Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Noen Norske mann føler seg truet av Norske kvinner.  De har jobb, rettigheter, er selvstendige og er frigjorte. Flere menn i Norge som ikke liker dette. 

Anonymkode: ff0ce...638

På veien til likeverd så er det noen kvinner som har tatt etter de verste sidene til de dårligste mennene. Kvinner som sitter skrævende med vomma mellom knærne mens de ruller en snus-pryle og skryter av seg selv på en brautende måte er ikke spesielt attraktive for menn (jeg skulle tro at slike menn ikke er spesielt attraktive for kvinner heller).

Når de så i tillegg tar med seg det verste fra kvinnesiden (partneren skal tjene mer enn meg, menn har skylda for alle kvinners problemer - for vi er ikke voksne ansvarlige inidivder og generell sutring) så er det ikke rart at menn takker for seg

Jeg vil presisere at langt fra alle Norske kvinner er slik.

Anonymkode: b2a3a...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner desverre bare Psykopater av Norske menn,som finner utenlandske damer. Min fetter er på andre dama😥

Anonymkode: 0ae54...6ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

På veien til likeverd så er det noen kvinner som har tatt etter de verste sidene til de dårligste mennene. Kvinner som sitter skrævende med vomma mellom knærne mens de ruller en snus-pryle og skryter av seg selv på en brautende måte er ikke spesielt attraktive for menn (jeg skulle tro at slike menn ikke er spesielt attraktive for kvinner heller).

Når de så i tillegg tar med seg det verste fra kvinnesiden (partneren skal tjene mer enn meg, menn har skylda for alle kvinners problemer - for vi er ikke voksne ansvarlige inidivder og generell sutring) så er det ikke rart at menn takker for seg

Jeg vil presisere at langt fra alle Norske kvinner er slik.

Vi har ikke tatt etter menn. Kvinner er segselv.

Anonymkode: f59bc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milly GeoCad skrev (1 time siden):

Altså folk får gjøre som de vil, men jeg har alltid lurt på hva asiatisk menn tenker om at deres kvinner blir hentet av utenlandske menn. Hva skjer med et land der en stor del av kvinnene søker lykken utenfor hjemlandet? 

Skulle det skje noe annet enn med et land hvor menn søker lykken utenfor hjemlandet? Det jeg synes er litt rart er hvorfor ikke flere norske kvinner gjør det samme, og ikke minst hvor det blir av alle menn fra østen som drar til vesten for å finne seg en dame

Anonymkode: 7a1e4...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adriana1987 skrev (35 minutter siden):

Ingen markedsfører disse kvinnene på noen måte heller. Kanskje noen foreldre sier til jentene sine at de må finne en rik mann og da sier de ja til en europeer også. 

Det er kvinnene som gjør seg tilgjengelig. Akkurat som de gjør seg tilgjengelige her i Norge. Ved å trykke like på en datingapp, ved å si ja på nettdating, ved å smile til mannen på en bar eller å gå og snakke med mannen direkte.

Det store overskuddet kvinner i sotrbyene, særlig Oslo, har den effekten på norske kvinner at de nesten må ta tak for å finne en mann. De må gjøre seg tilgjengelig. Jeg ser ingen forskjell på ei Filipinsl jente og ei norsk ei her. 

Det er mye bedre kjønnsbalanse både i Thailand og Filipinene enn i Norge.

Det finnes jo en ganske stor industri rundt dette, som spesielt er aktuelt for kvinner fra land med dårlig økonomi og muligheter. Der kvnner fra Thailand og Fillipinene markedsføres som «koner» eller no annet «gøy». Mange kvinner fra disse landene har ikke samme muligheter som oss Norske. Det er ofte disse kvinnene som tar sjangsen på å finne seg en utenlandsk mann igjennom denne industrien. Jeg kjenner flere kvinner fra Fillipinene, de er tøffe damer og noen skikkelige arbeidsjern. Men veien deres hit der de er i dag, er langt i fra en solskinnshistorie.  Jeg skjønner jo fort at vi aldri har hatt samme utgangspunkt og at jeg som Norsk kvinne er svært heldig. Hva som skjer i Oslo har jeg ikke så mye erfaring med, bor på bygda og vasser tydeligvis i mannfolk (men her er de like sky som ei gaupe, du kan kanskje se spora men aldri dyret🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle det skje noe annet enn med et land hvor menn søker lykken utenfor hjemlandet? Det jeg synes er litt rart er hvorfor ikke flere norske kvinner gjør det samme, og ikke minst hvor det blir av alle menn fra østen som drar til vesten for å finne seg en dame

Damer gjør det, men sikkert ikke på den samme måten. Tenker kvinner har større krav til kjærlighet enn det menn har, utifra hvordan ting utarter seg.

Og at mange damer som reiser eller av andre grunner møter utenlandske menn bare forelsker seg på vanlig vis. Ikke sånn at de tenker, jeg skal oppsøke dette landet på nett også drar på ei luguber(?) Side. Eller drar til et sted de vet de kan forvente menn flokke seg rundt dem å direkte bosette seg sammen med dem for at de kan leve som dronninger i fattige strøk å male et urealistisk bilde av livet sitt for å hanke inn noen som prøver å skaffe seg et bedre liv.

Noen gjør, men sikkert mest når de samme som menn blir oppi årene. Når man har så urealistiske krav til partner sammenlignet med hva man gir, så må man dra til noen som er utsatt og mer som kjøpe dem, heller enn å bli valgt av kjærlighet. Det er en grunn til at det ikke skjer mellom 2 rike land eller 2 land med høy likestilling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du dater dama som jobber på HM, ting går bra, du hinter at du vil ha noe seriøst.
Du blir ghostet og får senere opplyst av venninna at hu ikke villa ha deg for at du ikke tjente over en mill i året.
Da begynner man å stusse. (selvopplevd. hjalp ikke at jeg eide egen bolig. tjente vist for lite)

Mange er på jakt etter likeverd.
Problemet i Norge er at damer har høyrere utdanning en menn.
Og disse damene vil ha noen med samme utdanning eller helst bedre.
Da stiller norske menn bakerst i køen.

Når verden i tillegg er mye mindre en den er nå er det lett å finne seg noen i andre land.
Flertallet av folk som henter kjærlighet i utlandet gjør det for kjærligheten (begge kjønn)
Men er alltid noen idioter som ødelegger for andre (begge kjønn)

Anonymkode: 1e565...a2b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 22.54):

Venter på selbiogrifiene fra de

Anonymkode: 27b66...bda

Hahahaha den var god ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

De gifter seg med noen fra Østen når de hat blitt norske statsborgere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når du dater dama som jobber på HM, ting går bra, du hinter at du vil ha noe seriøst.
Du blir ghostet og får senere opplyst av venninna at hu ikke villa ha deg for at du ikke tjente over en mill i året.
Da begynner man å stusse. (selvopplevd. hjalp ikke at jeg eide egen bolig. tjente vist for lite)

Når verden i tillegg er mye mindre en den er nå er det lett å finne seg noen i andre land.
Flertallet av folk som henter kjærlighet i utlandet gjør det for kjærligheten (begge kjønn)

Dama du nevnte jobbet på hm. Har sett akademiker damer som søker akademiker mann, men jeg føler egentlig det er litt inviduelt og også handler om alder noen ganger. At noen har bygget seg opp et liv, der de har hus og alt det, for å så ikke gorstå hvorfor mannen ikke har.

Men nå er bolig markedet vanskeligere, så jeg vet ikke om akkurat det å eie er et krav når de unge nå, blir 40+, siden det ikke er så lett lengre for damer heller.

Kjenner damer med høy utdanning som er sammen med menn med mindre utdanning. Syns det varierer litt. Spørs også på møte punkt, noen gir det mer mening å møte utifra egen livsstil. 

De kan også søke menn fra utlandet i verstefall. Å det kan dere menn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lederne våre har skapt samfunnet slik de vil ha det. De vet veldig godt at kjønnsforskjellene i utdanningsektoren er det mest skadelige som har skjedd landet. Det feilfordeler menn og kvinner geografisk. Det gjør det mindre sannsynlig at kvinnene finner en mann de aksepterer. Det er negativt for selvfølelsen til innbyggerne. Det kjører fruktbarheten til bunn. Det vil over tid redusere andelen nordmenn i landet.

Dette kan løses med ett pennestrøk. Inntak til høyere utdanning skjer gjennom utelukkende inntakstester.

Det jeg har konkludert med er at de vil ha det slik. AP, SV, R, MDG, SP, KRF, V og H. De vil ha det slik. Våre økonomiske internasjonale herrer vil ha det slik. 

Endret av Adriana1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Damer gjør det, men sikkert ikke på den samme måten. Tenker kvinner har større krav til kjærlighet enn det menn har, utifra hvordan ting utarter seg.

Og at mange damer som reiser eller av andre grunner møter utenlandske menn bare forelsker seg på vanlig vis. Ikke sånn at de tenker, jeg skal oppsøke dette landet på nett også drar på ei luguber(?) Side. Eller drar til et sted de vet de kan forvente menn flokke seg rundt dem å direkte bosette seg sammen med dem for at de kan leve som dronninger i fattige strøk å male et urealistisk bilde av livet sitt for å hanke inn noen som prøver å skaffe seg et bedre liv.

Noen gjør, men sikkert mest når de samme som menn blir oppi årene. Når man har så urealistiske krav til partner sammenlignet med hva man gir, så må man dra til noen som er utsatt og mer som kjøpe dem, heller enn å bli valgt av kjærlighet. Det er en grunn til at det ikke skjer mellom 2 rike land eller 2 land med høy likestilling. 

Jeg forstår tanken din her, men den er veldig lite nyansert. Du sier at menn og kvinner har ulike krav til et forhold. Det kan hende, men da ser jeg det mer som at norske menn ønsker en å bygge et forhold sammen med, og norske kvinner ønsker å møte en mann hvor alt er på stell fra starten av, hvor han uten å ha kjent henne noe særlig forventes å vite alt om henne og hvordan forholdet skal fungere på hennes premisser, og innrette seg etter det. Kjærligheten er altså ikke viktigere enn at kvinnen skal ha det som hun ønsker, uavhengig av hva han ønsker. Og dette gir man opp så snart man finner at man tror man kan klare bedre. Dette vises jo også gjennom skillsmissestatistikken her til lands, at man anser mannen som ubrukelig så fort det blir litt vanskelig. Ikke en tanke om hvordan mannen har det, for han kan jo bare gå om han ikke trives? 
så lite er kjærligheten verdt her til lands.
Og ja, det er lenge siden jeg sluttet å bry meg om den automatiske holdningen kvinner her har om menns intensjoner som noe som alltid er mørke og slemme

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Finnes det noen menn som ikke «anerkjenner at det har vært en del menn med dårlige holdnger mot kvinner»? Jeg kan ikke huske at jeg har møtt det synet i noen mann. Muligens en beruset 19-åring som skulle tøffe seg, men ikke i noen form som jeg tok alvorlig ment.

At det har eksistert (og til dels fremdeles eksisterer) dårlige holdninger er dog ikke en gos grunn til å angripe alle menn. Hvis jeg får anta at du er en hvit, Norsk kvinne, ville du akseptere å bli trampet på grunnet i hvite menneskers herjinger i Afrika for 100 år siden? Selvsagt ikke, hudfargen din gjør deg ikke solidarisk skyldig i hva andre hvite har gjort. På samme måte gjør ikke penisen min meg skyldig i hva andre menn har gjort.

Jo, det har vært mye fornektelse av det. Når kvinner ønsker å gjøre karriere så blir hun beskyldt for å ha et ønske om å være mann, eller være i krig mot menn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jaja, du trenger virkelig ikke å anerkjenne min opplevelse av kvinner her til lands. Det hadde jeg heller aldri forventet. For jeg vet at når jeg sier jeg har blitt slått av kvinner, lugget og kløpet av kvinner, så tenker dere hva galt har jeg gjort mot dem. Faktumet er likevel at jeg ikke har gjort noe annet enn la være å danse etter deres fløyte. 
Jeg forstår at du ikke evner å sette deg inn i en manns liv, for ideen du har om hvordan menn har det i livet er så langt fra virkeligheten som den kan komme. Du kaller meg kvinnehater, ene og alene fordi jeg står opp mot kvinner som tror de kan behandle menn akkurat som de vil. Kvinnehater fordi jeg ikke viser respekt for dem som ikke respekterer meg. Denne holdningen er det nok bare du som kan gjøre noe med. For hat gir jeg ikke plass til i kroppen min. 

Hva mener du med å la være å danse etter deres fløyte? I et forhold må man jo tilpasse seg hverandre begge veier, for ellers fungerer ikke et forhold, men det å måtte "danse etter den andres fløyte (pipe?)" må gå begge veier. Vold i forhold er selvfølgelig ikke ok. 

Angående kvinner du ikke har forhold til kan de så absolutt med rette forlange at du skal respektere deres regler og grenser, eller holde deg unna. Kan se for meg en mengde situasjoner der kvinner har rett til å forsvare seg selv fysisk, dersom en mann "ikke vil danse etter deres fløyte/pipe". Ja i forhold også forsåvidt. 

Ellers et det jo slik at dersom man gjentagende havner i samme dårlige situasjon er man selv fellesnevneren. Så spørsmålet mitt her er; Hvilke situasjoner har dette oppstått i, og hvilke kvinner tilbringer du tid med (og hvordan)? For nei det er ikke normalt at kvinner er så voldelige. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.52):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

Dert er omlag 80.000  Ukrainske flyktninger  i Norge idag, og flertallet av dem   er vel kvinner, og høyst sansynleg vil  av dem finne seg en Norsk mann etterhvert.  De Ukrainske damene er veloppdragne, og kommer fra en kultur tilnermet den norske.

Kvinneguiden gir vel eit igjennomsnittsbilde av  hvilke holdninger mange kvinner etterhvert  har fått overfor norske menn. og  kanskje på tide å avvikle kvinnedagen  

Anonymkode: 8caa7...22e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dert er omlag 80.000  Ukrainske flyktninger  i Norge idag, og flertallet av dem   er vel kvinner, og høyst sansynleg vil  av dem finne seg en Norsk mann etterhvert.  De Ukrainske damene er veloppdragne, og kommer fra en kultur tilnermet den norske.

Kvinneguiden gir vel eit igjennomsnittsbilde av  hvilke holdninger mange kvinner etterhvert  har fått overfor norske menn. og  kanskje på tide å avvikle kvinnedagen  

Anonymkode: 8caa7...22e

Norske menn her inne* 

Vi er i stor grad krasse fordi vi er i en samtale med dere. Når der er greie folk, har samtalen en annen lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sannhetsøkende skrev (30 minutter siden):

Jo, det har vært mye fornektelse av det. Når kvinner ønsker å gjøre karriere så blir hun beskyldt for å ha et ønske om å være mann, eller være i krig mot menn.  

Så enkelt er det ikke. Når en kvinne ønsker å gjøre en karriere, så er det ingen verdens ting galt i det. Det som blir galt er å hakke på menn når kvinner plutselig midt i 30 årene finner ut at de ønsker å stifte familie. Kalle menn for det ene og det andre når de selv ønsker yngre kvinner enn en kvinne i midten av 30 årene. Samtidig er det slik at mange av de samme kvinnene har brukt denne tiden på  å ligge rundt, fordi de ville fokusere på karriere og dyrke seg selv. Nok en gang, ikke noe galt i det, men det er ikke alle menn som ønsker seg en slik dame som mor for sine barn. Alle valg man tar vil få konsekvenser på en eller annen måte. Det er derfor vanskelig å forstå at kvinner som følger karrieren sin ikke ser at det kan gå på bekostning av noe annet. Og så å bli forskrekket over det utvalget av menn hun står igjen med når hun plutselig vil ha familie.

I en perfekt verden hadde vi alle fått i pose og sekk, men verden fungerer ikke slik. Likevel retter mange kvinner skytset sitt mot menn for valg de selv har tatt.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste Ukrainske damer vil nok reise hjem etterhvert. Når det blir kan man jo sikkert spekulere i,men vil tro de fleste lengter etter et fritt Ukraina fremfor å bo her i Norge. Det var i hvertfall slikt når mange Bosniere kom til Norge. Mange har dratt tilbake. 

Hvordan de "er" som kvinner i forhold til Norske blir vel veldig individuellt. Å man kan jo kunne si at utover dette,så er det bare fordommer og tro,hva man mener om det. Jeg f.eks har hørt at "de fleste Ukrainske kvinner" er noen skikkelige gold-diggere. Langt mer utpreget en det noe Norske damer har på seg. Selvsagt tenker jeg at dette bare er tull. Det finnes sansynligvis slike damer,men de kommer også med Norsk pass,eller Svensk,Finsk,Filippinsk eller whatever. Damer er forskjellige,og bør ikke stemples som det ene eller andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så enkelt er det ikke. Når en kvinne ønsker å gjøre en karriere, så er det ingen verdens ting galt i det. Det som blir galt er å hakke på menn når kvinner plutselig midt i 30 årene finner ut at de ønsker å stifte familie. Kalle menn for det ene og det andre når de selv ønsker yngre kvinner enn en kvinne i midten av 30 årene. Samtidig er det slik at mange av de samme kvinnene har brukt denne tiden på  å ligge rundt, fordi de ville fokusere på karriere og dyrke seg selv. Nok en gang, ikke noe galt i det, men det er ikke alle menn som ønsker seg en slik dame som mor for sine barn. Alle valg man tar vil få konsekvenser på en eller annen måte. Det er derfor vanskelig å forstå at kvinner som følger karrieren sin ikke ser at det kan gå på bekostning av noe annet. Og så å bli forskrekket over det utvalget av menn hun står igjen med når hun plutselig vil ha familie.

I en perfekt verden hadde vi alle fått i pose og sekk, men verden fungerer ikke slik. Likevel retter mange kvinner skytset sitt mot menn for valg de selv har tatt.

Hva snakker du om her egentlig? Alt er ren bullshit! Hvor skjer dette? I hodet til bitre menn?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (29 minutter siden):

Hva mener du med å la være å danse etter deres fløyte? I et forhold må man jo tilpasse seg hverandre begge veier, for ellers fungerer ikke et forhold, men det å måtte "danse etter den andres fløyte (pipe?)" må gå begge veier. Vold i forhold er selvfølgelig ikke ok. 

Angående kvinner du ikke har forhold til kan de så absolutt med rette forlange at du skal respektere deres regler og grenser, eller holde deg unna. Kan se for meg en mengde situasjoner der kvinner har rett til å forsvare seg selv fysisk, dersom en mann "ikke vil danse etter deres fløyte/pipe". Ja i forhold også forsåvidt. 

Ellers et det jo slik at dersom man gjentagende havner i samme dårlige situasjon er man selv fellesnevneren. Så spørsmålet mitt her er; Hvilke situasjoner har dette oppstått i, og hvilke kvinner tilbringer du tid med (og hvordan)? For nei det er ikke normalt at kvinner er så voldelige. 

Om dere en gang klarte å innse at mannen ikke alltid er skylden i alt som er galt her i verden. Det er ikke alltid mannens feil når en kvinne oppfører seg som dritt.

1. Jeg har et arr i ansiktet fra en kvinne som klorte meg fordi jeg tok tilbake drinken min som hun hadde tatt. 
2. Jeg ble slått i ansiktet av en dame som overhørte en liten del av det jeg hadde sagt. Hun likte tydeligvis ikke det hun hørte, men hun fikk tydeligvis ikke med seg konteksten. Jeg hadde nettopp gjort det slutt med en dame og var ganske nedfor den kvelden. Gutta prøvde å muntre meg opp, og det gikk helt til denne damen plantet flatneven i ansiktet mitt. 
3. En dame jeg var sammen med kløyv meg hver gang hun ble sint på meg. Og hun ble sint hver gang jeg gjorde noe feil.

4. Jeg ble lugget av en dame som kom bakfra. Hun tok meg for å være en annen. Ikke noe unnskyld, men heller en lang lekse om hvorfor jeg burde forstå at hun lugget meg.

Dette er mine historier hva gjelder fysiske utagerende kvinner. Psykisk utagerende har jeg veldig mange av. Og blant venner og kjente finnes det utallige historier. Men hvem bryr seg? En kvinne vil aldri tro at en annen kvinne oppfører seg som dritt uten at mannen fortjener det. Det er veldig merkelig å både lese og høre om kvinner som snakker om respekt, for er det noe som går igjen og igjen så er det setningen om at man må gjøre seg fortjent til en kvinnes respekt. Når utgangspunktet selvsagt burde være å respektere hverandre fra første stund.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...