Proaktiv Skrevet 8. august 2024 #1 Del Skrevet 8. august 2024 Nå har Israel begynt å furte og nekter norske diplomater å ha kontakt med Palestinske selvstyremyndigheter i f.eks. Gaza og på Vestbredden. Er det virkelig en regjering verdig å nekte diplomater å snakke med andre mennesker enn det Israel ønsker. https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/israel-med-sanksjoner-mot-norge/16900548/ 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 8. august 2024 #2 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg forstår Israel godt. 11 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 8. august 2024 #3 Del Skrevet 8. august 2024 De vil ikke ha noe innblanding fra fredelige nasjoner i dreping av palestinere. 6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 8. august 2024 #4 Del Skrevet 8. august 2024 (endret) Eit forventa og desperat grep av ei regjering som kjemper på to fronter - sine eigne innbyggarar *og* resten av verda. Dødskramper frå ein feilslått nasjon. Endret 8. august 2024 av aazy 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 8. august 2024 #5 Del Skrevet 8. august 2024 15 minutter siden, GrønnNellik68 said: De vil ikke ha noe innblanding fra fredelige nasjoner i dreping av palestinere. De ønsker ikke innblanding fra nasjoner som belønner terrorangrep. 9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 Callisto83 skrev (34 minutter siden): Jeg forstår Israel godt. Wtf 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8. august 2024 #7 Del Skrevet 8. august 2024 Svava skrev (41 minutter siden): De ønsker ikke innblanding fra nasjoner som belønner terrorangrep. Men på et nivå er de jo nødt til å snakke sammen, kan det være Israel som ikke ønsker slutt på terroren, slik at de kan fortsette å legge under seg landområder i "selvforsvar", uten utidig innblanding fra andre nasjoner? 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 8. august 2024 #8 Del Skrevet 8. august 2024 Apis skrev (32 minutter siden): Men på et nivå er de jo nødt til å snakke sammen, kan det være Israel som ikke ønsker slutt på terroren, slik at de kan fortsette å legge under seg landområder i "selvforsvar", uten utidig innblanding fra andre nasjoner? Hvis Israel ønsker å legge under seg landområder, hvorfor trakk de seg da ut av Gaza? 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 8. august 2024 #9 Del Skrevet 8. august 2024 Sanksjoner fra Israel er en hedersbetegnelse. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 8. august 2024 #10 Del Skrevet 8. august 2024 19 minutter siden, Apis said: Men på et nivå er de jo nødt til å snakke sammen, kan det være Israel som ikke ønsker slutt på terroren, slik at de kan fortsette å legge under seg landområder i "selvforsvar", uten utidig innblanding fra andre nasjoner? Akkurat hva bidrar Norge med som gjør at de må snakke sammen på ett nivå? Jeg mener Norge indirekte har oppmuntret palestinere til terror mot Israel. Budskapet fra Norge til Palestina er at dersom de dreper flest mulig israelere i terrorangrep, så vil de oppnå sine politiske mål. Først da anerkjente Norge Palestina. Har du noe som helst hold i påstanden din om at Israel ønsker terrorangrep for å legge under seg landområder? 7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 8. august 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 8. august 2024 Apis skrev (55 minutter siden): Men på et nivå er de jo nødt til å snakke sammen, kan det være Israel som ikke ønsker slutt på terroren, slik at de kan fortsette å legge under seg landområder i "selvforsvar", uten utidig innblanding fra andre nasjoner? Du har rett. 6-dagers krigen var jo noe Israel provoserte fra i flg de fleste land i verden (og FN ?). Nå gjør de det samme med Gaza stripen, men de innser at de ikke kan ta landet med så mange mennesker. Deror forsøker de å drepe den ved å frata dem bolig, mat, vann og medisiner. Det siste nå er jo at FN ikke kommer inn med Polio vaksiner for 500.000 barn under 8 år. Dette er metoden Israel benytter for å fjerne befolkningen med et ønsket resultat som konkurrerer med Hitlers konsentrasjonsleire. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vma Skrevet 8. august 2024 #12 Del Skrevet 8. august 2024 Vi burde svare med å utvise den Israelske ambassadøren 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 8. august 2024 #13 Del Skrevet 8. august 2024 8 hours ago, Callisto83 said: Jeg forstår Israel godt. jeg også ! Well done Israel 🤙 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 10. august 2024 #14 Del Skrevet 10. august 2024 Jeg blir så flau over å være norsk! 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 10. august 2024 #15 Del Skrevet 10. august 2024 jeg er glad jeg bor i ett land som Norge jeg.. det er jo lov å utvandre da hvis det er så jævlig her. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 10. august 2024 #16 Del Skrevet 10. august 2024 On 8/8/2024 at 11:32 AM, Proaktiv said: Nå har Israel begynt å furte og nekter norske diplomater å ha kontakt med Palestinske selvstyremyndigheter i f.eks. Gaza og på Vestbredden. Er det virkelig en regjering verdig å nekte diplomater å snakke med andre mennesker enn det Israel ønsker. https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/israel-med-sanksjoner-mot-norge/16900548/ Nei, Israel nekter ikke norske diplomater å ha kontakt med selvstyremyndighetene. Israel nekter de norske diplomatene å ha kontakt fra israelskstyrt territorium fordi akkrediteringen gjelder til Israel; men diplomatene kan da heller ha kontakt med selvstyremyndighetene i Ramallah, der Norge allerede har et representasjonskontor. De norske diplomatene kan da være på samme sted dem de ønsker å ha kontakt med: de palestinske selvstyremyndighetene. Forresten utløper visumene først i midten av november, og kan bli fornyet ved nye søknader hvis diplomatene kun representerer staten Norge overfor Israel. On 8/8/2024 at 8:20 PM, Vma said: Vi burde svare med å utvise den Israelske ambassadøren Den israelske amassadøren ble kalt hjem da den norske regjeringen anerkjente "staten palestina". Når jeg leser trådene på KG, blir jeg slått av at folk ikke innser hvordan Norge framstår på den internasjonale scene: en selvhøytidelig gneldrebikkje som innbiller seg at den er en alfa bare fordi den bjeffer høyt og konstant; fullstendig ute av stand til å innse sin egen marginale rolle, eller noen andre realiteter. Sånn sett en perfekt partner for en gjeng som later som de er et eget folkeslag. Ellers i trådene ser man gjennom ti måneder at de samme gamle anklager mot Israel gått på repeat, til tross for at de er besvart igjen og igjen. Som om de blir mer riktige bare de framsettes enda en gang. Det er og blir formålsløst, så da er andre fora bedre for debatt. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie Sadberg Skrevet 10. august 2024 #17 Del Skrevet 10. august 2024 stakkars Israel. De må jo få begå sitt folkemord 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11. august 2024 #18 Del Skrevet 11. august 2024 Svava skrev (På 8.8.2024 den 14.13): Akkurat hva bidrar Norge med som gjør at de må snakke sammen på ett nivå? Jeg mener Norge indirekte har oppmuntret palestinere til terror mot Israel. Budskapet fra Norge til Palestina er at dersom de dreper flest mulig israelere i terrorangrep, så vil de oppnå sine politiske mål. Først da anerkjente Norge Palestina. Har du noe som helst hold i påstanden din om at Israel ønsker terrorangrep for å legge under seg landområder? Hvorfor sponser Israel Hamas økonomisk, vis de ikke ser en oppside ved det? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 11. august 2024 #19 Del Skrevet 11. august 2024 NatNat skrev (På 8.8.2024 den 20.28): jeg også ! Well done Israel 🤙 Well done ?? Alle venter nå på en ny runde i den evigvarende voldsspiralen i midt-østen. Det blir i så fall ikke den siste: https://geopolitika.no/drapet-som-sjokkerte-iran-soker-hevn-etter-tap-av-hamas-leder/ Så gjenstår det å se om Iran følger Israels morbide tankegang som vurderer verdien av egne liv til å være minst 30 ganger større enn naboens. Å hevne rundt 40 000 døde palestinere, ville i så fall resultere i 1,2 mill døde israelere…… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 11. august 2024 #20 Del Skrevet 11. august 2024 Må norske myndigheter på død og liv ha så tette diplomatiske bånd til alle mulige terror regimer? Må de til Ramallah og kose med Abbas? Er jo litt del av dette å invitere Taliban på besøk i privat jet. Ingenting godt kommer ut av dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå