Gå til innhold

Tips til hjemmelagde julekort?


Snuppa

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at jeg skulle legge litt arbeid i årets julekort og har derfor bestemt meg for å lage dem selv. Har sett noen idéer, men blir veldig takknemlig hvis noen av dere har noen gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en litt tykk papp,glansbilder og klistremerker...finn noen bilder og da er du i gang...det gjorde jeg ett år og synes det var så koselig å lage julekort at jeg også i år skal gjøre det slik...

Ønsker deg lykke til

*koldbruna* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper hvite eller fargede (julefarger) ark i sånn Tukan Karton som er i ca. A6-str. (tilsvarer størrelsen på et vanlig kort)

Så tegner jeg/maler/pynter dem og skirver bakpå... Enkelt men veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som *Lillian* og Kolbruna foreslo, og i tillegg kan du gå til en hobbybutikk og kjøpe deg en tube/flaske med Glitterlim husker ikke navnet og prisen, men de skjønner nok hva du mener.

Med dette Glitterlimet kan du tegne over "konturene" på klistremerkene, osv.

Da blir det ekstra Glitrende og vakkert.

Du får klistremerker i alle slag. Selv er jeg veldig glad i de i Gull og/eller Bronsefargede. Fåes i masse fasonger og "tekster"

Glitterlimet passer best på klistremerker med bilder og Glansbilder osv.

Alltid koselig å få hjemmelagede julekort. Det viser at avsenderen legger litt omtanke i det.....og ikke bare sender avgårde de vanlige masseproduserte God Jul og Godt Nyttår Kortene!!

Lykke til med "Julekort-produksjonen" !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Hvis noen kommer over internettsider med gode motiver/forslag til julekort, så tas det også i mot med stor takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det virkelig ingen flere som har noen litt konkrete forslag til hjemmelagde julekort???

Jeg vil også lage noen morsomme julekort, og trenger så sårt ideer. Er ikke så god til å tegne på frihånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg vurderer å finne noen bilder av meg om mannen min fra året som har gått, og lime dem på et ark som jeg tar fargekopier av, og deretter skriver litt...tror det kan bli fint, men har strengt tatt ikke prøvd det enda, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg pleier å ta et rødt eller sort litt ujevnt ark og brette det til julekortstørrelse. (Dvs du får to kort av 1 A4 ark).

Så klipper jeg ut en firkant av bølgepapp, enten i grått eller gull og limer på forsiden, like langt fra kanten nede og til høyre og venstre, men med ekstra plass over. Halvveis på pappen og kortet limer jeg gjerne et lite flatt trehjerte, eller noe annet som er "julete" (du finner mye gøy i hobby-butikken). Så skriver jeg bare GOD JUL øverst med gull eller sølv, og vips er det ferdig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... kommer det litt idéer, ja! Jeg har surfet litt og fått litt sansen for stempling. Er nemlig ikke så alt for god på å tegne, men å fargelegge burde jeg klare! Funnet utrolig mange stilige motiver, så i ettermiddag blir det en tur i hobbybutikken for å finne stempler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...