AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Del Skrevet 8. august Jeg har ei venninne som jeg har en del kontakt med. Vi har 2 forskjellige liv. Jeg jobber over 100%, har fibromyalgi og mann og barn. Hun jobber 50% og har bare seg selv. Hun kan f eks ringe meg en kveld og spørre om hvordan det går. Jeg sier at jeg er utslitt etter hektiske dager med jobb og aktiviteter med barna. Så sier hun: å, det var ikke godt å høre at du er så sliten. Kan du hjelpe meg med ............ i morgen? Da er jeg i kjelleren at jeg automatisk sier nei. Hadde hun spurt en dag jeg ikke er sliten, så hadde dette vært bedre. Og sånn gjør hun ofte Anonymkode: 4af95...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Del Skrevet 8. august Da hadde jeg vært i forkant og skrevet "Jeg har dessverre ikke mulighet i morgen, men kan hjelpe deg på lørdag?" Hvis du ikke kan overhodet så hadde jeg skrevet det. At du gjerne vil hjelpe, men at du dessverre ikke har kapasitet for tiden. Anonymkode: 5776d...14d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #3 Del Skrevet 8. august Hun kan jo ikke vite når du er sliten, det er ikke verre enn å si at du er veldig sliten og har ikke kapasitet til det akkurat nå Anonymkode: 891b6...afb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Del Skrevet 8. august Hvordan skal hun vite når det passer da? Anonymkode: ac09e...90d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 9. august #5 Del Skrevet 9. august Hva er det hun vil ha hjelp til hele tiden da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hun kan jo ikke vite når du er sliten, det er ikke verre enn å si at du er veldig sliten og har ikke kapasitet til det akkurat nå Anonymkode: 891b6...afb Når TS sier at hun er utslitt burde det ringe både en og to bjeller…. Anonymkode: c0d48...f33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 9. august #7 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når TS sier at hun er utslitt burde det ringe både en og to bjeller…. Anonymkode: c0d48...f33 Det gjør det sikkert også, men hun bryr seg ikke så lenge TS sier ja. Det er jo TS som må sette grenser for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #8 Del Skrevet 9. august Dere må jo kommunisere bedre, som gode venninner skal. Si fra på en pen måte at du ikke kan hjelpe henne for tiden. Ikke gang for gang, men si at det kan ta lang tid før du er i form. Hva trenger hun hjelp med? Trenger du noen gang hjelp av henne? Bare si at du ikke klarer for tiden, og go henne evt råd om andre som kanskje kan hjelpe, eller råd om hvordan hun kan fikse det selv. Et godt vennskap tåler at den ene er nede for telling en periode. Om hun ikke skjønner det, så er hun ikke en god venn. Men selv om du er sliten, så husk å bry deg om hvordan hun har det også. Anonymkode: 219d6...691 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Del Skrevet 9. august Skjønner du syns det blir litt dumt når hun faktisk overser det at du er sliten. Hvis hun spør igjen etter du har sagt du er sliten, så kan du svare: "Beklager, som nevnt er jeg sliten etter en lang uke/dag". Og hvis du vil kan du foreslå at du tar kontakt når det passer å hjelpe. Anonymkode: 54112...0fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå