Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så du sier at norske menn kan gifte seg med Thailanske damer, men polske menn bør finne seg en norsk dame? 🤔

Anonymkode: 8b4c3...937

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Jeg er ikke norsk men er gift med min 2'dre nordmann nå.

Grunnene kan være så mange men håper og tror det hovedsakelig er pga kjærlighet 

• Liker 10
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge.

Denne tankegangen er så snever at det ikke gir mye rom for andres meninger.

Anonymkode: 57185...373

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel. Jeg giftet meg med en utenlandsk mann, fordi de eneste norske menn som vil ha meg, er drittsekker. Enkelt og greit.

Anonymkode: 13879...ebb

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utenlandske damer har ikke like høye krav som norske damer. De ønsker seg bare en mann som kan ta vare på en. De kommer også fra dårligere kår enn det norske gjør. 

Jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 992c5...f7f

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet ikke om det er særlig vanlig. Men for min del så kommer jeg bare i kontakt med utenlandske kvinner på nett. Jeg møter sjeldent kvinner i virkeligheten og jeg synes det er vanskelig å vite om de er enslige eller ikke. Så for min del så handler det om at de sier ja og jeg synes mange ser bra ut og virker hyggelige.

Anonymkode: 0a3a2...563

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mange? Jeg vet nesten ikke om noen. Her vi bor, er det langt vanligere at norske kvinner er sammen med utenlandske menn. De mennene er riktignok britiske, svenske, danske og tyske, så det er nok ikke då nøye for ts.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kan velge og vrake kvinner fra øverste hylle i hjemlandene deres da de har tilgang til ett bedre liv. I norge kan de ikke det. Her er konkurransen større, kvinnene MYE mer kravstore og mindre trofaste.

Skjønner godt at det frister mer med en jomfru 18 åring fra hjemlandet, enn en overvektig norsk på 35 som har hatt masse uforpliktende sex og sikkert barn fra før. 

Anonymkode: 77686...0b7

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så vanlig er det neppe, jeg kjenner ingen andre enn meg selv. For min del ble jeg forelsket i en kvinne mens jeg bodde i utlandet. Er ikke mer hokus pokus enn det.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge.

Wow. Det er en rimelig spesiell påstand. Mener du virkelig at Norge er det eneste landet i verden som produserer stabile damer? Min kone har for øvrig lært seg norsk og har tilsynelatende mer kunnskap om norsk kultur enn du har om andre kulturer, selv om vi, av grunner som er åpenbare når man leser holdningene i denne tråden, aldri kommer til å flytte tilbake Norge.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Utenlandske damer har ikke like høye krav som norske damer. De ønsker seg bare en mann som kan ta vare på en. De kommer også fra dårligere kår enn det norske gjør. 

Jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 992c5...f7f

What? Tror du virkelig at norske damer er de eneste som stiller krav til partnerne sine og verdens kvinner for øvrig tar til takke med det de kan få, som for eksempel norske menn? Hvor arrogant går det egentlig an å være? Du er kanskje kvinne, men om du tror alle verdens kvinner kommer fra dårligere kår enn norske kvinner har du åpenbart aldri satt dine ben utenfor Norges grenser.

Nordmenn er virkelig kommet på nivå med amerikanere når det gjelder overdreven tro på egen fortreffelighet. Vi lever under langt bedre "kår" i utlandet enn vi noen gang ville gjort i Norge, og det er absolutt ingenting som frister med å flytte tilbake.

Anonymkode: cf726...d70

• Liker 6
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så vanlig er det neppe, jeg kjenner ingen andre enn meg selv. For min del ble jeg forelsket i en kvinne mens jeg bodde i utlandet. Er ikke mer hokus pokus enn det.

Wow. Det er en rimelig spesiell påstand. Mener du virkelig at Norge er det eneste landet i verden som produserer stabile damer? Min kone har for øvrig lært seg norsk og har tilsynelatende mer kunnskap om norsk kultur enn du har om andre kulturer, selv om vi, av grunner som er åpenbare når man leser holdningene i denne tråden, aldri kommer til å flytte tilbake Norge.

What? Tror du virkelig at norske damer er de eneste som stiller krav til partnerne sine og verdens kvinner for øvrig tar til takke med det de kan få, som for eksempel norske menn? Hvor arrogant går det egentlig an å være? Du er kanskje kvinne, men om du tror alle verdens kvinner kommer fra dårligere kår enn norske kvinner har du åpenbart aldri satt dine ben utenfor Norges grenser.

Nordmenn er virkelig kommet på nivå med amerikanere når det gjelder overdreven tro på egen fortreffelighet. Vi lever under langt bedre "kår" i utlandet enn vi noen gang ville gjort i Norge, og det er absolutt ingenting som frister med å flytte tilbake.

Anonymkode: cf726...d70

Det trodde eksen min, at siden jeg var utenlandsk, så ville jeg godta hva som helst "av takknemlighet for å få komme til Norge". Jeg kommer ikke fra et lutfattig land, og kom hit av kjærlighet, ikke av nødvendighet eller for penger. Men han har hørt at kvinner fra mitt land var mer underdanige og godtok mer enn norske kvinner. Hans overraskelse ble dermed svært stor da jeg sa klart fra med en gang han begynte med noe tull, og at jeg hadde mer fyrig temperament enn sindige, rolige norske damer. 

• Liker 9
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts våknet opp i Nasjonal Samling anno nittenførr..

Anonymkode: b8293...18e

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror ærlig talt det er et større "problem" at norske damer løper etter utenlandske menn fordi de synes de er eksotiske, og dermed er blinde for de grove kulturelle forskjellene. Tenker da mest på midt-østen og afrika. Men når det er sagt handler nok mange av disse forholdene om ren kjærlighet, så jeg klarer ikke se det som det helt store problemet det heller. 

Når det gjelder menn om velger utenlandske damer, så stiller du opp en såpass retorisk stråmannsargumentasjon at det egentlig ikke fortjener et seriøst svar.

Hvor har du det for eksempel fra at norske damer er så stabile? De dropper forhold over en lav sko som sure sokker, har sex med mange, er utro i syden og oppfører seg selvforherligende og narcissistiske...  Til alt overmål møter de all kritikk av denne typen med aggressive påstander om at de er så mye mer "moderne og frigjorte" enn kvinner i resten av verden. Da snakker vi om uvitenhet og ego i skjønn forening. Jada, det finnes land hvor kvinneundertrykkelse er normen, men det finnes land hvor kvinner føler de er på en bedre kurs mht likestilling og kvinnerollen enn Norge. Men så lenge man forbeholder seg retten til definere seg selv som "best" og alle andre er dårligere i den målestokken, så er det en umulig og uinteressant diskusjon. 

Jeg kan tenke meg 3 grunner til at menn velger utenlandske damer:

1. Noen får ikke damer i Norge og drar til Thailand eller andre land hvor kvinner er desperate etter å bli hentet vekk. 

2. Noen ønsker seg dame fra sitt eget hjemland av kulturelle grunner. 

3. Noen forelsker seg i en dame som er fra et annet land helt tilfeldig. 

Skal jeg snakke for egen del vil jeg først si at hele diskusjonen er patetisk. Men jeg har for det meste datet norske og levde i mange år med ei norsk. Er selv etnisk norsk. Etter å ha vært frivillig singel en stund og datet litt igjen, har jeg datet både norske og utenlandske. De utenlandske har vært Skandinaviske og øst-europeiske. Jeg må si jeg i ettertid har merket meg at alle de norske - selv de som var mer interessert i meg enn motsatt, var mer utilnærmelige og selvopptatte. Jeg fikk lite følelse av at de emosjonelt sett ønsket et forhold. De ønsket å få det de ville og kun det. Dermed litt turn-off. De utenlandske var mer åpne og mye mer ekte i dialogen, mer personlige og mer interessert i et tett forhold. 

Det kan være tilfeldigheter, men det kan også være et mønster. 

Anonymkode: 8dcc5...6cc

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ærlig talt det er et større "problem" at norske damer løper etter utenlandske menn fordi de synes de er eksotiske, og dermed er blinde for de grove kulturelle forskjellene. Tenker da mest på midt-østen og afrika. Men når det er sagt handler nok mange av disse forholdene om ren kjærlighet, så jeg klarer ikke se det som det helt store problemet det heller. 

Når det gjelder menn om velger utenlandske damer, så stiller du opp en såpass retorisk stråmannsargumentasjon at det egentlig ikke fortjener et seriøst svar.

Hvor har du det for eksempel fra at norske damer er så stabile? De dropper forhold over en lav sko som sure sokker, har sex med mange, er utro i syden og oppfører seg selvforherligende og narcissistiske...  Til alt overmål møter de all kritikk av denne typen med aggressive påstander om at de er så mye mer "moderne og frigjorte" enn kvinner i resten av verden. Da snakker vi om uvitenhet og ego i skjønn forening. Jada, det finnes land hvor kvinneundertrykkelse er normen, men det finnes land hvor kvinner føler de er på en bedre kurs mht likestilling og kvinnerollen enn Norge. Men så lenge man forbeholder seg retten til definere seg selv som "best" og alle andre er dårligere i den målestokken, så er det en umulig og uinteressant diskusjon. 

Jeg kan tenke meg 3 grunner til at menn velger utenlandske damer:

1. Noen får ikke damer i Norge og drar til Thailand eller andre land hvor kvinner er desperate etter å bli hentet vekk. 

2. Noen ønsker seg dame fra sitt eget hjemland av kulturelle grunner. 

3. Noen forelsker seg i en dame som er fra et annet land helt tilfeldig. 

Skal jeg snakke for egen del vil jeg først si at hele diskusjonen er patetisk. Men jeg har for det meste datet norske og levde i mange år med ei norsk. Er selv etnisk norsk. Etter å ha vært frivillig singel en stund og datet litt igjen, har jeg datet både norske og utenlandske. De utenlandske har vært Skandinaviske og øst-europeiske. Jeg må si jeg i ettertid har merket meg at alle de norske - selv de som var mer interessert i meg enn motsatt, var mer utilnærmelige og selvopptatte. Jeg fikk lite følelse av at de emosjonelt sett ønsket et forhold. De ønsket å få det de ville og kun det. Dermed litt turn-off. De utenlandske var mer åpne og mye mer ekte i dialogen, mer personlige og mer interessert i et tett forhold. 

Det kan være tilfeldigheter, men det kan også være et mønster. 

Anonymkode: 8dcc5...6cc

Det samme kan jeg si om norske menn. De er ofte mer uflidde, har enorm forpliktelsesangst, har masse venninner/tidligere pulevenninner som de MÅÅÅ ha kontakt med, er utro når de får mulighet, drikker alkohol titt og ofte og later som at de har likestilling, samtidig som de forventer at dama gjør det meste i huset. Derfor har jeg valgt vekk norske menn da jeg datet sist. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Stabil dame fra Norge, den var god. Norske damer er fordomsfulle, usikker, lukket og langt ifra stabile. Jo, det finnes unntak, men kampen om dem er ekstrem

Anonymkode: 7a1e4...3b2

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig spørsmål.  Jeg regner med at de blir forelsket, sånn som vi andre.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er utenlandsk. Helt siden jeg kom til Norge, la jeg merke til at norske jenter (med noen unntak) ser helt fantastiske ut til de nærmer seg 25. Så går det nedover.

Det jeg prøver å si er at det er enklere å finne fine damer over 30 i utlandet - på Balkan, Thailand, Spania, osv.

Disse damene kler seg som damer og tar vare på mennene sine. Norske damer er ofte utro og skiller seg mye oftere enn utenlanske damer.

Anonymkode: 7f005...d6e

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stabil dame fra Norge, den var god. Norske damer er fordomsfulle, usikker, lukket og langt ifra stabile. Jo, det finnes unntak, men kampen om dem er ekstrem

Anonymkode: 7a1e4...3b2

Som utenlandsk dame kan jeg bekrefte at norske damer er mer fornuftige og har mer stabilt humør enn damer fra mange andre land. I mitt hjemland er det helt akseptert å vise andre følelser enn rolig glede. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er utenlandsk. Helt siden jeg kom til Norge, la jeg merke til at norske jenter (med noen unntak) ser helt fantastiske ut til de nærmer seg 25. Så går det nedover.

Det jeg prøver å si er at det er enklere å finne fine damer over 30 i utlandet - på Balkan, Thailand, Spania, osv.

Disse damene kler seg som damer og tar vare på mennene sine. Norske damer er ofte utro og skiller seg mye oftere enn utenlanske damer.

Anonymkode: 7f005...d6e

Men det har med fordommer og janteloven å gjøre. Jeg er utenlandsk, og begynte faktisk å sminke meg mindre og kle meg mer "kjerring" etter å ha fått masse kommentarer på at jeg kler meg altfor "horete", og bør tone ned klesstilen. Alle skal gå rundt og se ut som grå mus i Norge, det er en uskreven regel.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...