Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at man stort sett velger partner fra samme land.En fetter av meg valgte kone fra annet land,for han mener så mye styggt om norske damer.🙈Men hadde jeg hatt kjemi med en fra et annet land og det var god kjemi så kunne jeg ikke brydd meg mindre.Men jeg søker ikke aktivt etter menn fra det og det landet.

Anonymkode: 0ae54...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bodde i Oslo-området. Der jeg bodde så folk «ned» på min samboer som har norsk far og asiatisk mor. Og så så de nedlatende på meg som dame, fordi jeg ikke hadde en norsk mann. 
Det har jeg merket her jeg bor nå og, i en annen BY.

Anonymkode: 21c3e...f9c

Men hvordan merker du det? Jeg er gift med ei fra utlandet, et land med mennesker som kan bli utsatt for rasisme.  Vi merker ingenting til det du beskriver.

Men, jeg kan jo merke at folk ikke alltid er interessert i oss. At folk ikke er like vennlige tilbake som det vi er mot dem osv osv. Men det tror jeg handler mer om andre ting (kjemi, hvordan dem er og har det osv), enn bakgrunnen til dama.

For å si det sånn, det er mange nordmenn som opplever oppførsel fra andre (nordmenn) som lett kunne bli forklart med rasisme, hadde de vært utenlandske. (Hun så stygt på meg, hun overså meg, hun svarte meg frekt, hun tok ikke hensyn til meg, hun baksnakket meg). Ting som kan være lett tenke er rasisme hvis vedkommende som blir utsatt for det er utenlandsk. Men hva kaller man det hvis den som blir utsatt for det er 100% norsk?

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, har opplevd flere ganger at menn har mistet interessen rett etter at de spurte meg hvor jeg opprinnelig kommer fra. Har også opplevd å få noen uhøflige kommentarer om min bakgrunn. Da kuttet jeg med en gang kontakten. Og jeg bor i Oslo. Jeg er oppvokst her og aldri bodd på bygda:) Jeg har heller opplevd at menn fra småsteder syntes bakgrunnen min var spennende

Anonymkode: c9426...3d8

Bra du kutter kontakten med mennesker som ikke er verdt din tid. Og vit at mennesker som holder på sånn ofte ikke har det så bra med seg selv. Så det handler mer om dem enn det handler om deg :) 

Også tror jeg nok at for noen så handler det om preferanser. Altså, det er ikke det at de ikke liker utenlandske, men at de liker blonde lyse jenter så godt at annet ikke er interessant for dem :)

Får jeg spørre hvor din bakgrunn er ifra?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selv på dating-apper? For å være ærlig så når jeg ser ei ikke etnisk norsk kvinne tenker jeg det er 99,9% sjanse for at hun ikke er singel, det er ikke vanlig for single kvinner å flytte til andre land, de kommer i lag med en mann eller blir "hentet" inn av en norsk mann.

Anonymkode: bc2ac...09d

Kanskje ikke i Norge, men det er faktisk svært vanlig. Min kone flyttet alene til Canada og de aller fleste i vår omgangskrets med invandrerbakgrunn er single kvinner eller par som har kommet til landet for å ta høyere utdanning og så fått arbeids- og oppholdstillatelse. Jeg kjenner faktisk langt færre menn som har immigrert alene.

Anonymkode: cf726...d70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan vel ikke slå alle under en kam, folk er forskjellige uavhengig av hvilket land de er fra. Men der det er økonomi i bildet, ved at det blir en byttehandel, kan det være at en kjøper seg en som blir et fristed, en forventning om at konen tilpasser seg noe i en byttesfære. Dominans kanskje?

Det kan også være noe med å føle seg bedre, at en har noe en skal lære en kone, vise frem et land, legge til rette for noe. Noen har jo denne egenskapen uavhengig hvem de er sammen med, at de vil lede noen, for å føle seg bedre (typisk sport eller lignende, bevise noe overfor kvinnen?). Være i førersete eller noe.

Men i de fleste tilfellene er de vel jevnbyrdig. Ved kontroll-mentalitet (lett å kontrollere noen som er ny i et land?), så er vel det det samme som andre som forsøker å kontrollere sine nærmeste.

Det kan vel ikke sammenlignes helt med de mennene som oppsøker prostituerte, der de blir "småkonger", vinner alltid, for en kort stund. Men det kan være færre krav og forpliktelser i en sånn setting? Et forhold ville blitt problematisk der også på sikt.

Det er mange sånne par i den bygda der jeg kommer fra. Hentet.

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (23 timer siden):

For oss  menn som tilhører venstresiden politisk, så er det en innertier med med venstrevridde damer 🥰

Også for oss som ikke velger partner etter politisk ståsted 😁 Ironisk nok er min kone, som også er fra Asia, lenger politisk til venstre enn jeg er.  

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er nok mange lavtlønte menn uten de store ambisjoner i livet som også er vanskelige å leve med som velger utenlandske damer. Har tilgode å se en veldig kjekk mann med god karriere som velger utenlandske. 

Anonymkode: 8ab87...3d9

Hva er veldig kjekk? Selv anser jeg meg som normalt kjekk. Har i alle fall aldri hatt noe problem med å finne meg kjæreste. Har kanskje ikke all verdens til karriereambisjoner, men er mellomleder og tjener i alle fall over millionen. Vil ikke akkurat påstå at jeg står nederst på samfunnets rangstige i alle fall. Min kone er for øvrig lege og tjener også helt greit.

Det sagt så har jeg kanskje ikke "valgt" en utenlandsk partner. De fleste av oss har ganske begrenset mulighet til å velge hvem vi forelsker oss i. Å finne partner i utlandet er jo på ingen måte den enkleste veien å gå, det hadde vært å møte en norsk dame og bli boende i Norge.

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det blir jo helt feil synes jeg. Det var meg som skrev kommentaren om at min utenlandske bakgrunn gjør datingen vanskelig. Jeg har mange venner som er etnisk norske, utenlandske eller kommer fra samme land som meg. Men jeg ville ALDRI byttet ut kulturen min, så lenge det ikke er helt motstridende med normer/regler i Norge. Det er en del av min identitet. Jeg feirer høytider på min egen måte, jeg lager tradisjonell mat, jeg hører på utenlandsk musikk og ser på filmer fra hjemlandet. Dette kan fint kombineres med innslag fra den norske kulturen. Så får en fremtidig ektemann akseptere dette

Anonymkode: c9426...3d8

Kjedelig å høre om dine erfaringer, jeg trodde faktisk verden hadde kommet litt lenger, selv om jeg også har inntrykk av at det er mer aksept for multikulturelle kjærlighetsforhold her vi bor enn det er i Norge, da dette er langt mer normalt.

Er ellers helt enig med deg. Man skal selvfølgelig respektere kulturer og tradisjoner i landet man bor i, men det er ingen motsetning til det å ta vare på kulturen fra sitt hjemland. Det gjør heller ikke nordmenn bosatt i utlandet.

Her har vi en god miks, da vi begge kommer fra hvert vårt land og bor i tredje land. Vi har mat og tradisjoner med oss, og feirer høytider og merkedager fra begge våre land og landet vi bor i, og vi har venner med bakgrunn fra hele verden. Det har ikke vært noe annet enn en berikelse, så dette er ikke et urimelig krav til en fremtidig ektemann.

Jeg er svært glad for å ha det norske innvandrermiljøet her å støtte meg på og det hadde vært langt vanskeligere å immigrere og integrere seg uten dem. Dette tror jeg gjelder for min kone også. Jeg hadde selvfølgelig ambisjon om å lære meg språket og integrere meg fra første dag, men jeg tror veldig mange ikke skjønner hvor vanskelig dette faktisk er, selv i et land hvor det er så lagt til rette for innvandring som det er her. Jeg kan ikke skjønne at det skulle være et problem for noen at vi feirer 17. mai, spiser lutefisk og av til snakker norsk sammen, selv om vi ikke er i Norge.

Anonymkode: cf726...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi disse mennene er incels.

Anonymkode: 7842e...e5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva menes med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så mye hat det vises til her. Tror de fleste blir glad for å ikke være med deg, du høres ikke ut som noen god person.

Anonymkode: e03f0...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er rett og slett ikke statistisk korrekt, ekteskap mellom norske kvinner og utenlandske menn går nesten alltid i vasken. Ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner har ekstremt lav skillsmisserate, helt ned i 4% med de fra kristne land i Asia.

Anonymkode: bc2ac...09d

Kan du vise meg en kilde på dette? 

Anonymkode: c92ce...22e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tydeligvis ikke😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

...Norske damer er dumme som mobber bort 40 til 50 % av alle guttene, når det finnes fire miliarder damer der ute I verden.

Anonymkode: d13f6...38f

Hva i all verden mener du? Mobber 50 % av menn? 

Anonymkode: ebf0d...ff7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asiatiske damer er definisjonen på ei kvinne ❤️ 

Anonymkode: 9ecea...263

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2024 at 3:00 PM, Rotemor said:

Nei, det mener jeg ikke.

Jeg mener at enhver vil forsøke å komme ut av fattigdom. Så begrepet «kjærlighet» er ofte misvisende. Han vil ha en medgjørlig kone der personlighet, langt på vei, er underordnet. Hun vil skaffe et bedre liv for seg og familien. Det er en forretningsrransaksjon for mange. En forretning med en svak og en sterk part= menneskehandel.

Jeg understreker at dette gjelder noen og ikke alle.

Win-win.

Det er ikke menneskehandel, hva er det du har røyka for noe? Det er to voksne mennesker som har funnet hverandre av fri vilje.

Anonymkode: f0644...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Asiatiske damer er definisjonen på ei kvinne ❤️ 

Anonymkode: 9ecea...263

Unntatt mora di, antar jeg? 

Anonymkode: ebf0d...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Win-win.

Det er ikke menneskehandel, hva er det du har røyka for noe? Det er to voksne mennesker som har funnet hverandre av fri vilje.

Den ene velger seg ut av fattigdom. Den andre kjøper noen ut av fattigdom.

Man kan ikke se på horekundevirksomhet som veldedighet.

Jeg svarer deg ikke igjen da jeg forakter den måte å skrive på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rotemor said:

Horekundevirksomhet ja... Litt av et syn du har. Da er i såfall de fleste kvinner horer da for det er jo ingen hemmelighet at mange kvinner helst vil ha menn med høyere status og ressurser enn seg selv. Du er bare sur for at de finner seg noen .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rotemor skrev (14 minutter siden):

Æsj! Du var en vemmelig en. Hva i alle dager har skjedd med deg??

Anonymkode: 7a1e4...3b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Æsj! Du var en vemmelig en. Hva i alle dager har skjedd med deg??

Anonymkode: 7a1e4...3b2

Jeg ble nettopp objektifisert av en ekstremt harry idiot.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (6 minutter siden):

Jeg ble nettopp objektifisert av en ekstremt harry idiot.

Nei du ble ikke det , det er helt sant at alle ser etter bedre kvaliteter og verdier hos en partner . Det gjør også kvinner her, leste igår en dame som sa at partner måtte tjene mer enn henne og ha en høy status jobb for at skulle vurdere han.

dobbeltmoralen er stor når det handler om sjalusi. Samtidig ser jeg ingen nevne dette når kvinner finner seg en mann fra et fattigere land.

Anonymkode: e03f0...161

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fordi en del (langt fra alle) norske kvinner har veldig høye krav til menn og skremmer dem vekk. Det er ikke p.ga. kvinner i seg selv men kulturen har utviklet seg sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...