AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Når man får svangerskapspenger og arbeidsgiver forskutterer full lønn, regner arbeidsgiver da ut i fra gjennomsnittet av de siste 3 mnd slik som NAV gjør? Jeg har en jobb hvor jeg reiser litt, og derav får overtid hver eneste mnd -uten unntak. Håper noen som har erfaring med dette har noen gode svar Anonymkode: f7029...6dd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 Overtid regnes ikke med i beregningen av svangerskapspenger og foreldrepenger. Anonymkode: ab860...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 Fordelen ved at arbeidsgiver betaler ut permisjonspengene, er at du opparbeider deg feriepenger av alt. Anonymkode: 0bf9f...0ea
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordelen ved at arbeidsgiver betaler ut permisjonspengene, er at du opparbeider deg feriepenger av alt. Anonymkode: 0bf9f...0ea Nei, dette stemmer (dessverre) ikke. Arbeidsgiver kan velge å forskuttere full lønn, men ikke la deg opparbeide full feriepengeopptjening. Anonymkode: a7f73...291 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 Du vil nok bare få grunnlønnen din Det ville blitt samme om NAV beregnet for overtid tels ikke med sånn jeg har skjønt det. Anonymkode: 34084...214
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 Takk for svar! Jeg trodde det siden det regnes et gjennomsnitt til å begynne med, men da er det jo ikke noe å tenke på TS Anonymkode: f7029...6dd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #7 Skrevet 7. august 2024 Får man betalt de faste tilleggene? Jeg får tillegg for kompetanse og som er fast hver eneste mnd. Hvis jeg ikke får det begynner det å bli dyrt å være gravid😅 TS Anonymkode: f7029...6dd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #8 Skrevet 7. august 2024 På min arbeidsplass får vanlig fastlønn pluss eventuelle turnustillegg. Altså at turnus som ligger fast løper videre i permisjonen så tilleggene blir utbetalt. Anonymkode: 093f4...c40 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #9 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får man betalt de faste tilleggene? Jeg får tillegg for kompetanse og som er fast hver eneste mnd. Hvis jeg ikke får det begynner det å bli dyrt å være gravid😅 TS Anonymkode: f7029...6dd Ja du får faste tillegg. Og hvis arbeidsgiver da bare betaler grunnlønn, men inntekten din i realiteten er høyere pga faste tillegg, skal NAV utbetale deg overskytende beløp. Anonymkode: 7cffc...c68 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja du får faste tillegg. Og hvis arbeidsgiver da bare betaler grunnlønn, men inntekten din i realiteten er høyere pga faste tillegg, skal NAV utbetale deg overskytende beløp. Anonymkode: 7cffc...c68 Tusen hjertelig takk for svar! TS Anonymkode: f7029...6dd
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når man får svangerskapspenger og arbeidsgiver forskutterer full lønn, regner arbeidsgiver da ut i fra gjennomsnittet av de siste 3 mnd slik som NAV gjør? Jeg har en jobb hvor jeg reiser litt, og derav får overtid hver eneste mnd -uten unntak. Håper noen som har erfaring med dette har noen gode svar Anonymkode: f7029...6dd Du vil få vanlig grunnlønn og faste tillegg ihht oppsatt turnus. Overtidsarbeid skal ikke planlegges, og teller derfor ikke med. Anonymkode: 2189a...e9f
Anonym6789 Skrevet 19. august 2024 #12 Skrevet 19. august 2024 Det er sikkert ikke det samme, men jeg fikk snitt av bonus med i mine foreldrepenger. Men arbeidsgiver betalte ut fastlønn, og nav det som var over fastlønn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå