Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norske kvinner er for venstrevridde 

Blir veldig masete og slitsomt å leve med i lengden 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå begrenser min erfaring med utenlandske damer seg til 2 svenske damer jeg rotet litt med. Jeg opplevde dem som mer ydmyke enn norske og sexen var fantastisk, men tror begge deler handler mer om personlighet enn opprinnelse land. 

Anonymkode: 44635...1e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror ikke du forstår at det er manneoverskudd i landet, alle kan ikke finne partner her. Det kommer helt klart flest menn fra innvandrerene som jenter ser ut til å kose seg med de som er eksotiske. Så ikke vær sur og sjalu på at vi må gjøre en innsats og finne noen fra utlandet.

Selvsagt vil mange ikke være i et marked som ikke er bra for en selv.

Anonymkode: e03f0...161

Det er faktisk like mange menn som kvinner I Norge nå for tiden. Så når rundt 40% av Norske menn, enten ikke kan få en norsk dame, eller har git opp Norske damer og funnet lykkenI utlandet, blir det lite å velge mellom for damene.

Jeg fikk ingen damer her I Norge, men fant stor interesse fra damer og min kone I utlandet. 

Om ingen vill ha deg, bekymre deg ikke. Norske menn er nylig kåret til verdens beste ektemenn over hele verden å det vet damene der ute.

Anonymkode: d13f6...38f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er faktisk like mange menn som kvinner I Norge nå for tiden. Så når rundt 40% av Norske menn, enten ikke kan få en norsk dame, eller har git opp Norske damer og funnet lykkenI utlandet, blir det lite å velge mellom for damene.

Jeg fikk ingen damer her I Norge, men fant stor interesse fra damer og min kone I utlandet. 

Om ingen vill ha deg, bekymre deg ikke. Norske menn er nylig kåret til verdens beste ektemenn over hele verden å det vet damene der ute.

Dette stemmer ikke med antall, søk opp statestikk.https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

Men det er helt supert å høre at vi menn er godt ansett i verden :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan stor interesse? Var de interessert i å bli kjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det samme kan jeg si om norske menn. De er ofte mer uflidde, har enorm forpliktelsesangst, har masse venninner/tidligere pulevenninner som de MÅÅÅ ha kontakt med, er utro når de får mulighet, drikker alkohol titt og ofte og later som at de har likestilling, samtidig som de forventer at dama gjør det meste i huset. Derfor har jeg valgt vekk norske menn da jeg datet sist. 

Anonymkode: 13879...ebb

Måte på stigmatisering😅 Så du mener oppriktig at alle godt gifte kvinner og samboere i lykkelige forhold med norske menn… egentlig er sammen med noen notorisk utro og late duster?!

Jeg håper de fleste tenker bedre om norske menn (og da også kvinner) enn som så..

Anonymkode: 19ba4...2cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt merke til at utenlandske damer, spesielt de i sørlige/østlige Europa
har en mer feminin oppførsel og fortsatt har interesse for de "gamle" verdiene som familie etc.
De vet også å verdsette maskulinitet. Dette gjelder også selvsagt asiaterene.
Og dette synes jeg er en interessant og fascinerende observasjon, personlig selvsagt.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, hocane said:

Norske kvinner er for venstrevridde 

Blir veldig masete og slitsomt å leve med i lengden 

Du klarte å vri dette til noe politisk også. Helt utrolig 😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det trodde eksen min, at siden jeg var utenlandsk, så ville jeg godta hva som helst "av takknemlighet for å få komme til Norge". Jeg kommer ikke fra et lutfattig land, og kom hit av kjærlighet, ikke av nødvendighet eller for penger. Men han har hørt at kvinner fra mitt land var mer underdanige og godtok mer enn norske kvinner. Hans overraskelse ble dermed svært stor da jeg sa klart fra med en gang han begynte med noe tull, og at jeg hadde mer fyrig temperament enn sindige, rolige norske damer. 

You Go Girl | Happy Women's Day! | Disney India

Anonymkode: 8885a...997

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

You Go Girl | Happy Women's Day! | Disney India

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Anonymkode: 1e418...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De fleste norske kvinner dater ikke veltrente fotomodeller. Bare se på nærmest REMA1000 hvilke fedre som handler med ungenes sine. 

Anonymkode: ebf0d...ff7

Ja, jeg lurer på om de mannfolkene som skriver sånt vås i det hele tatt er utendørs.

Det er bare å ta seg en tur til nærmeste butikk eller kjøpesenter og kikke rundt seg. Der ser man folk i alle aldre og størrelser, noen med hår andre uten hår, helt vanlige mennesker. Og disse menneskene har familie, kone og barn.

Men, det er klart, hvis han kun ser etter de aller peneste damene, de som han ikke har sjanse på, og derfor blir gående alene, så er det klart at det er lettvint å skylde på norske damer, og hvor kravstore de er.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette stemmer ikke med antall, søk opp statestikk.https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

Men det er helt supert å høre at vi menn er godt ansett i verden :)

Artikelen er fra 2018 å da var det flere menn enn kvinner I norge

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (5 timer siden):

Hvordan stor interesse? Var de interessert i å bli kjent?

Jeg ble gift med ei fantastisk dame fra Filipinene og har vært gift I 15 år nå. 

Selvfølgelig er damer I utlandet interesert I å bli kjent. Filipinene vet damene at Norske menn er verdens beste ektemenn, det har de vist I mange tiårene I følge men kone.

Det finnes tre, fire miliarder damer I verden, så vil ingen ha deg her I Norge, leter du på feil plass.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble gift med ei fantastisk dame fra Filipinene og har vært gift I 15 år nå. 

Selvfølgelig er damer I utlandet interesert I å bli kjent. Filipinene vet damene at Norske menn er verdens beste ektemenn, det har de vist I mange tiårene I følge men kone.

Det finnes tre, fire miliarder damer I verden, så vil ingen ha deg her I Norge, leter du på feil plass.

Det finnes ingen statistikk som viser at norske menn er verdens beste ektemenn. Min norske "verdens beste ektemann" var blant annet utro og voldelig. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å gifte meg med utenlandsk kvinne fordi der hun kommer fra er de mer tradisjonelle. Mann og kvinne er likeverdige, men å ha forskjellige roller er helt ok. Hun vokste opp i en kultur med kristne verdier, men praktiserer ikke religionen nødvendigvis.

Norske kvinner meget kravstore, venstrevridde, skriker om likestilling men klarer ikke å skifte hjul på bilen. Jeg har aldri klart å utvikle en dyp bånd med ei norsk kvinne, mener de er for sære og overflatiske. 

Anonymkode: 9ecea...263

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tror ærlig talt det er et større "problem" at norske damer løper etter utenlandske menn fordi de synes de er eksotiske, og dermed er blinde for de grove kulturelle forskjellene. T

Anonymkode: 8dcc5...6cc

Og jeg tenker at noen norske menn løper etter utenlandske damer fordi de  synes de er eksotiske,...

Det kan også være at en norsk mann har blitt luta lei norsk  kone og vil ha noe helt annet. I neste  runde kan det bli motsatt , at han blir luta lei denne utenlandske dama og ønsker seg ei budeie fra stølen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes ingen statistikk som viser at norske menn er verdens beste ektemenn. Min norske "verdens beste ektemann" var blant annet utro og voldelig. 

Gammel artikkel, men gadd ikke google mer enn 10 sekunder. 

https://www.nrk.no/norge/--nordmenn_-verdens-beste-ektemenn-1.6720969

Så når din manm var utro ogg voldelig så er alle det og norske menn kan umulig være regnet som gode??

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg valgte å gifte meg med utenlandsk kvinne fordi der hun kommer fra er de mer tradisjonelle. Mann og kvinne er likeverdige, men å ha forskjellige roller er helt ok. Hun vokste opp i en kultur med kristne verdier, men praktiserer ikke religionen nødvendigvis.

Norske kvinner meget kravstore, venstrevridde, skriker om likestilling men klarer ikke å skifte hjul på bilen. Jeg har aldri klart å utvikle en dyp bånd med ei norsk kvinne, mener de er for sære og overflatiske. 

Anonymkode: 9ecea...263

Selv har jeg ikke noe i mot at likestilte kvinner ikke kan skifte hjul på en bil. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette med hjulskift så ofte trekkes fram i disse diskusjonene. Er dette det ypperste av mannlig prestasjon? Man trenger verken være sterk eller intelligent for å klare det. Det tar 10 minutter å lære. Prøv å lag en Coq au vin.. 

Det er mange ting jeg ikke kan. Vi alle har ting vi ikke kan. 

Likestilling burde handle om hvordan man samarbeider og respekterer hverandre. Arbeidsfordeling, likeverd. ikke hvilke konkrete oppgaver man gjør, men hvor mye. Alt for mange menn tror at å skifte dekk to ganger i året, klippe plenen annenhver uke og klø seg i hodet når noe er i stykker (for så å ødelegge det litt mer før de ringer en reparatør) veier opp for daglig husstell, vask av det møkkete undertøyet deres og daglig matlaging. 

Det jeg, for min del, har i mot "norsk likestilling" er at man også ser på emosjonell tilgjengelighet, hengivenhet og kjærtegn som "underlegent", umoderne og et tegn på at man ikke er "sterk", lilestilt og feministisk. Derfor er de heller følelseskalde, fraværende og selvsentrerte og skryter nærmest av å ha en "sjekk om jeg bryr meg" holdning til kjæresten sin. 

Derfor tror jeg mange utelandske kvinner "vinner" i mange sammenhenger. De mangler ikke styrke eller moderne tenkning. De klarer å reparere ting og de krever at mannen stiller opp. Men de er også veldig hengivne, villige til å vise verden hvem som er deres "hubbie" og de er som løvinner overfor andre "konkurrerende" kvinner. 

Menn trenger sånt; affeksjon, lojalitet, anerkjennelse. 

Merk: nå tenker jeg mest på kvinner fra feks. EU, russland/Kaukasus/Baltikum, USA, Sør-Amerika. Ikke desperate kvinner fra u-land. Men jeg har møtt flere intelligente, moderne og likestilte kvinner fra øst-asia også, selv om det er et visst stigma overfor kvinner derfra. 

Andre i denne tråden påpeker at dette nok er veldig individuelt og vi alle egentlig baserer oss på personlige erfaringer og har ulike opplevelser. Men sånn er det jo, selvfølgelig.. Det er jo derfor det er nyttig å diskutere, hvis man har er åpent sinn. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Men, det er klart, hvis han kun ser etter de aller peneste damene, de som han ikke har sjanse på, og derfor blir gående alene, så er det klart at det er lettvint å skylde på norske damer, og hvor kravstore de er.

Men andelen menn som er slik er ikke så høy som mange kvinner ser ut til å tro.

Anonymkode: 57185...373

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.52):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

flere norske damer har dårlige holdninger, og det blir mer og mer tydelig når de benytter sosiale medier enn å være ei kvinne som jobber og viser rett skikk. 

Anonymkode: c23f5...401

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...