AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 Har i over to måneder vært veldig hoven i nederste del av magen, og hatt en del mellomblødninger. Vet ikke om det er mellomblødninger eller hva det er, mer rosa/lilla utflod enn blod… Har også hatt det i ca. et halvt år, men bloatingen med magen har vart i litt over to måneder… Føler meg stappet etter bittelitt mat, som gjør at jeg nesten sulter meg for å ikke se gravid ut og føle meg som en tung ballong. Føler meg så tung og ukomfortabel, klarer virkelig ikke å ha det sånn her mer… Gjemmer meg for å ikke møte folk, og snart er det studiestart og jeg må være rundt folk hele tiden… Er så fortvilet. Legen min tok en fysisk gynekologisk undersøkelse, men fant ingenting… Noen som kan tenke seg hva årsaken til symptomene mine er? Anonymkode: 20f64...f3a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 Har legetime igjen om en uke, men jeg får sikkert ikke henvisning videre pga bloating, og uansett hadde det sikkert tatt lang tid å vente… Vurderer å bestille gynekologtime privat selv om det koster flere tusen, er så desperat. Men dersom de finner årsaken til det, må jeg vel uansett vente på henvisning? Man kan vel ikke opereres privat? Anonymkode: 20f64...f3a 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Skrevet 8. august 2024 Legen tok sånn livmorhalsprøve og fikk resultatet ASCUS, at det var unormale celleforandringer, men usikkert om det er noe farlig? Skjønner uansett ikke sammenhengen mellom det og de andre symptomene mine… Anonymkode: 20f64...f3a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Skrevet 8. august 2024 Hater livet så mye nå, vil ikke spise, møte venner eller gå ut døra. Anonymkode: 20f64...f3a 2
Uanonym bruker Skrevet 8. august 2024 #5 Skrevet 8. august 2024 Hvis du har tatt celleprøve og fått svar at du har unormale celleforandringer, må du spørre legen hva det innebærer. Kanskje må du ta vevsprøve. Tok gynekologen ultralyd på deg? 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Skrevet 8. august 2024 Uanonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis du har tatt celleprøve og fått svar at du har unormale celleforandringer, må du spørre legen hva det innebærer. Kanskje må du ta vevsprøve. Tok gynekologen ultralyd på deg? Legen skrev at jeg skal ta ny celleprøve om et år… Han tok ikke ultralyd nei, bare fysisk undersøkelse. Må vel vente lenge på eventuell henvisning til gynekolog for ultralyd… Er 22 forresten Anonymkode: 20f64...f3a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Skrevet 8. august 2024 Uff det hørtes ikke bra ut, håper legen sender deg videre til ultralyd eller i allefall dypere undersøkelse for å se! Anonymkode: 25091...531 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Skrevet 8. august 2024 Jeg hadde 💯 ordnet en privat gyn-time ASAP. Anonymkode: d1742...4fc 8 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #12 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har legetime igjen om en uke, men jeg får sikkert ikke henvisning videre pga bloating, og uansett hadde det sikkert tatt lang tid å vente… Vurderer å bestille gynekologtime privat selv om det koster flere tusen, er så desperat. Men dersom de finner årsaken til det, må jeg vel uansett vente på henvisning? Man kan vel ikke opereres privat? Anonymkode: 20f64...f3a Nei, men er det noe virkelig alvorlig man skal opereres for, er det ikke lang ventetid i det offentlige. Anonymkode: d1742...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #13 Skrevet 8. august 2024 Men tok legen UL? En celleprøve har null verdi hvis problemet sitter lenger opp! Dette høres absolutt ikke ut som noe du bør drøye!! Be om UL av både magen og eggstokkene! Anonymkode: 99eb8...98e 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #14 Skrevet 8. august 2024 Hmmm har legetime hos fastlegen den 13. Bør jeg vente til etter det med å bestille privat gynekologtime? Og bør jeg dra til Aleris i Oslo eller en random gynekolog her jeg bor? Anonymkode: 20f64...f3a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #15 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hmmm har legetime hos fastlegen den 13. Bør jeg vente til etter det med å bestille privat gynekologtime? Og bør jeg dra til Aleris i Oslo eller en random gynekolog her jeg bor? Anonymkode: 20f64...f3a Dra til C-Medical på Majorstuen hvis du først reiser til Oslo. De er veldig gode! Anonymkode: 2643f...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #17 Skrevet 8. august 2024 Hvilken som helst gyn som tar innvendig UL. Asap. Anonymkode: 824b8...673 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #18 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dra til C-Medical på Majorstuen hvis du først reiser til Oslo. De er veldig gode! Anonymkode: 2643f...bf6 Studerer i Kristiansand, så usikker på om jeg skal bestille time her eller dra til Oslo… Er bare så mye obligatorisk på studiet som gjør det vanskelig å dra Anonymkode: 20f64...f3a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #19 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken som helst gyn som tar innvendig UL. Asap. Anonymkode: 824b8...673 Skal jeg bestille time privat før 13. når jeg har fastlegetime?👀 Anonymkode: 20f64...f3a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #20 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hmmm har legetime hos fastlegen den 13. Bør jeg vente til etter det med å bestille privat gynekologtime? Og bør jeg dra til Aleris i Oslo eller en random gynekolog her jeg bor? Anonymkode: 20f64...f3a Den 13. er på tirsdag allerede. Mener ikke å bagatellisere det du skriver, men tror du ikke legen henviser deg videre ved mistanke om alvorlig sykdom? Anonymkode: 2f055...034
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå