Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Desverre finner du ikke norske kvinner, på oversikter over landene hvor du finner de beste konene i verden. Å da snakker vi ikke om oversikter over hvor de beste slavene for menn finnes. I oversikter med opp til 20 land, finnes ikke norske koner. 

Om en leser gjennom oversikter med hvilke land som har de beste konene I verden, så begrunnes det hvorfor de er gode koner for menn fra hele verden. Norske kvinner kune lære mye om hva som er viktig I livet ved å lese disse kåringene. Man kunne kanskje forstå at det finnes gode koner der ute, for alle norske menn, som evner og ha en kone.

Anonymkode: d13f6...38f

Hvordan dømmes konkurransen om å være blant verdens beste koner? Hvilke egenskaper bedømmes og hvor mange menn per land kaster terningkast om sin kones kvaliteter i ulike kategorier? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En 177 cm høy hvit nordmann som tjener 500k i året er "meh" i norske kvinners øyne.

Samme mannen er praktisk talt en gud for kvinner fra mesteparten av landene i verden. På ett globalt marked konkurrerer han tross alt for det meste imot 160 cm høye asiatiske menn som tjener 50k i året.

Hva skal man velge skal tro... Ei 35 år gammel overvektig feministisk sytekjerring som har "forakt" for mannen sin fordi han ikke har 7 sifret lønn og ikke ser ut som Chris Hemsworth eller ei tynn og pen feminin 25 år gammel asiatisk dame som forguder en?

Skjønner godt at det blir mer og mer vanlig for vestlige menn å dra til Asia jeg..

Hadde norske kvinner hatt muligheten til å dra til et land prakkfullt av rike Chris Hemsworth'er som var desperate etter helt ordinære norske kvinner så hadde sikkert mange kvinner tatt turen over sjøen også..

Anonymkode: bc2ac...09d

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.52):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

Fordi dere misforstår hva det vil si å være en sterkt kvinne, og mange av dere vet ikke hva en sterk mann er fordi dere ikke har sterke mannlige forbilder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 15.57):

På stedet der jeg bor ser man jo greit hvilke menn det er som kommer med utenlandske (thai og filippinske) damer (jenter). Mange av dem er mye eldre enn de kvinnene de er gifte med, og de har dessverre ikke utseendet med seg. Flere er også uføre eller har yrker uten særlig status (lastebilsjåfør, renovasjonsarbeider, industriarbeider etc). 

En som bor like ved her har langt uflidd hår og er skallet på toppen. Han er også uflidd i klærne og lukter stramt. Jeg synes skikkelig synd på kona hans. 😪

Anonymkode: 521fd...06e

Ok. Derfor. De har feil yrker. Yrker uten status. Det er en holdning som provoserer. Og kansje derfor de har kvinner fra andre land. Pga de har yrke uten status. Hvilke holdninger vi forfekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En diskusjon og problemstilling som er helt tullete, og selvfølgelig gir svar som vakler i det vide og det brede om årsaker på noe veldig upresist. Norsk person med utenlandsk partner omfavner alt fra en nordmann og en brite som har funnet hverandre på jobb (små kulturforskjeller er der, men stort sett snakker de samme språk pga yrke og interesser) til menn som importerer koner fra Thailand. 

Skulle ønske diskusjonene her var mer spissede, men nivået er vel det det er så burde ikke delta en gang. 

Anonymkode: 2d05e...3a0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En 177 cm høy hvit nordmann som tjener 500k i året er "meh" i norske kvinners øyne.

Samme mannen er praktisk talt en gud for kvinner fra mesteparten av landene i verden. På ett globalt marked konkurrerer han tross alt for det meste imot 160 cm høye asiatiske menn som tjener 50k i året.

Hva skal man velge skal tro... Ei 35 år gammel overvektig feministisk sytekjerring som har "forakt" for mannen sin fordi han ikke har 7 sifret lønn og ikke ser ut som Chris Hemsworth eller ei tynn og pen feminin 25 år gammel asiatisk dame som forguder en?

Skjønner godt at det blir mer og mer vanlig for vestlige menn å dra til Asia jeg..

Hadde norske kvinner hatt muligheten til å dra til et land prakkfullt av rike Chris Hemsworth'er som var desperate etter helt ordinære norske kvinner så hadde sikkert mange kvinner tatt turen over sjøen også..

Enig, og jeg heier på kjærligheten. Det er viktig at nye norske borgere enten blir forsørget eller forsørger seg selv. Jeg er for familiegjenforening, og nye borgere bør få noe støtte og tilbud om integrering, men målet for immigranter bør være - som andre borgere å være økonomisk selvstendige. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Greit nok det, men de asiatiske unge damene stikker (forståelig nok) gjerne fra sine norske (halvgamle)  menn når de får råd til det. Bekvem m det? Sånn går det når man prøver å kjøpe seg kone.

Anonymkode: c92ce...22e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen av oss i tråden påstår at norske kvinner er verdens beste koner. Men dere påstår at dere er verdens beste menn. 

Anonymkode: 13879...ebb

Hvor påstår "vi menn" dette? Du må lære deg å skille på individuelle mennesker og mennesker som grupper. At enkeltmennesker sier ting du er uenig i betyr ikke at alle av samme kjønn sier det samme. Det er egentlig ganske enkelt å forstå.

Anonymkode: 57185...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for å unngå å ende på med en norsk og god gammel klassisk HURPE..

Anonymkode: 00737...af8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alt for å unngå å ende på med en norsk og god gammel klassisk HURPE..

Anonymkode: 00737...af8

Jeg forstår hvorfor du vil bli sammen med en kvinne som ikke snakker samme språk som deg. 

Endret av Helene1982
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (5 timer siden):

Hvordan dømmes konkurransen om å være blant verdens beste koner? Hvilke egenskaper bedømmes og hvor mange menn per land kaster terningkast om sin kones kvaliteter i ulike kategorier? 

Det kan du lese om selv ved å lese kåringene. Husk å søke på engelsk. Samme type kåringer finnes for både  ektemenn og koner. Linken under er bare en av mange kåringer rundt omkring I verden.

https://medium.com/@annpsy94/7-best-countries-to-find-a-wife-in-2024-06599ad1e048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan du lese om selv ved å lese kåringene. Husk å søke på engelsk. Samme type kåringer finnes for både  ektemenn og koner. Linken under er bare en av mange kåringer rundt omkring I verden.

https://medium.com/@annpsy94/7-best-countries-to-find-a-wife-in-2024-06599ad1e048

Ja, det gir ingen mening. Jeg håper så mange som mulig finner en

kone, men skal åpenbart ikke søke på hvordan finne en kone, noe med medium eller psy … noen finner sikkert en partner her, men om du ikke ser at dette også er scam, er du naiv. Ikke overfør penger 

Endret av Helene1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er et overskudd av menn, og spesielt på bygda. Da må det nesten blir sånn.

Noen må produsere mat også, så det er ikke noe mål at alle skal ta mastergrad og flytte til byen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Greit nok det, men de asiatiske unge damene stikker (forståelig nok) gjerne fra sine norske (halvgamle)  menn når de får råd til det. Bekvem m det? Sånn går det når man prøver å kjøpe seg kone.

Anonymkode: c92ce...22e

Parr med norsk person og utenlansk person har mye lavere skillsmisse rate, enn Norske Parr.

Unge asiatiske damer 23+ giftet seg gjerne med en 50 åring fra sit eget land, om han kan gi fremtidige barn en god fremtid. Så når en norsk mann på 55 dukker opp, skal det mye til å møte en bedre drømmemann. I Asia vet damer at norske menn er som å vinne I loto, fordi de er gode ektemenn og fedre og kan gi familie en trygg fremtid.  Få av dem forlater sine ektemenn etter at de kommer hit. Jeg har selv vært gift med filipinsk kone i min egen alder i 15 år, å det er fremdeles like hærlig med ei kone som lar meg føle meg som en mann og som viser meg at hun elsker meg hver eneste dag. Hun trengte på ingen måte å velge meg av økonomisk grunner. Hun har god utdanelse bachelor og familien er alle velutdanede og velstående. Hun valget meg pga. At hun ble forelsket og var på utkikk etter en god ektemann å bygge familien sin sammen med.

Det finnes selvfølgelig noen menn som utnytter utenlanske koner, men det er veldig få. Så finnes det utenlandske koner som hevder det mest utrolige om sin ektemann, for å få et nytt komplett liv fra norske myndigheter. Han er stygt med meg og slår, han er ikke snill med barnet, osv. osv. Automatisk får de da leilighet å alt som er nødvendig for et ok liv alene med barn. Utnytting av den andre part går begge veier her, godtroende eldre norske menn er lett og lure. De fleste koner fra utlandet har ærlige hensikter, men det finnes også noen svarte får.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

Ja, det gir ingen mening. Jeg håper så mange som mulig finner en

kone, men skal åpenbart ikke søke på hvordan finne en kone, noe med medium eller psy … noen finner sikkert en partner her, men om du ikke ser at dette også er scam, er du naiv. Ikke overfør penger 

Du finner ikke koner her. Du kan lese om hvor de finnes å det er ikke mulig og overføre penger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du finner ikke koner her. Du kan lese om hvor de finnes å det er ikke mulig og overføre penger her.

Man må ikke under noen omstendigheter overføre penger til noen man ikke har møtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Parr med norsk person og utenlansk person har mye lavere skillsmisse rate, enn Norske Parr.

Det er omvendt. 

Anonymkode: ebf0d...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 13.47):

Det samme kan jeg si om norske menn. De er ofte mer uflidde, har enorm forpliktelsesangst, har masse venninner/tidligere pulevenninner som de MÅÅÅ ha kontakt med, er utro når de får mulighet, drikker alkohol titt og ofte og later som at de har likestilling, samtidig som de forventer at dama gjør det meste i huset. Derfor har jeg valgt vekk norske menn da jeg datet sist. 

Anonymkode: 13879...ebb

Her beskrev du min eks godt, han var ikke norsk da...

Anonymkode: b785a...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/8/2024 at 10:51 PM, hocane said:

Norske kvinner er for venstrevridde 

Blir veldig masete og slitsomt å leve med i lengden 

For oss  menn som tilhører venstresiden politisk, så er det en innertier med med venstrevridde damer 🥰

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...