Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

flere norske damer har dårlige holdninger, og det blir mer og mer tydelig når de benytter sosiale medier enn å være ei kvinne som jobber og viser rett skikk. 

Anonymkode: c23f5...401

De fleste norske kvinner jobber. Sosiale medier er ofte nødvendig for jobb, oppfølging av barn og sosiale aktiviteter.

Anonymkode: 13879...ebb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selv har jeg ikke noe i mot at likestilte kvinner ikke kan skifte hjul på en bil. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette med hjulskift så ofte trekkes fram i disse diskusjonene. Er dette det ypperste av mannlig prestasjon? Man trenger verken være sterk eller intelligent for å klare det. Det tar 10 minutter å lære. Prøv å lag en Coq au vin.. 

Det er mange ting jeg ikke kan. Vi alle har ting vi ikke kan. 

Likestilling burde handle om hvordan man samarbeider og respekterer hverandre. Arbeidsfordeling, likeverd. ikke hvilke konkrete oppgaver man gjør, men hvor mye. Alt for mange menn tror at å skifte dekk to ganger i året, klippe plenen annenhver uke og klø seg i hodet når noe er i stykker (for så å ødelegge det litt mer før de ringer en reparatør) veier opp for daglig husstell, vask av det møkkete undertøyet deres og daglig matlaging. 

Det jeg, for min del, har i mot "norsk likestilling" er at man også ser på emosjonell tilgjengelighet, hengivenhet og kjærtegn som "underlegent", umoderne og et tegn på at man ikke er "sterk", lilestilt og feministisk. Derfor er de heller følelseskalde, fraværende og selvsentrerte og skryter nærmest av å ha en "sjekk om jeg bryr meg" holdning til kjæresten sin. 

Derfor tror jeg mange utelandske kvinner "vinner" i mange sammenhenger. De mangler ikke styrke eller moderne tenkning. De klarer å reparere ting og de krever at mannen stiller opp. Men de er også veldig hengivne, villige til å vise verden hvem som er deres "hubbie" og de er som løvinner overfor andre "konkurrerende" kvinner. 

Menn trenger sånt; affeksjon, lojalitet, anerkjennelse. 

Merk: nå tenker jeg mest på kvinner fra feks. EU, russland/Kaukasus/Baltikum, USA, Sør-Amerika. Ikke desperate kvinner fra u-land. Men jeg har møtt flere intelligente, moderne og likestilte kvinner fra øst-asia også, selv om det er et visst stigma overfor kvinner derfra. 

Andre i denne tråden påpeker at dette nok er veldig individuelt og vi alle egentlig baserer oss på personlige erfaringer og har ulike opplevelser. Men sånn er det jo, selvfølgelig.. Det er jo derfor det er nyttig å diskutere, hvis man har er åpent sinn. 

Anonymkode: 8dcc5...6cc

Jeg tror du er inne på noe jeg. Det man ofte møter hos den norske kvinnen er en slags kjølighet. Som om man ønsker å signalisere at man er selvstendig, og virkelig ikke trenger en mann. Og at det da er rask for en mann å føle at man må bevise noe, i stedet for å bare kunne være seg selv. 

Som sjenert, og ikke minst emosjonell (noe som virkelig ikke hjelper), så hadde jeg kunne vært mye mer avslappet, og er også dette, når og om den kvinnen jeg møter også kan vise sin menneskelige side som også inneholder nervøsitet, ønsker og behov, drømmer og lidenskap, og alt annet som gir en følelse av at vi faktisk bare er to personer som ønsker kjærlighet.

Anonymkode: 5d83e...8dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 0.15):

Utenlandske damer har ikke like høye krav som norske damer. De ønsker seg bare en mann som kan ta vare på en. De kommer også fra dårligere kår enn det norske gjør. 

Jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 992c5...f7f

Takk for komplimenter. 

Nei jeg ønsket meg ikke bare en mann som tok vare på meg og nei jeg kommer ikke fra dårligere kår

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Selv har jeg ikke noe i mot at likestilte kvinner ikke kan skifte hjul på en bil. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette med hjulskift så ofte trekkes fram i disse diskusjonene. Er dette det ypperste av mannlig prestasjon? Man trenger verken være sterk eller intelligent for å klare det. Det tar 10 minutter å lære. Prøv å lag en Coq au vin.. 

Det er mange ting jeg ikke kan. Vi alle har ting vi ikke kan. 

Likestilling burde handle om hvordan man samarbeider og respekterer hverandre. Arbeidsfordeling, likeverd. ikke hvilke konkrete oppgaver man gjør, men hvor mye. Alt for mange menn tror at å skifte dekk to ganger i året, klippe plenen annenhver uke og klø seg i hodet når noe er i stykker (for så å ødelegge det litt mer før de ringer en reparatør) veier opp for daglig husstell, vask av det møkkete undertøyet deres og daglig matlaging. 

Det jeg, for min del, har i mot "norsk likestilling" er at man også ser på emosjonell tilgjengelighet, hengivenhet og kjærtegn som "underlegent", umoderne og et tegn på at man ikke er "sterk", lilestilt og feministisk. Derfor er de heller følelseskalde, fraværende og selvsentrerte og skryter nærmest av å ha en "sjekk om jeg bryr meg" holdning til kjæresten sin. 

Derfor tror jeg mange utelandske kvinner "vinner" i mange sammenhenger. De mangler ikke styrke eller moderne tenkning. De klarer å reparere ting og de krever at mannen stiller opp. Men de er også veldig hengivne, villige til å vise verden hvem som er deres "hubbie" og de er som løvinner overfor andre "konkurrerende" kvinner. 

Menn trenger sånt; affeksjon, lojalitet, anerkjennelse. 

Merk: nå tenker jeg mest på kvinner fra feks. EU, russland/Kaukasus/Baltikum, USA, Sør-Amerika. Ikke desperate kvinner fra u-land. Men jeg har møtt flere intelligente, moderne og likestilte kvinner fra øst-asia også, selv om det er et visst stigma overfor kvinner derfra. 

Andre i denne tråden påpeker at dette nok er veldig individuelt og vi alle egentlig baserer oss på personlige erfaringer og har ulike opplevelser. Men sånn er det jo, selvfølgelig.. Det er jo derfor det er nyttig å diskutere, hvis man har er åpent sinn. 

Dette stigmaet burde forsvinne, men det er mange som ikke setter seg inn i virkeligheten. Bare generalliserer alle basert på noen.

Anonymkode: e03f0...161

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det finnes ingen statistikk som viser at norske menn er verdens beste ektemenn. Min norske "verdens beste ektemann" var blant annet utro og voldelig. 

Dette er fra en verdensomspenende spøreundersøkelse, der xx.xxx antall personer fra hvert land svarer.

Ikke lenge siden var dette nevnt på NRK dagrevyen.

Google du verdens beste ektemann, finner du også artikler. 

Du finner ingen informasjon, om hvor populære norske kvinner er ute I verden som ektefeller. På kvinnesiden er det Ukraina, Filipinene, Thailand, Rusland osv. Som er populær rundt om i verden.

Anonymkode: d13f6...38f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

... de er også veldig hengivne, villige til å vise verden hvem som er deres "hubbie" og de er som løvinner overfor andre "konkurrerende" kvinner. 

Det tror jeg du har rett i. Norske kvinner er traustere, og lager ikke drama. Hvis mannen vår lar seg varte opp av andre damer, blåser vi oss ikke opp men forlater lokalet. Eventuelt livet hans.

Anonymkode: ebf0d...ff7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette er fra en verdensomspenende spøreundersøkelse, der xx.xxx antall personer fra hvert land svarer.

Du finner ingen informasjon, om hvor populære norske kvinner er ute I verden som ektefeller. På kvinnesiden er det Ukraina, Filipinene, Thailand, Rusland osv. Som er populær rundt om i verden.

Og som østeuropeer så kan jeg trygt si at verken ukrainske eller russiske damer er underdanige, veldig rolige og tar alt med et smil. Mannen får ikke lov til å henge masse med venninner, være venn med tidligere pulepartnere, kreve at dama betaler 50 prosent av utgiftene og så videre. Så mannen får det mye mer "avgrenset" med en slik kone.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Verdens beste ektemenn, my ass:

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere utenlandske damer som nå føler seg truet eller under kritikk,og må føle at man må forsvare seg. Er du her inne,og skriver bedre Norsk en 60% av alle andre som er her på forumet,så er ikke du regnet som en "utenlandsk dame" lenger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (Akkurat nå):

Ser det er flere utenlandske damer som nå føler seg truet eller under kritikk,og må føle at man må forsvare seg. Er du her inne,og skriver bedre Norsk en 60% av alle andre som er her på forumet,så er ikke du regnet som en "utenlandsk dame" lenger. 

Si det til arbeidsgivere, min sosiale omgangskrets osv. at jeg ikke lenger er utenlandsk. Etter 24 år i Norge blir jeg fortsatt behandlet som annenrangs borger av mange rundt meg. Blant annet diskriminert ved ansettelser.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Si det til arbeidsgivere, min sosiale omgangskrets osv. at jeg ikke lenger er utenlandsk. Etter 24 år i Norge blir jeg fortsatt behandlet som annenrangs borger av mange rundt meg. Blant annet diskriminert ved ansettelser.

Jeg regner i hvertfall med deg som en Nordmann. At du mildt sagt er i en uheldig krets med rasister er jo forferdelig i seg selv da. Trist!

Endret av Fant80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og som østeuropeer så kan jeg trygt si at verken ukrainske eller russiske damer er underdanige, veldig rolige og tar alt med et smil. Mannen får ikke lov til å henge masse med venninner, være venn med tidligere pulepartnere, kreve at dama betaler 50 prosent av utgiftene og så videre. Så mannen får det mye mer "avgrenset" med en slik kone.

Men de får en kone som vil ha ham, og holder ikke tilbake for å vise ham dette. Med en norsk kvinne har man alltid en fot utenfor døra, for der finnes det lite trygghet, og bekreftelse på at man er en bra mann tilhører sjeldenheten. Men alle feil og mangler sitter løst

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Med en norsk kvinne har man alltid en fot utenfor døra, for der finnes det lite trygghet, og bekreftelse på at man er en bra mann tilhører sjeldenheten. Men alle feil og mangler sitter løst

Er det eksen din du prater om? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant80 skrev (20 minutter siden):

Jeg regner i hvertfall med deg som en Nordmann. At du mildt sagt er i en uheldig krets med rasister er jo forferdelig i seg selv da. Trist!

Jeg er ikke en nordmann, og kommer aldri til å bli det. Jeg bor i Norge, trives her og er integrert, men jeg er ikke en nordmann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men de får en kone som vil ha ham, og holder ikke tilbake for å vise ham dette. Med en norsk kvinne har man alltid en fot utenfor døra, for der finnes det lite trygghet, og bekreftelse på at man er en bra mann tilhører sjeldenheten. Men alle feil og mangler sitter løst

Du har ingen kjennskap til østeuropeiske damer, hører jeg. Nei, du får ikke mer bekreftelse på at du er god mann. Kommer du hjem full fra fest med gutta, så vanker det kjeft. Pisser du utenfor doskåla, så får du også kjeft. Det er nok like mye utroskap i de fleste land, det er personavhengig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det eksen din du prater om? 

Trenger egentlig bare å henvise til KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Verdens beste ektemenn, my ass:

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

Dette er nok noen av et veldig lite unntak. Det er litt sånn at du alltid har noen personer, i begge kjønn som utnytter og er jævelige.  De finnes overallt i alle land.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er nok noen av et veldig lite unntak. Det er litt sånn at du alltid har noen personer, i begge kjønn som utnytter og er jævelige.  De finnes overallt i alle land.

Over hele landet, står det i artikkelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Over hele landet, står det i artikkelen.

Det forundrer meg ikke, det er trist. Desverre finnes dette i den virkelige verden. Men det hjelper ikke å tro at alle eller flertallet gjør det når det antageligvis er et par prosent. Det blir som å si at alle menn er utro eller at alle damer gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert i en sint norsk feminist. 

Anonymkode: 89360...14d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...