AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 Finnes det noen åpenbare klare ting man opplever i et forhold, noen «sikre kort» på at forholdet egentlig er døende, over eller at man bør skille seg? Jeg tenker ikke på ting som utroskap, svindel, rot økonomisk, misbruk osv. Da er det jo åpenbart… Tenker mer på type, har ikke sex lenger, snakker ikke sammen, ekstreme krangler, «dårlig stemning» , kald skulder, ja…Ting som man kanskje håper går over eller, løser seg selv men som barer uke etter uke, måned etter måned, år etter år? Anonymkode: 3f2d6...1bb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Finnes det noen åpenbare klare ting man opplever i et forhold, noen «sikre kort» på at forholdet egentlig er døende, over eller at man bør skille seg? Jeg tenker ikke på ting som utroskap, svindel, rot økonomisk, misbruk osv. Da er det jo åpenbart… Tenker mer på type, har ikke sex lenger, snakker ikke sammen, ekstreme krangler, «dårlig stemning» , kald skulder, ja…Ting som man kanskje håper går over eller, løser seg selv men som barer uke etter uke, måned etter måned, år etter år? Anonymkode: 3f2d6...1bb Hvis ektefellen nekter sex i årevis uten grunn, og nekter å gå med på åpent forhold, så er det helt greit å skilles. Ekstreme krangler er barnevernsmat. Dårlig stemning, silent treatment og sånt over tid er skadelig både for partnerens og barns psyke, og er en slags mishandling. Anonymkode: 41a03...808 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Skrevet 8. august 2024 Det er nok at man vil Anonymkode: 31357...217 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Skrevet 8. august 2024 Mitt svar er Likegyldighet. Jeg har vært igjennom alle faser i forholdet. Tvilen, sorgen, sinne, forakt ect. Men da likegyldigheten var et faktum var også skilsmissen et faktum. Det samme for han så heldigvis i vårt tilfelle så var vi samstemte underveis og i avgjørelsen. Jeg kunne ikke lengre argumentere med meg selv "hva med ungene". Nå når jeg er alene så er det det den beste avgjørelsen! Ikke for ungene, men for meg selv og min eks. Vi har et mye bedre samarbeid og tone etter bruddet og det håper jeg at vil bære frukter for ungene. At de ser at to mennesker kan være glad i hverandre til tross for brudd og vi kan ha det bra til tross for to hjem. Anonymkode: 1d46f...722 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Skrevet 8. august 2024 Snakker ikke sammen Anonymkode: 9050c...8ed
Liljerød Skrevet 8. august 2024 #6 Skrevet 8. august 2024 Hvis man lever separate liv, så tenker jeg at ekteskapet er over. Altså at man ikke engasjerer seg i hverandres liv verken rent fysisk, mentalt eller på andre måter. At man ikke har lyst til å finne på ting eller ta initiativ til å vise omsorg eller omtanke for partneren fordi man ønsker å kun fokusere på å leve sitt eget liv til det fulle. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Skrevet 8. august 2024 Jeg tenker at man må prøve parterapi før man gir opp. Da tror jeg man blir sikrere i sitt valg, og kanskje det gir bearbeiding slik at man får det lettere etter et evt brudd også. Derfor tenker jeg: Lurer du på å gi opp, så ikke bare vent. Test ut parterapi slik at du blir sikrere i ditt valg også i fremtiden. Anonymkode: 50098...a61
Irak Skrevet 8. august 2024 #8 Skrevet 8. august 2024 Man trenger ingen grunn for å ville skille seg. Så lenge det er det man ønsker, så tenker jeg det er lurt å gjøre det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #9 Skrevet 8. august 2024 Når man tenker at det aldri kommer til å bli bedre. Anonymkode: df6f7...9d7 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det noen åpenbare klare ting man opplever i et forhold, noen «sikre kort» på at forholdet egentlig er døende, over eller at man bør skille seg? Jeg tenker ikke på ting som utroskap, svindel, rot økonomisk, misbruk osv. Da er det jo åpenbart… Tenker mer på type, har ikke sex lenger, snakker ikke sammen, ekstreme krangler, «dårlig stemning» , kald skulder, ja…Ting som man kanskje håper går over eller, løser seg selv men som barer uke etter uke, måned etter måned, år etter år? Anonymkode: 3f2d6...1bb Har du eller dere gjort noe for at det skal bli bedre? Kreves 2 for å få det til å gå rundt! En kan ikke gjøre alt arbeidet. Og når en kvinne forteller hva hun savner og trenger tar mange menn det som kritikk og går i angrep og skylder på hun og gir dårlig samvittighet til henne noe som er utrolig råttent gjort! Kanskje har hun sagt noe mange ganger, ønsket,prøvd men du har ikke løftet en finger eller tatt hun for gitt? Når du har gitt av deg selv og prøvd og begge har gjort det uten hell er det på tide å gå! Sex er også det som gjør at man er mer enn venner! En veldig viktig del. Anonymkode: c4c89...741 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Skrevet 8. august 2024 Jeg tenker eneste gode grunnene for skilsmisse er vold eller utroskap. Hvis man får bare fordi man er lei så ja ... Ikke stå og lov evig troskap når du lyger så det renner av deg. Folk får altfor lett fra hverandre og lover alt for lett ting nå til dags. Anonymkode: 1f1e2...ac9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #12 Skrevet 8. august 2024 Har man giftet seg i en kirke kan man IKKE skille seg. Til døden skiller dere ad lovte man. Anonymkode: 7f023...79c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #13 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg tenker eneste gode grunnene for skilsmisse er vold eller utroskap. Hvis man får bare fordi man er lei så ja ... Ikke stå og lov evig troskap når du lyger så det renner av deg. Folk får altfor lett fra hverandre og lover alt for lett ting nå til dags. Anonymkode: 1f1e2...ac9 Jeg nekter å leve resten av livet mitt ulykkelig fordi jeg har lovet troskap i en kirke. Anonymkode: b7b2d...157 1
Lorieen Skrevet 8. august 2024 #14 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Finnes det noen åpenbare klare ting man opplever i et forhold, noen «sikre kort» på at forholdet egentlig er døende, over eller at man bør skille seg? Jeg tenker ikke på ting som utroskap, svindel, rot økonomisk, misbruk osv. Da er det jo åpenbart… Tenker mer på type, har ikke sex lenger, snakker ikke sammen, ekstreme krangler, «dårlig stemning» , kald skulder, ja…Ting som man kanskje håper går over eller, løser seg selv men som barer uke etter uke, måned etter måned, år etter år? Anonymkode: 3f2d6...1bb Man bør skille seg om man ikke ønsker å være i et forhold med den andre parten lenger. Uansett årsak. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #15 Skrevet 8. august 2024 Synes alt du skriver kan være grunner til skilsmisse, fra sex til elendig kommunikasjon. Likegyldighet og forakt er vel kanskje det verste. Og cluet ligger litt i det siste du skriver- ting du håper skal gå over. Det holder ikke å bare håpe. Men er det ting du har jobbet hardt for å løse, men hvor den andre ikke vil jobbe for det, eller kanskje jobber for det i to uker etter parterapien.. da er det over. Anonymkode: 896bf...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #16 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker eneste gode grunnene for skilsmisse er vold eller utroskap. Hvis man får bare fordi man er lei så ja ... Ikke stå og lov evig troskap når du lyger så det renner av deg. Folk får altfor lett fra hverandre og lover alt for lett ting nå til dags. Anonymkode: 1f1e2...ac9 Min eksmann stilte meg et ultimatum flere år inn i ekteskapet, etter at vi hadde kjøpt stor nok leilighet til å få barn i. Forholdet kunne i følge ham bare fortsette om vi ikke fikk barn, likevel. Jeg og han hadde planlagt barn helt fra starten av forholdet, lenge før vi ble gift. Jeg sa nei takk til et videre ekteskap med ham, på premisset hans om at ekteskapet ble livsvarig barnløst. Hvem løy da vi gifta oss? Anonymkode: 9050c...8ed 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #17 Skrevet 8. august 2024 Når du innser du ikke er lykkelig og føler du har en elsker, bestevenn og partner. Jeg skilte meg og fant en mann som gir meg alt jeg har ønsket meg❤️ Anonymkode: 8ef2a...ee1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #18 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har man giftet seg i en kirke kan man IKKE skille seg. Til døden skiller dere ad lovte man. Anonymkode: 7f023...79c Jo. I Bibelen er blant annet total sexnekt over lang tid, utroskap og vold godtatt som skilsmissegrunner. Anonymkode: 41a03...808 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #19 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Finnes det noen åpenbare klare ting man opplever i et forhold, noen «sikre kort» på at forholdet egentlig er døende, over eller at man bør skille seg? Jeg tenker ikke på ting som utroskap, svindel, rot økonomisk, misbruk osv. Da er det jo åpenbart… Tenker mer på type, har ikke sex lenger, snakker ikke sammen, ekstreme krangler, «dårlig stemning» , kald skulder, ja…Ting som man kanskje håper går over eller, løser seg selv men som barer uke etter uke, måned etter måned, år etter år? Anonymkode: 3f2d6...1bb Tror vi alle har lært at et forhold skal være vanskelig, at man må ta de dårlige periodene for å nyte godt av de gode. At forholdet krever arbeid. For min del, så er dette med arbeid nøkkelen for når jeg har valgt å avslutte noe. Selv i dårlige perioder må begge klare å være bevisst nok på den andre, og at man innser at man ikke per nå er i stand til å gi partneren den den trenger. Ser at flere opplever langvarig sextørke, med en partner som synes dette er helt greit, og gjerne opplever den andre som masete når det ønskes sex. Dette er for meg et sikkert tegn på at den som ikke ønsker sex ikke lenger er der jeg trenger at vi er for at jeg blir værende. Det har altså skjedd en uønsket endring i forholdet, og den som har endret seg anser ikke dette som et problem for den andre, og bryr seg ikke at hen avviser partneren sin og avfeier dialog. Dette eksempelet kan brukes på alle områder i forholdet. Og det vil vise en som støter partneren sin bort, fremfor å vise evnen til å reparere. Nøkkelen til et godt forhold, tror jeg, er begges evne til å reparere. I det å reparere ligger det så mye kjærlighet og bekreftelse. Anonymkode: 32a0d...f1b 1
luxifine Skrevet 9. august 2024 #20 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg tenker eneste gode grunnene for skilsmisse er vold eller utroskap. Hvis man får bare fordi man er lei så ja ... Ikke stå og lov evig troskap når du lyger så det renner av deg. Folk får altfor lett fra hverandre og lover alt for lett ting nå til dags. Anonymkode: 1f1e2...ac9 Alkoholikere, narkoman/medikamenter på resept fra lege-misbruker, folk som er uærlig om hvem de er, utøver psykisk terror, ++ det finnes mange årsak som er skjult bak husets fire vegger som du faktisk ikke får innblikk i. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har man giftet seg i en kirke kan man IKKE skille seg. Til døden skiller dere ad lovte man. Anonymkode: 7f023...79c Det er din regel som du kan leve etter. Jeg nekter å leve ulykkelig resten av livet fordi jeg en gang stod i en bygning og sa ja. Til TS: jeg tenker når du er alene i forholdet ditt er det på tide å gjøre endringer. Først søke hjelp, prøve å snu skipet sammen, men om det er fremdeles "bare du" som prøver bør du vurdere om du har det bedre alene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå