Gå til innhold

Kan jeg be barnehagen slutte med å «spleise» barnet mitt med et annet barn?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi har  tilvenning i barnehage som 2 åring. 
På avdelingen er det en jente på samme alder og 3 gutter( disse begynte i fjor).  Barnet mitt leker kjempe godt med de tre guttene og også med noen på en annen avdeling. 

mens hun var i lek med en av guttene ute sier den ansatte at jenta mi skal inn og blir der satt på et rom med jenta. Hun er skikkelig ufordragelig - sjalu, kaster byggeklosser i hodet og gir sure blikk til jenta mi. ( med de andre i barnehagen har barna sett på hverandre - smilt og lekt).

mens de leker på puterommet sier den ansatte: så fint at «Live» har begynt her- vi kommer til å prøve å koble disse to jentene sammen fordi «kaisa» kom litt utenfor i fjor fordi guttene fant hverandre ..

kjenner at jeg koker innvendig… jeg vil ikke at de fokuserer på at jenter skal leke med jenter og gutter m gutter- og kaisa falt ikke utenfor fordi gutta fant hverandre - det er fordi hun er ufin m de andre..

jeg ønsker å si at jeg IKKE ønsker at de kobler Live og kaias sammen- men ay de heller forsøker å få kaisa inn i leken når live leker med de andre barna..

Anonymkode: 5d5b3...ca0

• Liker 17
  • Hjerte 9
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt det opp med de, det er jo kjønnsdiskriminerende.

Anonymkode: 5bd81...6ea

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da sier du det.

Anonymkode: 444c8...05c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

En toåring som du beskriver som ufordragelig. At hun er sjalu og gir sure blikk? 

Anonymkode: daf33...de4

• Liker 35
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vanskelig for å tro at en toåring kan gi sure blikk men ok. Er vel bare å ta det opp med barnehagen da

Anonymkode: 83c0a...17e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Kjipt at din unge skal ødelegges for at den skal redde en annen. Der hadde jeg satt ned foten, og bedt om at mitt barn har en så god og trivelig sosial kontakt som mulig. 

Anonymkode: 3b6a9...57c

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjipt at din unge skal ødelegges for at den skal redde en annen. Der hadde jeg satt ned foten, og bedt om at mitt barn har en så god og trivelig sosial kontakt som mulig. 

Barna er 2 år...kaste klosser og gi stygge blikk, er jo ingenting i forhold til hva normale toåringer kan finne på når de er sinte.

Håper ts oppdaterer oss når hun får beskjed om at det er hennes eget barn som har slått, klort eller bitt et av de andre barna.  

Du kommer til å møte deg selv i døra her, ts. 

Anonymkode: 05027...e08

• Liker 23
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barna er 2 år...kaste klosser og gi stygge blikk, er jo ingenting i forhold til hva normale toåringer kan finne på når de er sinte.

Håper ts oppdaterer oss når hun får beskjed om at det er hennes eget barn som har slått, klort eller bitt et av de andre barna.  

Du kommer til å møte deg selv i døra her, ts. 

Neppe… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jenta mi har  tilvenning i barnehage som 2 åring. 
På avdelingen er det en jente på samme alder og 3 gutter( disse begynte i fjor).  Barnet mitt leker kjempe godt med de tre guttene og også med noen på en annen avdeling. 

mens hun var i lek med en av guttene ute sier den ansatte at jenta mi skal inn og blir der satt på et rom med jenta. Hun er skikkelig ufordragelig - sjalu, kaster byggeklosser i hodet og gir sure blikk til jenta mi. ( med de andre i barnehagen har barna sett på hverandre - smilt og lekt).

mens de leker på puterommet sier den ansatte: så fint at «Live» har begynt her- vi kommer til å prøve å koble disse to jentene sammen fordi «kaisa» kom litt utenfor i fjor fordi guttene fant hverandre ..

kjenner at jeg koker innvendig… jeg vil ikke at de fokuserer på at jenter skal leke med jenter og gutter m gutter- og kaisa falt ikke utenfor fordi gutta fant hverandre - det er fordi hun er ufin m de andre..

jeg ønsker å si at jeg IKKE ønsker at de kobler Live og kaias sammen- men ay de heller forsøker å få kaisa inn i leken når live leker med de andre barna..

Tja tenker det er ok å si om du dropper resten.

At du tenker for mangfoldet sin del ser du ikke at løsninfen er å dele ved kjønn men at de 5 blir en gjeng. Siden ditt barn også liker å leke med gutta

Anonymkode: ba28b...2ee

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt fint at barna skal lære å leke med alle, men at det skal være ett barns "ansvar" å sosialisere ett annet blir feil.. det ville jeg tatt opp. Vår datter ble det barnet som du beskriver gjennom barnehage og skole og ble ikke akkurat lykkelig av det, jeg skulle ønske vi hadde sagt fra lenge før og gitt henne en bedre opplevelse. 

Anonymkode: 71b7e...999

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt at jeg så de ikke gikk overens og helst så at de ikke så på mitt barn som støttekontakt for andre.

Anonymkode: 0545e...a08

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg er enig i at hvem du leker med ikke bør være satt til kjønn, så synes jeg det virker som du overdriver. Barnet ditt har tilvenning, men du snakker som om du kjenner alle i barnehagen og dynamikken der veldig godt. Er ikke det litt rart synes du?
Datteren min byttet barnehage da hun var 3 år. Hun trakk rett mot guttene (som hun hadde gjort i første barnehage også), barnehagen var veldig opptatt av å skulle spleise henne med ei jente, mens jeg var opptatt av at hun like gjerne kunne leke med guttene. Jeg tok det som deg at de gjorde det fordi det gikk på kjønn, men det var nok heller at de trodde de skulle passe sammen. Hvorfor skulle de være opptatt av at jenter leker med jenter? Barnehagen vil jo bare at barna skal trives, og de er gode på barn. Datter har blitt 10 år, og denne jenta som barnehagen ville spleise henne med er fremdeles hennes beste venninne. 

Anonymkode: 93dee...1e3

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer nok ikke hele dagen. Tenk så vondt hu jenta som går alene hele dagen har det da. Buhu! Vennskap tar tid å bygge, og når hu andre er vant til avvisning er det ikke rart hu har en uadekvat tilnærming. Fy deg så egoist du er! Snakk pent om barnet og oppfordre barnet ditt til å ta kontakt! 

Anonymkode: abc3e...473

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke TS her, men ville bare si det er helt forståelig at folk reagerer på at en toåring er ufordragelig/sender stygge blikk osv.. MEN; barnet til min venninde (8 mnd eldre enn mitt) har gitt meg dette inntrykket helt fra hun var under året! Voldsom, slo mitt barn og lo, klistremerke og sutrete, hyling og bråk over gjennomsnittet hvordan de tester stemmen. Jeg fikk beskjed om å ikke tenke sånn av bla min svigermor. Hun var jo bare en liten unge stakkars. Nå er hun i skolealder og har bare blitt verre. Slår, skriker, sier hun hater mor og far, skal drepe alle osv. Må alltid gjenoppdra mitt barn etter hun har vært på besøk for det tar jo etter denne oppførselen.

Jeg har sett dette barnet er temmelig ufordragelig fra babyalderen, noen kan man bare se det på, og TS har lov å reagere. Jeg velger jo å la denne jenta leke med mitt barn siden mor er min venninde og siden de bor 8 timer unna er det ikke bare å treffes uten barna. Men å la dem omgås daglig. Det hadde vært dårlig innflytelse på mitt barn.

Anonymkode: b29c2...d23

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke TS her, men ville bare si det er helt forståelig at folk reagerer på at en toåring er ufordragelig/sender stygge blikk osv.. MEN; barnet til min venninde (8 mnd eldre enn mitt) har gitt meg dette inntrykket helt fra hun var under året! Voldsom, slo mitt barn og lo, klistremerke og sutrete, hyling og bråk over gjennomsnittet hvordan de tester stemmen. Jeg fikk beskjed om å ikke tenke sånn av bla min svigermor. Hun var jo bare en liten unge stakkars. Nå er hun i skolealder og har bare blitt verre. Slår, skriker, sier hun hater mor og far, skal drepe alle osv. Må alltid gjenoppdra mitt barn etter hun har vært på besøk for det tar jo etter denne oppførselen.

Jeg har sett dette barnet er temmelig ufordragelig fra babyalderen, noen kan man bare se det på, og TS har lov å reagere. Jeg velger jo å la denne jenta leke med mitt barn siden mor er min venninde og siden de bor 8 timer unna er det ikke bare å treffes uten barna. Men å la dem omgås daglig. Det hadde vært dårlig innflytelse på mitt barn.

Må alltid dras inn ekstreme tilfeller i hver tråd...

Denne toåringen kaster klosser og gir stygge blikk...det er neppe en psykopat.

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må alltid dras inn ekstreme tilfeller i hver tråd...

Denne toåringen kaster klosser og gir stygge blikk...det er neppe en psykopat.

Jeg bare sier det! Jeg sa heller ikke hun var noen psykopat, bare litt psyko oppførsel! Hvorfor kaster disse ungene rundt seg med ting og er så lunefulle? Sånn holder ikke mitt på, og jeg vil ikke noen skal vise at det er mulig å oppføre seg sånn heller.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har det her skjedd 1 gang eller flere ganger? Om det er snakk om ett enkelt tilfelle ville jeg avventet litt. 

Ellers syns jeg ikke barnehagen skal begynne å blande seg så mye opp i gutter og jenter, det blir helt feil. Her har jenta mi alltid lekt best med gutter, de er litt tøffere og det skjer mer action, passer nok bare henne bedre rett å slett. Hun leker også fint med jenter, men trekkes alltid mot guttene i barnehagen.. Skjønner ikke hvorfor det skal ha noe betydning, barn er forskjellige og alle passer ikke som venner. Det må barnehage og skole snart forstå, man kan ikke påtvinge vennskap uansett alder. Det er heller ikke ditt barns ansvar å sosialisere et enkelt barn, her bør jo barnehagen heller jobbe med gruppen og samholdet totalt. 

Så er det selvfølgelig mulig at denne jenta har noen utfordringer, og da blir det vanskelig for andre barn å ville leke om det bare er negativ adferd. Tenker også at barnet ditt kanskje vil trekke seg unna selv, og at barnehagen da må se dette… Da må de isåfall jobbe med barnet det gjelder, det er ikke andre barn sin oppgave å innrette seg etter et barn med utfordringer…. 

Anonymkode: df900...35c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg skjønner hva du mener, men hadde det vært en tråd om at denne jenten er utenfor i gruppen så hadde alle sagt at barnehagen må ta ansvar. Veldig vanskelig å gjøre alle 100% fornøyd. De mener det jo bare godt

Endret av Anonym6789
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...