AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 Kjøpte hus uten garasje, men fikk oppgitt en flekk jeg kunne parkere på, som forrige eier hadde brukt i femten år. Det er på fellesområde. Da jeg flyttet inn snakket jeg med alle som bodde der og sa at jeg ønsket å fortsette å parkere der og spurte om noen hadde innvendinger. Alle sa det var helt i orden (de andre har egne garasjer). Men nå driver de og parkerer på min plass. Hver gang de får besøk stiller besøket seg der. Nå har det blitt sånn at jeg dropper sosiale ting, trening osv fordi jeg gruer meg til å lete etter parkering når jeg kommer hjem. Jeg synes det er så sykt dårlig gjort av de andre å ta den plassen! Gjestene deres kunne parkert foran deres hus eller på en plass som hører til idrettsanlegg et lite stykke unna. Innspill, råd, erfaringer? Anonymkode: cb255...f4d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 Det er jo ikke din plass når den er på fellesområde, det er ikke så mye du kan gjøre bortsett fra å finne en annen plass å parkere. Hvis egen parkering er så viktig så burde du ha undersøkt mer før du kjøpte boligen, det at den forrige eieren har brukt å parkere på den plassen betyr heller ingen ting. Anonymkode: fedfb...c09 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Skrevet 8. august 2024 Jeg hadde tilsvarende problem. Løste det ved å strø spiker på plassen. 👍 Anonymkode: 08376...36f
Violetta Skrevet 8. august 2024 #4 Skrevet 8. august 2024 Klart de sa ja, men det betyr jo ikke at ingen andre parkerer der. Det er ikke din private plass. Et hus med parkeringsmulighet hadde nok kostet mer. 2
Violetta Skrevet 8. august 2024 #5 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde tilsvarende problem. Løste det ved å strø spiker på plassen. 👍 Anonymkode: 08376...36f Hvordan parkerte du da?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Skrevet 8. august 2024 Får du til å fikse slik at du kan parkere på din tomt da? Ta bort noe slik at det lar seg gjøre? Anonymkode: ecd5f...c09
svartkatt Skrevet 8. august 2024 #7 Skrevet 8. august 2024 Er det bare plass til en bil på fellesområdet?
TBL12 Skrevet 8. august 2024 #8 Skrevet 8. august 2024 (endret) Kan finne grenser via https://seeiendom.kartverket.no/ - og du vil se Gårdsnummer og Bruksnummer. Med Gårdsnummer og Bruksnummer kan du deretter finne hvem som eier arealet via grunnboken. Kan du leie, eller kjøpe arealet og benytte til parkering? Om arealet er nær kommunal vei kan det være kommunen eier arealet, det bruker å være 3 meter fra veikanten. Har du plass på egen tomt til garasje? Endret 8. august 2024 av TBL12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå