Gå til innhold

Livsforsikring til hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det sånn at ved avlivning så får man markedspris for dagens pris på hunden og ikke den prisen jeg ga for mange år siden? Eller stemmer ikke dette ? Det gjelder livsforsikring for hund.

Anonymkode: 2b414...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er det sånn at ved avlivning så får man markedspris for dagens pris på hunden og ikke den prisen jeg ga for mange år siden? Eller stemmer ikke dette ? Det gjelder livsforsikring for hund.

Anonymkode: 2b414...5e9

Du får den summen du har oppgitt da du forsikret den. Vanligvis er det omtrent den prisen du betalte. Tror ikke du kan sette livsforsikring på 10 000; mer bare fordi at det er hvor mye en valp har steget i pris på feks 10 år som din hund levde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg tegnet livsforsikring på min kunne jeg ikke sette høyere beløp enn kjøpesum (som da var 12.000,-). Etter hvert fikk hun en del gode resultater på prøver og konkurranser, og da kunne jeg øke beløpet til 25.000,-.

Anonymkode: 1c563...487

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

?trodde ikke at det fantes.. Min ble 11 - men alle hunder dør jo mellom 11 og 14 år, så synes det høres rart ut.

Anonymkode: 79321...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

?trodde ikke at det fantes.. Min ble 11 - men alle hunder dør jo mellom 11 og 14 år, så synes det høres rart ut.

Anonymkode: 79321...618

Den varer kun frem til hunden fyller 10 år (i hvert fall på min, mulig det varierer på ulike raser). Det er jo ikke ment for hunder søm dør av alderdom, men f.eks. hvis man har brukt ressurser på å trene opp en god brukshund. Da er det litt kjipt å starte helt på bar bakke hvis hunden blir påkjørt som femåring.

Anonymkode: 1c563...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har til hunden blir 11 år. Hvis den dør får vi utbetalt en del. Da den var valp var det kun prisen vi ga. Men da vi viste papirer på jakt prøver osv

Ble det økt opp til hva en tilsvarende opptjent hund vil koste å kjøpe

Anonymkode: 8e498...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...