Gå til innhold

Hva liker du minst og mest med barnehagen til barna dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange tråder der man klager over barmehage og lurer på hva som dere irriterer dere mest over/ liker minst,em også hva dere setter mest pris på :)

Anonymkode: 11759...286

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At det er for få ansatte.

Er kjempefornøyd med barnehagen, de ansatte og ledelsen. Fantastiske og dyktige folk. Veldig synd at det er for få voksne per avdeling. De får det til å fungere, men de ansatte sliter seg jo helt ut. 

Anonymkode: 37ce3...282

Skrevet

Nå begynner min på skolen...jeg var fornøyd med opplegget i den siste...var egentlig fornøyd med de ansette..men uteplass var jeg ikke fornøyd med.

Men hennes nest sist barnehagen var vi superfornøyd med uteplassen og de ansatte 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn er veldig sjarmerende og jeg ser selv at det får ekstra oppmerksomhet fra de ansatte, jeg blir ofte overrasket selv når jeg henter hvordan de er med barnet mitt kontra andres barn. Og de ansatte aner jo ikke når jeg henter

Liker minst at de ikke flytter en bråkmaker til en annen avd

Anonymkode: 64fac...8eb

AnonymBruker
Skrevet

Liker best at det er en stor barnehage med masse ressurser! Som regel nok folk på jobb og barnet kjenner alle de voksne i sin etg godt.

Liker minst uteområdet faktisk. Alt er dekket med slike plastmatter som er glatte både når de blir våte og på vinteren. Er heller ikke bra for hverken miljøet eller barna med all den mikroplasten det produserer.

Anonymkode: d144f...757

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt barn er veldig sjarmerende og jeg ser selv at det får ekstra oppmerksomhet fra de ansatte, jeg blir ofte overrasket selv når jeg henter hvordan de er med barnet mitt kontra andres barn. Og de ansatte aner jo ikke når jeg henter

Anonymkode: 64fac...8eb

Akkurat dette er uprofesjonelt, barn som er gjennomsnittlig og mindre sjarmerende har samme behov for å bli sett og gitt oppmerksomhet. Her diskriminerer de ansatte barn basert på hvem ansatte selv synes det er morsomst å holde på med.

Best: At de tok tak og snudde situasjonen da mitt barn har sosiale utfordringer og hadde det veldig vondt i en del situasjoner i barnehagen hvis ikke bestevennen var der eller de var i disharmoni.

Dårlig: De oppdaget ikke selv hvordan barnet hadde det. 5-åringen min fortalte at h*n skulle ønske h*n kunne dø, mens personal ikke hadde observert mer enn at barnet hadde trukket seg unna i en setting. 

Anonymkode: 0f7f5...168

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage. Det som betyr aller mest er de voksne i barnehagen. 
Men vi skulle jo hatt flere fang 

Anonymkode: 2cf05...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Mest: Veldig stabil ansattgruppe, spesielt på mitt barns avdeling. Flinke ansatte også etter min vurdering :)

Ikke så mange barn. Bare 2 småbarnsavdelinger og bare 9 barn på avdelingen. De er flinke å dele opp barna også og bytter på å være med avdeling eller med alderskullet eller i små grupper.

Kreative voksne som finner på mye med barna. Tur hver uke + litt spontant innimellom ekstra ennå vi bor urbant.

Kjempefine uteområder. Ikke de mest fancy lekestativene men helt fine og en del variasjon og det er "gammeldags" uteområde med asfalt til å sykle på, masse gress og trær og sandkasser. Det er for det meste flatt men de har også en liten akebakke. Beste uteområdet av de barnehagene vi besøkte, mange hadde bare sånn gummi eller nesten bare asfalt og sand..

De er mye ute. (Men passer og på at barna ikke er for kalde/våte)

Minst: Deler av inneområdet er veldig store/mange rom med mange barn spesielt på storebarn fordi det er delvis base-barnehage i tillegg til at de har avdelingsrom.

Stusser litt på sikkerheten i blant men jeg er også ganske engstelig av meg. Hadde satt pris på litt mer sikkerhetsfokus, feks rundt kvelningsfare osv.

Som alle kommunale barnehager har de lavt budsjett og for få ansatte men det er jo ikke barnehagens feil de følger bemanningsloven.

De bruker lite smekker og forkler så mye søl på klær 😄

Kommunal barnehage så vi må ha med mye matpakker. Bryr meg ikke om varmmat men hadde vært digg å slippe å lage så mange matpakker spesielt at en dag skal de ha 2 stykker med 😅 En ekstra hver dag om man vil at barnet skal spise frokost i bhg.

Alt i alt veldig fornøyd!

Anonymkode: f5a3d...0f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...