Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man får svangerskapspenger og arbeidsgiver forskutterer full lønn, regner arbeidsgiver da ut i fra gjennomsnittet av de siste 3 mnd slik som NAV gjør?
Jeg har en jobb hvor jeg reiser litt, og derav får overtid hver eneste mnd -uten unntak.

Håper noen som har erfaring med dette har noen gode svar :)

Anonymkode: f7029...6dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overtid regnes ikke med i beregningen av svangerskapspenger og foreldrepenger.

Anonymkode: ab860...c0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordelen ved at arbeidsgiver betaler ut permisjonspengene, er at du opparbeider deg feriepenger av alt.

Anonymkode: 0bf9f...0ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordelen ved at arbeidsgiver betaler ut permisjonspengene, er at du opparbeider deg feriepenger av alt.

Anonymkode: 0bf9f...0ea

Nei, dette stemmer (dessverre) ikke. Arbeidsgiver kan velge å forskuttere full lønn, men ikke la deg opparbeide full feriepengeopptjening.

Anonymkode: a7f73...291

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil nok bare få grunnlønnen din :) Det ville blitt samme om NAV beregnet for overtid tels ikke med sånn jeg har skjønt det.

Anonymkode: 34084...214

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg trodde det siden det regnes et gjennomsnitt til å begynne med, men da er det jo ikke noe å tenke på :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Får man betalt de faste tilleggene? Jeg får tillegg for kompetanse og som er fast hver eneste mnd.

Hvis jeg ikke får det begynner det å bli dyrt å være gravid😅

TS

AnonymBruker
Skrevet

På min arbeidsplass får vanlig fastlønn pluss eventuelle turnustillegg. Altså at turnus som ligger fast løper videre i permisjonen så tilleggene blir utbetalt.

Anonymkode: 093f4...c40

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får man betalt de faste tilleggene? Jeg får tillegg for kompetanse og som er fast hver eneste mnd.

Hvis jeg ikke får det begynner det å bli dyrt å være gravid😅

TS

Ja du får faste tillegg. Og hvis arbeidsgiver da bare betaler grunnlønn, men inntekten din i realiteten er høyere pga faste tillegg, skal NAV utbetale deg overskytende beløp.

Anonymkode: 7cffc...c68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja du får faste tillegg. Og hvis arbeidsgiver da bare betaler grunnlønn, men inntekten din i realiteten er høyere pga faste tillegg, skal NAV utbetale deg overskytende beløp.

Anonymkode: 7cffc...c68

Tusen hjertelig takk for svar! :)

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når man får svangerskapspenger og arbeidsgiver forskutterer full lønn, regner arbeidsgiver da ut i fra gjennomsnittet av de siste 3 mnd slik som NAV gjør?
Jeg har en jobb hvor jeg reiser litt, og derav får overtid hver eneste mnd -uten unntak.

Håper noen som har erfaring med dette har noen gode svar :)

Du vil få vanlig grunnlønn og faste tillegg ihht oppsatt turnus. Overtidsarbeid skal ikke planlegges, og teller derfor ikke med.

Anonymkode: 2189a...e9f

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er sikkert ikke det samme, men jeg fikk snitt av bonus med i mine foreldrepenger. Men arbeidsgiver betalte ut fastlønn, og nav det som var over fastlønn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...