Gå til innhold

Best kondisjonsfremgang - ta pauser eller tyne seg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er overvektig og i dårlig form, men jobber med kondisen med å gå i motbakker. Jeg bor et sted hvor det masse oppoverbakker overalt.

Det jeg lurer på er hva som er mest effektivt for å øke kondisjonen (og evt også forbrenne mest fett):

1. Tyne seg selv opp en bakke uten pause, noe som gjør jeg mer sliten og andpusten men som reduserer kraftig tempoet jeg klarer å gå i.
2. Ta pauser i bakken og dermed kunne gå resterende lengde i høyere tempo, men som da samtidig gjør det mindre slitsomt.

Anonymkode: 5d278...6d9

2 er best fordi du klarer å få inn flere kilometre på den måten og det er kilometerne som tar bort mest fett, men nr 1, hardtreninga er bra å ta en eller to ganger i uka for å få opp hjerte og pustkapasiteten.  Variasjon er konge, og det beste er å kjøre et løp som du kan stå i i årevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er overvektig og i dårlig form, men jobber med kondisen med å gå i motbakker. Jeg bor et sted hvor det masse oppoverbakker overalt.

Det jeg lurer på er hva som er mest effektivt for å øke kondisjonen (og evt også forbrenne mest fett):

1. Tyne seg selv opp en bakke uten pause, noe som gjør jeg mer sliten og andpusten men som reduserer kraftig tempoet jeg klarer å gå i.
2. Ta pauser i bakken og dermed kunne gå resterende lengde i høyere tempo, men som da samtidig gjør det mindre slitsomt.

Anonymkode: 5d278...6d9

Hei. Dette er et velkjent problem med en enkel løsning. Først og fremst; All trening er uendelig mye bedre enn ingen trening. Derfor skal du ikke bry deg så my om hvordan du trener i starten. Der viktigste er at det blir gjort. 

Dermed kommer svarer på spørsmålet. Du skal velge den metoden som gjør at du er motivert til å komme deg ut. Når vekten har gått ned, og du begynner å få ambisjoner om å bli bedre, kan du heller sette deg inn i ulike former for kondisjonstrening. 

Anonymkode: 9154a...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...