AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Del Skrevet 8. august 2024 Ser at jeg får for lite protein gjennom frokosten. Bare 17 g mot 30 som lifesum anbefaler. Ser enkelte anbefaler enda mer om man ønsker å gå ned i vekt og trener styrke. Ønsker derfor tips til gode frokoster som metter lenge, har mye protein og ikke for høyt kaloriinnhold. Hva spiser dere til frokost? Anonymkode: 8a298...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 8. august 2024 #2 Del Skrevet 8. august 2024 Det er bare å legge til en god porsjon av en hvilken som helst proteinkilde?! Lag deg en oversikt over proteinkilder, enkelt og greit. Egg, magre oster, kesam, cottage cheese, gresk yoghurt, fisk, kjøtt, tofu, bruk mer pålegg eller lag ekstra kjøtt til middag og bruk som pålegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Del Skrevet 8. august 2024 Egg. enkelt, godt, proteinrik og næringsrik. Anonymkode: dcf44...2c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 8. august 2024 #4 Del Skrevet 8. august 2024 Proteinpulver og/eller egg i smoothie eller havregrøten, og proteinpulver i yoghurten. Velg gjerne gresk yoghurt, skyr osv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Del Skrevet 8. august 2024 Yt yoghurt. Sikkert altfor ultraprossessert for noen, men men.. Anonymkode: 495f2...817 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 Cottage cheese spiser jeg hver dag. Holder meg mett lenge også. Ellers bruker jeg egg, eller en kombinasjon av de to. Du kan jo bare velge en proteinkilde du liker best? Anonymkode: 25ecc...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Del Skrevet 8. august 2024 Kan tipse om kjøleskapsgrøt Jeg lager kjøleskapsgrøt med melk, YT proteinyoghurt og chiafrø. Da blir det typ 23g protein. Hender jeg også har klare kokte egg i kjøleskapet som jeg spiser før jeg går ut døren. Anonymkode: 66e24...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #8 Del Skrevet 8. august 2024 Hva er for høyt kaloriinnhold for deg? Jeg spiser Powerknäcke med kokt skinke. Ellers liker jeg alt som har med egg å gjøre. Kokte egg, eggerøre, speilegg. Gjerne med røkt ørret til, og salat. Gresk yoghurt med havregryn og bær. Knekkebrød med majones og røkt ørret. 1 proteinshake før trening (og frokost). Anonymkode: a3897...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #9 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er for høyt kaloriinnhold for deg? Jeg spiser Powerknäcke med kokt skinke. Ellers liker jeg alt som har med egg å gjøre. Kokte egg, eggerøre, speilegg. Gjerne med røkt ørret til, og salat. Gresk yoghurt med havregryn og bær. Knekkebrød med majones og røkt ørret. 1 proteinshake før trening (og frokost). Anonymkode: a3897...662 Jeg teller ikke kalorier, men prøver å holde meg unna de største kaloribombene, eller begrense inntaket av dem. Anonymkode: 8a298...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Del Skrevet 8. august 2024 Egg makrell i tomat Anonymkode: 4e3fd...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Del Skrevet 8. august 2024 Hvis du spiser meieriprodukter og fisk, er det ekstremt lett å få i seg nok protein. 200 gram lett cottage cheese gir cirka 160 kcal og 26 gram protein. Sleng på en boks King Oscar tunfisk i olivenolje også (avrent), så får du 16 gram proteiner til på 90 kcal. Der har du 42 gram proteiner og 250 kcal. Lett som bare det, Anonymkode: b1147...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thndrcnt Skrevet 8. august 2024 #12 Del Skrevet 8. august 2024 Proteinpulver i havregryn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #13 Del Skrevet 8. august 2024 Clear whey protein pulver. Finnes i masse gode smaker. Blandes med vann. Smaker tørr saft. Anonymkode: fa70d...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #14 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du spiser meieriprodukter og fisk, er det ekstremt lett å få i seg nok protein. 200 gram lett cottage cheese gir cirka 160 kcal og 26 gram protein. Sleng på en boks King Oscar tunfisk i olivenolje også (avrent), så får du 16 gram proteiner til på 90 kcal. Der har du 42 gram proteiner og 250 kcal. Lett som bare det, Anonymkode: b1147...035 For en kombo. Personlig kunne jeg aldri spist 200gram CC i en sitting. Hadde blitt forferdelig kvalm. Egg synes jeg egentlig er en oppskrytt proteinkilde, er ca 80 kalorier og bare 6 gram proteiner i et egg (kommer selvsagt an på størrelsen på egget, men sånn røfflig er det der medium store egg ligger). Jeg klarer aldri mer enn 2 brødskiver med egg før jeg får helt stygga på konsistensen og smaken og det utgjør bare 12 gram proteiner (når man ikke tar høyde for brødskivene). Til sammenligning vil et porsjonsbeger med skyr ha 12 gram protein og ca 100 kalorier. Anonymkode: af9f7...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #15 Del Skrevet 8. august 2024 Kjøtt, egg, meieriprodukter. Jeg sluttet å spise lunsj på jobb etter at jeg begynte å spise lavkarbo. Jeg ble så utrolig mye mettere. Jeg gikk fra å spise to skiver med et tykt lag pesto, 3 skiver gulost, salatblad, noen skiver agurk og en tykk ring med paprika på hver skive til å spise samme antall kalorier med egg og bacon til frokost. Mens jeg før var så sulten at magen rumlet før lunsjtid, så var jeg på lavkarbo så mett at jeg ikke trengte å spise igjen før middag etter jobb. Man kan ikke se seg blind på kalorier. Mye som er kaloririkt er mye mer mettende per kalori enn kalorifattige matvarer. Anonymkode: 037f0...efe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #16 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): For en kombo. Personlig kunne jeg aldri spist 200gram CC i en sitting. Hadde blitt forferdelig kvalm. Egg synes jeg egentlig er en oppskrytt proteinkilde, er ca 80 kalorier og bare 6 gram proteiner i et egg (kommer selvsagt an på størrelsen på egget, men sånn røfflig er det der medium store egg ligger). Jeg klarer aldri mer enn 2 brødskiver med egg før jeg får helt stygga på konsistensen og smaken og det utgjør bare 12 gram proteiner (når man ikke tar høyde for brødskivene). Til sammenligning vil et porsjonsbeger med skyr ha 12 gram protein og ca 100 kalorier. Anonymkode: af9f7...de7 Enig, det er MYE cc Egg har mindre protein enn f.eks kjøtt, men det er likevel høykvalitetsprotein. Så et par egg i tillegg til 1 skive med kjøtt/fiskepålegg, er jo bare gull. Liker man ikke kokt egg, lag eggerøre? Anonymkode: 1d38e...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #17 Del Skrevet 9. august 2024 Eggerøre med cottage cheese i. Yt melk naturell med proteinpulver og kaffe, laget som iskaffe. Proteinrundstykker med pålegg (ost, skinke, egg). Cottage cheese wrap med proteinrikt pålegg. Anonymkode: a8927...877 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #18 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig, det er MYE cc Egg har mindre protein enn f.eks kjøtt, men det er likevel høykvalitetsprotein. Så et par egg i tillegg til 1 skive med kjøtt/fiskepålegg, er jo bare gull. Liker man ikke kokt egg, lag eggerøre? Anonymkode: 1d38e...989 Å, haha, jeg har null problem med 200 gram cottage cheese. Men det var kanskje ikke et tips som fungerte så bra sånn generelt... Anonymkode: b1147...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #19 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å, haha, jeg har null problem med 200 gram cottage cheese. Men det var kanskje ikke et tips som fungerte så bra sånn generelt... Anonymkode: b1147...035 Jeg klarer KUN cc fra Røros meierier, den fra Tine klarer jeg ikke en gang 1 skje av Anonymkode: 1d38e...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #20 Del Skrevet 10. august 2024 Her var det mange gode tips jeg tar med meg. Anonymkode: 8a298...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå