AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 For en ukes tid siden hentet jeg nye ortopediske innleggssåler. Jeg har brukt slike i to år nå, og regnet med at de nye skulle kunne brukes problemfritt. Da jeg var til time for bestilling, sa ortopeden at han ville prøve med noen i et annet materiale. Viser seg at disse er mye hardere og vondere å gå med enn de jeg hadde før, og nå har jeg vondt fra beina og opp i ryggen. Jeg har krav på ett par i året via NAV, og har betalt egenandel for disse. Nå lurer jeg på om noen vet hvilken rettigheter jeg har når et hjelpemiddel ikke fungerer etter hensikten. Det var som sagt ortopeden som ville prøve et annet materiale. Jeg var fornøyd med de jeg hadde og ønsket kun nye. Anonymkode: c56b2...453
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 Jeg har alltid fått beskjed om å ta kontakt hvis det er problemer med innleggssålene. Er ikke sikker på hva lovverket sier, men ta en tlf og spør ortopediklinikken🤞 Anonymkode: 81d66...8be 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For en ukes tid siden hentet jeg nye ortopediske innleggssåler. Jeg har brukt slike i to år nå, og regnet med at de nye skulle kunne brukes problemfritt. Da jeg var til time for bestilling, sa ortopeden at han ville prøve med noen i et annet materiale. Viser seg at disse er mye hardere og vondere å gå med enn de jeg hadde før, og nå har jeg vondt fra beina og opp i ryggen. Jeg har krav på ett par i året via NAV, og har betalt egenandel for disse. Nå lurer jeg på om noen vet hvilken rettigheter jeg har når et hjelpemiddel ikke fungerer etter hensikten. Det var som sagt ortopeden som ville prøve et annet materiale. Jeg var fornøyd med de jeg hadde og ønsket kun nye. Anonymkode: c56b2...453 Du må melde tilbake til dem du fikk hj.m. Fra. Du kan ikke ha et hj.m. Som ikke fungerer, og de må få mulighet til å prøve å rette opp. Anonymkode: ba233...ad9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Skrevet 8. august 2024 Her var mine såler vond en stund ,men nå kjenner jeg ikke at jeg bruker de. Så kanskje vær litt tålmodig før du konkluderer at de ikke fungerer. Anonymkode: 981c1...aec
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her var mine såler vond en stund ,men nå kjenner jeg ikke at jeg bruker de. Så kanskje vær litt tålmodig før du konkluderer at de ikke fungerer. Anonymkode: 981c1...aec Jeg forstår det. Men jeg har som sagt brukt slike såler i to år. Men de er laget av et annet materiale. De jeg har fått nå, er harde og jeg har vondt langt opp i ryggen. Faktisk vondt til og med om natten under føttene. Anonymkode: c56b2...453
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): For en ukes tid siden hentet jeg nye ortopediske innleggssåler. Jeg har brukt slike i to år nå, og regnet med at de nye skulle kunne brukes problemfritt. Da jeg var til time for bestilling, sa ortopeden at han ville prøve med noen i et annet materiale. Viser seg at disse er mye hardere og vondere å gå med enn de jeg hadde før, og nå har jeg vondt fra beina og opp i ryggen. Jeg har krav på ett par i året via NAV, og har betalt egenandel for disse. Nå lurer jeg på om noen vet hvilken rettigheter jeg har når et hjelpemiddel ikke fungerer etter hensikten. Det var som sagt ortopeden som ville prøve et annet materiale. Jeg var fornøyd med de jeg hadde og ønsket kun nye. Anonymkode: c56b2...453 Ta kontakt med ortopeden igjen. Anonymkode: bcc57...0dc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 Opplevde det samme. Fikk beskjed fra NAV om at jeg måtte ta det med Ortopediteknikk. Men de ville at jeg skulle vente og se i et par måneder, men det ble aldri bedre. Da fikset de nye uten at jeg behøvde å betale noe ekstra. Anonymkode: 964c6...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå