AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Del Skrevet 8. august 2024 Mitt barn er snart 3 år, og jeg vil sååå gjerne lese flere bøker med henne. Vi har lest bøker siden hun var baby, men hun har alltid vært utålmodig. Nå har hun sluttet med smokk på dagtid/hvilestund, og dermed er det umulig å få henne til å sitte rolig og lese bok. På kvelden har hun smokken og vi leser alltid før hun skal legge seg. Men hun finner ikke roen til å sitte rolig og lese uten smokk. Foreslår jeg å tegne, plastelina, pusle, perle, osv, så gjør hun det i kanskje 1 minutt før hun raser ned perlebrettet eller kaster perler utover hele gulvet. Skal vi legge puslespill må jeg være skikkelig på for at hun skal holde fokus. Vi kan pusle i noen minutter sammen. Hun KAN sitte rolig, på eget initiativ, når hun leker med dukker. Hun kan ha rollelek eller kle av og på dukker i over en time på en god dag. Å bade eller leke i vasken er også aktiviteter hun kan holde på med lenge. Men det er null tålmodighet for andre ting. Er dette normalt? Jeg savner særlig å lese bøker sammen. Hva kan jeg gjøre for at hun skal finne mer roen? Anonymkode: 31c3b...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Del Skrevet 8. august 2024 Gjør det hun har lyst til da. Er ikke alle barn som er glad i det hobby styret. La hun leke og utvikle fantasien. Anonymkode: 5e92e...6d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Del Skrevet 8. august 2024 Haha min datter er helt lik. Blir 3 år nå i høst. Hun liker å tegne i 2 minutter. Så skal hun helst tegne på veggen, gulvet, seg selv, benken, skuffer, ja alt utenom arket hun skal tegne på. Perler har jeg ikke prøvd enda, for jeg ser for meg alt rotet når hun finner ut at det er mer gøy å helle alle perlene ut enn å lage noe med dem😂 Har prøvd å lese litt med henne, men hun vil bare bla, har 0 tålmodighet til å se på bildene eller å høre på meg lese teksten. Hun kan bygge litt duplo, men blir lei av det også etter 10 minutter. Kjøpte også kritt vi kunne ha ute, men det var ikke interessant i det hele tatt🥲 Så da går dagene i synge- og dansefester, også er vi mye ute på lekeplasser. Hun liker best å bevege seg, og det er helt greit. Anonymkode: 2f19a...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Del Skrevet 8. august 2024 Det er helt normalt 😊. Anonymkode: a14cf...8ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Del Skrevet 8. august 2024 Det er helt vanlig. Anonymkode: edf28...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 Hadde du sett for deg en liten prinsesse som bare sitter der og er fornøyd med tegning, pusling, perling osv.? Altså, barn er forskjellige. Hun er tydeligvis ikke en sånn type person og liker å være mer aktiv. Du får bli med henne på slike ting i stedet. 🤼⛹🏼♀️🤸🏻♀️🧗🏽♀️ Anonymkode: 6c1d1...2ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Del Skrevet 8. august 2024 Vent til hun blir 4 år, min erfaring er at de vil mer sånne ting da Anonymkode: 111d0...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #8 Del Skrevet 8. august 2024 Vi har bøker uten tekst der det skjer mye på bildene. Se og si, er kanskje navnet på den ene boken hvis jeg husker riktig. Vi prøver å være første mann til å finne figurer på bildene, hvorfor har den mannen mistet nøklene tro, er det en tyv her osv. det er veldig gøy for en ellers aktiv unge hos oss Anonymkode: e0cfb...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #9 Del Skrevet 8. august 2024 Finnes mange aktiviteter man kan gjøre med barn som inkluderer de tingene du nevner er hennes interesser. Du kan søke det opp på instagram. Liker hun vannlek, har dere det. Liker hun å kle av og på, gjør det. Rollelek. Anonymkode: 738df...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå