Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Disse tafatte, litt eldre mennene er jo de som har tapt på likestillingen i Norge. Norske kvinner er ikke lenger hjelpeløse vesener som må tvangsgifte seg for å ikke sulte på gata.

Men der norske kvinner gjør sitt beste for å være i full jobb i tillegg til å gjøre halvparten på hjemmebane, så sliter mange menn med å henge med i svingene og evner ikke å forstå at de i likhet med kvinnene må ha både 40 timers arbeidsuker pluss 2-3 timer daglig ulønnet arbeid i hjemmet for at Familien AS skal gå rundt. Det er disse mennene som forlates av utslitte og sure kvinner som ikke lenger orker å bære tafatte mannebabyer på ryggen, i tillegg til alt annet de må gjøre.

Det å kalle norske kvinner kravstore fordi de ikke ønsker å jobbe dobbelt så hardt som mennene faller på sin egen urimelighet. Men klart, enklere å hente seg ei ung og fattig kone fra Asia som knapt nok vet hva likestilling betyr.

Anonymkode: 115be...55d

Finnes store menger andre grupper en disse som finner kone i utlandet, er mange nå som er jevnaldrende og som vil hjelpe den andre part og også kan delta i husarbeid og med barn. Jeg selv vil få min jevnaldrende kone til å lære språket og støtte henne til å finne en jobb . Hjelpe til i huset og med barn når vi får familie. At vi bidrar etter evne og samarbeider i livet.

det er mange unge som sliter med å finne partner idag når datingmarkedet på nett er veldig dårlig her for menn og når vi er sjenerte for å finne noen utenom nett.

Det er det visst mange her som ikke forstår. 

Anonymkode: e03f0...161

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Én bitter og kvinnehatende incel mindre i Norge er en stor seier uansett. Men kom ikke her å si at det er ekte kjærlighet mellom en blekfet mann på 45 og en pen thaikvinne på 30, like lite som det er ekte kjærlighet mellom en blekfet kvinne på 45 og en veltrent tyrker på 30. 

Hva mener du skal gjøres med de "bitter incelene" ? Ta de bak låven å skyte de? Slutt å døm mennesker som du ikke kjenner. De som bidrar med sårt tiltrengte barn og arbeid i Norge bør jeies fram, uansett om det er kjærlighet eller ikke. (Enkelte psykiatere og filosofer mener det er ett oppfunnet begrep uansett)

Anonymkode: bc91b...5e2

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste folk vil ikke være alene og dette gjelder også norske menn uansett om de er stygg eller fattig. Noen menn vil rett og slett har barna og vil ikke vente til kvinnen er i 40-alderen til å starte en familie.

Eller er det meningen at norske menn som ikke kan finne seg en norsk dame skal parkerere seg hjemme og bare være spektator til de heldige som har fant seg en dame?

Menn er også mennesker med følelse og har lov til å skape et liv med en kvinne eller mann hvis de finner seg en som ønsker det same.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eastenders skrev (13 minutter siden):

De fleste folk vil ikke være alene og dette gjelder også norske menn uansett om de er stygg eller fattig. Noen menn vil rett og slett har barna og vil ikke vente til kvinnen er i 40-alderen til å starte en familie.

Eller er det meningen at norske menn som ikke kan finne seg en norsk dame skal parkerere seg hjemme og bare være spektator til de heldige som har fant seg en dame?

Menn er også mennesker med følelse og har lov til å skape et liv med en kvinne eller mann hvis de finner seg en som ønsker det same.

Takk for en hyggelig kommentar og at det er noeb som heier på kjærligheten.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Disse tafatte, litt eldre mennene er jo de som har tapt på likestillingen i Norge. Norske kvinner er ikke lenger hjelpeløse vesener som må tvangsgifte seg for å ikke sulte på gata.

Men der norske kvinner gjør sitt beste for å være i full jobb i tillegg til å gjøre halvparten på hjemmebane, så sliter mange menn med å henge med i svingene og evner ikke å forstå at de i likhet med kvinnene må ha både 40 timers arbeidsuker pluss 2-3 timer daglig ulønnet arbeid i hjemmet for at Familien AS skal gå rundt. Det er disse mennene som forlates av utslitte og sure kvinner som ikke lenger orker å bære tafatte mannebabyer på ryggen, i tillegg til alt annet de må gjøre.

Det å kalle norske kvinner kravstore fordi de ikke ønsker å jobbe dobbelt så hardt som mennene faller på sin egen urimelighet. Men klart, enklere å hente seg ei ung og fattig kone fra Asia som knapt nok vet hva likestilling betyr.

Det er pga velferdsstaten gjør at alle må betale inn i velferden så skattetrykket er så høyt at alle er tvunget ut i karriere. De gjør kvinner til menn og samtidig øker kravene til menn om å betale inn masse i indirekte støtte til fremmede kvinner + ha nok ressurser til overs for å underholde en kvinne.

Anonymkode: f0644...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disco skrev (På 8.8.2024 den 17.14):

Noen mener også at menn slutter å se seg i speilet etter fylte 40, og har en helt urealistisk oppfatning av egen verdi, jf diskusjon i lunsjen på jobb i går. Så det slår begge veier...

Oss helt vanlige norske kvinner er mindre opptatt av utseende på mannen, men hvis det blir for mye krav og kompromisser ang hus, barn osv. så klarer vi oss bedre uten. Og det fungerer pga likestilling og velferdsstat i det norske samfunnet. 

Tror at du tar grundig feil i dette gjentagende sitatet fra sosiale medier om at vi klarer oss bedre uten menn. Nei jeg tror ikke på denne "løgnen" lengre som vi alltid sier til hverandre for å trøste oss selv om at vi blir mye lykkeligere som singel og alene. Nei  dette sitatet virker ikke lengre på meg. jeg så en video om dette temaet og den traff meg midt i hjertet slik at jeg måtte innrømme at jeg har tatt feile valg hele livet pga feministisk innflytelse og blitt lurt til å tro jeg har det mye mye bedre alene enn med enn med min uperfekt mann som ikke klarer å oppfyller mine krav i forholdet. I stedet er jeg singel ensom og barnløs. Og misunner de som er sammen med en mann.

Anonymkode: 6c193...a46

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

...I stedet er jeg singel ensom og barnløs. Og misunner de som er sammen med en mann.

Fortsatt bedre enn ensom og barnløs i et forhold. 

Anonymkode: ebf0d...ff7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fortsatt bedre enn ensom og barnløs i et forhold. 

Hva vil du med dette utsagnet ? Det var ikke poenget i det jeg skrev. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tror at du tar grundig feil i dette gjentagende sitatet fra sosiale medier om at vi klarer oss bedre uten menn. Nei jeg tror ikke på denne "løgnen" lengre som vi alltid sier til hverandre for å trøste oss selv om at vi blir mye lykkeligere som singel og alene. Nei  dette sitatet virker ikke lengre på meg. jeg så en video om dette temaet og den traff meg midt i hjertet slik at jeg måtte innrømme at jeg har tatt feile valg hele livet pga feministisk innflytelse og blitt lurt til å tro jeg har det mye mye bedre alene enn med enn med min uperfekt mann som ikke klarer å oppfyller mine krav i forholdet. I stedet er jeg singel ensom og barnløs. Og misunner de som er sammen med en mann.

Og vi menn ønsker ikke en perfekt kjæreste. Søken etter perfeksjon er roten til veldig mye vondt. Det er en flott ting å trives som singel, det hadde vært trist om man ikke klarte å være alene. Det er en kunst å få til et godt forhold, men gevinsten tenker jeg er enorm. 

Anonymkode: 7a1e4...3b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva vil du med dette utsagnet ? Det var ikke poenget i det jeg skrev. 

Du gikk vel fordi det var noe du var veldig misfornøyd med der du var. Nå som singel har du ihvertfall mulighet til å starte på nytt. Det har man ikke om man holder fast på et forhold som ikke fungerer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi disse mennene er incels.

Anonymkode: 7842e...e5e

Bare fordi at man selv er fylt av hat så betyr ikke det andre også er det. ❤️

Anonymkode: 57185...373

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 14.20):

Som norsk mann som har årelang erfaring med norske damer og nå sammen med ei utenlandsk, kan jeg avsløre at norske damer ikke er mer fornuftige enn andre, de har bare lært seg å snakket mer politisk og sosialt korrekt når de er ute blant folk.

De er heller ikke mer emosjonelt stabile, de bare undertrykker følelsene sine til det renner over. 

Min øst-europeiske kjære sier alltid hva hun mener, og er sint i ca 1 time når det er noe galt og så er hun enten ferdig med det eller så snakker vi ut om det. Det hender ofte at hun ler så tårene triller eller at hun kaster seg rundt halsen min og råkliner.  Hun er det mest mentalt robuste mennesket jeg egentlig kjenner... 

Anonymkode: 8dcc5...6cc

Så flott for dere , men hva har det med at hun er øst europeisk med saken ? Kunne du vært sammen med alle øst europeiske damer? Er de like ? Hvorfor rakker du ned på norske damer? Fordi forholdene med de gikk i stykker? Dere var jo to i forholdet? 

Jeg er gift med en øst europeisk mann på 15 året. Jeg ble ikke sammen med han pga nasjonaliteten men fordi vi passer sammen på tross av kulturforskjeller.  Jeg ble ikke gift med han fordi jeg ikke fikset å være samme med en norsk mann. Som om de har skylda. Det er noe med narrativet en forteller seg selv.

Jeg høres sjeldent( egentlig aldri) norske kvinner som er sammen med utenlandske menn rakke ned på norske menn av den grunn. Man er jo to i et forhold. At man har funnet kjærlighet utenfor landegrensene er jo bare flott og fint. Denne diskusjonen blir meget generaliserende. Norske kvinner er slik og sånn. De fra utlandet er sånn og slik. De er like forskjellige som oss. Det handler vel mer om at dere passer isammen pga personlighetene deres fremfor nasjonalitet. 

Anonymkode: e890e...81b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv men endte opp med utenlandsk kone som følge av at jeg studerte og jobbet utenlands i 12 år og traff en dame i det landet. 23 år og tre barn senere er jeg godt fornøyd med mitt ungdoms valg. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så flott for dere , men hva har det med at hun er øst europeisk med saken ? Kunne du vært sammen med alle øst europeiske damer? Er de like ? Hvorfor rakker du ned på norske damer? Fordi forholdene med de gikk i stykker? Dere var jo to i forholdet? 

Jeg er gift med en øst europeisk mann på 15 året. Jeg ble ikke sammen med han pga nasjonaliteten men fordi vi passer sammen på tross av kulturforskjeller.  Jeg ble ikke gift med han fordi jeg ikke fikset å være samme med en norsk mann. Som om de har skylda. Det er noe med narrativet en forteller seg selv.

Jeg høres sjeldent( egentlig aldri) norske kvinner som er sammen med utenlandske menn rakke ned på norske menn av den grunn. Man er jo to i et forhold. At man har funnet kjærlighet utenfor landegrensene er jo bare flott og fint. Denne diskusjonen blir meget generaliserende. Norske kvinner er slik og sånn. De fra utlandet er sånn og slik. De er like forskjellige som oss. Det handler vel mer om at dere passer isammen pga personlighetene deres fremfor nasjonalitet. 

Anonymkode: e890e...81b

Det er endel generelle forskjeller basert på kultur og religion med de fra andre land. Det er også mye forskjeller på personene. 

Jeg vil ikke rakke ned på noen norske damer og vil bare ønske folk lykke til med å finne kjærligheten, om en mann eller dame finner den i utlandet så er det flott.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flott at flere innser dette, ingen er perfekte men det gjelder å finne en god, snill og omtenksom partner. Dette vil gjøre deg lykkelig og få til en familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes vi alle burde skaffe utenlandske damer sånn at norske damer kan få smake sin egen medisin 

Anonymkode: b841c...01c

Du tror virkelig at norske kvinner ender opp alene og bitre hvis norske menn skaffer seg utenlandsk dame?🙃 verden er stor vet du, finnes ganske mange menn å velge mellom😊

Anonymkode: 0edca...f76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du tror virkelig at norske kvinner ender opp alene og bitre hvis norske menn skaffer seg utenlandsk dame?🙃 verden er stor vet du, finnes ganske mange menn å velge mellom😊

Anonymkode: 0edca...f76

Ikke sant? Hilsen hun med svensk mann. 

Anonymkode: 13879...ebb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

Kvinner i Norge: 2,8 millioner
vs
Kvinner i utlandet: 4 milliarder

Det vil altså si at for hver kvinne i Norge finnes 1427 kvinner i utlandet.

Det er jo egentlig et under at så mange finner seg norsk partner!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør menn som norske kvinner ikke vil ha populære i utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (10 minutter siden):

Hva er det som gjør menn som norske kvinner ikke vil ha populære i utlandet?

Mye, i andre deler av verden er vi eksotiske, i Asia er hvit hud skjønnhetsidealet og blå øyne sett som veldig sexy(det er få i verden som har).

vi er de et av de mest likestilte folkene i verden og bidrar mye i hjemmet.  Vi gir de bedre liv og er økonomisk sterke.  Dette er alle grunner.

nå er jeg 33 år og fant ei på 32 år. Så kan ikke si det burde være uvanlig  å kunne bli likt når jeg har gjennomsnittlig utsendte, har god utdanning og høy lønn. Men her på datingapper så blir jeg ignorert i stor grad. Markedet er bare dårlig her og med stor overvekt av menn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...