Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 11.47):

Metoo handlet kanskje om det en gang. Nå handler det om retten til å behandle menn akkurat som de måtte ønske, og forvente at menn gjør som de får beskjed om, og strekke strikken lengst mulig for å se hva de kan slippe unna med. 
Kvinner tillater seg å si hva enn de måtte ønske til en mann og om menn, og behandle dem som det passer dem. Når de blir møtt med konsekvensene og deres dårlige oppførsel blir gjengjeldt, da rakner det fullstendig og mannen som tørr å stå opp mot dette risikerer å få sitt rykte skutt i filler av kvinner som hiver seg på og støtter - selvsagt kvinnen. For dem er det heeelt irrelevant hvorfor noe skjedde.

Vi er fortsatt der hvor en kvinne tror hun kan slå en mann, uten at han slår tilbake. Vi er fortsatt der hvor det forventes at en mann kommer en kvinne til unnsetning om han ser at hun er i trøbbel. Likevel er vi fortsatt der hvor kvinnen ikke trenger en mann. Vi er fortsatt der hvor kvinnen heller vil møte bjørnen. Vi er fortsatt der hvor en snill mann blir kjedelig i lengden, og hvor det bak enhver snill mann ligger det onde intensjoner. Og listen bare fortsetter og fortsetter. Jeg skulle virkelig likt å vite hvorfor en mann skulle ønske seg en slik kvinne? For det er overflod av dem til lands. Kvinner som forventer å ha alle de samme rettighetene og samme selvstendighet, men som nekter å ta på seg ansvaret som følger med.

Helt supert at kvinner har blitt så selvstendige at de vil klare seg selv. Velkommen til manneverden, her må vi alle klare oss alene. Heldigvis kommer man langt med normal høflighet og respekt. 

Anonymkode: 7a1e4...3b2

Så utrolig mange fordommer mot kvinner. Vi ønsker oss visstnok ikke snille menn, vi slår menn (og forventer at han ikke slår tilbake), vi behandler visst menn ufattelig dårlig. Vi tar heller ikke "ansvaret som følger med" at vi har like rettigheter som menn.

Jeg blir helt matt. Hvor har du alt dette fra? Er det selvopplevd? Blir du slått av kvinner, og behandlet helt grusomt?

For jeg opplever ingenting av dette IRL. Du kan spørre hvilken som helst kvinne her inne om de opptrer slik du beskriver ute i samfunnet, og ingen vil kjenne seg igjen i påstandene. Det er reinspikka løgn, basert på hat.

Hvorfor skriver du at det er supert at kvinner har blitt så selvstendige at de vil klare seg selv, når du ikke mener det? Hele innlegget ditt oser av fiendtlighet mot kvinner, og det er åpenbart at vi ikke skulle hatt de rettighetene som menn har.

Det er virkelig bekymringsfullt at forumet flommer over av menn som deg. Menn uten respekt for kvinner, og som kun er fulle av hat basert på en totalt virkelighetsfjern tankegang.

Anonymkode: 8885a...997

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så utrolig mange fordommer mot kvinner. Vi ønsker oss visstnok ikke snille menn, vi slår menn (og forventer at han ikke slår tilbake), vi behandler visst menn ufattelig dårlig. Vi tar heller ikke "ansvaret som følger med" at vi har like rettigheter som menn.

Jeg blir helt matt. Hvor har du alt dette fra? Er det selvopplevd? Blir du slått av kvinner, og behandlet helt grusomt?

For jeg opplever ingenting av dette IRL. Du kan spørre hvilken som helst kvinne her inne om de opptrer slik du beskriver ute i samfunnet, og ingen vil kjenne seg igjen i påstandene. Det er reinspikka løgn, basert på hat.

Hvorfor skriver du at det er supert at kvinner har blitt så selvstendige at de vil klare seg selv, når du ikke mener det? Hele innlegget ditt oser av fiendtlighet mot kvinner, og det er åpenbart at vi ikke skulle hatt de rettighetene som menn har.

Det er virkelig bekymringsfullt at forumet flommer over av menn som deg. Menn uten respekt for kvinner, og som kun er fulle av hat basert på en totalt virkelighetsfjern tankegang.

Anonymkode: 8885a...997

Jaja, du trenger virkelig ikke å anerkjenne min opplevelse av kvinner her til lands. Det hadde jeg heller aldri forventet. For jeg vet at når jeg sier jeg har blitt slått av kvinner, lugget og kløpet av kvinner, så tenker dere hva galt har jeg gjort mot dem. Faktumet er likevel at jeg ikke har gjort noe annet enn la være å danse etter deres fløyte. 
Jeg forstår at du ikke evner å sette deg inn i en manns liv, for ideen du har om hvordan menn har det i livet er så langt fra virkeligheten som den kan komme. Du kaller meg kvinnehater, ene og alene fordi jeg står opp mot kvinner som tror de kan behandle menn akkurat som de vil. Kvinnehater fordi jeg ikke viser respekt for dem som ikke respekterer meg. Denne holdningen er det nok bare du som kan gjøre noe med. For hat gir jeg ikke plass til i kroppen min. 

Anonymkode: 7a1e4...3b2

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (På 11.12.2024 den 14.30):

Kvinner flest kjemper ikke i mot maskulinitet , men dårlige holdninger fra maktkåte menn. Hvorfor vil ikke enkelte menn anerkjenner at det har vært en del menn med dårlige holdnger mot kvinner, uten å angripe tilbake og si at vi hevner oss på dagens unge menn og bryter dem ned. 

Finnes det noen menn som ikke «anerkjenner at det har vært en del menn med dårlige holdnger mot kvinner»? Jeg kan ikke huske at jeg har møtt det synet i noen mann. Muligens en beruset 19-åring som skulle tøffe seg, men ikke i noen form som jeg tok alvorlig ment.

At det har eksistert (og til dels fremdeles eksisterer) dårlige holdninger er dog ikke en gos grunn til å angripe alle menn. Hvis jeg får anta at du er en hvit, Norsk kvinne, ville du akseptere å bli trampet på grunnet i hvite menneskers herjinger i Afrika for 100 år siden? Selvsagt ikke, hudfargen din gjør deg ikke solidarisk skyldig i hva andre hvite har gjort. På samme måte gjør ikke penisen min meg skyldig i hva andre menn har gjort.

Anonymkode: b2a3a...219

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 12.53):

Som 18-åring husker jeg et møte med en mann gjennom jobben som var 53 år, som da igjen var gift med en 18-åring fra Thailand. Det gjorde såpass sterkt inntrykk på meg i ung alder, at jeg skal innrømme at jeg er ganske fordomsfull rundt dette tema. Jeg prøver å ikke være det, men det har virkelig brent seg fast i minnet mitt hele den situasjonen. Han var utrolig frekk og nedlatende mot henne.. og det gjorde så fryktelig vondt å se på det, samtidig som du ikke kan si noe.

Anonymkode: f4ca6...68a

Et menneske som er frekk og nedlatende mot sin partner er stygt uavhengig av kjønn og aldersforskjell.

Aldersforskjellen mellom en 18-åring og en 53-åring er ganske ekstrem, og selv jeg som prøver å være liberal og se mennesker heller enn kategorier synes det er litt vanskelig å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså folk får gjøre som de vil, men jeg har alltid lurt på hva asiatisk menn tenker om at deres kvinner blir hentet av utenlandske menn. Hva skjer med et land der en stor del av kvinnene søker lykken utenfor hjemlandet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milly GeoCad skrev (14 minutter siden):

Altså folk får gjøre som de vil, men jeg har alltid lurt på hva asiatisk menn tenker om at deres kvinner blir hentet av utenlandske menn. Hva skjer med et land der en stor del av kvinnene søker lykken utenfor hjemlandet? 

Det samme skjer jo egentlig her i Norge også. Bare på en litt annerledes måte. 

Norske kvinner reiser i fra byer og bygder til storbyene for å finne lykken. Særlig Oslo. Som kjent er ikke akkurat Oslo en norsk by. Dette overskuddet damer blir plukket opp av menn av ulike nasjonaliteter. Noen flytter til mannens hjemland.

Det er i mange tilfeller 80 kvinner pr. 100 menn igjen. Noe som er en mye verre kjønnsbalanse enn i bygdene i Thailand, Filipinene og alle andre steder i verden (utenom i Sverige og øst Tyskland). Så trenden er større i Norge.

Så norske kvinner er helt like de i asiatiske land.

Endret av Adriana1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milly GeoCad skrev (16 minutter siden):

Norge henter menn fra deler av verden i form av flyktninger. Sånn sett ville det være rett om Norske menn hentet seg koner i Somalia og Irak.

https://www.webmd.com/sex-relationships/features/loss-of-sexual-desire-in-women

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Norge henter menn fra deler av verden i form av flyktninger. Sånn sett ville det være rett om Norske menn hentet seg koner i Somalia og Irak.

Feil link, skulle være denne:

https://www.nrk.no/norge/flere-enn-sju-av-ti-asylsokere-er-menn-1.12782725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adriana1987 skrev (6 minutter siden):

Norske kvinner reiser i fra byer og bygder til storbyene for å finne lykken. Særlig Oslo. Som kjent er ikke akkurat Oslo en norsk by. Dette overskuddet damer blir plukket opp av menn av ulike nasjonaliteter. Noen flytter til mannens hjemland.

Det er i mange tilfeller 80 kvinner pr. 100 menn igjen. Noe som er en mye verre kjønnsbalanse enn i bygdene i Thailand, Filipinene og alle andre steder i verden (utenom i Sverige og øst Tyskland). Så trenden er større i Norge.

At kvinnene reiser inn til storbyene i sitt egent land er jo også vanlig i de aller fleste land, men da er de fortsatt i landet sitt.  Vi markedsfører heller ikke norske kvinner som konematriall til utenlandske menn, på samme måte som de gjør i Fillipinene og Thailand. Uttrykket kjøpedame eller postordrebrud kommer fra et sted. Så nei jeg synes ikke det er helt rett å si at norske damer er helt like, vi har langt flere valgmuligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen Norske mann føler seg truet av Norske kvinner.  De har jobb, rettigheter, er selvstendige og er frigjorte. Flere menn i Norge som ikke liker dette. 

Anonymkode: ff0ce...638

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Feil link, skulle være denne:

https://www.nrk.no/norge/flere-enn-sju-av-ti-asylsokere-er-menn-1.12782725

Ja du har et poeng😅 men en del av disse mennene er vel sendt inn først i håp om at resten av familien også får asyl. I en perfekt verden skulle det ha vært 50/50, men det er det så absolutt ikke. Årsaken til at det bare kommer unge menn som søker asyl, kan jeg jo forstå selv om jeg skulle ønske det var annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milly GeoCad skrev (Akkurat nå):

Ja du har et poeng😅 men en del av disse mennene er vel sendt inn først i håp om at resten av familien også får asyl. I en perfekt verden skulle det ha vært 50/50, men det er det så absolutt ikke. Årsaken til at det bare kommer unge menn som søker asyl, kan jeg jo forstå selv om jeg skulle ønske det var annerledes. 

Antagelig er det et lignende bilde også med arbeidsinnvandring. Øst-europeiske menn reiser hit for å bygge hus. Kinesiske og Amerikanske menn reiser hit for å ta doktorgrad eller jobbe som software utvikler (litt stereotypt). Unge menn tar på seg mer risiko og bryter familiebånd for å lage seg en bedre fremtid og maksimalisere egen inntekt. Kvinner blir i større graf i det trygge.

Så lenge Norge har høy levestandard og generøse trygdeordninger så vil det være en netto tilflytting og av ovennevnte grunner vil flertallet av disse være menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milly GeoCad skrev (11 minutter siden):

At kvinnene reiser inn til storbyene i sitt egent land er jo også vanlig i de aller fleste land, men da er de fortsatt i landet sitt.  Vi markedsfører heller ikke norske kvinner som konematriall til utenlandske menn, på samme måte som de gjør i Fillipinene og Thailand. Uttrykket kjøpedame eller postordrebrud kommer fra et sted. Så nei jeg synes ikke det er helt rett å si at norske damer er helt like, vi har langt flere valgmuligheter. 

Ingen markedsfører disse kvinnene på noen måte heller. Kanskje noen foreldre sier til jentene sine at de må finne en rik mann og da sier de ja til en europeer også. 

Det er kvinnene som gjør seg tilgjengelig. Akkurat som de gjør seg tilgjengelige her i Norge. Ved å trykke like på en datingapp, ved å si ja på nettdating, ved å smile til mannen på en bar eller å gå og snakke med mannen direkte.

Det store overskuddet kvinner i sotrbyene, særlig Oslo, har den effekten på norske kvinner at de nesten må ta tak for å finne en mann. De må gjøre seg tilgjengelig. Jeg ser ingen forskjell på ei Filipinsl jente og ei norsk ei her. 

Det er mye bedre kjønnsbalanse både i Thailand og Filipinene enn i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adriana1987 skrev (30 minutter siden):

Thailanske menn er farlige. Mange utenlanske menn er farligere pga temprament osv.

Anonymkode: 71646...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adriana1987 skrev (1 minutt siden):

Ingen markedsfører disse kvinnene på noen måte heller. Kanskje noen foreldre sier til jentene sine at de må finne en rik mann og da sier de ja til en europeer også. 

Det er kvinnene som gjør seg tilgjengelig. Akkurat som de gjør seg tilgjengelige her i Norge. Ved å trykke like på en datingapp, ved å si ja på nettdating, ved å smile til mannen på en bar eller å gå og snakke med mannen direkte.

Det store overskuddet kvinner i sotrbyene, særlig Oslo, har den effekten på norske kvinner at de nesten må ta tak for å finne en mann. De må gjøre seg tilgjengelig. Jeg ser ingen forskjell på ei Filipinsl jente og ei norsk ei her. 

Det er mye bedre kjønnsbalanse både i Thailand og Filipinene enn i Norge.

Men hvem må ikke ta tak for å finne mann? Ingen kan sitte stum å få noen uten egen innsats. Vi må åpne munnen, vi må smile for om en mann er åpen for noen som ikke smiler, hvordan er han kognitivt? Ingen oppegående mann blir sammen med noen ut av ingenting.

Anonymkode: f59bc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen Norske mann føler seg truet av Norske kvinner.  De har jobb, rettigheter, er selvstendige og er frigjorte. Flere menn i Norge som ikke liker dette. 

Anonymkode: ff0ce...638

Det stemmer ikke, er ikke så mange som bryr seg om det. 

Men færre nordmenn finner hverandre fordi de bor på ulike steder og ikke minst at selvfølelsesbalansen mellom kjønnene blir feil. Kvinner vil ha menn med god selvfølelse, men dagens samfunn gir ikke mennene den selvfølelsen de trenger.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Adriana1987 skrev (1 minutt siden):

Det stemmer ikke, er ikke så mange som bryr seg om det. 

Men færre nordmenn finner hverandre fordi de bor på ulike steder og ikke minst at selvfølelsesbalansen mellom kjønnene blir feil. Kvinner vil ha menn med god selvfølelse, men dagens samfunn gir ikke mennene den selvfølelsen de trenger.

Kvinner har ekstremt dårlig selvtilitt de også? 

Bare se på alt mange kvinner gjør. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvem må ikke ta tak for å finne mann? Ingen kan sitte stum å få noen uten egen innsats. Vi må åpne munnen, vi må smile for om en mann er åpen for noen som ikke smiler, hvordan er han kognitivt? Ingen oppegående mann blir sammen med noen ut av ingenting.

Kvinnene i byene og bygdene i Norge trenger ikke å ta tak. Jeg blir av og til nesten skremt av forskjellen på enkelte par hvor jeg bor. Ganske kjekke, friske og smarte menn er i lag med ganske lite pene kvinner som er mye mindre intelligente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner har ekstremt dårlig selvtilitt de også? 

Bare se på alt mange kvinner gjør. 

Ja, men de ser likevel på god selvfølelse som noe manndig. En del avviser menn uten god selvfølelse kjapt. Det tror jeg er hovedgrunnen til at det er flere såkalte incels i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...