MissSkog Skrevet 9. august 2024 #21 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun hater mannen min fordi han "stjal meg fra henne". Så jeg må velge mellom skilmisse eller å miste arven... Mitt søsken kommer aldri til å få barn så jeg antar arven likevel kommer til å komme tilbake til oss siden jeg er den eneste med barn (altså hennes barnebarn). -ts Anonymkode: b9313...b0c Dersom ditt søsken ønsker det så kan hen testamentere bort alt. Uten livsarvinger er det ikke pliktarv og det er ikke sikkert dine barn arver en krone derfra. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #22 Skrevet 9. august 2024 Sitter din mor i uskiftet bo fra fin far, kan hun ikke gi bort noe. Anonymkode: c04ae...cf3 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #23 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min mor elsker å true med arven når hun ikke får det som hun ønsker. Hun sier at hun har snakket med advokat og kan testamentere bort alt til mitt søsken. Altså, fjerne meg fra å arve noe. Det er snakk om ganske betydelige summer i både eiendom og reine penger, samt mye annet som har verdi av både målbar og ikke-målbar nivå. Stemmer det at foreldre kan gi bort både eiendom, penger, ++++ til bare ett barn? Anonymkode: b9313...b0c Hvorfor tenker du at du har krav på verdiene til foreldrene dine fra et moralsk perspektiv? Anonymkode: 31d02...500
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #24 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men er det ikke ulovlig å sette over alt på ett barn mens man lever? Selvsagt er det ikke ulovlig å gjøre hva man vil med egen eiendom så lenge det ikke er involverer kriminelle handlinger. Hun kan overføre alt innestående av penger til det andre barnet, overføre huset til barnet, bilen, alt innbo osv. Men da sitter hun jo selv igjen med ingenting - hverken i form av formue eller råderett (med mindre det gies bort med en klausul om at hun skal kunne bo i huset, benytte bilen osv så lenge hun lever). Dette er hverken ulovlig eller å lure systemet. Det er hennes rett. Men vil som nevnt ha noen uheldige konsekvenser hun neppe ønsker. Så hun gjør det neppe. Er nok tomme trusler som du som voksen burde trekke på skuldrene av. På den annen side, synes jeg det er rart å tenke på hva man skal arve lenge før vedkommende er død. Hun trenger ikke å gi bort pengene for å bruke de opp. Hun kan selge alt hun eier og reise på jordomseiling resten av sitt liv om hun vil. Og dermed bruke opp sine verdier på seg selv. Anonymkode: c60b7...f9c
Malvinka Skrevet 9. august 2024 #25 Skrevet 9. august 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Hun hater mannen min fordi han "stjal meg fra henne". Så jeg må velge mellom skilmisse eller å miste arven... Mitt søsken kommer aldri til å få barn så jeg antar arven likevel kommer til å komme tilbake til oss siden jeg er den eneste med barn (altså hennes barnebarn). -ts Anonymkode: b9313...b0c Om dine søsken ikke får barn så er det dine barn som arver bare om de ikke har ektefeller. I så fall er det ektefeller som arver og så igjen dere familie etter dem. Men vi snakker om potensielt 50+ år til minimum med mindre du er veldig gammel. Innen da kan arven ha vært brukt opp uansett
MollyJones Skrevet 9. august 2024 #26 Skrevet 9. august 2024 Om hun krever skilsmisse for å ikke gjøre deg arveløs hadde jeg bedt henne dra til helvette, og sluttet å ha kontakt med henne. Hun hadde heller ikke fått truffet barnebarna sine. Makan til å ha la folk ha makt over livet ditt. Så fikk arv være av - det er ikke penger du uansett kan regne med - du kan dø før henne, hun kan ha mindre kapital enn hun gir utrykk for, hun kan leve til hun er 100 - skal hun kontrollere livet ditt bare fordi du kanskje kan få noen penger når du er 75-ish? Lev ditt liv, ta dine valg og slutt å la din mor ha makt over deg ❤️ (Med mindre din mann banker deg jevnlig/er yrkeskriminell i mafiagjenger og du fortsatt blir hos han fordi "han er jo egentlig veldig snill" - da kan det være en desperat mors gjerning). 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #27 Skrevet 9. august 2024 MissSkog skrev (1 time siden): ‘Verre med barnebarn’? Barnebarn har da ikke arveplikt så lenge foreldrene lever? Mange velger riktignok å gi arv videre til barna sine, men ikke alle har økonomisk mulighet til det. Mente at det er slik det er. Ikke arv. Har opparbeidet oss solid formue selv. Så dem får det godt den dagen vi dør. At ei farmor nekter å ha noe med oss å gjøre bare for at hun ikke kan bestemme alt. Arv driter vi en lang mars i. Anonymkode: 6732a...639
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #28 Skrevet 9. august 2024 Malvinka skrev (1 time siden): Om dine søsken ikke får barn så er det dine barn som arver bare om de ikke har ektefeller. I så fall er det ektefeller som arver og så igjen dere familie etter dem. Men vi snakker om potensielt 50+ år til minimum med mindre du er veldig gammel. Innen da kan arven ha vært brukt opp uansett Ikke hvis søsken har skrevet testamente, de kan gi bort alt til hjemløse katter i stedet for nevøer/nieser/søsken. Anonymkode: 271be...5a8
Malvinka Skrevet 9. august 2024 #29 Skrevet 9. august 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Ikke hvis søsken har skrevet testamente, de kan gi bort alt til hjemløse katter i stedet for nevøer/nieser/søsken. Anonymkode: 271be...5a8 Tror du mistet hele poenget mitt og det var at det uansett var såpass uaktuelt at man ikke bør sitte og vente på arven
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #30 Skrevet 11. august 2024 On 8/8/2024 at 11:06 PM, VetAlt said: Ja, hun sa til meg at hvis du stemmer SV igjen blir du arveløs! Der mista du sympatien! Hvem er så dumme at de stemmer sv som vil ruinere oss totalt hvis de får nok makt? Du må være uten utdanning/ufør, de elsker å bruke andres penger. 😂 Anonymkode: fbcb0...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #31 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Der mista du sympatien! Hvem er så dumme at de stemmer sv som vil ruinere oss totalt hvis de får nok makt? Du må være uten utdanning/ufør, de elsker å bruke andres penger. 😂 Anonymkode: fbcb0...3d1 😂 Anonymkode: 271be...5a8
Maskinfører Skrevet 11. august 2024 #32 Skrevet 11. august 2024 VetAlt skrev (På 8.8.2024 den 23.06): Ja, hun sa til meg at hvis du stemmer SV igjen blir du arveløs! Ja det kan nok stemme for SV vil jo helst at Arv skal tilfalle staten sa da blir du jo arveløs 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå