Gå til innhold

Kjøpe varmepumpe over strømregning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått tilbud om å kjøpe varmepumpe med rentefri og gebyrfri nedbetaling over strømregning. Er det noen andre som har gjort det? Vurderer fram og tilbake, men vet ikke om det egentlig er en god deal. 

Anonymkode: dee54...814

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fått tilbud om å kjøpe varmepumpe med rentefri og gebyrfri nedbetaling over strømregning. Er det noen andre som har gjort det? Vurderer fram og tilbake, men vet ikke om det egentlig er en god deal. 

Hvordan skal vi vite det uten et eneste tall?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vma skrev (7 minutter siden):

Hvordan skal vi vite det uten et eneste tall?

Spørsmålet mitt var:

Er det noen andre som har gjort det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort det selv (ikke hørt om heller), men jeg ville ha sjekket prisen på dette vs prisen ved å bestille direkte selv. Kan være et "fiktivt" tilbud og de har skrudd opp prisen på varmepumpen for å kunne reklamere med "ingen rente og gebyr".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men hva koster den varmepumpen ferdig montert sammenlignet med samme varmepumpe installert hos et annet firma? 

Og hva koster alternativt en tilsvarende varmepumpe med tilsvarende funksjoner i et annet selskap? 

Om du betaler 4000 mer for varmepumpen og på toppen må betale grisemye for installasjonen er det ikke lenger attraktivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spørsmålet mitt var:

Er det noen andre som har gjort det?

Det vil jo ikke gi deg noen nyttig informasjon. Det kan jo hende at noen andre har fått et godt tilbud og du har fått ett dårlig tilbud

Anonymkode: f539e...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det vil jo ikke gi deg noen nyttig informasjon. Det kan jo hende at noen andre har fått et godt tilbud og du har fått ett dårlig tilbud

Anonymkode: f539e...55e

Jeg lurer uansett på andres erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom til å tenke på denne vitsen; 

Betaler seg selv

"I fjor vinter fikk jeg satt inn varmepumpe i huset," sa blondinen til venninnen sin, "men tror du ikke han som solgte den til meg ringte nå og klaget over at jeg ikke hadde betalt!"

"Har du ikke det, da?"

"Hallo! Da han solgte den til meg, sa han at den ville betale seg selv i løpet av ett år!"

Anonymkode: 3b6c2...792

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, dere, gratulerer med KGs mest meningsløse svartråd. 

🏆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Herregud, dere, gratulerer med KGs mest meningsløse svartråd. 

🏆

Men du må jo komme med mer info om hva du skal kjøpe til hvilken pris. Om du kjøper tidenes dyreste varmepumpe med gratis betalingsutsettelse er det fortsatt et dårlig kjøp, selv om gratis kreditt er fint. 
Så dustete svar står egentlig mest på deg, siden du ikke har kommet med en eneste opplysning. 
Av ulemper binder du deg vel til strømleverandør i flere år. Om de da øker gebyrer, påslag osv i bindingsperioden har du et problem

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (2 minutter siden):

Men du må jo komme med mer info om hva du skal kjøpe til hvilken pris. Om du kjøper tidenes dyreste varmepumpe med gratis betalingsutsettelse er det fortsatt et dårlig kjøp, selv om gratis kreditt er fint. 
Så dustete svar står egentlig mest på deg, siden du ikke har kommet med en eneste opplysning. 
Av ulemper binder du deg vel til strømleverandør i flere år. Om de da øker gebyrer, påslag osv i bindingsperioden har du et problem

MEN HERREGUD DA MANN. Jeg spør om andres erfaringer, det betyr folk som har gjort det samme. Jeg spør ikke om det vil lønne seg økonomisk. Det klarer jeg da fint å regne på selv. 

Det er ikke min feil at dere ikke kan lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

MEN HERREGUD DA MANN. Jeg spør om andres erfaringer, det betyr folk som har gjort det samme. Jeg spør ikke om det vil lønne seg økonomisk. Det klarer jeg da fint å regne på selv. 

Men hva er spørsmålet? Om erfaringer rundt avbetaling av noe man kjøper på kreditt? Det er da likt uansett om man kjøper en TV på Power eller en varmepumpe fra Tibber. Er det 36 måneder rentefri nedbetaling så er det rentefri nedbetaling. 
Jeg skjønner ikke hva du lurer på… 

Du har jo ikke engang opplyst om hvilket strømselskap det er snakk om. Hvordan skal vi kunne si noe om en opplevelse av en nedbetalingsplan når selskapet, varen og prisen er ukjent?

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke gjort det, men ser at strømselskapet vårt tilbyr dette.  Hadde vi ikke hatt ny varmepumpe allerede, så hadde vi benyttet tilbudet.  Prisen er ikke høyere enn om du betaler kontant, og uten rente, så er dette et veldig godt tilbud.  

Det er forresten mye å hent på å ha varmepumpe.  Du ser det på strømregningen straks :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilke erfaringer annet en "ja" eller "nei" forventer du som svar her, så lenge du ikke er interessert i det økonomiske...?

Anonymkode: 04b43...a5c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke gjort det.

Om totalprisen er lik så er det vel et greit tilbud, men jeg ville uansett bare kjøpt den. Liker ikke å ha avbetaling med mindre det er absolutt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 6.42):

Vurderer fram og tilbake, men vet ikke om det egentlig er en god deal. 

Jeg kan gi deg svaret på om det er en god deal hvis du forteller prisen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi  gjorde det. Avtale var over 6 år. Ingen renter. Service 1 gang i året som vi ikke betaler for. Kommer da å går over hele pumpa.  Vi har syntes der har vært veldig greit. Var der noe så bare ringte vi og kom folk løpet av 2 dagee

Vurderer nå å gå inn med ny avtale og få en ny siden den vi nå har er 9 år gammel

Svigers kjøpte selv og fikk montert, de har en del tull. Dems gikk i stykker nå 4 år gammel, og fantes ikke deler. Så de sa nå ville de og ta via strømleverandør slik at de fikk Service og slikt. For de sleit med å få det når de hadde kjøpt slik de hadde gjort

Anonymkode: d25c8...677

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du finner en tilsvarende varmepumpe på en ordinær butikk. Spør hva pumpen ferdig montert koster deg. Så sammenligner du prisene. 
Her er mange ting å tenke over. Nedbetalingstid, skal du bo i boligen i hele nedbetalingstiden? Har du økonomi til å betale en v. Pumpe selv? Kan pumpen betales ut med restbeløpet dersom noe uforutsett hender og situasjonen endres? Trenger du varmepumpe? Boligtype, boligalder M.m. Er strømselskapet av den seriøse typen?

Ta deg en tur inn i Prismatch strøm gruppa (de har byttet navn på den, husker aldri det nye navnet) på Facebook, og forhør deg der. Der er folk med ulik erfaring.

Anonymkode: b9714...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 8.8.2024 den 22.31):

Vi har ikke gjort det, men ser at strømselskapet vårt tilbyr dette.  Hadde vi ikke hatt ny varmepumpe allerede, så hadde vi benyttet tilbudet.  Prisen er ikke høyere enn om du betaler kontant, og uten rente, så er dette et veldig godt tilbud.  

Det er forresten mye å hent på å ha varmepumpe.  Du ser det på strømregningen straks :)

Tusen takk for svar! Jeg hadde faktisk gitt opp hele tråden, men så kom det faktisk inn noen og svarte på det jeg lurte på. 
Siden boligen min er så liten, vil ikke inntjeningen min være så høy, men jeg tror likevel det vil lønne seg :) 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi  gjorde det. Avtale var over 6 år. Ingen renter. Service 1 gang i året som vi ikke betaler for. Kommer da å går over hele pumpa.  Vi har syntes der har vært veldig greit. Var der noe så bare ringte vi og kom folk løpet av 2 dagee

Vurderer nå å gå inn med ny avtale og få en ny siden den vi nå har er 9 år gammel

Svigers kjøpte selv og fikk montert, de har en del tull. Dems gikk i stykker nå 4 år gammel, og fantes ikke deler. Så de sa nå ville de og ta via strømleverandør slik at de fikk Service og slikt. For de sleit med å få det når de hadde kjøpt slik de hadde gjort

Anonymkode: d25c8...677

Tusen takk for svar til deg også. Utrolig bra at noen svarte på det jeg lurte på :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...