. Beklager, men når voksne mennesker spør om deres sexuelle aktivitet kan føre til barn så blir jeg litt oppgitt. Det kan gå bra lenge, det kan gå bra til man faktisk prøver, men det betyr ikke at det er trygt. Anonymkode: d50a5...248 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #14 Skrevet 9. august 2024 Min bestefar fikk 8 barn på den «prevensjonen» Anonymkode: d8281...65d 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #15 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er nå på syklusdag 38…mensen er enda ikke kommet. Pleier å få mensen på dag 28-31. vi har hoppet av i svingen siden 2012! Aldri blitt gravid. Jeg kan ikke gå på hormonprevensjon, og siden vi skulle ha barn så bare gjor vi det sånn. Vi har nå to barn, siste er snart 2 år. Førstemann ble vi gravid ganske kjapt etter vi startet å prøve og ned nr 2 brukte vi over 1 år ned eggløsningstester og ble gravid måneden før vi skulle i gang ned IVF.. Så..kan bare ikke fatte om jeg skulle være gravid nå…nesten ikke hatt sex de siste ukene, men hoppet av i svingen, som alle andre ganger. Og nå er jeg på dag 38. 🤔 er det noen her som har hatt vansker med å bli gravid for så å bli gravid ved et «uhell»? Anonymkode: 227d2...0fb Erre mulig å være så dum i 2024… Anonymkode: 56dbb...e93 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #16 Skrevet 9. august 2024 Å hoppe av i svingen er aldri og kommer aldri til å bli en sikker metode. De fleste vet at før en mann får utløsning så kommer det noen dråper ut først 🫣 Anonymkode: 591dc...e00 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #17 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er nå på syklusdag 38…mensen er enda ikke kommet. Pleier å få mensen på dag 28-31. vi har hoppet av i svingen siden 2012! Aldri blitt gravid. Jeg kan ikke gå på hormonprevensjon, og siden vi skulle ha barn så bare gjor vi det sånn. Vi har nå to barn, siste er snart 2 år. Førstemann ble vi gravid ganske kjapt etter vi startet å prøve og ned nr 2 brukte vi over 1 år ned eggløsningstester og ble gravid måneden før vi skulle i gang ned IVF.. Så..kan bare ikke fatte om jeg skulle være gravid nå…nesten ikke hatt sex de siste ukene, men hoppet av i svingen, som alle andre ganger. Og nå er jeg på dag 38. 🤔 er det noen her som har hatt vansker med å bli gravid for så å bli gravid ved et «uhell»? Anonymkode: 227d2...0fb Statistikken tilsier vel at om dere har holdt på sånn i 12 år, så er det vel en mulighet? Med mindre du er i slutten av 30-årene og mensen begynner å påvirkes av perimenopause. Anonymkode: 33a32...101
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #18 Skrevet 9. august 2024 Men hvis dere er ferdig med barn så kan jo han sterilisere seg hvis du ikke vil gå på noen prevensjon. Anonymkode: 2eb58...0db 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #19 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Herregud, jeg visste ikke at det var så mange tråder om dette… Det er ingen krise heldigvis. Bare syns det hadde vært litt snodig, etter 12 år med å hoppe av i svingen, og nesten IVF på sistemann og på sykehuset da de noe om at jeg ikke hadde så mange egg i eggposene(?) og noe om lav EMH verdi eller noe sånt…og så har vi hatt sex 3 ganger i sommer (hei småbarnsliv!) og så eventuelt skjer det🙄🤔 Anonymkode: 227d2...0fb Hvis du ikke ønsker graviditet så må du nesten gjøre noe med det, gå på prevensjon. Det er en rekke ting du kan gå på, foreksempel minipilla? Det er også opp til dere å legge opp et løp der dere kan ha sex. Barna deres er vel ikke med dere på soverommet? Anonymkode: 6ab92...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #20 Skrevet 9. august 2024 Igjen, ta test så har du svaret. Anonymkode: 6ab92...4e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå