AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 Jeg og min søster skal kanskje arve et hus med fire utleieleiligheter. Det er to oppe og to nede. De oppe er ca lik str, det samle med de nede. Hvis vi arver så vil jeg gjerne gjøre ting på riktig måte. På sikt trenger nok huset feks utvendige forbedringer. Enkelte ting inne må også tas på sikt. Ellers kan det jo skje noe uforutsett som man må fikse som utleier. Jeg og min søster har ulik økonomi. Jeg tjener middels+, hun tjener under gjennomsnittet. Min bekymring er hvordan vi skal løse dette på en måte som er rettferdig. Jeg er redd for at jeg plutselig må betale mer om noe må oppgraderes fordi hun ikke har råd. Det har jeg heller ikke råd til (har nok råd til å betale min del). Et annet spørsmål er jo hvis den ene vil selge og ikke den andre. Kan vi gjøre om huset til tomannsbolig? Anonymkode: 9e470...1af
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 Ja, fullt mulig. Snakk med kommunen 😊 Anonymkode: 3106a...bf3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Skrevet 8. august 2024 Selge og dele salgssummen? Jeg ville aldri ha eid sammen med noen med ulik økonomi. Det blir fort veldig dårlig stemning Anonymkode: 72bb5...dcf 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå