AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 Nå er det seks uker etter fødsel, og jeg forsøkte å ta to fingre inn i skjeden og å stramme, for å sjekke styrken. Jeg kan kjenne at jeg kniper, men hele skjeden føles så mye romsligere. Særlig inngangen til skjeden, som før var veldig trang, er nå åpen og romslig …:( Antar at det er ganske vanlig å fortsatt være ganske vid såpass tidlig etter fødsel, men når kan man forvente at underlivet ikke trekker seg mer sammen? Er redd for å forbli «vidåpen». Anonymkode: 0b3b8...0e7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 Det stemmer at 6 uker er tidlig ja, så mye kan skje enda. Det nærmer seg et år siden fødsel for meg, og det er ikke sånn at alt er som før. Det tror jeg kanskje ikke det blir heller. Men definitivt bedre enn etter 6 uker, spesielt styrken i muskulaturen. Husker også at det så mer åpent ut i starten. Hvis du ammer sies det at det også gjør alt litt "slappere". Jeg har ikke sluttet å amme enda, så har ingen egne erfaringer om det. Jeg merker at det er videre ut til sidene, og at jeg kan kjenne beinet i bekkenet mye bedre enn før. Men tenker det viktigste er at jeg fungerer, er uten smerter og kan ha sex som før. Mannen sier det kjennes ganske likt ut, og han har merket at bekkenbunnen har fått tilbake styrken. Har hørt flere si at det tok rundt et år før de følte seg som før. Håper det blir bedre for deg, og at du uansett er stolt av kroppen din ❤️ Anonymkode: a87f1...955 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Skrevet 8. august 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det stemmer at 6 uker er tidlig ja, så mye kan skje enda. Det nærmer seg et år siden fødsel for meg, og det er ikke sånn at alt er som før. Det tror jeg kanskje ikke det blir heller. Men definitivt bedre enn etter 6 uker, spesielt styrken i muskulaturen. Husker også at det så mer åpent ut i starten. Hvis du ammer sies det at det også gjør alt litt "slappere". Jeg har ikke sluttet å amme enda, så har ingen egne erfaringer om det. Jeg merker at det er videre ut til sidene, og at jeg kan kjenne beinet i bekkenet mye bedre enn før. Men tenker det viktigste er at jeg fungerer, er uten smerter og kan ha sex som før. Mannen sier det kjennes ganske likt ut, og han har merket at bekkenbunnen har fått tilbake styrken. Har hørt flere si at det tok rundt et år før de følte seg som før. Håper det blir bedre for deg, og at du uansett er stolt av kroppen din ❤️ Anonymkode: a87f1...955 Takk for fine innspill!❤️ Anonymkode: 0b3b8...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det stemmer at 6 uker er tidlig ja, så mye kan skje enda. Det nærmer seg et år siden fødsel for meg, og det er ikke sånn at alt er som før. Det tror jeg kanskje ikke det blir heller. Men definitivt bedre enn etter 6 uker, spesielt styrken i muskulaturen. Husker også at det så mer åpent ut i starten. Hvis du ammer sies det at det også gjør alt litt "slappere". Jeg har ikke sluttet å amme enda, så har ingen egne erfaringer om det. Jeg merker at det er videre ut til sidene, og at jeg kan kjenne beinet i bekkenet mye bedre enn før. Men tenker det viktigste er at jeg fungerer, er uten smerter og kan ha sex som før. Mannen sier det kjennes ganske likt ut, og han har merket at bekkenbunnen har fått tilbake styrken. Har hørt flere si at det tok rundt et år før de følte seg som før. Håper det blir bedre for deg, og at du uansett er stolt av kroppen din ❤️ Anonymkode: a87f1...955 Kam du si noe om hvordan du har gjort knipeøvelsene? Jeg merker også at jeg er videre ut mot sidene og kjenner beinet i bekkenet bedre nå enn før. 4 mnd siden fødsel her, har knepet siden sykehuset. Jeg kjenner at jeg har blitt sterkere, men det er langt igjen! Jeg kniper 10 stk og holder i 5 sekunder (harde knip), 10 stk og holder i 12 sekunder (ikke maks styrke på knipene) og 15 stk som jeg holder i 2 sekunder. Disse 35 knipene gjør jeg 1 - 3 ganger om dagen. Stort sett så sitter jeg litt tilbakelent når jeg kniper, føles som jeg kjenner best at jeg kniper da. Anonymkode: 69cd8...9d2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nå er det seks uker etter fødsel, og jeg forsøkte å ta to fingre inn i skjeden og å stramme, for å sjekke styrken. Jeg kan kjenne at jeg kniper, men hele skjeden føles så mye romsligere. Særlig inngangen til skjeden, som før var veldig trang, er nå åpen og romslig …:( Antar at det er ganske vanlig å fortsatt være ganske vid såpass tidlig etter fødsel, men når kan man forvente at underlivet ikke trekker seg mer sammen? Er redd for å forbli «vidåpen». Anonymkode: 0b3b8...0e7 Gi deg selv litt mer tid, hvert fall 9 mnd. Anonymkode: e55f7...b12
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kam du si noe om hvordan du har gjort knipeøvelsene? Jeg merker også at jeg er videre ut mot sidene og kjenner beinet i bekkenet bedre nå enn før. 4 mnd siden fødsel her, har knepet siden sykehuset. Jeg kjenner at jeg har blitt sterkere, men det er langt igjen! Jeg kniper 10 stk og holder i 5 sekunder (harde knip), 10 stk og holder i 12 sekunder (ikke maks styrke på knipene) og 15 stk som jeg holder i 2 sekunder. Disse 35 knipene gjør jeg 1 - 3 ganger om dagen. Stort sett så sitter jeg litt tilbakelent når jeg kniper, føles som jeg kjenner best at jeg kniper da. Anonymkode: 69cd8...9d2 Da er du mye flinkere enn meg! Godt jobbet! I starten føltes det som om jeg ikke hadde kontakt, så jeg klarte ikke å knipe på sykehuset. Kunne ikke holde inne en fis de første ukene heller, så ingen tvil om at det var dårlig... Jeg har prøvd å knipe når jeg har hatt tid, nå gjør jeg det litt mens jeg kjører, sitter å ser på tv osv. Synes det er lettere enn å sette av egen tid til det. Får best kontakt når jeg sitter ja. Og så merker jeg at bekkenbunnen strammer seg mer om jeg får en orgasme, enn om jeg kniper selv. Jeg tror at kroppen har fikset en del selv med litt tid, for jeg synes ikke jeg har vært så flink med treningen. Når du trener så bra, tror jeg ikke du kan gjøre så mye mer enn å fortsette og å gi det tid. Dessverre er det nok ikke alt man kan knipe bort heller, om det er skader i muskulaturen. Men mye kan skje første året. Anonymkode: a87f1...955
Amy71 Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Skjeden blir nok stram igjen. Er bra med knipeøvelser for bekkenmuskulaturen. Stram og tenk at du skal dra musklene opp mot navlen som en heis som går opp, hold der 5-15 sekunder. Man klarer færre sekunder i begynnelsen. Så slipper du "heisen" sakte ned, bremser under tiden. Til slutt blir du så vant til det at du kan gjøre det når som helst. Aldri hørt at skjeden utvider seg av amming men skjeden kan føles tørrere. Lurt å bruke glidemiddel da når du har sex. Å knipe under penetrering er fin trening det og, gir lettere orgasmer og partneren kjenner det òg. Lykke til😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #9 Skrevet 12. august 2024 Tror det er veldig individuelt. Kommer an på hvor mye vevet er strukket, evt skader, genetikk osv. Mitt forble vidåpent, men tror 6 uker er litt vel tidlig å skulle stresse med det. Anonymkode: 2d93d...0e7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #10 Skrevet 12. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Tror det er veldig individuelt. Kommer an på hvor mye vevet er strukket, evt skader, genetikk osv. Mitt forble vidåpent, men tror 6 uker er litt vel tidlig å skulle stresse med det. Anonymkode: 2d93d...0e7 Altså forble selve åpningen vidåpen, eller hele skjeden ble veldig vid? Fikk du skader i muskulatur/vev siden ting ikke trakk seg så bra sammen? Og hvor lenge siden er det du fødte? Anonymkode: 0b3b8...0e7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #11 Skrevet 12. august 2024 On 8/9/2024 at 11:40 AM, Amy71 said: Skjeden blir nok stram igjen. Er bra med knipeøvelser for bekkenmuskulaturen. Stram og tenk at du skal dra musklene opp mot navlen som en heis som går opp, hold der 5-15 sekunder. Man klarer færre sekunder i begynnelsen. Så slipper du "heisen" sakte ned, bremser under tiden. Til slutt blir du så vant til det at du kan gjøre det når som helst. Aldri hørt at skjeden utvider seg av amming men skjeden kan føles tørrere. Lurt å bruke glidemiddel da når du har sex. Å knipe under penetrering er fin trening det og, gir lettere orgasmer og partneren kjenner det òg. Lykke til😊 Ja, håper virkelig det blir stramt igjen (iallfall noenlunde). Har først den helt siste tiden hørt om den «heisgreia». Lenge gjorde jeg knipeøvelser hvor jeg strammet alt jeg klarte sammen og opp, men har skjønt at det er litt feil? At man ikke skal stramme skjeden sammen, men kun fokusere på å løfte skjeden? Eller? Anonymkode: 0b3b8...0e7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #12 Skrevet 12. august 2024 On 8/9/2024 at 9:23 AM, AnonymBruker said: Jeg kniper 10 stk og holder i 5 sekunder (harde knip), 10 stk og holder i 12 sekunder (ikke maks styrke på knipene) og 15 stk som jeg holder i 2 sekunder. Disse 35 knipene gjør jeg 1 - 3 ganger om dagen. Stort sett så sitter jeg litt tilbakelent når jeg kniper, føles som jeg kjenner best at jeg kniper da. Anonymkode: 69cd8...9d2 Inspirerende! Har du fått anbefalt denne «treningsrutinen» av noen, eller prøvd deg fram og sett at det funker? Jeg har bare gjort 3x10 (noen dager 2x10 eller 1x10, kommer an på hvor krevende baby er). Anonymkode: 0b3b8...0e7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #13 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Altså forble selve åpningen vidåpen, eller hele skjeden ble veldig vid? Fikk du skader i muskulatur/vev siden ting ikke trakk seg så bra sammen? Og hvor lenge siden er det du fødte? Anonymkode: 0b3b8...0e7 Det er åpent inn ja, på størrelse med en 20 kroning eller litt større, og enda videre lenger inne. Fant ut noen år etter at jeg hadde skader ja, så regner med at det er derfor. Er 8 år siden fødsel. Anonymkode: 2d93d...0e7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #14 Skrevet 12. august 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det er åpent inn ja, på størrelse med en 20 kroning eller litt større, og enda videre lenger inne. Fant ut noen år etter at jeg hadde skader ja, så regner med at det er derfor. Er 8 år siden fødsel. Anonymkode: 2d93d...0e7 Så kjipt! Hvis du har fått de barna du vil ha, kan du vel kanskje opereres? Hvis det plager deg, da. Anonymkode: 0b3b8...0e7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #15 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så kjipt! Hvis du har fått de barna du vil ha, kan du vel kanskje opereres? Hvis det plager deg, da. Anonymkode: 0b3b8...0e7 Nei det er ikke mulig dessverre ettersom muskulaturen er skadet. Man lærer seg å leve med det, selv om jeg har en del plager pga det. Anonymkode: 2d93d...0e7
Amy71 Skrevet 12. august 2024 #16 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, håper virkelig det blir stramt igjen (iallfall noenlunde). Har først den helt siste tiden hørt om den «heisgreia». Lenge gjorde jeg knipeøvelser hvor jeg strammet alt jeg klarte sammen og opp, men har skjønt at det er litt feil? At man ikke skal stramme skjeden sammen, men kun fokusere på å løfte skjeden? Eller? Anonymkode: 0b3b8...0e7 Stram skjeden og gjerne endetarmen og løft samtidig. Når du er "oppe med heisen" kniper du og teller antall sekunder du ønsker. Så slipper du ned "heisen" sakte. Gjenta så mange ganger du vil/orker. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #17 Skrevet 12. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei det er ikke mulig dessverre ettersom muskulaturen er skadet. Man lærer seg å leve med det, selv om jeg har en del plager pga det. Anonymkode: 2d93d...0e7 Kjipt. Vet du hva som ble skadet? Og var det en spesiell grunn til det (stort barn, tang etc)? Anonymkode: 0b3b8...0e7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #18 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kjipt. Vet du hva som ble skadet? Og var det en spesiell grunn til det (stort barn, tang etc)? Anonymkode: 0b3b8...0e7 Vet bare det var levator musklene, men ikke eksakt hvilke(vet ikke om det går an å finne ut?). Nei helt ukomplisert fødsel, og normal størrelse på baby. Anonymkode: 2d93d...0e7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #19 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Inspirerende! Har du fått anbefalt denne «treningsrutinen» av noen, eller prøvd deg fram og sett at det funker? Jeg har bare gjort 3x10 (noen dager 2x10 eller 1x10, kommer an på hvor krevende baby er). Anonymkode: 0b3b8...0e7 Jeg leste om disse tre variantene av knip på tenar tror jeg, som tiltak mot lekkasje. Bekkenbunnen består av ulike muskelfibre, og best effekt for man hvis man både trener styrke, utholdenhet og raske knip. Det er 4 mnd siden min andre fødsel nå. Etter første fødsel var jeg ikke spesielt flink til å knipe, og jeg kunne lekke hvis jeg prøvde å jogge. Skikkelig flaut og plagsomt. Nå er jeg 4 mnd etter fødsel nr to, har tatt disse knipene siden sykehuset (startet med færre sekund da, økte et sekund for hver uke). Startet å jogge etter 12 uker, nå løper jeg glatt 45 minutter og lekker ikke en dråpe Anonymkode: 69cd8...9d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå