AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 Hei. Hvis det er noen med MS her, vil dere dele historien deres? Når kom første symptom, og hva var det? Når fikk du diagnosen? Lenge etter første symptom? Hvilke symptomer har du nå? Hva er prognosen? Jeg er under utredning for dette nå og har så mange spørsmål. Som ingen vil svare på før de vet.. 😮💨 Anonymkode: e4f1e...d42
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 Det startet hos meg ved at jeg mistet følelsen i huden på høyre side under brystet og hadde litt nummenhet i noen fingre på samme side. Dro til legen, ble henvist til spinalpunksjon og MR. Etter det ble det ny mr og samtale med nevrolog før diagnosen satt. Gikk veldig fort, ca 3 mnd. Ble deretter ble jeg satt på en medisin-kur og har siden ikke hatt noen plager av noe slag. Nummenheten gikk over. Går til mr hvert år samt samtale med nevrologisk overlege. Jeg er 45 år og det er 10 år siden jeg fikk diagnosen. Det er snakk om at dersom jeg får nye plager eller flekker på mrbildene, blir det ny runde med kur. Ble såklart veldig langt nede når diagnosen ble satt, men det går over all forventning og jeg føler meg helt normal/frisk. Jobber fulltid og gjort det hele tiden. Jeg har valgt å kun dele det med min mann og ingen andre. Det føles så riktig pga forutinntatte meninger. Og jeg må innrømme at jeg glemmer at jeg har MS. Anonymkode: b37cc...5f8 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det startet hos meg ved at jeg mistet følelsen i huden på høyre side under brystet og hadde litt nummenhet i noen fingre på samme side. Dro til legen, ble henvist til spinalpunksjon og MR. Etter det ble det ny mr og samtale med nevrolog før diagnosen satt. Gikk veldig fort, ca 3 mnd. Ble deretter ble jeg satt på en medisin-kur og har siden ikke hatt noen plager av noe slag. Nummenheten gikk over. Går til mr hvert år samt samtale med nevrologisk overlege. Jeg er 45 år og det er 10 år siden jeg fikk diagnosen. Det er snakk om at dersom jeg får nye plager eller flekker på mrbildene, blir det ny runde med kur. Ble såklart veldig langt nede når diagnosen ble satt, men det går over all forventning og jeg føler meg helt normal/frisk. Jobber fulltid og gjort det hele tiden. Jeg har valgt å kun dele det med min mann og ingen andre. Det føles så riktig pga forutinntatte meninger. Og jeg må innrømme at jeg glemmer at jeg har MS. Anonymkode: b37cc...5f8 Takk for svar! jeg har i 10 år hatt uregelmessige «anfall» med nummenhet i hele halve kroppen, fra topp til tå. Spinalpunksjon viser bånd i spinalvæska, mr viser en flekk eller «arr» som de sier: men de vet ikke hva anfallene kommer av. Føler jeg har levd i limbo i 10 år 😮💨 slitsomt å ta samme runda ved hvert anfall, så de siste årene har jeg ikke ringt til lege alle gangene.. Anonymkode: e4f1e...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå