Gå til innhold

Pasientreiser- utbetalting etter invilget søknad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før en får penger etter at søknaden er invilget? ventet noen dager nå. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg har det brukt å variere, alt fra 2-3 dager til over en uke.

Anonymkode: 2cf20...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Sist gang jeg ventet på utbetaling så tok det nærmere to mnd. Søknaden sent  i august og da hadde de mye pågang sa de. Utrolig irriterende.

Anonymkode: c2732...b69

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For meg har det brukt å variere, alt fra 2-3 dager til over en uke.

Anonymkode: 2cf20...3f3

Skjønner. Og det er etter at den er invilget? :)

AnonymBruker
Skrevet
Polli88 skrev (5 minutter siden):

Skjønner. Og det er etter at den er invilget? :)

Mener du at du har fått vedtaksbrev og der står det hvor mye du får? Noen ganger får jeg pengene før jeg får brevet, andre ganger 2-4 dager etter. Men nå har de ekstremt mye gående, har fått brev om at de har så mye å gjøre at det er forsinkelser, sendte søknad slutten av juni. 

Anonymkode: f1d18...a66

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mener du at du har fått vedtaksbrev og der står det hvor mye du får? Noen ganger får jeg pengene før jeg får brevet, andre ganger 2-4 dager etter. Men nå har de ekstremt mye gående, har fått brev om at de har så mye å gjøre at det er forsinkelser, sendte søknad slutten av juni. 

Ja. jeg har fått vedtaksbrevet og sum jeg får utbetalt. Fikk det for noen dager siden og har fremdeles ikke fått noe på konto. Syns det er litt merkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Sist gang tok det 2-3 dager. Fikk vedtak på ettermiddag tirsdag og penger på fredag.

Anonymkode: 0499f...f22

AnonymBruker
Skrevet
Polli88 skrev (1 time siden):

Ja. jeg har fått vedtaksbrevet og sum jeg får utbetalt. Fikk det for noen dager siden og har fremdeles ikke fått noe på konto. Syns det er litt merkelig.

Det er nok fordi de har mye å gjøre må og det er forsinkelser på alt, kommet sikkert til uka :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sendte inn to søknader for to uker siden og den ene søknaden fikk jeg vedtak på dagen etterpå 😮 Og det var nok manuell behandling, var med legeerklæring og alt. Den andre søknaden venter jeg fortsatt svar på. Veldig merkelig opplegg.

Jeg lurer på om det har noe med å gjøre hvor langt tilbake reisen er?! Jeg søkte om flere reiser samtidig på den jeg fikk vedtak på dagen etterpå, jeg skulle egentlig søke om behandlingsdager fra januar men har somlet såpass med søknaden så da fikk jeg beskjed om at det var for sent å ta med dagene i januar, så da la jeg inn søknad for reiser etter 1.februar-frem til juni. Kanskje det er en regel om at man ikke bare søke innen 6 måneder, men at Pasientreiser må prioritere søknaden på reiser som er nesten er 6 måneder siden? 🤔 Høres litt pussig ut, og fikk jo selvfølgelig utbetalt hele søknaden i sin helhet nå.

Den andre reisen jeg søkte for er i juni, så det er ikke så lenge siden den er gjennomført.

AnonymBruker
Skrevet

Ta en tlf og si det haster. Dersom personen i andre enden vil hjelpe,så kan de påskynde 😉

Anonymkode: 53f1c...7af

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt å gå ganske fort 😊

Anonymkode: 7d69e...232

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sendte inn to søknader for to uker siden og den ene søknaden fikk jeg vedtak på dagen etterpå 😮 Og det var nok manuell behandling, var med legeerklæring og alt. Den andre søknaden venter jeg fortsatt svar på. Veldig merkelig opplegg.

Jeg lurer på om det har noe med å gjøre hvor langt tilbake reisen er?! Jeg søkte om flere reiser samtidig på den jeg fikk vedtak på dagen etterpå, jeg skulle egentlig søke om behandlingsdager fra januar men har somlet såpass med søknaden så da fikk jeg beskjed om at det var for sent å ta med dagene i januar, så da la jeg inn søknad for reiser etter 1.februar-frem til juni. Kanskje det er en regel om at man ikke bare søke innen 6 måneder, men at Pasientreiser må prioritere søknaden på reiser som er nesten er 6 måneder siden? 🤔 Høres litt pussig ut, og fikk jo selvfølgelig utbetalt hele søknaden i sin helhet nå.

Den andre reisen jeg søkte for er i juni, så det er ikke så lenge siden den er gjennomført.

Kommer an på hva du har lagt ved av informasjon, noe tar lengre tid å behandle har jeg merket enn bare standard til og fra med kjøring f.eks 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kommer an på hva du har lagt ved av informasjon, noe tar lengre tid å behandle har jeg merket enn bare standard til og fra med kjøring f.eks 

Søknaden jeg fikk så raskt svar på tror jeg må behandles manuelt, det var søknad til og fra fysio, og under 10 km til og med hver vei (vanligvis må det være minimum 10 km), men pga. helsesituasjonen med krykker og 2 km til nærmeste bussholdeplass har jeg rett på å få dekket reise med bil da jeg ikke har mulighet til å ta kollektivtransport. Så derfor krevdes legeerklæring.

Skrevet

Har  noen her inne fått pengene dagen etter at vedtaket og innvilgelse har kommet før? Fikk et nytt vedtak nå. Håper det kommer i morgen, men virker ikke så sannsynlig med tanke på erfaringene her. 

AnonymBruker
Skrevet
Polli88 skrev (25 minutter siden):

Har  noen her inne fått pengene dagen etter at vedtaket og innvilgelse har kommet før? Fikk et nytt vedtak nå. Håper det kommer i morgen, men virker ikke så sannsynlig med tanke på erfaringene her. 

Jeg husket visst feil, måtte inn og sjekke nå. Vedtak 30.juli på ettermiddagen, og ser i innbetalingsoversikten på nettbanken at bokføringsdato var 31.juli. Så Pasientreiser utbetalte dagen etterpå, men jeg lurer på om de ikke kom inn på konto før morningen etterpå, altså 1.august. Mener å huske at det gikk 2 dager. Så vil si det er håp for deg, de betaler nok ut i morgen men spørsmålet er om det rekker den siste overføringen til banken, det er vel rundt 15.45 tror jeg før helg. Ellers blir det nok mandag.

AnonymBruker
Skrevet
Polli88 skrev (6 timer siden):

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før en får penger etter at søknaden er invilget? ventet noen dager nå. 

Pleier få pengene før vedtaket kommer. 

Anonymkode: 456c8...f83

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å få det innen 1-3 dager etter vedtaket er kommet 😊

Anonymkode: 224b2...f63

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Søknaden jeg fikk så raskt svar på tror jeg må behandles manuelt, det var søknad til og fra fysio, og under 10 km til og med hver vei (vanligvis må det være minimum 10 km), men pga. helsesituasjonen med krykker og 2 km til nærmeste bussholdeplass har jeg rett på å få dekket reise med bil da jeg ikke har mulighet til å ta kollektivtransport. Så derfor krevdes legeerklæring.

Anonymkode: 0499f...

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du fikk vedtak dagen etter, har den nok blitt behandlet automatisk (hvis du har lagt ved samme legeærklæring før, kan den muligens ligge i systemet og gjøre at saken ble godkjent uten at noen måtte gjøre noe manuelt.

Den andre saken måtte da sikkert gjøres noe manuelt med.

Tror de 6 månedene gjelder fra reisen er foretatt og til den dagen du søker, ikke dagen den blir behandlet/vedtatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 17.33):

Ta en tlf og si det haster. Dersom personen i andre enden vil hjelpe,så kan de påskynde 😉

Anonymkode: 53f1c...7af

Nei de kan ikke det. Man kan ikke bare snike i køen sånn. Det er andre som også venter, men som ikke maser. Det er et kø system som med alt annet.

Anonymkode: c2732...b69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...