AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Hei..hsr en datter på snart 12 som venter på mensen. Kviser popper fram, hår nedentil og litt under armene . Pupper er str 70AA så ting skjer. Hsr sett reklame for mensen truser, og trenger erfaringer med om de funker. Jeg har hatt kraftige blødninger siden jeg var 13, stoppet med spiral etter barnefødsler. Slike truser fantes ikke når jeg var ungdom, så har brukt mye tid på å skjule bind, evnt lekkasjer etc som vi alle gjorde før. Vet jo ikke om vun får kraftig blødning, men hvor sikre er disse trusene? Hvor ofte byttes de? Og er de like sikre som bind/tampong? Her i huset øver hun på å sette bind i truse, pakke det sammen, og skape gode rutiner med bl.avask av underlivet med lunket vann og jevnlig dusjing av pubertetskroppen. Anonymkode: 20673...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 Bruker de fra Lindex. Holder fint i 8 timer. Fins i ulik tykkelse etter behov. Eneste lekkasjen jeg har hatt var på natt Anonymkode: 334c8...8ac
mommyaka Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 De er helt fantastisk. Men dette er jo smak og behag. Det finn fra lett mens til kraftig. Jeg tror jeg har den til kraftig...(Men har ikke kraftig mens,) Og den er så deilig å ha på seg. Du kan ha den på i 10 timer, det lekker ikke og lukter ikke. Finnes også g streng til nær mensen nærmere seg slutt.
Celaena Sardothien Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 bruker også lindex sine, de med størst absorberingsevne. Har prøvd flere merker, men lindex sine er best. Bruker de store boxerne på natt for ikke å ha uhell. Skifter hver 8 time 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 Jeg kan anbefale de fra Undee. De kan man ha på i 12 timer, og du kan velge de som er for kraftig blødning. Anonymkode: 2f173...bd1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 Bruker også Lindex sine, de med mest absorpsjon, digger de! Jobber i helse og kan fint ha en vakt uten tid til dobesøk med de. Anonymkode: 301a7...aee 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #7 Skrevet 7. august 2024 Datteren på 14 har flere ulike. Holdt tett hele dagen på Norway Cup. Har noen fra Zalando (hudfarget), fra Lindex, Cubus (Sloggy), Intimawear (Libresse). Noen til trening, noen til natta. Noen med litt tykk padding lager litt strek bak så litt nøye med hva slags bukser hun har på. Har lekket EN gang på natta og hadde da en veldig tynn. Boxer som går opp helt til livet er best om natta. Anonymkode: 98509...69e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #8 Skrevet 7. august 2024 Er litt Nysgjerring, har så vidt hørt om disse trusene før. Er dette i stedenfor bind? Går man kun med trusen når man blør og bare kaster den i vaskemaskinen ettepå? Eller hvordan vaskes de i grunnen?😅😅 har en datter på 10 år, så jeg burde kanskje sette meg inn i dette før det skjer noe her…. Anonymkode: f0fb0...dca
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #9 Skrevet 7. august 2024 Blir det ikke helt sykt tett for underlivet? Tenker at sopp fort popper opp for flere Anonymkode: e1e70...981
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #10 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir det ikke helt sykt tett for underlivet? Tenker at sopp fort popper opp for flere Anonymkode: e1e70...981 Ikke tettere enn bind. Anonymkode: 98509...69e 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #11 Skrevet 7. august 2024 Jeg har et spørsmål! Disse trusene høres jo fantastisk ut. Men blir det ikke mye søl da man tar av seg trusen, skal på do osv? Ser for meg at hele underlivet blir smurt inn i blod? Anonymkode: 99563...82f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #12 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er litt Nysgjerring, har så vidt hørt om disse trusene før. Er dette i stedenfor bind? Går man kun med trusen når man blør og bare kaster den i vaskemaskinen ettepå? Eller hvordan vaskes de i grunnen?😅😅 har en datter på 10 år, så jeg burde kanskje sette meg inn i dette før det skjer noe her…. Anonymkode: f0fb0...dca Bruker de istedet for bind. Veldig fint for det krøller ikke og setter de ikke på feil. Skyller de i kaldt vann og vasker de vanlig. Greit å ha de svarte. De var spesielt bra i starten før datteren lærte seg å bruke tamponger og bind riktig og spesielt bra på natten. Datteren har mange ganger brukt de en hel dag på steder hvor det er vanskelig å få byttet bind/tamponger og de lukter ikke slik bind gjør etter lang tids bruk. Merker ikke vond lukt når jeg skyller de. Anonymkode: 98509...69e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #13 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har et spørsmål! Disse trusene høres jo fantastisk ut. Men blir det ikke mye søl da man tar av seg trusen, skal på do osv? Ser for meg at hele underlivet blir smurt inn i blod? Anonymkode: 99563...82f Nei, det suger veldig bra og ligger ikke utenpå. Anonymkode: 98509...69e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #14 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det suger veldig bra og ligger ikke utenpå. Anonymkode: 98509...69e Takk for svar! Da burde jeg kanskje prøve 🤞🏼 Anonymkode: 99563...82f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #15 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar! Da burde jeg kanskje prøve 🤞🏼 Anonymkode: 99563...82f Eneste er at du tenker etter om du vil ha light, medium eller heavy type (tykkelse og oppsugingsevne) og om du vil ha typen som dekker hele rumpesprekken også. Anonymkode: 98509...69e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #16 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei..hsr en datter på snart 12 som venter på mensen. Kviser popper fram, hår nedentil og litt under armene . Pupper er str 70AA så ting skjer. Hsr sett reklame for mensen truser, og trenger erfaringer med om de funker. Jeg har hatt kraftige blødninger siden jeg var 13, stoppet med spiral etter barnefødsler. Slike truser fantes ikke når jeg var ungdom, så har brukt mye tid på å skjule bind, evnt lekkasjer etc som vi alle gjorde før. Vet jo ikke om vun får kraftig blødning, men hvor sikre er disse trusene? Hvor ofte byttes de? Og er de like sikre som bind/tampong? Her i huset øver hun på å sette bind i truse, pakke det sammen, og skape gode rutiner med bl.avask av underlivet med lunket vann og jevnlig dusjing av pubertetskroppen. Anonymkode: 20673...2e6 La henne i alle fall slippe å gå på skolen uten å ha bytte med seg. Glemmer aldri ei jente i klassen, mens for første gang. Bodde langt unna, ingen penger, bare busskort hjem, vipps var ikke oppfunnet og hadde vært på skolen i x antall timer, og blødde gjennom alt. Fikk ikke hjelp med bind på skolen. Måtte sitte stille på stolen, og gå til bussen og hjem full av blod. Tror ikke hun hadde nøkkel hjemme og foreldrene var på jobb. Noe så ydmykende må ha vært helt forferdelig. Anonymkode: 7b53a...ae7 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #17 Skrevet 7. august 2024 Er disse trusene i bomull? Anonymkode: 9916c...15f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #18 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): La henne i alle fall slippe å gå på skolen uten å ha bytte med seg. Glemmer aldri ei jente i klassen, mens for første gang. Bodde langt unna, ingen penger, bare busskort hjem, vipps var ikke oppfunnet og hadde vært på skolen i x antall timer, og blødde gjennom alt. Fikk ikke hjelp med bind på skolen. Måtte sitte stille på stolen, og gå til bussen og hjem full av blod. Tror ikke hun hadde nøkkel hjemme og foreldrene var på jobb. Noe så ydmykende må ha vært helt forferdelig. Anonymkode: 7b53a...ae7 Stakkar, høres forferdelig ut. Jeg hadde hjemmeværende mamma, og hun ble redningen til noen av mine venninner. Hun kom på skolen og hentet de, og kjørte de hjem, når vi ringte henne (fra telefonkiosk). Husker hun også var innom butikken og kjøpte smertestillende på vei hjem med ei venninne av meg. Hun hadde voldsomme menssmerter, men fikk ikke ta smertestillende av sin meget spesielle mor, fordi mensen ikke var noe man tok medisin mot. Anonymkode: d6bf2...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #19 Skrevet 7. august 2024 Min tenåring elsker dem. Hun trenger ikke skifte på skolen, lekker ikke. Ikke mer flekker i senga. Supert! Tror jeg bestilte dem fra Female Engineering. Anonymkode: df569...c30 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #20 Skrevet 7. august 2024 Datteren fikk flere år før hun fikk mensen selv en liten veske/pose i skolesekken hvor hun hadde bind, tamponger, smertestillende, og intimvåtserviett og var flere ganger reddende for klassevenninner. Vesken så ut som firkantet pennal. Hun har nå to stk og har inkludert også ren truse. En i skolesekken og en i treningsbagen. Typisk nok hadde hun gitt bort alt av lager i sekken og i skuffen på badet når hun selv til slutt fikk mensen for første gang.. Anonymkode: 98509...69e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå