AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 Har bodd i samme hus som svigermor i 12 år. Deler inngang/gang. Jeg er redd dette boforholdet kjører forholdet i grøfta, mens samboer mener jeg ville funnet noe annet å "klage på" hvis vi bodde et annet sted. Jeg føler livet vårt er satt på vent frem til svigermor ligger under torven. Anonymkode: bc6e2...121 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Skrevet 8. august 2024 Flytt ut da. Anonymkode: 4f2c2...566 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Skrevet 8. august 2024 Hvorfor kan dere ikke flytte? Anonymkode: 01a64...df7 1
vea Skrevet 8. august 2024 #5 Skrevet 8. august 2024 Lag en ny inngang å separer boenhetene helt så det er klare skiller?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Skrevet 8. august 2024 vea skrev (Akkurat nå): Lag en ny inngang å separer boenhetene helt så det er klare skiller? Huset er bygd slik at boenhetene ikke kan separeres. Da må det bygges opp nytt toalett og kjøkken for svigermor, pga romavgrensningen. Anonymkode: bc6e2...121
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor kan dere ikke flytte? Anonymkode: 01a64...df7 Samboer eier huset. Anonymkode: bc6e2...121 1
Brunello Skrevet 8. august 2024 #8 Skrevet 8. august 2024 svartkatt skrev (2 minutter siden): Hvorfor? Hva er det som er problemet? Jeg vil tro problemet er at det blir for mye kontakt. Mulig svigermor også bryr seg for mye. Jeg fatter ikke at folk orker å bo i generasjonsboliger. Familie bør bo såpass nærme at man kan komme på korte besøk, men samtidig så langt fra at de må kjøre. 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #9 Skrevet 8. august 2024 svartkatt skrev (4 minutter siden): Hvorfor? Hva er det som er problemet? Mangler privatliv. Stor forskjell på å skulle bo slik hvis man var i tyveårene kontra 40 årene. Anonymkode: bc6e2...121 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Skrevet 8. august 2024 Brunello skrev (2 minutter siden): Jeg vil tro problemet er at det blir for mye kontakt. Mulig svigermor også bryr seg for mye. Jeg fatter ikke at folk orker å bo i generasjonsboliger. Familie bør bo såpass nærme at man kan komme på korte besøk, men samtidig så langt fra at de må kjøre. Skulle gjerne ønsket å kunne vite at jeg kunne spasert naken etter en dusj for å hente klær etc hvis jeg glemmer det. Nå må man alltid gå 100% påkledd. Sexlivet er i tillegg ikke eksisterende, så det er mye moro dette. Jeg hadde aldri sett for meg at svigermor skulle bli boende i så mange år. Jeg føler selv jeg har blitt arere og rarere de to siste årene..og lurer på om det kommer av bosituasjonen, eller om den ikke har noen påvirkning. Vet ikke lenger hvem jeg er.. Anonymkode: bc6e2...121 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Skrevet 8. august 2024 Så du bor hos typen og mora hans? Og dere deler bad ect? Hadde han samboeren din vært mer spennende uten moren tett på da? Han kan jo prøve finne ei ny dame som vil bo sånn 😅 Har dere ikke barn, er det jo bare å flytte. Anonymkode: 5cc27...f18 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #12 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så du bor hos typen og mora hans? Og dere deler bad ect? Hadde han samboeren din vært mer spennende uten moren tett på da? Han kan jo prøve finne ei ny dame som vil bo sånn 😅 Har dere ikke barn, er det jo bare å flytte. Anonymkode: 5cc27...f18 Har hver vår "leilighet" med eget kjøkken og bad . Deler felles inngang/gangparti. Skjønte ikke helt hva du mente med "hadde han samboeren din vært mer spennende uten moren tett på?". Anonymkode: bc6e2...121
Ava+, Skrevet 8. august 2024 #13 Skrevet 8. august 2024 Jeg bodde slik du beskriver. Jeg klarte det bare i et par år før jeg flyttet bort. Nå bor jeg i hus med en annen mann og lever i frihet uten noens svigermor i yttergangen. Eks-svigermor var for øvrig kjempegrei, men slitsomt å bo så tett. Jeg anbefaler derfor at dere finner dere et nytt sted å bo eller at du flytter for deg selv:) 2 2
Virrevirrevapp Skrevet 8. august 2024 #14 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har hver vår "leilighet" med eget kjøkken og bad . Deler felles inngang/gangparti. Anonymkode: bc6e2...121 Går det an å sette opp dør fra gangen og inn til deres del?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #15 Skrevet 8. august 2024 Virrevirrevapp skrev (6 minutter siden): Går det an å sette opp dør fra gangen og inn til deres del? De har nok en dør. En tomannsbolig med felles inngang. Anonymkode: 30160...a2f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #16 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle gjerne ønsket å kunne vite at jeg kunne spasert naken etter en dusj for å hente klær etc hvis jeg glemmer det. Nå må man alltid gå 100% påkledd. Sexlivet er i tillegg ikke eksisterende, så det er mye moro dette. Jeg hadde aldri sett for meg at svigermor skulle bli boende i så mange år. Jeg føler selv jeg har blitt arere og rarere de to siste årene..og lurer på om det kommer av bosituasjonen, eller om den ikke har noen påvirkning. Vet ikke lenger hvem jeg er.. Anonymkode: bc6e2...121 gjør det noe om svigermor ser deg naken? Hun ville jo uansett sett det samme i en garderobe? Og trenger dere å ha sex i gangen da? Anonymkode: 31863...dc8 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #17 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har bodd i samme hus som svigermor i 12 år. Deler inngang/gang. Jeg er redd dette boforholdet kjører forholdet i grøfta, mens samboer mener jeg ville funnet noe annet å "klage på" hvis vi bodde et annet sted. Jeg føler livet vårt er satt på vent frem til svigermor ligger under torven. Anonymkode: bc6e2...121 Syns ikke det høres ut som dere har så mye forhold å ta vare på. sikker på at ikke det er forholdet som egentlig er problemet, og ikke svigermor i seg selv? kan ofte være lettere å plassere problemet en annen plass enn det er, og ville egentlig samlivet være en dans på roser om svigermor døde? Anonymkode: a512f...333 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #18 Skrevet 8. august 2024 Jeg og mannen min bodde i en periode hos svigers da vi var relativt nye i forholdet, sånn omtrent to år. Selv om vi var et særdeles,"perfekt" par på alle måter, klarte svigermors oppførsel nesten å ødelegge det fine vi hadde sammen på relativt kort tid. En samlivsaterapeut reddet oss, nå blir vi trolig gamle sammen. Både jeg og mannen har et nydelig forhold til begges svigerforeldre i dag, men det å bo under samme tak var helt for jævlig for oss og svigermor. Anonymkode: 7b630...50b 2
Virrevirrevapp Skrevet 8. august 2024 #19 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har nok en dør. En tomannsbolig med felles inngang. Anonymkode: 30160...a2f Hvorfor skal da svigermor se henne om hun går naken? 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #20 Skrevet 9. august 2024 De eneste tilfellene jeg kan tenke meg at et sånt "samboerskap" går greit, er når svigerforeldre er helt selvgående og holder på med egne ting mesteparten av tiden, og man sees av og til når det passer slik. Noen jeg kjenner har et veldig nært forhold til svigermoren (uten at de bor på samme sted), hun er der omtrent alltid, sitter klar i sofaen når de ber hjem vennepar på kaffe, er godt plassert i baksetet når de drar på ferie, er omtrent alltid med dem på hytta, osv. Det er en grei dame, og hun har hjulpet dem mye med barnepass, men vi er flere som har snakket oss imellom om at det er godt gjort at svigersønnen tolererer alt. De får jo nesten ikke privatliv for seg selv, når hun alltid sitter der. Når jeg blir svigermor har jeg bestemt meg for at sønn og svigerdatter skal få styre seg selv. Jeg blir med på noe, og jeg kan stille opp når det trengs, men jeg kommer ikke til å henge rundt dem støtt og stadig. Synes alle burde tenke sånn, og ikke bare tenke på seg selv og at man skal bli inkludert i alt som skjer i barnas liv. De må få lov til å ha noe for seg selv. Til TS vil jeg si at du bør tenke grundig gjennom hvordan du og samboeren din har det sammen. Han burde skjønne at dette blir litt mye for deg, og det har jo pågått så mange år, også. Egentlig burde svigermoren din tenkt så langt at hun ordnet seg en egen leilighet, og heller kom på besøk til dere av og til. Anonymkode: 6fca3...1b7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå