Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flintis skrev (1 time siden):

Det er vel forskjellige situasjoner, han har ikke draget og hun er mindre pen. Hvorfor skal hun ta til takke med en som ikke har draget fordi hun er mindre pen?  Og har en som ikke har draget mer drag på de som er mindre pene? 

Jeg vet ikke, men jeg vet at det er de som har så lite drag at de ikke opplever å ha sex, langt midre forhold. De kan liksom ikke prakkes på de mindre pene.

Det er jo det som er poenget. Noen tror at en som meg, som da ikke har draget på norske kvinner, bare kan senke en slags standard for å finne noen. Norske kvinner, og det gjelder alle, er ikke interesserte. Jeg kan ikke f.eks. gå på Tinder og matche med en etnisk norsk kvinne – jeg vil ikke få en eneste like fra denne gruppa uavhengig av deres utseende, personlighet og livssituasjon.

Kvinner fra andre deler av Europa og lenger unna kan derimot oftere vise interesse. Som regel pene og velutdannede også, så de jeg faktisk har sjans på er etter mitt skjønn attraktive. Jeg har da også et populært barn med et klokt hode og pent utseende (ifølge andre).

Anonymkode: 6e33b...a03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo det som er poenget. Noen tror at en som meg, som da ikke har draget på norske kvinner, bare kan senke en slags standard for å finne noen. Norske kvinner, og det gjelder alle, er ikke interesserte. Jeg kan ikke f.eks. gå på Tinder og matche med en etnisk norsk kvinne – jeg vil ikke få en eneste like fra denne gruppa uavhengig av deres utseende, personlighet og livssituasjon.

Kvinner fra andre deler av Europa og lenger unna kan derimot oftere vise interesse. Som regel pene og velutdannede også, så de jeg faktisk har sjans på er etter mitt skjønn attraktive. Jeg har da også et populært barn med et klokt hode og pent utseende (ifølge andre).

Grunnen til dette er at Tinders kjønnsbalanse er utrolig dårlig med 75% menn og 25% damer. Mange som ikke har fått med seg dette. Derfor handler det ikke i hovedsak om at du ikke har draget eller er et dårlig alternativ, bare at på tinder så er det nesten ikke kvinner å finne. 

Andre steder er kjønnsbalansen mer gjevn og rettferdig. Så du burde finne de andre stedene. singeltreff, singelturer , se til utlandet. Det er ingen vits å sitte på et så dårlig sted som tinder. 

Jeg anbefaler å se til utlandet. kos deg med det , det gjorde jeg :) 

Anonymkode: e03f0...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I denne situasjonen, så er det noe veldig suspekt fordi vi kvinner er bare kvinner uansett hvor vi er fra, vi er ulike fra hverandre og like på kryss og tvers av kultur. Jeg kan være kjempe lik ei tilfeldig dame et annet sted, på måter jeg ikke er lik nabodama. Og det samme gjelder deg som mann, det er noe som gjelder alle.

Så da vet jeg ikke hva spesifikt du gjør som får kvinner til å kanskje tenke red flagg, mens kvinner i utlandet vurderer det som verdt det for en mann i Oslo? 

Det kan være veldig lite. Smiler du på bildene dine? Romantiseres utsendet ditt utenlands, mens vi er vant til det? Er det det vi peker på? 

Gir du useriøs vibber? Blir profilen din egentlig vist i det hele tatt? Liker du kvinner som er mye yngre enn deg? Er det noen tanker du innser? 

Anonymkode: f59bc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Grunnen til dette er at Tinders kjønnsbalanse er utrolig dårlig med 75% menn og 25% damer. Mange som ikke har fått med seg dette. Derfor handler det ikke i hovedsak om at du ikke har draget eller er et dårlig alternativ, bare at på tinder så er det nesten ikke kvinner å finne. 

Andre steder er kjønnsbalansen mer gjevn og rettferdig. Så du burde finne de andre stedene. singeltreff, singelturer , se til utlandet. Det er ingen vits å sitte på et så dårlig sted som tinder. 

Jeg anbefaler å se til utlandet. kos deg med det , det gjorde jeg :) 

Anonymkode: e03f0...161

Det gir mening og da føler jeg meg mindre alene også, som kvinne som bare lever uten å være på app eller aktivt prøve og date, men egentlig har lyst men ikke vet hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ptsj..! Vi har bare 50 års erfaring med "moderne vestlige kjønnsroller" mot flere 100 tusen år med det motsatte, hvor du så nedlatende kaller menn som representerer dette som "ressurssvake og lite tilpasningsdyktige". 

Verden er på full fart tilbake til normalen, og det er drevet av større utfordringer på makroplanet. Unge menn som er blitt idiotforklart av sånne som deg sørger for at pendelen svinger tilbake. Se bare på sjokket de nedsnødde journalistene får når unge voksne norske menn vil ha Trump fremfor Harris. Disse mennene ser jo åpenbart noe en del andre rett og slett ikke evner å forstå. Det er jo selvfølgelig ikke fordi de er "dumme".

Den fantastiske reisen kvinner har fått oppleve de siste 50 årene, og nærmest blitt båret på gullstol fordi vi har en utrolig sterk økonomisk stat, er jo på ingen måte bærekraftig. Det blir et hardt slag for mange, før vi er tilbake til de mer tradisjonelle levesettene som har fungert i så mange hundretusener av år.

Kvinner må gjerne suge på karamellen så lenge de kan, men jeg tror vi har en helt annen verden om 20 år enn i dag. Kanskje man da skal roe ned litt slike holdninger mot menn som du uygyter her.

Anonymkode: 42d1b...d97

Men samtidig, så er det to veldig åpenbar faktorer. De kjempet seg ut av de kjønnsrollene på grunn av mistrivsel. Åpenbart at de ikke var så fornøyde for å si det mildt.

Og VI har bare levd vårt liv og er ikke vant til og vil ikke inn i de rollene. Jeg er heller singel for evig. Kommer heller til å sloss enn å la det skje en gang i fremtiden. Du får ikke frata oss rettigheter, så gi opp den drømmen. Du er ikke verdt mer enn mitt liv.

Det er ikke noe gullstol, du er bare så sexist at du ikke takler å se kvinner være selvstendige individer med egne behov og drømmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

I denne situasjonen, så er det noe veldig suspekt fordi vi kvinner er bare kvinner uansett hvor vi er fra, vi er ulike fra hverandre og like på kryss og tvers av kultur. Jeg kan være kjempe lik ei tilfeldig dame et annet sted, på måter jeg ikke er lik nabodama. Og det samme gjelder deg som mann, det er noe som gjelder alle.

Så da vet jeg ikke hva spesifikt du gjør som får kvinner til å kanskje tenke red flagg, mens kvinner i utlandet vurderer det som verdt det for en mann i Oslo? 

Det kan være veldig lite. Smiler du på bildene dine? Romantiseres utsendet ditt utenlands, mens vi er vant til det? Er det det vi peker på? 

Gir du useriøs vibber? Blir profilen din egentlig vist i det hele tatt? Liker du kvinner som er mye yngre enn deg? Er det noen tanker du innser? 

Jeg har virkelig ingen anelse. Jeg er veldig typisk norsk mtp. både verdier og interesser. Det er mulig det går på utseendet, selv om ingen har kommentert det på en ufin måte. Jeg har fått høre at jeg er kjekk noen ganger – fra kvinner med annen bakgrunn enn etnisk norsk. Det gjelder også fra flere som bor i eller til og med er oppvokst i Norge.

Tinder er for så vidt et sidespor, det var kun ment for å illustrere poenget om at det i prinsippet ikke har noe med hvem jeg går etter å gjøre attraktivitetsmessig. Går jeg på byen kan jeg risikere å bli sjekka opp av noen som ikke er etnisk norsk, mens de norske ikke ønsker å snakke. Det er helt greit, jeg tar hint lett og er ikke innpåsliten.

Jeg har generelt godt humør og er ganske omgjengelig, og smiler alltid genuint dersom jeg bruker en nettdatingtjeneste. Fremstår utvilsomt seriøs både på og utenfor nettet, er pent kledd og ser etter kvinner mellom 30 og 40 (jeg er omtrent midt mellom). Kan ikke se noen åpenbar grunn til at jeg helt spesifikt ikke har draget på etnisk norske kvinner overhodet, men helt greit ellers.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ptsj..! Vi har bare 50 års erfaring med "moderne vestlige kjønnsroller" mot flere 100 tusen år med det motsatte, hvor du så nedlatende kaller menn som representerer dette som "ressurssvake og lite tilpasningsdyktige". 

Verden er på full fart tilbake til normalen, og det er drevet av større utfordringer på makroplanet. Unge menn som er blitt idiotforklart av sånne som deg sørger for at pendelen svinger tilbake. Se bare på sjokket de nedsnødde journalistene får når unge voksne norske menn vil ha Trump fremfor Harris. Disse mennene ser jo åpenbart noe en del andre rett og slett ikke evner å forstå. Det er jo selvfølgelig ikke fordi de er "dumme".

Den fantastiske reisen kvinner har fått oppleve de siste 50 årene, og nærmest blitt båret på gullstol fordi vi har en utrolig sterk økonomisk stat, er jo på ingen måte bærekraftig. Det blir et hardt slag for mange, før vi er tilbake til de mer tradisjonelle levesettene som har fungert i så mange hundretusener av år.

Kvinner må gjerne suge på karamellen så lenge de kan, men jeg tror vi har en helt annen verden om 20 år enn i dag. Kanskje man da skal roe ned litt slike holdninger mot menn som du uygyter her.

Anonymkode: 42d1b...d97

Ressurssvakeheten ligger i mangel på tilpasningsdyktighet og evnen til å gjøre seg selv nyttig der de tingene en kanskje håpet skulle være nyttige ikke er etterspurt. Men, det er jo en ressurs man kan tilegne seg, hvis man vil.

Forøvrig har du eksempler i tråden på dette, hvor noen gjør seg selv nyttig som mann ved å hjelpe kona ut i jobb og til å lære seg språket og kulturen kjapt og effektivt. DET er konstruktivt, og sånt jeg sikter til her, som positivt. Da har du funnet en nytte for deg selv. Men, det er jo utenfor de stereotype maskulinitetsrollene, da. Så, det betinger kanskje at mannen er villig til å se på mandigheten sin fra en litt annen vinkel.

At vi er på vei tilbake til noe som helst annet enn likestilling og feminisme er ønsketenkning fra dem som ikke syns moderne kjønnsroller er noe særlig. Så lenge kvinner kan lage barn og ikke menn, og det er menn som er mest desperate som single, finnes det ingen verktøy her du kan bruke for å snu utviklingen. Kvinnene kan sitte stille og vente, vel vitende om at det er mannen som gir seg først. Det er langt flere menn som endrer seg til det kjønnsliberale for å bli godt mottatt av kvinner, enn kvinner som endrer seg til det kjønnskonservative for å tiltrekke seg menn. Verdiliberale kvinner drukner i interesse fra før, og har ingen insentiver til endring for å skaffe seg partner. Det er ikke der begrensningen ligger for deres del.

Unge menn må da gjerne ha Trump over Harris, men de får kanskje betale med å sitte på Tinder og bli avvist. Deres valg, og det må de betale for.

Husk at det kvinner faktisk trenger menn til, er tjenester kvinnene kan kjøpe for penger (altså mekking av bil, takrenner o.l.), mens det menn trenger kvinner til (stifte familie) er noe de må gjøre seg fortjent til - og ikke kan kjøpe seg til. Det må vi faktisk ta hensyn til.

og til ...6cc til sist: jeg kan garantere at direktører med millionlønn ikke henter kone fra fattige strøk i Asia. Kanskje finner de noen i utlandet, men da snakker vi nok om noen med en universitetsgrad og god jobb i et annet vestlig land.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 time siden):

Ressurssvakeheten ligger i mangel på tilpasningsdyktighet og evnen til å gjøre seg selv nyttig der de tingene en kanskje håpet skulle være nyttige ikke er etterspurt. Men, det er jo en ressurs man kan tilegne seg, hvis man vil.

Forøvrig har du eksempler i tråden på dette, hvor noen gjør seg selv nyttig som mann ved å hjelpe kona ut i jobb og til å lære seg språket og kulturen kjapt og effektivt. DET er konstruktivt, og sånt jeg sikter til her, som positivt. Da har du funnet en nytte for deg selv. Men, det er jo utenfor de stereotype maskulinitetsrollene, da. Så, det betinger kanskje at mannen er villig til å se på mandigheten sin fra en litt annen vinkel.

At vi er på vei tilbake til noe som helst annet enn likestilling og feminisme er ønsketenkning fra dem som ikke syns moderne kjønnsroller er noe særlig. Så lenge kvinner kan lage barn og ikke menn, og det er menn som er mest desperate som single, finnes det ingen verktøy her du kan bruke for å snu utviklingen. Kvinnene kan sitte stille og vente, vel vitende om at det er mannen som gir seg først. Det er langt flere menn som endrer seg til det kjønnsliberale for å bli godt mottatt av kvinner, enn kvinner som endrer seg til det kjønnskonservative for å tiltrekke seg menn. Verdiliberale kvinner drukner i interesse fra før, og har ingen insentiver til endring for å skaffe seg partner. Det er ikke der begrensningen ligger for deres del.

Unge menn må da gjerne ha Trump over Harris, men de får kanskje betale med å sitte på Tinder og bli avvist. Deres valg, og det må de betale for.

Husk at det kvinner faktisk trenger menn til, er tjenester kvinnene kan kjøpe for penger (altså mekking av bil, takrenner o.l.), mens det menn trenger kvinner til (stifte familie) er noe de må gjøre seg fortjent til - og ikke kan kjøpe seg til. Det må vi faktisk ta hensyn til.

og til ...6cc til sist: jeg kan garantere at direktører med millionlønn ikke henter kone fra fattige strøk i Asia. Kanskje finner de noen i utlandet, men da snakker vi nok om noen med en universitetsgrad og god jobb i et annet vestlig land.

Nettopp. De fleste menn som henter seg unge koner fra fattige steder i Asia, er enten uføre eller lavtlønnede, gjerne uten utdanning og med svært utdaterte holdninger, både til kvinner, mørkhudede, homofile osv.

Anonymkode: 13879...ebb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nettopp. De fleste menn som henter seg unge koner fra fattige steder i Asia, er enten uføre eller lavtlønnede, gjerne uten utdanning og med svært utdaterte holdninger, både til kvinner, mørkhudede, homofile osv.

Dette er tull og vas. Ren løgn faktisk! Hva er det som får noen til å si noe slikt? Du har det virkelig ikke bra med deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja for rasistiske kvinnehatere reiser til andre siden av verden for å skaffe seg kone... Er du tilbakestående?

Anonymkode: bc2ac...09d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare tull det er jo oftest ikke førstesorterings menn som henter kone fra et fattig land.

Har dog forståelse at de som ikke har hell med det sterke datingkjønnet velger dette som en utvei.

Eventuelt noen som har veldig sterke ønsker ift utseendet fruktbarhet også videre om en ønsker barn oppe i åra, det er jo ikke uvanlig å se en 60 åring med en i 20 åra fra et øst Asiastisk land

Kan være veldig bra for både damen og mannen

Mann

Anonymkode: 79e47...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (15 minutter siden):

Dette er tull og vas. Ren løgn faktisk! Hva er det som får noen til å si noe slikt? Du har det virkelig ikke bra med deg selv. 

Jeg var en av disse damene. NÅ har jeg det bra med meg selv. Men ikke den gangen. Og jeg så hvem eksen omgikkes, og ellers hvilke menn som går rundt med slike damer. Ressurssterke menn trenger ikke å betale for damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja for rasistiske kvinnehatere reiser til andre siden av verden for å skaffe seg kone... Er du tilbakestående?

Anonymkode: bc2ac...09d

Jeg var gift med en slik en. Han var rasistisk og samtidig gift med en utlending. Jeg fant det svært merkelig selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg var en av disse damene. NÅ har jeg det bra med meg selv. Men ikke den gangen. Og jeg så hvem eksen omgikkes, og ellers hvilke menn som går rundt med slike damer. Ressurssterke menn trenger ikke å betale for damer.

Da er man integrert når man kaster seg på karusellen og dømmer situasjonen som dro deg til Norge. Wow. 

Men å kaste "alle" under bussen sån generelt er ikke greit,og det stemmer heller ikke. At du fant deg en gammel gris,og gamblet på at han skulle redde deg er ikke ensbetydende med at alle gjør dette. At det finnes enkelte miljøer der eldre menn finner seg unge damer,og behandler de som dritt - Ja.Men det finnes det nok av generelt i samfunnet. Faktisk ser det jo ut til at damer generelt har store problemer med å finne seg en skikket mann,uansett hva status han har. 

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dere får si hva du vil jeg har over 1 mill i inntekt, bachelor i informatikk, er 33 år og ser godt ut.

Jeg har ei kone og stedatter fra Filippinene.

Så dette er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (4 minutter siden):

Da er man integrert når man kaster seg på karusellen og dømmer situasjonen som dro deg til Norge. Wow. 

Men å kaste "alle" under bussen sån generelt er ikke greit,og det stemmer heller ikke. At du fant deg en gammel gris,og gamblet på at han skulle redde deg er ikke ensbetydende med at alle gjør dette. At det finnes enkelte miljøer der eldre menn finner seg unge damer,og behandler de som dritt - Ja.Men det finnes det nok av generelt i samfunnet. Faktisk ser det jo ut til at damer generelt har store problemer med å finne seg en skikket mann,uansett hva status han har. 

Ingen situasjon har dratt meg til Norge. Jeg trengte ikke å bli reddet. Jeg ble forelsket. Måtte faktisk gå studiet om igjen grunnet flytting, så vant ikke noe på det økonomisk. Trodde han virkelig elsket meg, men han brukte meg bare.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

stian42 skrev (Akkurat nå):

Dere får si hva du vil jeg har over 1 mill i inntekt, bachelor i informatikk, er 33 år og ser godt ut.

Så dette er tull.

Men din kone er jevnaldrende. Jeg snakker om eldre menn som henter seg veldig unge damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (2 timer siden):

Kvinner trenger ikke menn for å stifte familie? Jeg tror ikke kvinner utelukkende ser på menn som en ressurs. Det er mye mer å verdsette i et forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men din kone er jevnaldrende. Jeg snakker om eldre menn som henter seg veldig unge damer.

Det er det ingen som liker uansett. Men dette gjelder ikke alle. Man skaper et hat mot menn som velger en utenlandsk kjæreste eller kone basert på enkelte grupper med menn man ikke liker. Det er jo ordvalget som er uheldig,og som er med på stigmatisere en hel haug med folk. 

Hva status de har,om de er på nav,eller om de har millionlønn har heller ingenting å si,og er svært variert. Er man forelsket så er man forelsket. Men igjen,det med at menn på 50-60 som finner seg damer på 18-21 er forkastelig. Det er nesten uten unntak bare utnyttelse.

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stian42 skrev (3 minutter siden):

Så dette er tull.

Det er en god lønn og bra utdannelse du har men gjør det allikevel ikke til Don Juan her i Norge alene.

Da det er ikke sånn veldig høyt men omtrent på snittet av mennene her jeg bor i Asker i hvertfall

Anonymkode: 79e47...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...