Gå til innhold

Gressklipping på kveld.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gresset må klippes, da klipper man det. Om det har regnet i 2 uker og først kan klippes en søndag klokken 20.00, vel da klipper man da.

Folk er ofte på jobb eller annet hele dagen så da klippes ofte gresset klokken 19-21.00 i alle nabolag jeg har vært i. Unntaket er enkelte helger og pensjonister.

Anonymkode: bfd84...63c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier nei av hensyn til naboene. Du kommer nok dit selv en dag og om du ikke får et barn som sover tungt.

Om du har elektrisk gressklipper kan det kanskje gå da disse bråker mye mindre enn bensindrevne. 

Anonymkode: bea7e...ca7

• Liker 1
Skrevet

Fullt lovlig, men jeg synes det er dårlig folkeskikk. Slet med å legge min pga isbilen, gressklippere, høytrykksspylere, motorsykler og alt mulig annen dritt som folk må bråke med i leggetiden for små barn. Spør naboene, godt mulig de har barn som sovner lett og ikke bryr seg. Ev. kjøp robotgressklipper. 

Anonymkode: c056e...169

• Liker 1
Skrevet
Supermerry skrev (På 9.8.2024 den 2.02):

Jeg synes det er interessant at du klipper ulovlig på søndager med begrunnelsen "sånn er det bare". Har du samme innstilling til andre lovbrudd også? Butikktyveri? Skattesvindel? Eller er det bare mht helligdagsfred at du offentlig opplyser at du bryter loven? Du følger loven når det passer, og blåser i den når det passer deg? Er du i det hele tatt klar over at du har naboer som må leve med støy 6 dager i uken, men som har lovbeskyttet krav på ro én eneste dag i uken: søndag? Etter hva du skriver, er du klar over det, men du bare velger å plage naboene dine ulovlig likevel. Jeg finner det oppsiktsvekkende at du innrømmer det så glatt her inne.

Ikke meg men folk flest dritert langt i den helligdagsfreden altså. Har en politidame som nabo og hun klipper gresset søndag kveld hun også. Er bare å lukke vinduet og glede seg til vinteren. 

Anonymkode: c056e...169

• Liker 1
Skrevet

Lovlig ja, men dårlig stil i et tettbygd nabolag med mange småbarn som skal legges på den tiden. 

Anonymkode: f80b6...729

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...