Gå til innhold

Krav på fri i forbindelse med tilvenning i barnehage neste uke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Barnet skal starte i barnehage på mandag. Neste uke har jeg kun senvakter, og sjefen mener derfor at jeg ikke har behov/ rett til fri mtp tilvenning. 

Problemet er at jeg starter på jobb kl 14 (må kjøre hjemmefra 13.15), mens mannen ikke kan være hjemme før 15.30/16 00. 

Har foreslått at jeg kan komme til kl. 17, men det blir ikke møtt. 

Barnehagen forventer at vi skal være tilstede hele neste uke, og kanskje mandagen etter i tillegg. Må ta tre dager hver. 

Vi har absolutt ingen familie i nærheten. Mye av nettverket vårt har barn selv og jobber dagtid, så det hjelper oss ikke stort. Hva f*** gjør jeg?? 

Er sleip, bytter til dagvakter og deretter ber om fri? Klarer ikke jobbe nattevakter og deretter gå på tilvenning! 

Anonymkode: 438e2...8ed

Søke om å jobbe 60% de tre dagene med begrunnelsen omsorg for barn.

Du har ikke krav på fri, men du har krav på redusert stilling når du har små barn.

Anonymkode: 1dbf8...ec8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var lurt 😊☝️. Dere bør uansett ikke hente så seint som 16.00 de første ukene, det er lenge for de minste, helt nye barna. 

Anonymkode: 09a2c...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Her starter barnehageåret den 16.8 og man får plass fortløpende ikke alle på en gang. Det sier seg jo selv

Anonymkode: f9ed5...724

AnonymBruker
Skrevet

Problemet her er jo ikke at du ikke har fri under tilvenningen, hvis ikke det skal foregå sent på dagen. 

Problemet er vel heller at dere ikke har barnevakt i timene mellom din og mannens jobb?  

Søk ulønnet perm

Anonymkode: 6a32e...e16

• Liker 1
Skrevet

Dersom mannen din får ta ut velferdspermisjon for tilvenning i timer, kan jo han ta fri 3 timer hver dag neste uke, og problemet er i stor grad løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...