vivana Skrevet 8. august 2024 #1 Del Skrevet 8. august 2024 Har prøvd det meste når det gjelder slanking, men det har ikke hatt stor effekt. Har nylig lest at å drikke 1ss olivenolje kan hjelpe på vektreduksjon, men er det noen her som har prøvd dette, og har det hjulpet? Jeg er 42, 3 barn og har blitt mye tyngre etter barn nr 3. Vet at det er ikke noe quickfix, men kanskje det er sant at olivenolje gir metthetsfølelse? Har nå prøvd det i to dager, kjøpt ekstra virgin olivenolje, har noe redusert sultfølelse, men er det noe jeg bare innbiller meg? Del gjerne erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Del Skrevet 8. august 2024 Ned i vekt av mer kalorier? Tviler på at det fungerer. Dersom du har prøvd det meste så er kanskje en måltidsplan tingen for deg? Du må følge den slavisk da, ellers fungerer det jo ikke. Rene råvarer og litt kaloriunderskudd som du kan gradvis øke. Feks 1600 kalorier uke 1 og 2 og deretter ta vekk 100 kalorier pr uke eller hver andre uke frem til du har kommet til 1200 kalorier. Hold 1200 kalorier til du er fornøyd med vekten. Anonymkode: 42feb...7b9 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Del Skrevet 8. august 2024 Oliven (ikke olje) før måltid kan redusere sultfølelse og gjøre at man ikke spiser så mye. Har tidligere lest at 15 oliven per dag er lurt. Anonymkode: 89935...9a4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Del Skrevet 8. august 2024 Har mer tro på å drikke et stort glass vann med sitron. Anonymkode: d2eeb...fa4 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 8. august 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ned i vekt av mer kalorier? Tviler på at det fungerer. Dersom du har prøvd det meste så er kanskje en måltidsplan tingen for deg? Du må følge den slavisk da, ellers fungerer det jo ikke. Rene råvarer og litt kaloriunderskudd som du kan gradvis øke. Feks 1600 kalorier uke 1 og 2 og deretter ta vekk 100 kalorier pr uke eller hver andre uke frem til du har kommet til 1200 kalorier. Hold 1200 kalorier til du er fornøyd med vekten. Anonymkode: 42feb...7b9 Problemet mitt er kosemat på kvelden. Kan gå størstedelen av dagen uten så mye mat, men så har jeg en god middag og mye kosemat foran TV. Mannen min er også glad i snacks om kveldene, han lager alltid noe til oss begge. Klassiske kjærestekiloer... Tenkte at hvis jeg føler meg mett, så hjelper det å avstå fra snacks. Måltidsplan er jo også noe som jeg har prøvd før, men det sklir liksom ut etter 3-4dager... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg vet om en som drakk det samtidig som hun barberte seg om morgenen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg slet med mye av det samme. Jeg bestemte meg for at jeg ville ha en coach. Det vil si; både mat- og treningsplan. Det koster litt, men det er verdt det. Du blir pushet til å vise resultater og å følge både treningsplanen og matplanen. Du bør få din samboer med på dette. Da tenker jeg ikke at han skal følge en mat- og treningsplan han også, men han bør støtte deg i periodene du skal følge dette og ikke friste deg med alt mulig av snacks. Min samboer følger meg på middager. Det gjør ting veldig mye enklere. Anonymkode: 10c2f...888 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 8. august 2024 #8 Del Skrevet 8. august 2024 Drikke rent fett for å gå ned i vekt? Nei takk. Spis heller mat for de kaloriene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmm1 Skrevet 8. august 2024 #9 Del Skrevet 8. august 2024 Disiplin hjelper. Om du ikke klarer å la være å spise så ønsker du det ikke nok. Om du virkelig vil gå ned i vekt klarer du det. Om du avstår fra søtsaker i 14 dager forsvinner søtsuget 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Del Skrevet 8. august 2024 6 minutter siden, vivana said: Problemet mitt er kosemat på kvelden. Kan gå størstedelen av dagen uten så mye mat, men så har jeg en god middag og mye kosemat foran TV. Mannen min er også glad i snacks om kveldene, han lager alltid noe til oss begge. Klassiske kjærestekiloer... Tenkte at hvis jeg føler meg mett, så hjelper det å avstå fra snacks. Måltidsplan er jo også noe som jeg har prøvd før, men det sklir liksom ut etter 3-4dager... Der har du problemet. Du er inaktiv på kvelden og dere rigger dere for å spise snack. Sikkert foran TV'en. Lediggang er roten til alt ondt. Spis heller en mer mettende lunsj og lettere middag. Spis gjerne en god og stor salat og bruk sitron og olivenolje som dressing. Da får i deg litt fett og sitron demper apetitt og regulerer også blodsukker. Så må du finne noe å gjøre på kvelden istedenfor å sige ned i sofaen. Med en en gang en setter seg ned, så kommer lysten på å stappe noe i munnen. Få med mannen på en kveldstur. Sett på noe musikk og gjør noe aktivt. Og om du på død og liv må sitte, begynn å strikk eller noen annet du får litt hekt på som gjør at du ikke har "tid" å spise. Jeg fikk en sånn steppemaskin. Guffer opp musikken og vrikker i veg, minst 15 min med høy puls hver dag. Forøvrig skal det på generell basis være bra å være litt i bevegelse etter et måltid. Det regulerer blodsukker og er også bra for fordøyelsen. Anonymkode: 78bfd...d59 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Del Skrevet 8. august 2024 Har ikke prøvd olivenolje, men tar av og til en spiseskje smør på morgenen, enten rent eller i en kaffekopp, hvis jeg blir sulten og ikke har tid til å spise. Det holder meg mett lenge. Anonymkode: 8902a...8ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. august 2024 #12 Del Skrevet 8. august 2024 Selvfølgelig hjelper ikke det hvis du ikke samtidig spiser mindre enn du gjør i dag, og da kan du jo bare spise mindre og la være å ta en ekle skjea med olje... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #13 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har mer tro på å drikke et stort glass vann med sitron. Anonymkode: d2eeb...fa4 Eller bringebær. Anonymkode: dd059...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 8. august 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 8. august 2024 Hmmm1 skrev (33 minutter siden): Disiplin hjelper. Om du ikke klarer å la være å spise så ønsker du det ikke nok. Om du virkelig vil gå ned i vekt klarer du det. Om du avstår fra søtsaker i 14 dager forsvinner søtsuget Har ingen søtsug og spiser aldri godteri/sjokolade. Men er veldig glad i alt som er salt/fett/krydret/marinert. Kjøtt, ost, baconchips osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmm1 Skrevet 8. august 2024 #15 Del Skrevet 8. august 2024 vivana skrev (2 timer siden): Har ingen søtsug og spiser aldri godteri/sjokolade. Men er veldig glad i alt som er salt/fett/krydret/marinert. Kjøtt, ost, baconchips osv. Da må du lære deg å spise saktere og mindre. Jeg har mange gode grunner til å være overvektig selv. Men disiplin er grunnen til at jeg ikke er det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #16 Del Skrevet 9. august 2024 https://olivenolje-moelle.com/news/celebs-drink-olive-oil-do-de-vet-noe-vi-ikke/ Det står mye om det på nett. Selv om det er olje, rent fett så er det sunt fett og har mange helse fordeler. Anonymkode: ff8c4...908 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #17 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://olivenolje-moelle.com/news/celebs-drink-olive-oil-do-de-vet-noe-vi-ikke/ Det står mye om det på nett. Selv om det er olje, rent fett så er det sunt fett og har mange helse fordeler. Anonymkode: ff8c4...908 https://veientilhelse.no/fordeler-med-ekstra-virgin-olivenolje/ Anonymkode: ff8c4...908 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #18 Del Skrevet 9. august 2024 Olivenolje er fantastisk. Supersunt, men du går neppe ned i vekt av og ta en spiseskje olivenolje. Oljen brenner ikke akkurat fett bort, det er det kun mindre kalorier som gjør. Olivenolje er supert for hjerte osv, men du må spise mindre kalorier enn du bruker for å gå ned i vekt. 100kcal ekstra i olivenolje hjelper ikke på dette. Men 100kcal fra olivenolje er mye bedre enn 100 kcal fra nugatti eks. Anonymkode: d5d5b...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #19 Del Skrevet 9. august 2024 Hva er tanken bak dette? Olje har jo enorme mengder kalorier. Man kan nesten spise en liten frokost på samme mengde kcal som i 1ss olje. Anonymkode: 0d655...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. august 2024 #20 Del Skrevet 9. august 2024 Jakten på et quick fix som skal utføre store mirakler...det funker ikke og heller ingen "kurer" gjør det. Langtids vett, forstand, sunn kost i moderate doser og utholdenhet er det som må til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå