AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg hadde ei bestevenninne og vi var skikkelig close i flere år, var ofte hjemme hos hverandre, ute på byen osv. men mistet kontakten etterhvert da hun fikk seg mann og barn. Møtte henne tilfeldig på butikken for noen år siden og vi slo av en prat. Hun er av typen som veldig ofte legger ut bilder av barna sine på some.. Jeg tenkte at det nå var lenge siden hun hadde lagt ut noe og ble nysgjerrig, søkte henne opp og oppdaget at hun hadde slettet meg, hun har også slettet søsteren min som hun kjente godt. Jeg ble skikkelig skuffet og synes det var ekkelt gjort. Nå sitter jeg her å tenker på hvorfor hun har gjort det.. ikke har jeg vært slem mot henne og ikke har vi pratet på noen år. Aner ikke hva grunnen kan være? Anonymkode: 8736a...f43 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. august 2024 #2 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ei bestevenninne og vi var skikkelig close i flere år, var ofte hjemme hos hverandre, ute på byen osv. men mistet kontakten etterhvert da hun fikk seg mann og barn. Møtte henne tilfeldig på butikken for noen år siden og vi slo av en prat. Hun er av typen som veldig ofte legger ut bilder av barna sine på some.. Jeg tenkte at det nå var lenge siden hun hadde lagt ut noe og ble nysgjerrig, søkte henne opp og oppdaget at hun hadde slettet meg, hun har også slettet søsteren min som hun kjente godt. Jeg ble skikkelig skuffet og synes det var ekkelt gjort. Nå sitter jeg her å tenker på hvorfor hun har gjort det.. ikke har jeg vært slem mot henne og ikke har vi pratet på noen år. Aner ikke hva grunnen kan være? Anonymkode: 8736a...f43 Dette kan jo være et hint? Jeg startet men "reise" i sosiale medier med over 1000 "venner" på Facebook - jeg la til alle jeg på ett eller annet tidspunkt hadde møtt i en eller annen sammenheng. Nå har jeg slettet alle de jeg ikke har mer eller mindre daglig kontakt med. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 8. august 2024 #3 Del Skrevet 8. august 2024 Hun har fått seg mann og barn, og det er så klart en ny fase i livet hennes. Man utvikler seg, og folk får nye prioriteringer. Du vet vel at det er lett å miste kontakten når livet tar en annen retning? Kanskje hun bare vil holde livet sitt privat nå, eller kanskje hun rett og slett er drittlei av gamle relasjoner som ikke gir noe. Slutt å overtenke. Hvis hun har valgt å slette deg, så er det hennes valg, og det er ikke nødvendigvis et personlig angrep mot deg. Respekter det og gå videre. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Del Skrevet 8. august 2024 Helt vanlig å slette folk man ikke har kontakt med lenger. Er ikke noe man skal ta personlig. Har ikke jeg hatt kontakt med noen på 1-2 år sletter jeg dem. Anonymkode: 11d60...ff9 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde ei bestevenninne og vi var skikkelig close i flere år, var ofte hjemme hos hverandre, ute på byen osv. men mistet kontakten etterhvert da hun fikk seg mann og barn. Møtte henne tilfeldig på butikken for noen år siden og vi slo av en prat. Hun er av typen som veldig ofte legger ut bilder av barna sine på some.. Jeg tenkte at det nå var lenge siden hun hadde lagt ut noe og ble nysgjerrig, søkte henne opp og oppdaget at hun hadde slettet meg, hun har også slettet søsteren min som hun kjente godt. Jeg ble skikkelig skuffet og synes det var ekkelt gjort. Nå sitter jeg her å tenker på hvorfor hun har gjort det.. ikke har jeg vært slem mot henne og ikke har vi pratet på noen år. Aner ikke hva grunnen kan være? Anonymkode: 8736a...f43 Dere har ikke hatt kontakt på flere år.. Ikke alle ønsker å samle på venner på facebook og finner det helt naturlig å da slette folk man ikke har kontakt med. Hvis du spør deg selv, hva er vitsen med å dele barnebilder og annet intimt fra hverdagen og privatlivet med folk man ikke har i livet? Anonymkode: 867ef...706 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 Mezzosoprena skrev (4 minutter siden): Dette kan jo være et hint? Jeg startet men "reise" i sosiale medier med over 1000 "venner" på Facebook - jeg la til alle jeg på ett eller annet tidspunkt hadde møtt i en eller annen sammenheng. Nå har jeg slettet alle de jeg ikke har mer eller mindre daglig kontakt med. Så det vil si at du har også slettet din tidligere bestevenner osv? Anonymkode: 8736a...f43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Klippet bort tekst. Jeg ble skikkelig skuffet og synes det var ekkelt gjort. Nå sitter jeg her å tenker på hvorfor hun har gjort det.. ikke har jeg vært slem mot henne og ikke har vi pratet på noen år. Aner ikke hva grunnen kan være? Anonymkode: 8736a...f43 Du skriver nok svaret selv. Anonymkode: 7685e...6ae 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #8 Del Skrevet 8. august 2024 Hva er egentlig vitsen med å ha flest mulig venner? Enkelte av oss foretrekker å begrense det til dem vi har kontakt med på noe vis, helt merkelig å reagere negativt på det. Anonymkode: 2c020...2c6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #9 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så det vil si at du har også slettet din tidligere bestevenner osv? Anonymkode: 8736a...f43 Jeg har også det. Hvorfor skal jeg ha folk jeg ikke prater med på Facebook? Anonymkode: 281a7...414 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har også det. Hvorfor skal jeg ha folk jeg ikke prater med på Facebook? Anonymkode: 281a7...414 Visste faktisk ikke at folk tenkte sånn, når man har vært venner i flere år og har mistet kontakten på grunn av forskjellige årsaker ser jeg ikke noe i veien for å likevel beholde dem som venner på Facebook, da vi har en fortid sammen og flere minner. ts Anonymkode: 8736a...f43 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Visste faktisk ikke at folk tenkte sånn, når man har vært venner i flere år og har mistet kontakten på grunn av forskjellige årsaker ser jeg ikke noe i veien for å likevel beholde dem som venner på Facebook, da vi har en fortid sammen og flere minner. ts Anonymkode: 8736a...f43 Beholder minner i hodet jeg. Ikke ved å se at min gamle venn ligger i en liste med 300 perifere gamle kollegaer og folk fra en sport jeg gikk på for 13 år siden. Anonymkode: 281a7...414 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #12 Del Skrevet 8. august 2024 I en hektisk hverdag med jobb, mann og barn snakker jeg ikke med gamle venner og bekjente daglig, men jeg sletter de jo ikke på sosiale medier av den grunn. Når man sletter folk er det jo et tegn på at en ikke ønsker kontakt. Og det synes jeg er sært. Anonymkode: 45db4...a18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #13 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I en hektisk hverdag med jobb, mann og barn snakker jeg ikke med gamle venner og bekjente daglig, men jeg sletter de jo ikke på sosiale medier av den grunn. Når man sletter folk er det jo et tegn på at en ikke ønsker kontakt. Og det synes jeg er sært. Anonymkode: 45db4...a18 Nettopp, har ikke så mye tid til venner selv. Men, sletter de jo ikke heller på sosiale medier. Synes det bare er koselig å like bilder de deler eller omvendt.. ts Anonymkode: 8736a...f43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #14 Del Skrevet 9. august 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Visste faktisk ikke at folk tenkte sånn, når man har vært venner i flere år og har mistet kontakten på grunn av forskjellige årsaker ser jeg ikke noe i veien for å likevel beholde dem som venner på Facebook, da vi har en fortid sammen og flere minner. ts Anonymkode: 8736a...f43 Jeg tenker det samme som deg, TS. Min beste venninne fra studietiden slettet meg, og jeg ble ikke invitert i bryllupet hennes. Jeg ble såret og fortvilet, og når jeg spurte andre om råd så føyset de det vekk med "Det er jo bare Facebook!" (som om jeg er fryktelig opptatt av sosiale medier, noe jeg ikke er). Det handler ikke om sosiale medier, men om relasjonen. Jeg fikk øye på vedkommende eks-bestevenninne en gang flere år senere, men hun så meg ikke. Den naturlige reaksjonen ville jo vært å gå bort og si hei, men jeg klarte ikke få meg til det. Hun har jo satt en strek over vennskapet vårt og signalisert at hun ikke vil ha kontakt med meg. Jeg kommer aldri til å ta opp telefonen og spørre henne hvordan det går, og hun kommer aldri til å gjøre det samme med meg. Vennskapet er over for godt, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg velger dog å sette pris på det vi hadde sammen, og huske de gode stundene. Jeg har jo brukt utallige timer av livet mitt sammen med henne, og jeg vil ikke se på dem som bortkastet. Hva hun tenker og mener er i grunn irrelevant, siden alt dette nå er i fortid, og vi ikke har noen fremtid sammen. Anonymkode: b8538...f34 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #15 Del Skrevet 9. august 2024 Hun høres arrogant ut. Ville tenkt at det viser hennes dårlige kvaliteter, der hun plutselig føler seg for god for mennesker hun har hatt tett omgang med tidligere. Sletter folk i blant, men da er det pga plagsom oppførsel, ekstreme meninger ol. Anonymkode: 5275b...7d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #16 Del Skrevet 9. august 2024 Jeg sletter folk jeg ikke har hatt kontakt med på flere år, har ikke behov for masse ukjente "venner" på some. Anonymkode: 98378...8af 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #17 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sletter folk jeg ikke har hatt kontakt med på flere år, har ikke behov for masse ukjente "venner" på some. Anonymkode: 98378...8af Samme her. Har slettet folk jeg har likt godt, men hvis jeg ikke har opprettholdt noe kontakt med dem eller dem med meg, har jeg slettet dem. Anonymkode: ae33b...e5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 9. august 2024 #18 Del Skrevet 9. august 2024 Jeg har aldri slettet noen. Så jeg synes det er litt rart, men vet mange gjør det med noen de ikke har særlig kontakt med. Det kan være hun ikke er på sosiale medier mer. Eller at hun har opprettet ny konto, og vil legge deg til der etter hvert. Hadde jeg opplevd det, hadde jegvel bare sendt en ny forespørsel og gått ut fra at det ihun ikke hadde slettet meg med vilje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #19 Del Skrevet 9. august 2024 Enig med flere her. I starten på Facebook så var det viktig å ha flest mulig «venner». Sånn er det ikke lenger for mange åpenbart. Bevisstheten min har økt betraktelig, særlig på det problematiske i å hungre etter likes og hjerter. Det er ekstremt usunt. Videre er det også usunt at vi sammenlikner oss med alles glansbilder og kjenner oss dårlige for hva vi selv opplever i eget liv. Jeg tok en opprydning i Facebook og slettet alle som jeg ikke har nær kontakt med. Dette skjedde i en periode hvor jeg hadde det dårlig selv og slett ikke hadde godt av å se på andres lykke. Til slutt deaktiverte jeg Facebook, da det for meg endte med å bli latterlig når jeg gjennomskuet både mitt eget og andres behov for oppmerksomhet og likes. Forøvrig kan det jo være at venninnen din også har fått økt bevissthet rundt det å dele informasjon om, og bilder av barna til et stort antall irrelevant mennesker. Anonymkode: 1caf9...fa0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #20 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har også det. Hvorfor skal jeg ha folk jeg ikke prater med på Facebook? Anonymkode: 281a7...414 Hvorfor ikke? Anonymkode: 5f705...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå