AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Sulaområdet Anonymkode: eecba...519 Trodde det var kjent for å ikke ha det beste miljøet? Mulig det har endret seg. Hva med Åse? Anonymkode: da173...e3d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 Janina1 skrev (22 minutter siden): Moa/Spjelkavika/Fremmerholen Moa? Barnevennlig? I mine øyne er ikke disse områdene noe jeg forbinder med barnevennlig med tanke på nærhet til Moa(altså senteret) og muligheten til å henge der. Anonymkode: 03c23...2a3 6
Janina1 Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 Vi stortrivdes i Fremmerholen i enebolig og ingen av våre 4 barn hang rundt på Moa. De hadde skole og fritidsaktiviteter. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 Barnevennlig på hvilken måte tenker du? Kort vei til skole, boligområder med barnefamilier, hvor sentralt? Stedene med mest boligutbygging i disse dager er Blindheim, Flisnes, Emblem. Dette er jo rolige områder med store boligfelt og en del barnefamilier og nærhet til skole. Åse, Lerstad, Larsgården er også greie områder. Hatlane har hatt litt omtale i media siste tiden, det er jo ikke et stort problem som gjelder mange, men samtidig ikke noe man ønsker i nærområdet. Moa, som nevnt over, ser jeg ikke på som barnevennlig, men Spjelkavik(området rundt skolen) er jo sikkert greit nok. Jeg bor ikke i Ålesund nå, men skulle jeg flyttet tilbake hadde jeg sett meg om etter en plass å bo fra Blindheim og innover mot Emblem. Men så har jeg heller ikke behov for eller ønske om å bo veldig sentralt. Anonymkode: 03c23...2a3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Hadde styrt unna Hatlane og Spjelkavik (skolekrets) grunnet dårlig miljø. Det dårlige ungdomsmiljøet i Hatlane er ikke nyoppstått, det er bare først nå det har fått mediedekning i lokalavisen. Spjelkavik barne- og ungdomsskole er kjent for dårlig skolemiljø. Det er og en skole med dårlig økonomi og jeg tror det er den skolen i kommunen med færrest ansatte pr. elev. Er usikker på hvor jeg skulle ha bosatt meg, men hadde sett på Flisnes/Emblem/Skåthaugen. Larsgården. Ellingsøy, Stette og Giske. Anonymkode: 1534a...baf
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #10 Skrevet 9. august 2024 Jeg har hørt at Giske skal være veldig populært blant barnefamilier. Generelt sett alle øyene (Ellingsøya og Valderøya). Spjelkavik/Moa har fått en del ungdomspøbbel som har gjort noen voksne redd for å gå ute blant de. Anonymkode: 39661...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #11 Skrevet 9. august 2024 Trives godt i Langevåg 😊 5 min båttur unna ålesund sentrum, og ca 15 min kjøring til Moa. Her er det rolig og fredelig, med gåavstand til naturen uansett hvor man bor. Anonymkode: 186fa...e17
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #12 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt at Giske skal være veldig populært blant barnefamilier. Generelt sett alle øyene (Ellingsøya og Valderøya). Spjelkavik/Moa har fått en del ungdomspøbbel som har gjort noen voksne redd for å gå ute blant de. Anonymkode: 39661...d2e Ikke Spjelkavik/Moa. Det gjelder Hatlane/Bogneset! Anonymkode: b740d...0fd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #13 Skrevet 9. august 2024 Ligg unna Giske. Barn ned i 10-årsalderen selger og bruker narkotika og det har blitt et veldig dårlig miljø. Hatlane er også ille. Jenter på barneskolen som prostituerer seg på snap for å få penger til snus/alkohol osv. Vet vel egentlig ikke om noen plass som er bedre enn andre, men Hatlane og Giske kommune ville jeg virkelig styrt unna.. Anonymkode: 67f70...007
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #14 Skrevet 9. august 2024 Jeg bor i ikke i Ålesund selv, men har mye familie både i Ålesund og rundt omkring. Vet at mange skryter at Vigra/Valderøya er bra. Emblem er også poppis. Hva med å trekke lenger utenfor øyene? Anonymkode: 633b9...0e3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #15 Skrevet 9. august 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Ikke Spjelkavik/Moa. Det gjelder Hatlane/Bogneset! Anonymkode: b740d...0fd Jo, det er 2 store gjenger med ungdommer på moa/spjelkavik, og i byen. De er "rivaler" og skaper mye trøbbel. Slår ned andre barn og stjeler etc. En kollega av meg fikk sønnen sin banket opp av gjengen i byen. De er farlige. På Moa har det vært mye drugs etc i følge sumpen, også i hatlane. Anonymkode: 39661...d2e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #16 Skrevet 9. august 2024 Er superfornøyd med Lerstad! Anonymkode: 18b59...4fa
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #17 Skrevet 9. august 2024 Blindheim eller ut mot øyene. Moa og spjelkavik og Sula er det opphopning av innvandrere, narko og dritt. Anonymkode: ef507...d62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #18 Skrevet 10. august 2024 Bor på Blindheim, og tror at Ellingsøya, Blindheim, Flisnes og Emblem er bra steder å bo. Ikke Langevåg, Hatlane eller Vigra Anonymkode: 1582e...a71
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #19 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bor på Blindheim, og tror at Ellingsøya, Blindheim, Flisnes og Emblem er bra steder å bo. Ikke Langevåg, Hatlane eller Vigra Anonymkode: 1582e...a71 Hva er det med Langevåg , Hatlane og Vigra? Anonymkode: 81a02...092
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #20 Skrevet 10. august 2024 Skodje, Stette og Tennfjord er barnevennlig og fint. Bare 20/30 min til Moa og Ålesund, og det er ikke rushtrafikk slik som mot Blindheim og Sula. Anonymkode: 29ca0...828 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå