Gå til innhold

Åndelig oppvåkning, hvordan bli trygg og klar for det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hele mitt liv vært sensitiv, kjent mye på intuisjon, drømmer om fremtiden (drømt om flere store verdenskriser som jeg har 0 kunnskap om på forhånd, men det viser seg å skje/være korrekt), avverget flere ulykker ved å ofte være på riktig sted til riktig tid med minimale marginer. 

Hørt stemmer og opplevd helt uforklarlige ting, ofte på gamle historiske eiendommer (bor også på en eiendom fra 1500-tallet med ekstremt mye historie). Kjenner veldig på energier i forhold til ulike bygg, om det er noe der eller ei, og om det er dårlig eller god energi. Kan forstå og "prate" med dyr, har også opplevd det med ville dyr. Hunder, kyr og hester som tidligere har angrepet folk ved flere anledninger, er rolige rundt meg og viser ingen aggresjon under feks håndtering av meg (eide en stor hest i mange år som var snill som et lam, fikk i ettertid vite at hesten egentlig skulle slaktes da den nesten hadde drept en tidligere eier)... 

Endel ting har selvsagt sjokkert meg og jeg har synes det har vært direkte creepy. 

Har forsøkt mindre doser av fleinsopp et par ganger, og hadde åpenbaring da, følte tilstedeværelse av noe jeg ikke kan forklare... Og følte meg kanskje for første gang ikke alene i denne verden (alltid følt på en følelse av å ikke høre helt til, selv om jeg er fullt fungerende i full jobb og har et velykket liv på alle måter). 

Jeg er redd for å bli skremt av å se ting. Jeg har kun sett ting i sidesynet, aldri noe direkte, fordi jeg tror jeg er redd for det. Så jeg lukker meg selv for den biten. 

Er det noen som har råd til bøker jeg kan lese, eller andre råd for å bli tryggere på meg selv når det gjelder dette, så jeg ikke lukker meg for noe som kan være veldig givende for meg å ta imot? 

Og er det noen som kan gi meg veiledning på hva jeg "er"? Hva slags evner jeg har, og hvorfor? Og hva jeg burde være forsiktig med? Jeg er generelt veldig empatisk og følsom også, og humøret mitt svinger mye ofte helt uten forklaring. 

Har ingen traumer, psykiske problemer, eller andre ting som kan forklare noe av det jeg opplever. Er i all hovedsak svært velfungerende, men denne siden av meg synes jeg ofte det er vanskelig å håndtere oppi det at jeg i utgangspunktet er svært rasjonell og baserer livet mitt på ting man kan forholde seg til og forstå. 

Anonymkode: f3b4e...b5f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

«MINDRE doser fleinsopp»?

Tror vi snakket store doser her.

Anonymkode: a1f31...5c6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
miSs. skrev (1 minutt siden):

Schizofreni. Du bør søke hjelp hos fastlegen asap.

Du e i feil tråd. Bare fordi du selv ikke opplever slike ting, trenger du ikke å diktere at andre ikke gjør det og er psykisk syk. 

Ts 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«MINDRE doser fleinsopp»?

Tror vi snakket store doser her.

Du er også i feil tråd. Fleinsopp er et 100% naturlig middel. For ordens skyld har jeg aldri brukt andre rusmidler, eller følt behov for å prøve noe annet. 

Ts 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først av alt: slutt med flein! Det er en snarvei du ikke trenger, og som ikke gavner deg. 

Søk opp «Himmelske samtaler», Louise Hay, Ester og Jerry Hicks som en start. 

Ville også søkt på YouTube. Kanskje  «Orakel Sara» er en god start? 
Hun er svensk- men lett å forstå 

Anonymkode: ccd0c...688

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner nesten ikke at folk tør å skrive sånne tråder på KG… 

Du er dømt til å bli slaktet av hopen her inne 🙈 

Søk heller mennesker som allerede driver med dette så leder de deg på rett vei 😊

Få en time hos en Healer, rosenterapeut eller en klarsynt (ikke teletorg) og be dem om tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du e i feil tråd. Bare fordi du selv ikke opplever slike ting, trenger du ikke å diktere at andre ikke gjør det og er psykisk syk. 

Ts 

Det kan være en form for bipolar og andre ting. Muligens at du er helt på nippet til å gli inn i en psykose. 

Hjelper trolig ingen ting uansett hva noen sier, for du leter kun etter en bekreftelse på hva du allerede tror. 

At du er på nippet til å finne nirvana, deg selv og alt det guddommelige som bor i deg fra tidenes begynnelse. 

At noe vokser i naturen betyr ikke at det er noe du behøver å putte i munnen. 

Hilsen noen som har opplevd det samme i perioder❤️ søk hjelp, ikke spis mer sopp. 

Anonymkode: c3a3c...acf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trenger ikke råd fra de som ikke forstår dette. Jeg vet det er mange av dere, men kan dere ikke bare la være å kommentere, det hjelper meg ingenting 😊 

Ts 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner nesten ikke at folk tør å skrive sånne tråder på KG… 

Du er dømt til å bli slaktet av hopen her inne 🙈 

Søk heller mennesker som allerede driver med dette så leder de deg på rett vei 😊

Få en time hos en Healer, rosenterapeut eller en klarsynt (ikke teletorg) og be dem om tips. 

Ja, det er jo en sjansespill, enten blir tråden grei, eller bare full av unyttige kommentarer fra enkle sjeler. 

Jeg synes det er fryktelig vanskelig å orientere seg om de som er ekte vare og de som er fake og bare skal tjene penger... De fleste som er ekte vare prater jo ikke så høyt om det heller. 

Ts 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er heller ikke vanskelig å skjønne at du setter «pokal» på egne innlegg🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS, det var jeg som startet den åndelige utvikling- tråden her igår😊 Jeg kan ikke nok om dette til å gi deg noe godt svar, men det er et spennende tema! Det finnes noen her inne som kan bidra med gode svar, men de fleste vil nok le av dette og skrive som de har gjort over her. Bare la det prelle av, isåfall. Kanskje det dukker opp bedre svar etterhvert😊 Uansett anbefaler jeg å søke litt på nettet om dette, det finnes mye bra å lese. Følger du noen åndelige veiledere på sosiale medier? Anbefaler det også😊 Den soppen hadde jeg kutta ut da🤔

Anonymkode: 440b8...714

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg ikke gjort, æresord. Har ikke behov for det 😊

Ts 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det var jeg som satt pokal, ikke ts😉

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var jeg som satt pokal, ikke ts😉

Og jeg mente egentlig ikke sette pokal på den fleinsopp-kommentaren, for jeg har ingen erfaring med den soppen og råder nok helst til å la være. Men alt annet ts har skrevet, støtter jeg opp om😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS, det var jeg som startet den åndelige utvikling- tråden her igår😊 Jeg kan ikke nok om dette til å gi deg noe godt svar, men det er et spennende tema! Det finnes noen her inne som kan bidra med gode svar, men de fleste vil nok le av dette og skrive som de har gjort over her. Bare la det prelle av, isåfall. Kanskje det dukker opp bedre svar etterhvert😊 Uansett anbefaler jeg å søke litt på nettet om dette, det finnes mye bra å lese. Følger du noen åndelige veiledere på sosiale medier? Anbefaler det også😊 Den soppen hadde jeg kutta ut da🤔

Ja, jeg leste den 😊 

Nei følger ingen slike, men tips meg gjerne om noen gode, hvis du har? 

Har kun prøvd flein to ganger, for over et år siden. Så liten dose at man egentlig knapt skulle kjenne det (jeg er generelt ekstremt motstander av alle rusmidler, men om man leser endel om flein så er det ikke sammenlignbart med rusmidler som "kokes sammen"). Det er mange som bruker det som inngang til å bli kjent med den siden de ikke kan forstå mtp åndelig oppvåkning også. Jeg hadde en veldig god opplevelse av det, selv om jeg ikke har hatt behov for å ta mer. 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er jo en sjansespill, enten blir tråden grei, eller bare full av unyttige kommentarer fra enkle sjeler. 

Jeg synes det er fryktelig vanskelig å orientere seg om de som er ekte vare og de som er fake og bare skal tjene penger... De fleste som er ekte vare prater jo ikke så høyt om det heller. 

Ts 

Send meg en pm så kan jeg gi deg noen tips

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snapchat kanalen «spirituelle folk» er et sted å starte 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni

Hvis du føler deg ensom og alene ts er godt mulig at du har mistet litt oversikt over hva som er virkelig og ikke. 

Unge gutter som spiller mye data alene er særlig utsatt. Så du trenger ikke være psykisk syk eller i psykose for å oppleve de tingene du gjør nå. 

Men oppsøk lege, for du må utredes. For du fantaserer litt. 

Å oppsøke åndelighet er skummelt, for du må ha et avklart forhold til hva som er sant og ikke, og du må kjenne til vitenskapelig metode. 

Mange tror på guder. Du tror på andre ting. Religiøse kan være såbare for utnytting, så du må passe godt på deg selv. 

Hva med å bruke tid i naturen og med dyr? Og du kan prøve yoga og meditasjon. Hva med å fordype deg i filosofi? 

Og så må du få deg noen venner som er ateister for feedback. Det må vi alle ha. 

Skal du omgås andre åndelige, hva med å utforske den samiske åndeligheten. Der vil du finne trygge og gode mennesker. De bryr seg om natur og dyr. 

Det hadde jeg gjort om jeg var slik som deg. 

Endret av Uføre Unni
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
miamusen skrev (28 minutter siden):

Send meg en pm så kan jeg gi deg noen tips

Kan du ikke skrive i tråden her da? Jeg er også veldig interessert😊

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...