Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant80 skrev (2 timer siden):

Men her i vesten er jeg redd maktbalansen mellom kvinner å menn på dating fronten er skakk kjørt på generell basis. Listen av frustrerte Norske menn begynner å bli kjempelang. Det ER faktisk et samfunnsproblem. 

Du mener vel ikke at mine medsøstre skal ha lyst på mennene her som synes det går nedover med norske kvinner etter 25 år og som synes ei 18- årig jomfru er å foretrekke?

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De kan jo få behovene sine dekket fra jevnaldrende damer på samme nivå som dem. Men de vil ha purunge, vakre jenter som vasker og holder kjeft. Jeg som er under middels pen dame hadde blitt møtt med latter og beskjed om å senke kravene hvis jeg skrev at jeg ikke fikk behovet for kjærlighet og sex dekket av steinrike, modellpene og unge menn. 

Anonymkode: 13879...ebb

Jeg tror ikke du forstår at det er manneoverskudd i landet, alle kan ikke finne partner her. Det kommer helt klart flest menn fra innvandrerene som jenter ser ut til å kose seg med de som er eksotiske. Så ikke vær sur og sjalu på at vi må gjøre en innsats og finne noen fra utlandet.

Selvsagt vil mange ikke være i et marked som ikke er bra for en selv.

Anonymkode: e03f0...161

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Du mener vel ikke at mine medsøstre skal ha lyst på mennene her som synes det går nedover med norske kvinner etter 25 år og som synes ei 18- årig jomfru er å foretrekke?

Det er ikke mange som synes det her. Jeg har selv truffet og giftet meg med ei på 32 år fra Filippinene med datter som jeg selv vil ta vare på med henne. Jeg er 33 år gammel. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De bor på bygda og gidder ikke flytte. Smarte damer har behov for kultur og andre samtaletemaer med naboer og venner enn bygdesladder og kjendisnytt. De drar til byene. Mennene kan flytte, ikke forvente at kjærligheten seiler inn på deres gårdsplass av seg selv.

De damene som har komt utenfra her, (og de er 90 % norske) og som har enda opp med menn "med gårdsplass" er jo nettopp smarte og godt utdannet, det ramler jo mastere utav alle lommene. 

De fleste har først fått ingeniør, rektor, dyrlege, lege, fysioterapi og lederjobbene de har søkt på, flyttet på bygda, så har mannen med gårdsplassen komt etterpå 

-men de er kanskje kvinner andre ( les: kultiverte bymenn) ikke vil ha da, siden de måtte ta til takke med en herfra. 

Anonymkode: 88fd8...5b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her misforstår du hva jeg skriver. Ordet "forhold" er ikke ment som en relasjon her. Mer hva kvinnen byr på. 

Jeg mener norske kvinner krever mer enn de byr på. Altså de vil ha en bedre partner enn hva de selv er verdt på markedet. En 4 krever å få en 6er

Anonymkode: 5eace...c79

Noen mener også at menn slutter å se seg i speilet etter fylte 40, og har en helt urealistisk oppfatning av egen verdi, jf diskusjon i lunsjen på jobb i går. Så det slår begge veier...

Oss helt vanlige norske kvinner er mindre opptatt av utseende på mannen, men hvis det blir for mye krav og kompromisser ang hus, barn osv. så klarer vi oss bedre uten. Og det fungerer pga likestilling og velferdsstat i det norske samfunnet. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

Jeg fatter heller ikke hva norske menn ser i de importdamene.. Finnes ikke noe deiligere enn ei norsk dame med rause mål både på høyde og bredde.. Får jeg ikke ei norsk ei lar jeg det heller være faktisk.

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste menn som gjør dette, gjør det jo fordi de ikke finner norske damer som vil ha de. Tenk my loves Tore og Richiel? Husker ikke hva hun het

Anonymkode: 05788...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke mange som synes det her. Jeg har selv truffet og giftet meg med ei på 32 år fra Filippinene med datter som jeg selv vil ta vare på med henne. Jeg er 33 år gammel. 

Det er ikke min erfaring heller. Min erfaring er flotte, norske menn, med unntak av noen nettroll. Det ser ikke bra ut med den type innlegg jeg viste til i en argumentasjon om at menn sliter på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

De kan jo få behovene sine dekket fra jevnaldrende damer på samme nivå som dem. Men de vil ha purunge, vakre jenter som vasker og holder kjeft. Jeg som er under middels pen dame hadde blitt møtt med latter og beskjed om å senke kravene hvis jeg skrev at jeg ikke fikk behovet for kjærlighet og sex dekket av steinrike, modellpene og unge menn. 

Det er vel det som er litt av poenget – ikke alle finner noen på sitt "nivå" så lett, hva enn dette nivået skulle være. Ta meg som eksempel, som slik jeg var inne på her ikke har draget på norske kvinner. Hvilket nivå er jeg på om ingen etnisk norske kvinner er interesserte? Hvordan kan mine behov eller ønsker dekkes av disse? Jeg er interessert i kvinner på omtrent min egen alder, og ender opp med utenlandske fordi de viser interesse tilbake. Min eks er to år eldre enn meg.

For å illustrere at stereotypiene rundt hvem som finner seg utenlandske kvinner er lite treffsikre, her er litt om meg: Jeg er høy, slank, i god form, har utdannelse og ok jobb, romslig leilighet i et bra område, har mange hobbyer og interesser, solid humoristisk sans og mye empati. Litt introvert og sjenert, men ikke såpass at det egentlig byr på problemer. Er i 30-årene og har hår.

Anonymkode: 6e33b...a03

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel det som er litt av poenget – ikke alle finner noen på sitt "nivå" så lett, hva enn dette nivået skulle være. Ta meg som eksempel, som slik jeg var inne på her ikke har draget på norske kvinner. Hvilket nivå er jeg på om ingen etnisk norske kvinner er interesserte? Hvordan kan mine behov eller ønsker dekkes av disse? Jeg er interessert i kvinner på omtrent min egen alder, og ender opp med utenlandske fordi de viser interesse tilbake. Min eks er to år eldre enn meg.

For å illustrere at stereotypiene rundt hvem som finner seg utenlandske kvinner er lite treffsikre, her er litt om meg: Jeg er høy, slank, i god form, har utdannelse og ok jobb, romslig leilighet i et bra område, har mange hobbyer og interesser, solid humoristisk sans og mye empati. Litt introvert og sjenert, men ikke såpass at det egentlig byr på problemer. Er i 30-årene og har hår.

Anonymkode: 6e33b...a03

Du har ikke prøvd deg på mindre pene kvinner. Vi er usynlige for norske menn generelt. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Generaliserende og meningsløst pjatt, som det ofte blir i slike tråder. Dere må slutte å tro at alle menn kun er ute etter purunge vakre jenter som vasker og holder kjeft. Om det er den erfaringen dere har med menn, så burde man faktisk se litt på seg selv, og hvilke type menn man tiltrekker seg. Men nei da, det er ubehagelig, så da er det mye lettere å legge skylden på menn som kjønn.

Menn som kjører denne stilen stemples som incels. Kvinner som gjør det er sterke og individuelle kvinner som ikke trenger en mann. Forstå den logikken de som har livmor. 🤯

Tror du ikke menn også får beskjed om å senke kravene? Tror du det er forbehold kvinner?

Anonymkode: 57185...373

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har to kompiser som er skilt, og jeg forstår ikke hvorfor ingen kvinne vil ha dem. De dater, men blir alltid dumpa. De ser ok it, er smarte. Kan det hende at norske kvinner vil ha bare en 10er, eventuelt en 9er, mens menn som bare ser ok ut ikke har en sjans?

Anonymkode: 7f005...d6e

De fleste norske kvinner dater ikke veltrente fotomodeller. Bare se på nærmest REMA1000 hvilke fedre som handler med ungenes sine. 

Anonymkode: ebf0d...ff7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adriana1987 skrev (3 timer siden):

...Mye handler også om at norske kvinner får preferansene sine i fra amerikansk media. USA er ikke lenger et nordisk land slik det var for 30-40 år siden. Så det er en helt annen type mann som bøir fremstilt som idealet. Det påvirker norske kvinner veldig mye.

Det er mange hvite i USA, men også mange svarte, asiatiske, mexikanere og urbefolkning som har bodd der i flere generasjoner. Det er mer enn 40 år siden slave- og raselovene i USA ble endret, og "indianer"reservatene ble åpnet opp, men høres ut som du savner tida da media var mer "hvit". 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er vel enklere å få, mer trofaste, ikke like kresne, sikkert enklere for introverte og/eller sjenerte menn.

Endret av Fountaine
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, ~ Ada ~ said:

Vet ikke hvordan du klarte å dra det ut av hatten ut av det jeg skrev,men ok. Nei mener absolutt ikke det. Dersom det er en ting,så høres det ut som en sær og liten gruppe menn!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

Synes ikke det. Men tror ‘Østen’ har mer forståelse for sånn ying og yang-greie, man setter mer pris på motsetninger. Som feks japanere, utrolig barnslige, men samtidig stive og høflige. Utfyllelse av motsetninger. Mens her i Norge prøver man å være mest mulig lik og blir helt freaket ut hvis man møter på noe som er veldig motsatt fra en selv. Man vil liksom ha noen som ligner en selv, man er ganske ‘lat’ sånn sett. 😅😅😅

Anonymkode: c1d96...a7a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Synes ikke det. Men tror ‘Østen’ har mer forståelse for sånn ying og yang-greie, man setter mer pris på motsetninger. Som feks japanere, utrolig barnslige, men samtidig stive og høflige. Utfyllelse av motsetninger. Mens her i Norge prøver man å være mest mulig lik og blir helt freaket ut hvis man møter på noe som er veldig motsatt fra en selv. Man vil liksom ha noen som ligner en selv, man er ganske ‘lat’ sånn sett. 😅😅😅

Anonymkode: c1d96...a7a

Kulturelt er Norge og Japan like i det at folkene er introvert og opptatt av å passe inn.

Japanere freaker ikke ut fordi de ikke deler følelser på en ekstrovert måte. Men de er relativt uvant med fremmede folk, og i det hele tatt nye ting som ikke er japanske. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De bor på bygda og gidder ikke flytte. Smarte damer har behov for kultur og andre samtaletemaer med naboer og venner enn bygdesladder og kjendisnytt. De drar til byene. Mennene kan flytte, ikke forvente at kjærligheten seiler inn på deres gårdsplass av seg selv.

Ingen forventer at damene skal slutte å flytte til byene, slutte å ta seg en utdannelse, oppleve kultur og alt det der. Men ikke rakk ned på mennene som blir igjen da, som da finner seg en dame fra, la oss si Thailand i stedet. Dere er fri som fuglen og ønsker andre ting i livet, og det er helt topp det. Men mennene som blir igjen, de vil ikke det samme, og det er topp det også

Anonymkode: 7a1e4...3b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det samme kan jeg si om norske menn. De er ofte mer uflidde, har enorm forpliktelsesangst, har masse venninner/tidligere pulevenninner som de MÅÅÅ ha kontakt med, er utro når de får mulighet, drikker alkohol titt og ofte og later som at de har likestilling, samtidig som de forventer at dama gjør det meste i huset. Derfor har jeg valgt vekk norske menn da jeg datet sist. 

Jeg synes hele diskusjonen er patetisk, men mye av det du skriver her er beviselig feil. Noe av grunnen til at Norge kommer høyt opp på levevilkårsundørsøkelser er at norske kvinner er de som blir behandlet best og mest likestilt i verden.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Utenlandske damer har ikke like høye krav som norske damer. De ønsker seg bare en mann som kan ta vare på en. De kommer også fra dårligere kår enn det norske gjør. 

Jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 992c5...f7f

Du sier ALLE utenlandske damer? Jeg tror du er bitter fordi norske menn ikke vil ha deg, og du skylder på utenlandske damer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...