Gå til innhold

Kan man si opp barnehageplassen når man nettopp har fått plass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte til ny by og søkte på en barnehage som fikk bra score på undersøkelser, og som ligger i nærheten av der vi skal bo. Vi ble tilbudt plass 31. juli. Vi har ikke informert barnet om dette. I dag kjørte vi forbi barnehagen og vi ble ikke imponert! 

Kan man si opp barnehageplassen eller bytte? Må man betale for en måned man ikke går der da? Det er jo bare noen uker siden vi sa ja. 

Anonymkode: 51866...f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere kjørte forbi, og vil si opp plassen på bakgrunn av det? Folk er tydeligvis fornøyde om den får bra skår til tross for mulig slitt byggningsmasse og (dårlige) uteområder (gjetter her). 

Hadde gitt det en sjanse, for hva er alternativet? Stå uten plass? 

Endret av Daisy-love
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Standard er 3 mnd oppsigelse som må betales. 

Anonymkode: 47867...c12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kan si opp, men må betale ut oppsigelsestiden. Det jeg fikk beskjed om når jeg sa opp plassen, men det var i mai allerede. Så slapp unna siden det var såpass tidlig, og de kunne fylle på plassen fra august uansett. 

Anonymkode: 8a092...f73

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi skal flytte til ny by og søkte på en barnehage som fikk bra score på undersøkelser, og som ligger i nærheten av der vi skal bo. Vi ble tilbudt plass 31. juli. Vi har ikke informert barnet om dette. I dag kjørte vi forbi barnehagen og vi ble ikke imponert! 

Kan man si opp barnehageplassen eller bytte? Må man betale for en måned man ikke går der da? Det er jo bare noen uker siden vi sa ja. 

På hvilken måte rakk dere å bli "ikke imponert" over en barnehagen ved å kjøre forbi?  Og i tillegg såpass lite imponert at dere vil si opp plassen?

Enten må dere ha kjørt veldig sakte, eller barnehagen er veldig stor så der tok lang tid å kjøre forbi, eller dere kjørte forbi mange ganger? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Daisy-love said:

Dere kjørte forbi, og vil si opp plassen på bakgrunn av det? Folk er tydeligvis fornøyde om den får bra skår til tross for mulig slitt byggningsmasse og (dårlige) uteområder (gjetter her). 

Hadde gitt det en sjanse, for hva er alternativet? Stå uten plass? 

Stemmer, og den lå rett ved en traffikert vei og barnet vårt er høy-sensitiv. Alternativet er å søke når vi først har flyttet og besøke ulike. TS

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Standard er 3 mnd oppsigelse som må betales. 

Anonymkode: 47867...c12

1 måned oppsigelse står det. TS

AnonymBruker
Skrevet

Det var jo rimelig dumt å søke på en bhg du ikke har sett før. Man bør jo gjøre litt research!

Anonymkode: 10b7e...ac1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stemmer, og den lå rett ved en traffikert vei og barnet vårt er høy-sensitiv. Alternativet er å søke når vi først har flyttet og besøke ulike. TS

Skjønner, og beklager om jeg var krass. Mulig i deres tilfelle det er bedre å besøke ulike, men det kommer jo helt an på hvor avhengig dere er av plass. Selv om dere besøker ulike er det ikke sikkert dere så lett får plass «hvor som helst», og det skjønner jeg at du og skjønner, så da er det igjen om hva som er best i mellomtiden. Ikke ideelt med bytte av barnehage heller. 

Uansett: det er normalt oppsigelsestid, men mulig om det er en barnehage med rift om, og dere sier fra dere plassen nå, at de får inn noen fra venteliste og dere slipper. Det kan eventuelt barnehagen svare på. 

Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet

Dere blir stående uten barnehageplass da, og vet jo ikke når og hvor dere får ny plass?

Jeg hadde ikke sagt den opp på bakgrunn av at dere kjørte forbi🙄

Anonymkode: d8a0d...642

• Liker 3
Skrevet

Så dere har søkt på en barnehage plass i mars..uten å se på den.. besøk den eller lese om barnehagen på nett...🤯🤯🤯 Og nå vil dere bytte for dere kjørte forbi?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, mommyaka said:

Så dere har søkt på en barnehage plass i mars..uten å se på den.. besøk den eller lese om barnehagen på nett...🤯🤯🤯 Og nå vil dere bytte for dere kjørte forbi?

Nei, vi søkte i juli og fikk plass i juli. Vi har bodd fire timer unna nytt bosted, så vi har ikke hatt mulighet til å kjøre ned før nå. Vi har lest om barnehagen på nett jo, men utifra den virket det som om den lå i landlige omgivelser. Det synes jeg ikke den gjorde. TS

AnonymBruker
Skrevet

Sier dere opp plassen mister barnet retten på plass i år. Er det ikke ledige plasser andre steder risikerer dere å måtte vente til neste hovedopptak. Søk heller bytting av barnehage. (Dette er reglene i Oslo mener jeg, kan jo hende det er annerledes andre steder.)

Anonymkode: 0d216...9e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ungen har jo ikke begynt en gang? Det er jo bare å begynne og se hvordan det går? Og har de ikke lekeplass bak barnehagen vekk fra veien? Kanskje barnehagen kan tilpasse barnets behov? 

Anonymkode: 3857f...762

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så ved å se fort på uteområdet fra bil, gjorde dere dere opp en mening? Uten å vite noe om personalet er verdens beste eller om de har korrigere turområder? Eller om støyen fra trafikken virker lavere innenfor gjerdene. Nei, da vil dere heller risikere å stå uten plass. Høres litt bortskjemt og kravstort ut, spør du meg.

Anonymkode: 4d383...cab

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, vi søkte i juli og fikk plass i juli. Vi har bodd fire timer unna nytt bosted, så vi har ikke hatt mulighet til å kjøre ned før nå. Vi har lest om barnehagen på nett jo, men utifra den virket det som om den lå i landlige omgivelser. Det synes jeg ikke den gjorde. TS

Ok...men dere kan jo ikke gå ut i fra hvordan en barnehage er i forhold til hvordan det ser ut utenfra.

Det som er viktig er det pedagogiske...at det er flinke ansatte, at rammeplanen blir fulgt etc. 

Pluss om dere sier opp nå kan det være at dere ikkje får ny plass før neste år...og da må en av dere gå hjemme.  Begyn i barnehagen...om dere ikke liker den ( da ikke ogs uteområdet) så kan dere jo si opp..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da risikerer dere å stå uten plass. 

Anonymkode: 5b7ba...b33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt å ville di opp plassen etter å kun kjørt forbi 

Anonymkode: 21f21...961

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

bedre å søke om bytte med mindre en av dere kan være hjemme med barnet

Anonymkode: 4de64...ea7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

men det er heller ikke bra å bytte så ofte

Anonymkode: 4de64...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...