Gå til innhold

R&R - Marius Borg Høiby

Anbefalte innlegg

MBH er en tråd som i månedsvis har spredt negative rykter, spekulasjoner og ikke minst slutninger på syltynt grunnlag om sakens involverte og om brukere som etterlyser mindre av dette (skjer også her nå). Med det som bakteppe, er det for meg en "ikke-diskusjon" å rette moralsk pekefinger mot mennesker som vil ha bukt med slike holdninger, slik det her forsøkes igjen og igjen. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Dessverre har det utviklet seg en skikkelig «mean girl»-mentalitet i tråden, der en gruppe anført av spesielt tre bruker jakter på andre, trakasserer og nærmest forfølger. De beskylder andre for «løgn» i ett sett, når det faktisk er de som lyver. De misforstår med vilje, spiller indignert over påstander de vet ikke var ment på den måten.

Her er ett eksempel: Noen av oss har kritisert kronprinsparet for å ikke komme tilbake til JS etter henvendelsen hennes - slik de lovte.

Disse brukerne later da som om vi mener de skal dele MBH sine private helseopplysninger (noe selvsagt ingen har krevd). Akkurat som om det ikke er mulig å vise støtte til en voldsutsatt uten å gi detaljer om diagnoser og terapi (som de antakelig uansett ikke har tilgang til).  Så argumenterer  de heftig mot det. Sånn holder de på.

I løpet av det siste døgnet har jeg blitt beskyldt for å lyve to ganger - av en som samtidig innrømmer at hun ikke har lest tråden! 

Det virker dessverre som man ikke ønsker diskusjon, men heller å mobbe ut meningsmotstandere.

(Og da har jeg ikke engang orket å nevne en bruker som spammer ned tråden men eviglange usammenhengende innlegg… men det er kanskje ikke mot reglene).

Vel. Jeg måtte bare få ut litt frustrasjon. Jeg orker ikke å rapportere folk i ett sett, de får bare holde på.

Enig, veldig bra oppsummert.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

MBH er en tråd som i månedsvis har spredt negative rykter, spekulasjoner og ikke minst slutninger på syltynt grunnlag om sakens involverte og om brukere som etterlyser mindre av dette (skjer også her nå). Med det som bakteppe, er det for meg en "ikke-diskusjon" å rette moralsk pekefinger mot mennesker som vil ha bukt med slike holdninger, slik det her forsøkes igjen og igjen. 

Nettopp. Egentlig det eneste som bør stå i denne tråden. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

@Forumansvarlig @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset kan dere ta en vurdering på om denne tråden kan flyttes til aktuelle saker og politikk? Med tanke på at saken snart er ferdig etterforsket, og at det vil bli en påfølgende rettssak hvor det med stor sannsynlighet vil bli høyt trykk i tråden, er det flere fordeler med å flytte den. 

1) Med tanke på hvor mye moderering som kreves vil rampelys generelt  være tjent med at den flyttes. Slik det er nå er det mer brukerdebatt og avsporing enn diskusjon av tema. Det vil også åpne opp for at nye brukere kommer til. 

2) At tråden stenges over lenger tid basert på mengden moderering som kreves og at det ikke er ressurser til dette, så har brukere i og utenfor rampelys også fordel av at tråden flyttes. 

3) Ser at brukerdebatt, avsporing og personangrep flyttes videre til ris og ros, selv om tråden er stengt. Det vil si at moderatorene ikke trenge å bruke ressurser på å moderere ris og ros også hvis tråden flyttes. 

Fint med en tilbakemelding så snart dere har vurdert dette. 

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (23 minutter siden):

@Forumansvarlig @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset kan dere ta en vurdering på om denne tråden kan flyttes til aktuelle saker og politikk? Med tanke på at saken snart er ferdig etterforsket, og at det vil bli en påfølgende rettssak hvor det med stor sannsynlighet vil bli høyt trykk i tråden, er det flere fordeler med å flytte den. 

1) Med tanke på hvor mye moderering som kreves vil rampelys generelt  være tjent med at den flyttes. Slik det er nå er det mer brukerdebatt og avsporing enn diskusjon av tema. Det vil også åpne opp for at nye brukere kommer til. 

2) At tråden stenges over lenger tid basert på mengden moderering som kreves og at det ikke er ressurser til dette, så har brukere i og utenfor rampelys også fordel av at tråden flyttes. 

3) Ser at brukerdebatt, avsporing og personangrep flyttes videre til ris og ros, selv om tråden er stengt. Det vil si at moderatorene ikke trenge å bruke ressurser på å moderere ris og ros også hvis tråden flyttes. 

Fint med en tilbakemelding så snart dere har vurdert dette. 

Enig med deg. Jeg tror tråden ville hatt godt av å bli flyttet. Nå er den uansett helt umulig å følge med på da den drukner i brukerdebatt. Tenker dette ville roet seg noe hvis den ble flyttet fra Rampelys, den har like mye å gjøre i tråden om "Aktuelle saker" - da ville det kanskje komme noen flere debattanter med også - det ville bare vært positivt for "klimaet". 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (2 minutter siden):

Enig med deg. Jeg tror tråden ville hatt godt av å bli flyttet. Nå er den uansett helt umulig å følge med på da den drukner i brukerdebatt. Tenker dette ville roet seg noe hvis den ble flyttet fra Rampelys, den har like mye å gjøre i tråden om "Aktuelle saker" - da ville det kanskje komme noen flere debattanter med også - det ville bare vært positivt for "klimaet". 

Veldig synd nå når det kom opp nye krav fra bistandsadvokatene. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (Akkurat nå):

Veldig synd nå når det kom opp nye krav fra bistandsadvokatene. 

Helt enig med deg, men det virker helt håpløst å få tråden til å fungere. Har aldri sett maken her på KG ift å forsøke å "måke vekk" meningsmotstand 😕

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Synes det høres fornuftig ut. Som overskrift er ikke Rampelys tilstrekkelig, især ikke med tanke på hvordan saken har utviklet seg. Man hadde sikkert vært tjent med flere debattanter.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

Helt enig med deg, men det virker helt håpløst å få tråden til å fungere. Har aldri sett maken her på KG ift å forsøke å "måke vekk" meningsmotstand 😕

Jeg kan ikke fatte og begripe at folk vil bruke av tiden sin her når de overhode ikke er interessert i saken.

Selv holder jeg meg borte fra tråder som ikke interesserer meg - ønsker ikke å ødelegge for andre. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt fascinerende å lese at en del brukere mener andre jobber med å få tråden  stengt , bare fordi de ikke har samme mening , for de samme folkene bedriver ekstrem brukerdebatt og tråden stenges gang på gang pga nettopp brukerdebatt. 

Så kanskje man bare skal slutte med den bruker debatten da, så slipper man at tråden blir stengt. Blir for dumt å bare legge skylden på ene siden 

Endret av Orly
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (7 minutter siden):

Det er ekstremt fascinerende å lese at en del brukere mener andre jobber med å få tråden  stengt , bare fordi de ikke har samme mening , for de samme folkene bedriver ekstrem brukerdebatt og tråden stenges gang på gang pga nettopp brukerdebatt. 

Så kanskje man bare skal slutte med den bruker debatten da, så slipper man at tråden blir stengt. Blir for dumt å bare legge skylden på ene siden 

Jeg tror ikke jeg har sett så mye "krangling" i noen tråd før, så det er iallefall helt klart at saken engasjerer. Brukerdebatten går så klart begge veier, men det ser desverre ikke ut som det er mulig å få slutt på det?! Synd at tråden må stenges hele tiden. 

Men som sagt, dette engasjerer veldig tydeligvis og tråden blir VELDIG aktiv og stor. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke jeg har sett så mye "krangling" i noen tråd før, så det er iallefall helt klart at saken engasjerer. Brukerdebatten går så klart begge veier, men det ser desverre ikke ut som det er mulig å få slutt på det?! Synd at tråden må stenges hele tiden. 

Men som sagt, dette engasjerer veldig tydeligvis og tråden blir VELDIG aktiv og stor. 

Nei , jeg har i grunn heller ikke sett det , det er helt ekstremt og svært irriterende når det blir sånn, det ødelegger tråden rett og slett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (13 minutter siden):

Selvsagt skal en ikke legge skyld på kun én side. Saken er dessuten så omfattende at jeg tenker den nok har flere sider. Hvilket forøvrig taler til fordel for en tråd til, som jo ble foreslått.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (2 minutter siden):

Selvsagt skal en ikke legge skyld på kun én side. Saken er dessuten så omfattende at jeg tenker den nok har flere sider. Hvilket forøvrig taler til fordel for en tråd til, som jo ble foreslått.

Sånn ser jeg det også. Dette er en sak med mange nyanser, og jeg har stoppet opp ved mange svært gode poenger jeg ikke selv nødvendigvis har tenkt på iallefall. Men tråden virker ikke å tåle at man er uenig. Det syns jeg er synd, det pleier å fungere veldig godt i andre tråder, derfor tror jeg rett og slett tråden er for stor og "intens" kanskje, og hadde hatt godt av å flyttes. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (10 minutter siden):

Nei , jeg har i grunn heller ikke sett det , det er helt ekstremt og svært irriterende når det blir sånn, det ødelegger tråden rett og slett. 

Ja, veldig synd! Erfaringer fra andre tråder er at de tåler uenighet bedre enn det denne gjør. Denne "kneler" hele tiden, -  og det går begge veier. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
Orly skrev (29 minutter siden):

FORFAR skrev (27 minutter siden):

Isild skrev (18 minutter siden):

Ja, veldig synd! Erfaringer fra andre tråder er at de tåler uenighet bedre enn det denne gjør. Denne "kneler" hele tiden, -  og det går begge veier. 

Støtter dette! For oss som bare bruker KG som diskusjonsforum så går man også glipp av nye nyhetssaker, og diskusjon rundt dette når tråden er stengt @Forumansvarlig over så lang tid. En ting er nattestengt, men tråden er gjerne stengt lenger enn dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Isild skrev (21 minutter siden):

Det er en tråd til som «knelte» i perioder, minnes at den ble julestengt en gang også. Samme fenomen men med motsatt fortegn, tenker på CBE tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (25 minutter siden):

Det er en tråd til som «knelte» i perioder, minnes at den ble julestengt en gang også. Samme fenomen men med motsatt fortegn, tenker på CBE tråden. 

Analysen din er ikke holdbar. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glrmn skrev (1 time siden):

Ja, korriger gjerne, for kritikk av MM i Kongehuset-tråden er ikke regelbrudd.  

Nå tenkte jeg mer på usaklig kritikk av tårer på oppdrag/fokuserer på seg selv, hva hun har gjort/ikke gjort mtp ekskjærester, hvor egnet/ikke egnet hun er for oppgaven som kronprinsesse/dronning, sinneutbrudd vs. umenneskelig robot, hvem som er sjefen av HM og MM, osv. Alt hun gjør/ikke gjør er jo galt uansett.

Det eneste positive jeg har les der i det siste er at hun er en statuesk vikingkvinne i motsetning til andre, spurveaktige kvinnelige kongeligheter.

Endret av Natron
Trykke for tidlig
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...