Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som kritiserer feminisme har så ofte et veldig overdrevent syn på roller. Mennesker er bare seg selv, om ingen hadde nevnt disse såkalte rollene har jeg som kvinne seriøst aldri tenkt tanken på at jeg må ditt og datt, det er ikke sånn vi fungerer. Jeg tenker på alt annet og går ikke bekymret rundt å tenker på at jeg er en fellende naturel seleksjon? Tenker på hvor jeg vil gå tur og hvordan jeg skal ordne klesstilen min, føler den må fornyes. Og at jeg vil ha jule marsipan.

Det er ingen mal inni oss som sier vi MÅ utfylle en femenin rolle, vi må overleve ved å forholde oss til egene kroppslige behov, men dette med maskulin og feminin er bare funnet på av noen, det er ikke vår egentlige faste natur.

Er kjempeglad for å være fri, har ikke mistet noe som helst @Thanos. Når jeg ser etter en mann, ser jeg etter en person som ser på meg som meg, og vi passer sammen. Alt det andre styret er turn off, for det er vranglære med agenda om kontroll.

Anonymkode: f59bc...484

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 0.15):

Utenlandske damer har ikke like høye krav som norske damer. De ønsker seg bare en mann som kan ta vare på en. De kommer også fra dårligere kår enn det norske gjør. 

Jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 992c5...f7f

Gjelder dette alle utenlandske damer eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som kritiserer feminisme har så ofte et veldig overdrevent syn på roller. Mennesker er bare seg selv, om ingen hadde nevnt disse såkalte rollene har jeg som kvinne seriøst aldri tenkt tanken på at jeg må ditt og datt, det er ikke sånn vi fungerer. Jeg tenker på alt annet og går ikke bekymret rundt å tenker på at jeg er en fellende naturel seleksjon? Tenker på hvor jeg vil gå tur og hvordan jeg skal ordne klesstilen min, føler den må fornyes. Og at jeg vil ha jule marsipan.

Det er ingen mal inni oss som sier vi MÅ utfylle en femenin rolle, vi må overleve ved å forholde oss til egene kroppslige behov, men dette med maskulin og feminin er bare funnet på av noen, det er ikke vår egentlige faste natur.

Er kjempeglad for å være fri, har ikke mistet noe som helst @Thanos. Når jeg ser etter en mann, ser jeg etter en person som ser på meg som meg, og vi passer sammen. Alt det andre styret er turn off, for det er vranglære med agenda om kontroll.

Anonymkode: f59bc...484

Vet du hva som er hysterisk morsomt? At menn som hater feminisme, tar det som en selvfølge at de får 14 dagers permisjon etter fødsel, 14 uker permisjon i barnets første leveår, 50 prosent samvær ved eventuelt brudd og fravær av forsørgerplikt overfor sin kvinnelige samboer. Uten å tenke på at i et partiarkalsk samfunn så ville de ikke ha noen av disse rettighetene.

Anonymkode: 13879...ebb

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (1 time siden):

Feminismen er jo et direkte svar på at kjønnsforskjellene dere insisterer så hardt på (alltid menn) ikke er så store som dere ønsker. De aller fleste kvinner med et valg, ønsker ikke kjøkkenbenken og å varte opp mann og barn gjennom et helt liv.

Menn som kan velge en norsk kvinne drar ikke utenlands for å finne «familieorienterte kvinner» nei, det gjelder isåfall et forsvinnende lite mindretall. 

Men feministene ønsker "å varte opp en sjef på arbeidsplassen", som høyst sansynlig er en mann....oh the irony! Så feministene vil gjerne varte opp, men kun dersom de får penger for det? Mann og barn derimot....

Menn flest kan ikke velge i det hele tatt. Og mange av de få som kan velge, velger nå bort vestlige kvinner til fordel for asiatiske kvinner, nettopp fordi disse kvinnene har andre verdier enn vestlige kvinner. i USA svarer over 50% av menn i landsdekkende undersøkelser, at de ikke lenger ønsker å stifte familie, ha noe sosialt med eller ha sex med amerikanske kvinner. For meg som mann er dette skremmende! For personlig mener jeg at de fleste kvinner i vesten er svært oppegående, ressurssterke, gode moralske og omsorgsfulle kvinner, men at noen få radikale roper høyest og dermed sverter vestlige kvinners rykte. Vårt samfunn taper hardt på kjønnskrigen!

Verdier er stikkordet her. Jeg er helt sikker på at de fleste kvinner også har noen verdier de setter som viktig ved valg av menn? Og for disse mennene handler ikke valg av en mer tradisjonell kvinne, om å skaffe seg en slave, men å ha en sterk kvinne ved sin side som han vet har barn, familie og omsorg som førsteprioritet. Da føler han seg verdsatt og trygg. Dette er biologi. Menn er jegere, beskyttere og er ment å være den sterke som holder familien trygg. Han som sørger for sin familie. Hva skjer med familien når begge inntar den rollen? Vi ser vel godt konturene av dette samfunnet nå, gjør vi ikke? Hvor annetverdt barn vokser opp med ADHD, angstlidelser og sosialangst. Skole som faller fra hverandre fordi barna ikke lenger lytter til voksne. Mer vold, mer trakassering, mer drap, mer ensomhet, flere alenemødre osv. Har likestilling for likestillingens skyld gjort oss alle bedre? Hvorfor kunne vi ikke hatt fokus på familie først, så penger? Mitt idéelle samfunn hadde bestått av én inntekt, hvor begge foreldrene jobbet 50%. Da hadde familie vært prioritert og begge hadde tjent penger og fått realisert seg og begge hadde hatt mulighet til å bruke mer tid med barna. Hvorfor skal alle jobbe mest mulig?

Og hvorfor bryr i det hele tatt vestlige feministiske kvinner seg om hva enkelte menn velger av konemateriale? Går det ut over disse damene at noen menn finner seg partner i Thailand? De fleste av disse mennene er "vrakgods" i feministenes øyne uansett. Har feministene så stort hjerte for asiatiske kvinner at de føler for å beskytte dem mot mennene de selv ikke vil ha? Jeg ser tvert imot bare forakt og nedsettende kommentarer om disse asiatiske kvinnene, så hvorfor så sterke følser rundt dette? Eller er det fordi det også nå er de populære, attraktive og ressurssterke mannfolka som velger seg partner fra utlandet, og at sjalusien og panikken for ensomhet, slår inn?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (2 minutter siden):

Eller er det fordi det også nå er de populære, attraktive og ressurssterke mannfolka som velger seg partner fra utlandet, og at sjalusien og panikken for ensomhet, slår inn?

Jeg tenker egentlig dette jeg. De har hele livet sett med avsky på nevnte menn gruppe. Av en eller annen grunn,om det så er utssendet,væremåte eller hva det nå måtte være. Så skal de liksom reise ned til et sted der mange kvinner faktisk kan sette pris på de. Jeg tror mange vestlige eller Norske kvinner ikke helt greier forstå at det er mulig at noen kan elske disse mennene,og derfor tenker de automatisk at kvinnene der nede blir utnyttet. 

For selv om det finnes ekstremt skjevfordelte forhold der nede mtp alder,der klart pensjonistnære menn utnytter seg av spretne 20 åringer,så er det svært mange menn som både har sikker inntekt,sunne hensikter og gjerne til og med et greit utseendet. De har bare ikke fått innpass av Norske damer. Mange av de ville gjerne hatt sjanse på en Norsk kvinne ved å flytte til et annet sted i landet,men jeg tipper mange menn er låst på sitt hjemsted,der de er født og oppvokst. 

De har fått seg et rykte fra barneskolen av,det har hengt med de siden. De har aldri hatt noe kjæreste,og kvinner har "hørt om de" lenge før de i det hele tatt har truffet de,og gjort seg en beslutning. Dette har jeg sett selv. Heldigvis ikke opplevd det,men det virker jo som bare er lotto. Kunne likegodt hendt meg som andre.

Så hører de at de har truffet en jente i Thailand (gjerne jevngammel) Så tenker de hvordan er det mulig. Den fyren er jo helt uaktuell for alle. Så føler de en avsky pga man helt sikkert har utnyttet denne stakkars Thai dama. 

Mennesker er egentlig ganske enkle. Det er veldig mye av samme greiene man ser i skolegården på barne og ungdomsskolen når det gjelder sosialt spill.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er norsk kvinne som fant en utenlandsk  mann fordi jeg hele livet er sett på som emosjonelt «mye» - jeg føler mye, er mye i følge norsk standard og fikk store selvbilde problemer i forrige forhold da alt ble ilagt mitt temperament og «bipolaritet» . Nå bor jeg med min franske mann og han syntes jeg er en rolig og avbalansert dame, som er uttrykksfull og kjærlig. 

så kanskje det ikke er menn som finner den og den kvinnen eller kvinner som vil ha den og den, men person og personlighet som ikke alltid passer til norsk samfunn? :)  

Anonymkode: 128e1...b44

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (3 timer siden):

Men feministene ønsker "å varte opp en sjef på arbeidsplassen", som høyst sansynlig er en mann....oh the irony! Så feministene vil gjerne varte opp, men kun dersom de får penger for det? Mann og barn derimot....

Menn flest kan ikke velge i det hele tatt. Og mange av de få som kan velge, velger nå bort vestlige kvinner til fordel for asiatiske kvinner, nettopp fordi disse kvinnene har andre verdier enn vestlige kvinner. i USA svarer over 50% av menn i landsdekkende undersøkelser, at de ikke lenger ønsker å stifte familie, ha noe sosialt med eller ha sex med amerikanske kvinner. For meg som mann er dette skremmende! For personlig mener jeg at de fleste kvinner i vesten er svært oppegående, ressurssterke, gode moralske og omsorgsfulle kvinner, men at noen få radikale roper høyest og dermed sverter vestlige kvinners rykte. Vårt samfunn taper hardt på kjønnskrigen!

Verdier er stikkordet her. Jeg er helt sikker på at de fleste kvinner også har noen verdier de setter som viktig ved valg av menn? Og for disse mennene handler ikke valg av en mer tradisjonell kvinne, om å skaffe seg en slave, men å ha en sterk kvinne ved sin side som han vet har barn, familie og omsorg som førsteprioritet. Da føler han seg verdsatt og trygg. Dette er biologi. Menn er jegere, beskyttere og er ment å være den sterke som holder familien trygg. Han som sørger for sin familie. Hva skjer med familien når begge inntar den rollen? Vi ser vel godt konturene av dette samfunnet nå, gjør vi ikke? Hvor annetverdt barn vokser opp med ADHD, angstlidelser og sosialangst. Skole som faller fra hverandre fordi barna ikke lenger lytter til voksne. Mer vold, mer trakassering, mer drap, mer ensomhet, flere alenemødre osv. Har likestilling for likestillingens skyld gjort oss alle bedre? Hvorfor kunne vi ikke hatt fokus på familie først, så penger? Mitt idéelle samfunn hadde bestått av én inntekt, hvor begge foreldrene jobbet 50%. Da hadde familie vært prioritert og begge hadde tjent penger og fått realisert seg og begge hadde hatt mulighet til å bruke mer tid med barna. Hvorfor skal alle jobbe mest mulig?

Og hvorfor bryr i det hele tatt vestlige feministiske kvinner seg om hva enkelte menn velger av konemateriale? Går det ut over disse damene at noen menn finner seg partner i Thailand? De fleste av disse mennene er "vrakgods" i feministenes øyne uansett. Har feministene så stort hjerte for asiatiske kvinner at de føler for å beskytte dem mot mennene de selv ikke vil ha? Jeg ser tvert imot bare forakt og nedsettende kommentarer om disse asiatiske kvinnene, så hvorfor så sterke følser rundt dette? Eller er det fordi det også nå er de populære, attraktive og ressurssterke mannfolka som velger seg partner fra utlandet, og at sjalusien og panikken for ensomhet, slår inn?

Man ønsker da ikke å jobbe for å varte opp en sjef, hallo? Det handler om følelsen av å bidra til samfunnet, å møte mennesker, å være en del av noe som individ (ikke bare mamma og kone), få brukt sine evner og/eller intellekt, få utfordringer og å være økonomisk selvstendig.

Igjen så er det mye fokus på amerikanske undersøkelser og tilsynelatende lite observasjoner fra vårt eget samfunn. Er det unge ressurssterke menn som kan velge som stort sett kommer hjem med thai damer?

Selvsagt har vi «krav» til verdier hos mannen vi velger. Jeg som feministisk kvinne setter barn og familie før jobb og egenpleie. De to siste er likevel viktige for at jeg skal oppleve mestring i livet og være en være en god omsorgsperson. Jeg forventer det samme av mannen: at han setter omsorg og familie først. Men også er hardt arbeidende og innstilt på å bidra i samfunnet. Slik at om en av oss blir syk/borte for en periode eller for godt, så kan den andre også ta seg av barn, vaske huset, betale regninger og fikse en lekk kran. Et team. Feministisk/maskulint for meg har kun med sex, utseende, ytre ting å gjøre. Jeg kjenner meg ikke igjen i og ville ikke vært lykkelig i en fastlåst rolle der jeg tillegges ansvar og begrensinger fra en tenkt forestilling om mine egenskaper kun i kraft av kjønn og hva mannen synes er best for at han skal føle seg «trygg og sterk».

50/50 stilling i småbarnsfasen høres perfekt ut ja, men den foregår en kort periode i livet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mennene som ikke vil ha vestlige kvinner må da gjerne velge å lete etter partner andre steder om de vil det. Altenrativt velge mellom å være alene, eller prøve å rekalibrere seg selv litt. Det er ikke i mannens natur å være beskytter, forsørger og alt det der. Vi er mer forskjellige enn som så.

Og, bare som et apropos: hele denne datingdebatten handler jo om menn som velges bort og kvinner som vasser i tilbud. Når kvinner (vestlige sådanne) vasser i tilbud og problemet i realiteten er å velge mellom en av tusen menn som sier de vil være kjæresten deres, blir det vanskelig å tro på at vestlige menn ikke vil ha vestlige kvinner lenger. Tvert imot er det vel heller menn som har bommet litt på et eller annet plan (de som ikke møter behov og preferanser hos kvinner). Selvsagt, hvis ikke disse mennene vil ha en vestlig kvinne, er jo det fair game - men hva er det da vi gnåler om "gutta som ikke får purt" for da? Eller menn på 40+ som er barnløse? De har jo da valgt det selv, siden de - ifølge narrativet - ikke vil ha vestlige kvinner (og ikke har giddet å finne seg en asiatisk kvinne).

Karrierekvinner og andre som har brutt med tradisjonelle kjønnsroller sliter ikke med å finne seg en mann i dag. Det handler mer om å finne riktig mann, ikke tilgangen på menn generelt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 17.56):

Nei. Det er ingenting fint med kommunisme. Hvordan i all verden kan noen mene det i moderne tid? Det var en ekstrem og ideologisk drøm som ble nedskrevet for over 100 år siden og som aldri har latt seg implementere noe sted - i motsetning til feks. liberal sosialisme. Den er undertrykkende for naturlig menneskelighet og planene/modellen for samfunnsmessig og økonomisk utvikling mangler grunnleggende forankring i virkeligheten og er umulig å gjennomføre. Selv Kina har innsett det og det sier litt. 

Du viser med dette utsagnet at du er drømmende og kunnskapsløs.  Den "likestillingen" du snakker om likeså. 

At du og mange av damene i tråden bruker stråmannsagumenter som hersketeknikk og påstår at alle som ikke er enige med dere er kvinneundertrykkere og alle utenlandske damer er stakkarslige slaver sier mer om dere enn de dere diskuterer med.  

Jeg var og handlet i en innvandrerbutikk her om dagen. Da la jeg merke til en norsk mann som for meg så litt anonym ut, men helt grei. Han er kanskje en sånn type noen sikter til når man snakker om de menna som norske damer ikke ser på i 10 sekunder engang. Men han gikk nå der og handlet sammen sin øst-asiatiske dame. De diskuterte grønnsaker og tullet og flirte.  Det så ganske hyggelig ut. Denne dama brukte ikke korsett (tror jeg) men så velkledd og pen ut, det gjorde hun.  Jeg tenkte på denne tråden og alle de kvalme uttalelsene man leser. Jeg kan naturligvis ikke vite hva som skjer innenfor dem sitt hus, men jeg regner meg for menneskekjenner og disse to hadde en varm kjemi og virket veldig samkjørte. 

0/10

Anonymkode: 8dcc5...6cc

Du påpeker jo bare poenget mitt. Nei det er ingenting fint ved kommunismen, men tanken bak var fin. At alle skulle være likemenn og eie og drive sammen i fellesskap. Ingenting som hadde altfor mye mens andre hadde ingenting og stor nød. Tanken er fin den, men det har aldri fungert, og jeg mener på ingen måte at kommunismen er fin. 

Dessuten har jeg ingenting mot at man søker kjærlighet i hele verden. Jeg synes det er hyggelig og fint å se par som du nevner. Har par det godt sammen bryr ikke jeg meg om hvor noen av dem kommer fra.

Om noen er stygg mot sin kvinne (eller mann) har det heller ikke noe å si hvor noen av dem kommer fra, men slikt synes jeg selvfølgelig ikke noe godt om. 

Anonymkode: 512ba...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 13.56):

Men det har med fordommer og janteloven å gjøre. Jeg er utenlandsk, og begynte faktisk å sminke meg mindre og kle meg mer "kjerring" etter å ha fått masse kommentarer på at jeg kler meg altfor "horete", og bør tone ned klesstilen. Alle skal gå rundt og se ut som grå mus i Norge, det er en uskreven regel.

Nei, ikke fordommer igjen. Det er smaken som er ulik, og det må vi alle respektere.

Utlendinger har en tendens til å være for glorete for nordmenn. Å se ut som karnevalet i Rio er ikke attraktivt for oss nordmenn. Utenlandske kvinner ser ofte shabby ut. Norske kvinner er stilrene og enkle. Vi liker ikke glitter og flappende øyenvipper. 

Samme for menn forresten. Utenlandske menn kan også ofte framstå som shabby. De går i sjuskete joggedresser og gasser seg med parfyme for å døyve sur svettelukt. Du finner hundre utlendinger for hver nordmann som gjør det samme. Det er kulturforskjell, basert på ulik smak, ikke fordommer.

Anonymkode: 453b1...30e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (12 minutter siden):

Disse mennene som ikke vil ha vestlige kvinner må da gjerne velge å lete etter partner andre steder om de vil det. Altenrativt velge mellom å være alene, eller prøve å rekalibrere seg selv litt. Det er ikke i mannens natur å være beskytter, forsørger og alt det der. Vi er mer forskjellige enn som så.

Og, bare som et apropos: hele denne datingdebatten handler jo om menn som velges bort og kvinner som vasser i tilbud. Når kvinner (vestlige sådanne) vasser i tilbud og problemet i realiteten er å velge mellom en av tusen menn som sier de vil være kjæresten deres, blir det vanskelig å tro på at vestlige menn ikke vil ha vestlige kvinner lenger. Tvert imot er det vel heller menn som har bommet litt på et eller annet plan (de som ikke møter behov og preferanser hos kvinner). Selvsagt, hvis ikke disse mennene vil ha en vestlig kvinne, er jo det fair game - men hva er det da vi gnåler om "gutta som ikke får purt" for da? Eller menn på 40+ som er barnløse? De har jo da valgt det selv, siden de - ifølge narrativet - ikke vil ha vestlige kvinner (og ikke har giddet å finne seg en asiatisk kvinne).

Karrierekvinner og andre som har brutt med tradisjonelle kjønnsroller sliter ikke med å finne seg en mann i dag. Det handler mer om å finne riktig mann, ikke tilgangen på menn generelt.

Knooters, ikke endre temaet i tråden til å pass dine synspunkter.  Teamet er ikke vestlige kvinner, men norske helt spesifikt versus utenlandske. Det er det stor forskjell på. 

Men enig i ditt første avsnitt! 

Jeg synes det er interessant at du påpeker at hele debatten preges av at kvinner vasser i tilbud - i motsetning til menn. Men dette kan umulig stemme.  Hvis det flommer over av single menn, så må jo ca like mange damer være single også. Selv om det kommer flere mannlige asylsøkere til landet enn kvinnelige så utgjør ikke det noe stor forskjell. Dette er altså et falskt narrativ. De mest attraktive personene i begge kjønn vasser i tilbud. De andre ikke.

Men allikevel: Hvis norske kvinner vasser i tilbud, hvorfor klager de da over at menn finner damer i utlandet?? 

knooters skrev (18 minutter siden):

vert imot er det vel heller menn som har bommet litt på et eller annet plan (de som ikke møter behov og preferanser hos kvinner). Selvsagt, hvis ikke disse mennene vil ha en vestlig kvinne, er jo det fair game -

Det er slitsomt at folk fortsetter å sette opp denne stråmannen. Det finnes ikke noe grunnlag for å si at det er de mennene som mislykkes på datingfronten som trekker til utlandet. Det er en myte som holdes i live at de som bare har klart å henge seg opp i de historiene om trafficking, postordrebruder og konsemishandlere som kjøper seg kjærlighet i Thailand. Dette er et fordomsfullt bilde selv om det riktig nok finnes en del av dem også. Alle de andre er rene kjærlighetshistorier. Enkelt og greit.

Jeg kjenner ledere og spesialister innen høytlønnte yrker (og lavlønnte) som har koner fra hhv Sør-Amerika, Afrika, Sør-Asia og Øst-Europa. Alle sammen er flotte menn, kjekke å se på, godt utdannet og det hele. Dette representerer så vidt jeg vet majoriteten av norske menn med utenlandske damer. Mange av dem har vært mye ute og reist og har nok et verdensbilde og en referanseramme som er mye videre enn disse sur-bitre selverklærte feministene som synes de er så mye bedre enn sine søstre i utlandet. 

Før det første så tror jeg at det egentlig er en liten andel norske menn som tross alt finner kjærligheten hos utenlandske damer, så jeg synes det er merkelig at dette er noe å diskutere.  For det andre så vil mange av disse peke på norske særpreg de ikke liker hos flertallet av norske damer, så derfor har de syntes det er forfriskende med noen fra andre land, med andre perspektiver.  Vi alle har våre preferanser. Flertallet av norske menn ser fortsatt ut til å foretrekke norske damer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei, ikke fordommer igjen. Det er smaken som er ulik, og det må vi alle respektere.

Utlendinger har en tendens til å være for glorete for nordmenn. Å se ut som karnevalet i Rio er ikke attraktivt for oss nordmenn. Utenlandske kvinner ser ofte shabby ut. Norske kvinner er stilrene og enkle. Vi liker ikke glitter og flappende øyenvipper. 

Samme for menn forresten. Utenlandske menn kan også ofte framstå som shabby. De går i sjuskete joggedresser og gasser seg med parfyme for å døyve sur svettelukt. Du finner hundre utlendinger for hver nordmann som gjør det samme. Det er kulturforskjell, basert på ulik smak, ikke fordommer.

Altså. Masse norske unge jenter med edderkoppvipper, kjempelepper og påmalte Brezhnev-øyenbryn.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Altså. Masse norske unge jenter med edderkoppvipper, kjempelepper og påmalte Brezhnev-øyenbryn.

Ja de kommer nå, de yngste jentene blir lett påvirket av innvandringen. Unge gutter digger gangsta og dop, og er i ekstase over yalla afrikanere som fjoller og ler seg skakke av seg selv på youtube. Dette karnevalet inntar Norge gradvis. Det er berikelsen. Forsøpling sier noen, men de betegnes som rasister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja de kommer nå, de yngste jentene blir lett påvirket av innvandringen. Unge gutter digger gangsta og dop, og er i ekstase over yalla afrikanere som fjoller og ler seg skakke av seg selv på youtube. Dette karnevalet inntar Norge gradvis. Det er berikelsen. Forsøpling sier noen, men de betegnes som rasister.

Disse jentene adopterer kulturen fra ditt elskede USA og TikTok-videoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Knooters, ikke endre temaet i tråden til å pass dine synspunkter.  Teamet er ikke vestlige kvinner, men norske helt spesifikt versus utenlandske. Det er det stor forskjell på. 

Men enig i ditt første avsnitt! 

Jeg synes det er interessant at du påpeker at hele debatten preges av at kvinner vasser i tilbud - i motsetning til menn. Men dette kan umulig stemme.  Hvis det flommer over av single menn, så må jo ca like mange damer være single også. Selv om det kommer flere mannlige asylsøkere til landet enn kvinnelige så utgjør ikke det noe stor forskjell. Dette er altså et falskt narrativ. De mest attraktive personene i begge kjønn vasser i tilbud. De andre ikke.

Men allikevel: Hvis norske kvinner vasser i tilbud, hvorfor klager de da over at menn finner damer i utlandet?? 

Det er slitsomt at folk fortsetter å sette opp denne stråmannen. Det finnes ikke noe grunnlag for å si at det er de mennene som mislykkes på datingfronten som trekker til utlandet. Det er en myte som holdes i live at de som bare har klart å henge seg opp i de historiene om trafficking, postordrebruder og konsemishandlere som kjøper seg kjærlighet i Thailand. Dette er et fordomsfullt bilde selv om det riktig nok finnes en del av dem også. Alle de andre er rene kjærlighetshistorier. Enkelt og greit.

Jeg kjenner ledere og spesialister innen høytlønnte yrker (og lavlønnte) som har koner fra hhv Sør-Amerika, Afrika, Sør-Asia og Øst-Europa. Alle sammen er flotte menn, kjekke å se på, godt utdannet og det hele. Dette representerer så vidt jeg vet majoriteten av norske menn med utenlandske damer. Mange av dem har vært mye ute og reist og har nok et verdensbilde og en referanseramme som er mye videre enn disse sur-bitre selverklærte feministene som synes de er så mye bedre enn sine søstre i utlandet. 

Før det første så tror jeg at det egentlig er en liten andel norske menn som tross alt finner kjærligheten hos utenlandske damer, så jeg synes det er merkelig at dette er noe å diskutere.  For det andre så vil mange av disse peke på norske særpreg de ikke liker hos flertallet av norske damer, så derfor har de syntes det er forfriskende med noen fra andre land, med andre perspektiver.  Vi alle har våre preferanser. Flertallet av norske menn ser fortsatt ut til å foretrekke norske damer. 

Jeg svarer på ting som andre skriver i tråden. Det er selvsagt helt greit.

"Men allikevel: Hvis norske kvinner vasser i tilbud, hvorfor klager de da over at menn finner damer i utlandet??"

De klager ikke? Det er en debatt om at det er et problem om menn finner seg fattige koneemner som har en stor risiko for å havne i et fornuftsekteskap de ikke kan slippe fri fra fordi de må forsørge familien hjemme o.l., men det er ikke en kritikk av at menn finner seg kone i utlandet. Om Traktor-Petter hadde funnet seg en bemidlet kone (etter lokale standarder) i Thailand ville ingen brydd seg, det er ikke de tilfellene som omtales av kritikere. Det er ikke, og har aldri vært, en form for kritikk som leder mot at kvinnene føler de går glipp av potensielle ektemaker ved at mennene ser til utlandet.

At kvinner vasser i flere tilbud enn menn er godt mulig samtidig som det er ca like mange single av begge kjønn. Det skal ikke mer til enn at menn finner en større andel kvinner attraktive enn motsatt, og dette er det vel delt statistikker på her og i andre tråder. Hvis 100 menn og 100 kvinner samles i en stor gymsal, og hver mann finner 20 kvinner attraktive, vil kvinnene i snitt ha 20 valgmuligheter, mens om hver kvinne finner 5 menn attraktive, vil hver mann ha 5 valgmuligheter i gjennomsnitt, for eksempel.

Jeg kjenner også folk som har funnet seg partner i utlandet, og de som selv havner i kategorien "ettertraktede menn" drar ikke til Bangkok eller tilsvarende. Da snakker vi om at noen har funnet noen med tilsvarende sosioøkonomiske bakgrunn i f.eks. USA eller et europeisk land, og noen ganger andre verdensdeler - men kombinasjonen "mann som er åpenbart attraktiv for mange kvinner" og "asiatisk kone uten utdanning" eksisterer i praksis ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke spesielt kravstore de utenlandske, de ser etter en billett ut av elendigheten.

Og jeg skjønner mennene godt jeg, de har heller ikke så store krav til felles interesser, felles verdier osv, de vil bare ha et støkke som kan opptre som hustru, lage mat, stelle hus, føde barn og ha sex. Og de utenlandske damene er ofte svært vakre, mye penere enn disse mennene kunne drømt om å få røre ved. 

Vi norske kvinner ser etter menn som deler interesser, som ikke er vil gro fast i sofaen, en mann som vil fortsette å utvikle seg, en som er oppriktig interessert i å vite hvem du er osv. Ja, vi er kravstore. Men vi er ikke hjelpeløse eller sexavhengige, så vi ender ofte opp med å foretrekke et rolig singelliv. Heller det enn et dårlig forhold. 

Anonymkode: f8944...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Thanos skrev (12 timer siden):

Wow! Alt dette du ramser opp her om adhd , angstlidelser osv hos barn. Mener du at dette er feministenes skyld?

Du vet at kvinner også er jegere? Hvordan skulle ellers kvinner som  i  fortiden var single klare seg? Altså,  dette biologi maset om at menn ønsker å spre sine gener til så mange som mulig, henger ikke på greip heller. For hvordan skal én mann klarer å forsørge 100 kvinner og sine avkom I tillegg?  Selv en kvinne med barn er hardt nok. Det er ikke sånn at våre eneste misjon på denne kloden er å få mann, barn og et hus vi kan stelle mens mannen jobber. Det går ikke i mot biologien at kvinner bidrar til å jobbe utenfor hjemmet og at far bidrar mer hjemme med barn og hjem. Dette øker trivselen enda mer for både barn og foreldre, for da kunne heller begge foreldrene jobbe mindre hver seg. Alt dette kjønnsmaset om hvordan  kvinner egentlig være eller hvordan menn egentlig skal være er vel kanskje det som bidrar til at flere blir ulykkelige. Sette opp en mal på hvordan andre skal leve livet sitt. Og at da menn liksom skal reise til Thailand for å få seg en kone som har blitt lært opp at hun er mindre verdt enn mannen sin...... er det noen som er ego her så er vel det sånne menn. Norske kvinner er langt ifra mer kravstore enn de få som reiser ditt for å få en kvinne de kan kontrollere.  Og helt ærlig så kunne jeg ikke brydd meg mindre at sånne menn ikke ser på meg som en koneemne.  Er nok av flotte menn som liker meg for den jeg er og bare ønsker at vi skal ha det bra. De vil ikke ha en kone fra Thailand som de kan kontrollere.  I et forhold skal man ha det bra sammen. 

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er jo ikke spesielt kravstore de utenlandske, de ser etter en billett ut av elendigheten.

Og jeg skjønner mennene godt jeg, de har heller ikke så store krav til felles interesser, felles verdier osv, de vil bare ha et støkke som kan opptre som hustru, lage mat, stelle hus, føde barn og ha sex. Og de utenlandske damene er ofte svært vakre, mye penere enn disse mennene kunne drømt om å få røre ved. 

Vi norske kvinner ser etter menn som deler interesser, som ikke er vil gro fast i sofaen, en mann som vil fortsette å utvikle seg, en som er oppriktig interessert i å vite hvem du er osv. Ja, vi er kravstore. Men vi er ikke hjelpeløse eller sexavhengige, så vi ender ofte opp med å foretrekke et rolig singelliv. Heller det enn et dårlig forhold. 

Anonymkode: f8944...838

Norske kvinner er ikke mer kravstore enn norske menn. Dessuten så er det mange utenlandske kvinner som skiller seg når de har fått stablet livet sitt i et annet land. Utenlandske kvinner er ikke alltid mer snille og mindre kravstore enn norske damer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser mer, studerer kanskje et år eller mer i utlandet, har internett, så det er vel ikke så rart at både menn og kvinner finner den rette i utlandet. 

Noen menn mener at norske kvinner blir provosert av dette. Spesielt hvis menn finner seg noen fra Sørøst-Asia. Da vil jeg si at de har seg selv å takke. For flere  av disse menn ynder å snakke ned norske kvinner for valget sitt. Joda, de valgte ei fra dette området fordi disse er så tradisjonelle, familiekjære, lite kravstore og feminine i forhold til de norske. Møter du en slik mann så må han fremheve hvor rent det har blitt hjemme og hvor god mat han får. Hvor viktig de tradisjonelle verdiene hans er for valget sitt, og hvor håpløse norske kvinner er i forhold. Man aner bitterheten og passiv aggressjon.

Møter du en mann som har funnet seg ei svensk, tysk, amerikansk, tyrkisk eller japansk så er det kjærlighetshistorien han vil fortelle om. Det er forskjellen. 

Videre mener jeg at norske kvinner er svært familiekjære og opptatt av barna sine. Flere av de mennene jeg kjenner som har funnet seg dame i østen forteller om at damen de har funnet seg som har kommet hit, har barn som fortsatt bor i hjemlandet. Svært få norske kvinner kunne ha reist så langt og vært så lenge borte fra barna sine, så tradisjonelle er vi. Så familiekjære.

Videre er damer fra denne verdensdelen kjent som driftige damer som blomstrer i Norge om de møter den rette mannen. De har ofte ikke bare en jobb, men to. Og noen steker vårruller og selger slikt på si. Altså er de ofte like mye karrierekvinner som norske. 
At norske kvinner tar utdanning og satser på å få seg en bra jobb kan vel heller ikke kritiseres. Statistisk  er det de med lengst utdanning som får flest barn. Og disse lykkes svært godt ved å ha en støttende mann ved sin side. 

Så kan man lese her i utallige tråder på Kg at hvis en mann sliter med å få seg dame, så kommer rådene fra enkelte menn: «Dra til Thailand. Damene der er ikke så kravstore, du kan fint gå 20 år ned i aldersforskjell, disse har de rette tradisjonelle verdiene, etc …» Det klinger bare så himla merkelig, å høre på at der liksom skal være som et slags reservemarked for de som ikke lykkes. Tror det er det, mange reagerer på. Virker ikke som det er kjærligheten eller det bestemte individet en er på jakt etter, men noen som skal fylle en slags rolle. 

Anonymkode: 2dd5b...e49

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi reiser mer, studerer kanskje et år eller mer i utlandet, har internett, så det er vel ikke så rart at både menn og kvinner finner den rette i utlandet. 

Noen menn mener at norske kvinner blir provosert av dette. Spesielt hvis menn finner seg noen fra Sørøst-Asia. Da vil jeg si at de har seg selv å takke. For flere  av disse menn ynder å snakke ned norske kvinner for valget sitt. Joda, de valgte ei fra dette området fordi disse er så tradisjonelle, familiekjære, lite kravstore og feminine i forhold til de norske. Møter du en slik mann så må han fremheve hvor rent det har blitt hjemme og hvor god mat han får. Hvor viktig de tradisjonelle verdiene hans er for valget sitt, og hvor håpløse norske kvinner er i forhold. Man aner bitterheten og passiv aggressjon.

Møter du en mann som har funnet seg ei svensk, tysk, amerikansk, tyrkisk eller japansk så er det kjærlighetshistorien han vil fortelle om. Det er forskjellen. 

Videre mener jeg at norske kvinner er svært familiekjære og opptatt av barna sine. Flere av de mennene jeg kjenner som har funnet seg dame i østen forteller om at damen de har funnet seg som har kommet hit, har barn som fortsatt bor i hjemlandet. Svært få norske kvinner kunne ha reist så langt og vært så lenge borte fra barna sine, så tradisjonelle er vi. Så familiekjære.

Videre er damer fra denne verdensdelen kjent som driftige damer som blomstrer i Norge om de møter den rette mannen. De har ofte ikke bare en jobb, men to. Og noen steker vårruller og selger slikt på si. Altså er de ofte like mye karrierekvinner som norske. 
At norske kvinner tar utdanning og satser på å få seg en bra jobb kan vel heller ikke kritiseres. Statistisk  er det de med lengst utdanning som får flest barn. Og disse lykkes svært godt ved å ha en støttende mann ved sin side. 

Så kan man lese her i utallige tråder på Kg at hvis en mann sliter med å få seg dame, så kommer rådene fra enkelte menn: «Dra til Thailand. Damene der er ikke så kravstore, du kan fint gå 20 år ned i aldersforskjell, disse har de rette tradisjonelle verdiene, etc …» Det klinger bare så himla merkelig, å høre på at der liksom skal være som et slags reservemarked for de som ikke lykkes. Tror det er det, mange reagerer på. Virker ikke som det er kjærligheten eller det bestemte individet en er på jakt etter, men noen som skal fylle en slags rolle. 

Anonymkode: 2dd5b...e49

👏👏👏👏👏👏👏👏 Fantastisk bra skrevet og helt sant.

Disse mannfolka som kaller norske kvinner kravstore og mener asiatiske damer er bedre, tror faktisk norske damer er sjalu på de damene de velger. Altså. På den måten booster de egoet sitt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...