AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 Besteforeldrene til barna våre (tenåringer) bor i en annen landsdel. Det er vanskeligere å få de med på besøk nå, da det innebærer reising og besøk over noen dager. Hvordan løser dere det? Anonymkode: f5d03...63b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 Like ofte som vanlig. Jeg stenger nettet og 5g på mobilene hvis ungene ikke gidder å bli med. De opplevde det en gang og aldri igjen. De syns livet uten mobil var grusomt. Gjorde det fra de var 12 til 16. Nå er de over 16 og er alene hjemme når vi reiser. Anonymkode: eda1d...cd5 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 Han på 19 hat fast 1 dag I uka der dan reiser rett til besteforeldre å spiser middag og så er han der fort 1 til 2 dager ellers og. Yngst 1 til 2 dager I uka. Så her er de med besteforeldre på far side hver uke. Mine foreldre så de 2 ganger i året når de levde, kun vi som dro, Anonymkode: d2648...281
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 Vi har en bestemor i nabokommunen. Barna (12 og 14) reiser dit med lokalbussen. Hvert barn har en fast ukedag hos mormor. Ellers henter mannen min henne (fordi han jobber like ved), og så spiser hun middag hos oss ca. to ganger i uken. Synes det er viktig med familie og tid sammen. Viktig å prioritere hverandre. Anonymkode: e877a...105 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 14 og 16. 16 har vært på hytta til ene siden av besteforeldrene 3 ganger i sommer. (3 timer unna) En gang gangen alene. 14 åringen var der 2 ganger. Vært alene hos de en helg i vinterferien og helg i påskeferien. (1,5 time unna) På andre siden har de vært 2 langhelger på svigers hytte (vinterferie og påskeferie) (2,5 time unna) I tillegg 2 konfirmasjoner og 1 familiebursdag hvor vi har møtt besteforeldre. Besteforeldre har også kommet for å se ungene spille kamper. Anonymkode: 79bde...798
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 Bestemor på farssiden besøker barna en gang i året, siden hun bor i utlandet. Vi voksne minst to ganger i året. Vanskelig for henne å besøke oss på grunn av autistisk hjemmeboende sønn. Besteforeldre på morssiden bor nærmt, men det er ikke et veldig godt forhold. Vi kommer når de inviterer og vi prøver å ta initiativ innimellom selv også, men at de ikke er høyt prioritert har de mye skyld i selv. Barnet de har valgt å prioritere mye høyere ser de nok mye oftere, men barnebarna som ble så veldig tydelig prioritert over mine barn at mine barn har trukket seg unna prioriterer dem heller ikke. Dette med forskjellsbehandling har gjort også dem noe tilbakeholdne egentlig. Det er blitt en vond og teit situasjon for samtlige i neste generasjon. Anonymkode: 5acdc...482
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 Mine foreldre aldri. Jeg reiser en til to ganger i året med minstejenta. Tenåringene gidder ikke. Det skjønner jeg godt i forhold til hvor mye tid besteforeldre har investert i barnebarna. På farssiden, bestefar bor i nærheten og vi møtes jevnlig. Anonymkode: 0ba9d...5b6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Barna er 9, 11 og 14. De er innom besteforeldrene på farsiden mange ganger i uken. Går ofte dit etter skoletid istedenfor hjem. Er innom alt fra 10 min for å si hei, til flere timer. De overnatter der ofte! Besteforeldrene elsker å styre og stelle med dem. Lager middag, spiller spill, tar de med på fisketurer, campingturer (tatt med de to yngste på Campingferie til Sverige i sommer før vi dro på ferie). Dette er besteforeldrene sitt ønske! Har ingen andre barnebarn, så tror ikke de vet hva godt dem kan gjøre for ungene. De er i god form og styrer på med stort og smått. Mine foreldre besøker de kanskje 1 gang i mnd, men blir sjeldnere og sjeldnere. Eldste og mellomste begynner å trekke seg mer unna. Bor 1,5 time unna. Blir invitert på middag, sitte i sofa og skravle og få litt kake og kaffe.. Også drar vi hjem. Skjønner at ungene syns det er kjedelig 😅 Anonymkode: 68762...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå