Gå til innhold

Godt forhold uten sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker gjerne å få noen historier fra flere som lever i et lykkelig parforhold der man ikke har sex (eller tilnærmet ikke har sex). Min mann og jeg er i slutten av 30-årene og har i realiteten ikke hatt et sexliv de siste 5 årene (2-3 ganger i året, men kommer nok til å bli null etterhvert). Men vi har full åpenhet til hverandre om tilstanden og vi er lykkelige i forholdet. Vi har 2 barn, 1 i barnehage og 1 i barneskole. Jeg er ikke interessert i å starte en diskusjon om hvorfor vi ikke har sex. Kort og godt så har vi ikke overskudd til å kjenne på seksuell lyst/gidder ikke bruke tid på det. Flere som lever lykkelig i par og familielivet uten sex?

Anonymkode: ce650...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sikkert. Kjenner ikke til dette i eget liv. For kåt til det. 

Men vet at andre er helt døde med egen partner, men som griper dagen i jobb og reise.

Det er og en del som deler livet, men er i praksis aktive med eget kjønn.

Andre er bare parvarianten, venner. Ofte stabile forhold inngått i ung alder, livet ut.

Så samliv er ikke homogent, og så lenge begge samtykker platoni, da er jo det for individer ok, samt for samfunnet gull, unger produseres og med det går verden videre.

Anonymkode: f131b...683

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart man kan. Er jo ingenting med et forhold som er avhengig av sex. Sex er en fysisk nytelsesaktivitet man kan ha med hvem som helst.

Anonymkode: 6fe5c...506

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker gjerne å få noen historier fra flere som lever i et lykkelig parforhold der man ikke har sex (eller tilnærmet ikke har sex). Min mann og jeg er i slutten av 30-årene og har i realiteten ikke hatt et sexliv de siste 5 årene (2-3 ganger i året, men kommer nok til å bli null etterhvert). Men vi har full åpenhet til hverandre om tilstanden og vi er lykkelige i forholdet. Vi har 2 barn, 1 i barnehage og 1 i barneskole. Jeg er ikke interessert i å starte en diskusjon om hvorfor vi ikke har sex. Kort og godt så har vi ikke overskudd til å kjenne på seksuell lyst/gidder ikke bruke tid på det. Flere som lever lykkelig i par og familielivet uten sex?

Selvfølgelig. Sex definerer ikke kjærlighet. Dere må jo gjøre som dere vil☺

Anonymkode: ed6dc...3aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig. Sex definerer ikke kjærlighet. Dere må jo gjøre som dere vil☺

Anonymkode: ed6dc...3aa

Sex definerer ikke kjærlighet, men sex er det som skiller venner og par, det som gjør det ekslusivt, det som er intimt og bare dere. Kropp mot kropp. Men så lenge begge er fornøyd er det bra! Er nok mange som har andre på hånden og når de lever sånn, eller kanskje folk er aseksuell!

Anonymkode: 41f1d...46a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror kvinner lettere leve i et godt forhold uten sex enn menn. Så fremt han ikke er aseksuell, vil han før eller siden få sex andre plasser.. 

Anonymkode: 5f9c6...c2e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er klart at noen passer til dette da det er en periode i livet hvor man er trygg på partner, har lite overskudd og ellers så blir det nedprioritert. Dog har jeg litt tro på at dette kan sette i gang prosesser som bobler under overflaten, og plutselig kan få utløp om mannen/damen plutselig lar seg sjarmere på julebord eller lignende. 
Selv har jeg vært i forhold hvor det var sex tørke i 2 1/2 år før hun fikk det for seg at en advokat virket veldig stilig. Hun og noen venninner var på tur og der kom hun i kontakt med en kar som spilte på alle de rette strengene. Så de møttes for sex 2-3 ganger og deretter ville ikke han ha noe mer med henne å gjøre. Dvs det ville ikke jeg heller, så noen uker senere flyttet jeg til hytten og vi skal selge familebolig, barna må flytte og en masse annet dritt. 
Saken er at jeg var passe fornøyd med forholdet vårt (savnet jo intimiteten), men hun sa hele tiden at hun ikke orket/ville osv, det valgte jeg å respektere.

Anonymkode: f10e4...537

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men jeg har sex med andre. Er ikke utro, og det funker bra for oss.

Like glad i hverandre for det.

Anonymkode: 64336...22c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Store spørsmålet her, ts. er om du eller din partner takler å en av dere  har sex med andre hvis interesse for sex blir aktuell igjen for en av dere?

Anonymkode: a454c...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har det sånn ts og vi har det fint sammen. Vi har en avtale om at hvis en av oss skulle ønske mere sex så må den si ifra og gi den andre sjans til å være med, å gå ut og ha sex med andre uten videre er no go her. Jeg har nok mere sexlyst en han og ville blitt ufattelig såret om han gikk ut og var utro med den unnskyldningen at jeg ikke vil.

Anonymkode: 9ee22...478

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har det sånn og er fornøyde. Elsker hverandre og har det supert sammen. Er ærlige med hverandre og pratet om sex, men av flere grunner (lite overskudd, gidd ikke, medisiner OL) blir det ikke mye av det. Et par ganger i året. Er også i slutten av 30årene

Anonymkode: 1d95b...795

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fra par på 48/49: Vi traff hverandre da vi var studenter på rundt 22, og har altså vært sammen i snart 30 år. De siste 10 årene har vi ikke hatt sex. Men vi har pratet om det, funnet ut at ingen av oss har den sex-driven som gjør at vi ønsker å kutte ut AS Familien (som vi driver veldig bra), selv om vi begge hadde et aktivt og spennende sexliv både før og i årene sammen med hverandre. Vi har tre tenåringer, har det morsomt og fint som familie, jeg og mannen min respekterer hverandre, er glade i hverandre, har fine samtaler sammen, klemmer, danser sammen på en vanlig tirsdag, nusser innimellom, og er veldig glade for at den andre fins til. Men uten sex, altså. Jeg er en såpass attraktiv dame ennå at jeg lett kunne fått meg en ny partner og heftig sex. For en stund. Jeg velger heller å satse på min beste venn og kjæreste etter snart 30 år, i stedet for å flykte fra sex til sex som en halvgammel, trist fjolle resten av livet. 

Spoiler

Anonymkode: 11359...721

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ingen av de i parforholdet synes det er viktig med sex går det nok helt fint an å leve sammen. Man får bare vise begjær på en annen måte.

Det skumle er hvis en sier "nei, det er ikke så viktig for meg" for å beholde og blidgjøre partneren og så ligger det og ulmer under overflaten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sex er en fysisk nytelsesaktivitet man kan ha med hvem som helst.

med hvem som helst?? herregud, nei! Det å dele kroppen sin skal man jammen meg ikke gjøre med hvem som helst....  godt vi er forskjellige altså. 

Anonymkode: 1db3b...b63

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mannen min har sex kanskje 3 ganger i året. Ingen av oss har høy sexlyst, og vi har ikke behovet. Vi er derimot opptatt av annen kos. Vi kysser og klemmer "hele tiden", holder hverandre, er nær hverandre på andre måter. 

K36

Anonymkode: 22a2d...e2d

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sex definerer ikke kjærlighet, men sex er det som skiller venner og par, det som gjør det ekslusivt, det som er intimt og bare dere. Kropp mot kropp. Men så lenge begge er fornøyd er det bra! Er nok mange som har andre på hånden og når de lever sånn, eller kanskje folk er aseksuell!

Anonymkode: 41f1d...46a

Det er vel kun de to som er sammen, som kan bestemme hva de er eller ikke, helt uavhengig andres definisjoner for seg selv.

Anonymkode: 22a2d...e2d

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

min bestevenninne og mannen hennes har ikke sex, og begge sier de er lykkeige. Min venninne sier hun onanerer, og det vet hun at mannen gjør også. Så virker som det går an. 

Jeg hadde det slikt med eksmannen min, men det var ikke for meg. Jeg trenger å være kjæreste og ha sex med min partner. 

Anonymkode: cd09e...63f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...