Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal passe en katt i 1 uke. Skal innom en time hver dag. Eier sa at jeg får 125 kr timen. Men jeg må kjøre dit( 10 min) og betale bensin og diesel. Blir lite igjen da. Så jeg sa at jeg vil ha betaling for 2 timer. Er jeg vanskelig her? 

Anonymkode: c10d9...248

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 4d1f3...9e2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 4d1f3...9e2

Det koster 30 kr med bom og så kommer bensin i tillegg. Da er det ikke verdt det for meg. Jeg trenger penger, men er ikke desperat. Tror kanskje katteeier er litt mer desperat 😀

Skrevet (endret)

Prøv å forhandle deg frem til en fastpris! Skriv opp dine kostnader for deg selv og vurder ut fra det når du foreslår en fastpris.

Risikoen ligger jo hos deg. Om bilen streiker eller du er forhindret på grunn av noe annet, livet skjer tross alt, så går det utover katten og dermed ansvarliggjøres du i saken.

Lykke til med forhandling.

Schmuhu 

Endret av Schmuhu
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det koster 30 kr med bom og så kommer bensin i tillegg. Da er det ikke verdt det for meg. Jeg trenger penger, men er ikke desperat. Tror kanskje katteeier er litt mer desperat 😀

Du er ikke vanskelig, selvsagt bør katteier dekke bensin, bom og en times jobb! 

Noe annet er smålig. Stå på ditt ang to timers betaling :) 

Anonymkode: 09662...15c

• Liker 3
Skrevet

Det er mange moment som kan vurderes oppi dette, men i prinsippet står du fritt til å selv si hva du vil ha for jobben - og så er det opp til oppdragsgiver å godta dette eller finne noen andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer via pawshake. 
Da er jeg innom en halvtime, for å ordne kasser, mat/vann, og leke/kose. 
Katte-eier betaler 180kr via pawshake, og da får jeg ca 150 kr utbetalt. 

Jeg skrudde opp prisene i fjor, fordi jeg nesten gikk i minus på de kaldeste dagene grunnet bom og strømpriser (kjører elbil). 
Jeg gjør det ikke for pengene, men jeg gidder ikke bruke så mye tid for småpenger. 

Som katteeier selv så syne jeg det er helt greit betale 180-200 kr pr dag for kattepasser som kommer innom. 
Men samtidig så er det sjeldent behov for å være innom katter en hel time... Jeg passer mange katter, og ingen har interesse av å være sosial så lenge! 

Anonymkode: 2b01b...ca9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (54 minutter siden):

Det er mange moment som kan vurderes oppi dette, men i prinsippet står du fritt til å selv si hva du vil ha for jobben - og så er det opp til oppdragsgiver å godta dette eller finne noen andre.

Enig, det er vel uansett litt kunstig å operere med timelønn for et sånt oppdrag. Gir mer mening med en form for fastpris. 

Anonymkode: e2513...226

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette noen du kjenner? Jeg skjønner jo at du ikke vil gå i minus , da du ser på dette som en jobb, men det blir jo veldig dyrt for katteeier. Bor vedkommende veldig usentralt og uten naboer og venner ? Når noen har sett til min katt har de fått en flaske vin eller blomst. Aldri tenkt på hva timespris for og fylle opp matskåla, men håper det finnes noen i gangavstand som gladelig gjør dette for foreslått « timespris «. 

Anonymkode: fedc2...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt på meg en så dårlig betalt jobb.

Selv når jeg passer katter uten betaling pleier jeg å få en vinflaske og noe smått. Verdi ca 300-400 vil jeg tippe. 

En tusenlapp for en uke høres ok ut. Men neppe verdt tiden 

Anonymkode: 50266...378

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte via paw shake i fjor, og ga da 250,- per dag (2 katter). Hun bodde rett i nærheten. Ca 1 time innom, tok kattekassa og fylte på med mat og vann. Så når jeg kom hjem at hun også hadde vannet blomstene mine 🤩🥰 Mine katter var innekatter da, så krever kanskje litt mer enn de som også går ute, vet ikke. 

Anonymkode: 0eb9c...771

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri brukt noen som var så vanskelig som det der. Jeg har venner og familie som mer enn gjerne passer, og som jeg passer tilbake. Om du kjenner katteeier så er du spesielt vanskelig og kjip nå.

Anonymkode: a9dd4...6bb

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde aldri brukt noen som var så vanskelig som det der. Jeg har venner og familie som mer enn gjerne passer, og som jeg passer tilbake. Om du kjenner katteeier så er du spesielt vanskelig og kjip nå.

Hvilken relevans har din situasjon med familie, venner og gjenytelser for temaet tenker du? Bortsett fra å bruke det til å kalle ts for vanskelig og kjip med utgangspunkt i DIN situasjon?

Anonymkode: 2d6f6...ffd

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg som katteeier synes det er helt uproblematisk betale for kattepass, og synes ikke prisen TS ber om er kjip. Det eneste jeg synes er merkelig/vanskelig er at det beregnes timesbetaling fremfor betaling pr dag.

Anonymkode: 2b01b...ca9

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvilken relevans har din situasjon med familie, venner og gjenytelser for temaet tenker du? Bortsett fra å bruke det til å kalle ts for vanskelig og kjip med utgangspunkt i DIN situasjon?

Anonymkode: 2d6f6...ffd

Klassisk KG dette😏

Anonymkode: b58cc...c6c

Skrevet (endret)
On 8/7/2024 at 9:32 PM, AnonymBruker said:

Jeg skal passe en katt i 1 uke. Skal innom en time hver dag. Eier sa at jeg får 125 kr timen. Men jeg må kjøre dit( 10 min) og betale bensin og diesel. Blir lite igjen da. Så jeg sa at jeg vil ha betaling for 2 timer. Er jeg vanskelig her? 

125 kr i timen ligger vel langt under den minste tariffen i det dårligst betalte yrket i Norge?

Hadde personlig aldri satt så lite verdi i  tiden en person investerte for å passe noe som betydde noe for meg. Bomkostnader burde komme opp på alt selv om jeg ikke hadde giddet å argumenterer for Diesel-bruk på en 10 min tur..

Syntes eiern er den kjipe her.

Endret av Bigote
Skrevet

Jeg hadde foreslått 2000 kr for 7 dager. Det går tydeligvis med fort 1,5 time per dag, så det blir ca kr 190 timen som da også skal dekke bom og drivstoff. Hadde aldri tatt på meg oppdraget for mindre.

Anonymkode: 6b599...155

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg hadde heller aldri passet katta di, så vanskelig og kjip du er nå.

Mener du virkelig at kattepasser skal ha utgifter for å passe dine katter? 

Anonymkode: 09662...15c

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde foreslått 2000 kr for 7 dager. Det går tydeligvis med fort 1,5 time per dag, så det blir ca kr 190 timen som da også skal dekke bom og drivstoff. Hadde aldri tatt på meg oppdraget for mindre.

Anonymkode: 6b599...155

Skulle jeg betalt noen for å passe min katt hadde jeg tenkt 2000 for en uke var en fair pris. 

Skrevet
c_buk skrev (7 minutter siden):

Skulle jeg betalt noen for å passe min katt hadde jeg tenkt 2000 for en uke var en fair pris. 

Ja, det hadde jeg også tenkt var ok pris.

Anonymkode: bea2d...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...