Gå til innhold

Kan man ta LITT botox? Naturlig resultat

Katja81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, gjorde det i dag faktisk. Halv dose i panne ( sinnarynken), og halv dose på overleppen. Kler ikke full botox behandling. Spent på hvordan det blir. Betalte 1500,-.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar bare halv dose i panne, sinnarynke og crows feet. Har litt bevegelse og synes det ble bra 😊

Anonymkode: 5ad8d...b4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det skal "se naturlig ut", kan man ikke da heller bare la være?

Samme som folk som sminker seg "naturlig" eller slik at det "ikke viser". Da kan man jo like gjerne la være å sminke seg.

Anonymkode: 441b3...9fb

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Katja81 skrev (18 minutter siden):

Kan man ta litt botox slik at man fortsatt har litt rynker ? Sånn at det ser naturlig ut. 

Ja, men det blir en evig sirkel.

Anonymkode: 94053...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tar full dose mellom bryn og har tatt 4 enheter øverst i panna.  I mai tok jeg 4 enheter litt lengre ned i panna og endte opp med litt tunge bryn selv om dosen er veldig lav. For 2-3 uker siden tok jeg noen få enheter over leppa og litt på sidene på haken.   Kunne nok tatt mer på haka men ville ikke tatt mer i leppa fordi leppene skal jo fungere. Men syns linjene over leppa har blitt litt mykere, og det var jo også målet.  Har du godt etablerte linjer/rynker blir du aldri helt kvitt dem, uansett hvor mye botox du tar. 

Anonymkode: 73aa9...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har tidligere tatt i panne,sinnarynke og under øynene. Mest av alt tar jeg det for å heve pannen litt slik at øynene ser mer «våkne» ut. Veldig fornøyd med «løftet» jeg får,men så er ulempen at pannen blir så unaturlig rynkefri. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Katja81 skrev (På 7.8.2024 den 21.12):

Kan man ta litt botox slik at man fortsatt har litt rynker ? Sånn at det ser naturlig ut. 

Nei, det vil aldri se naturlig ut.

Mange vil prøve å overtale deg om at det lar seg gjøre, men det vil bli synlig.

Og det kan gå helt feil.

Anonymkode: 66b55...3de

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 21.24):

Hvis det skal "se naturlig ut", kan man ikke da heller bare la være?

Samme som folk som sminker seg "naturlig" eller slik at det "ikke viser". Da kan man jo like gjerne la være å sminke seg.

Anonymkode: 441b3...9fb

Det du skriver gir null mening. Man vil se forebygge og se ut som en bra versjon av seg selv. Fortsatt naturlig, men med litt mindre linjer. Samme med sminke. Naturlig hud, men med litt mindre ujevnheter og litt mer glød. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 0ad49...378

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar kun i sinnarynken (to ganger i året, lar virkningen gå helt ut mellom hver gang), så om man ikke følger med og ser at akkurat den lille delen av ansiktet ikke beveger seg så mye så ser det relativt naturlig ut.

Nå har jeg begynt å få litt heng ved kjeven, med linjer ned fra munnen. Vurderer å sjekke hva som kan gjøres med botox og filler (ev. minilift). Resten ser fortsatt såpass ungt ut at det irriterer meg litt. Ser ung ut forfra, men litt som moren min i profil 😄 Før sminket jeg meg eldre, nå sminker jeg meg yngre 🙄

Jeg hadde ikke brydd meg så mye om jeg hadde hatt et mer modent utseende (som jeg synes er nydelig), men nå er det veldig mismatch mellom det som holder seg bra og ikke. 

Anonymkode: 2b921...2cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det vil aldri se naturlig ut.

Mange vil prøve å overtale deg om at det lar seg gjøre, men det vil bli synlig.

Og det kan gå helt feil.

Anonymkode: 66b55...3de

Helt uenig, små doser Botox trenger ikke se unaturlig ut. 

Det rapporteres heldigvis svært sjelden om alvorlige komplikasjoner etter kosmetisk botoxbehandling, som botulisme. Problemet på verdensbasis er vel land der dette er uregulert og administreres av personer uten opplæring og evt kopi-preparater av dårlig kvalitet og/eller med mye høyere konsentrasjon av toxinet enn de godkjente preparatene i Vesten.

Effekten er reversibel, dvs, mimikken kommer tilbake etter litt i overkant av tre måneder.

Enkelte pasientgrupper og gravide/ammende skal ikke ha Botox, men for de fleste andre er det en relativt uproblematisk behandling.

Anonymkode: 45e2d...66b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gwyneth Paltrow er etter min mening eksempel på en dame som ser utrolig naturlig og vakker ut MED botox. Hun er typisk en kvinne botoxmotstandere ville trukket fram som eksempel på en som eldes naturlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt med måte. Aldri tatt botox før, men kommer til å ta det i femtiden. Vil ha et utseende som ser naturlig ut, men jeg vil ikke ha veldig synlige rynker/linjer. Er ung, men har en linje på panna som blir mer og mer synlig, som irriterer meg. 

Anonymkode: 3e737...070

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tar kun i sinnarynken (to ganger i året, lar virkningen gå helt ut mellom hver gang), så om man ikke følger med og ser at akkurat den lille delen av ansiktet ikke beveger seg så mye så ser det relativt naturlig ut.

Nå har jeg begynt å få litt heng ved kjeven, med linjer ned fra munnen. Vurderer å sjekke hva som kan gjøres med botox og filler (ev. minilift). Resten ser fortsatt såpass ungt ut at det irriterer meg litt. Ser ung ut forfra, men litt som moren min i profil 😄 Før sminket jeg meg eldre, nå sminker jeg meg yngre 🙄

Jeg hadde ikke brydd meg så mye om jeg hadde hatt et mer modent utseende (som jeg synes er nydelig), men nå er det veldig mismatch mellom det som holder seg bra og ikke. 

Anonymkode: 2b921...2cc

Det er jo nettopp sånn kontrast som gjør at botox ses ekstra tydelig. Personen ser ut som hun er i 20 årene øvre del og 40 + nedre del. Mest grimme kontrasten kommer når man er 50-60+. Med rynkete hals. Det finnes mye på markedet for å gjøre nedre del mer ungdommelig. Filler, prohilo, jalupro osv, men det virker ikke så godt og koster flesk. Så da er det ansiktsløft next og vipps  fikk man alien looken.

Anonymkode: 8df3d...9fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gwyneth Paltrow er etter min mening eksempel på en dame som ser utrolig naturlig og vakker ut MED botox. Hun er typisk en kvinne botoxmotstandere ville trukket fram som eksempel på en som eldes naturlig.

Ja hun er helt nydelig,og ser veldig naturlig ut🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det du skriver gir null mening. Man vil se forebygge og se ut som en bra versjon av seg selv. Fortsatt naturlig, men med litt mindre linjer. Samme med sminke. Naturlig hud, men med litt mindre ujevnheter og litt mer glød. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Ingen ser naturlige ut med botox, og det er ikke så vanskelig å forstå for folk flest. Man er heller ikke naturlig med botox om det skulle være det du vil frem til. Men det er en annen diskusjon. 

Anonymkode: 378a1...15b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Veldig godt poeng! Jeg tar selv Botox i sinnarynken. Tar en vanlig dose, og ikke så ofte. Ser at det hindrer meg fra å få en dyp, permanent rynke mellom øynene, sånn som moren min har. Ellers ser jeg veldig naturlig ut, og når jeg sier jeg bruker Botox er svaret alltid «det hadde jeg aldri trodd». Så jeg er et levende eksempel på at Botox ikke trenger å se unaturlig ut. Jeg driter jo egentlig i de som hardnakket mener det motsatte, men så har jeg lite sans for at feilaktige opplysninger blir stående uimotsagt i den offentlige samtalen, som jo dette faktisk er. Så ja, Botox kan se naturlig ut. 

Anonymkode: edec6...107

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Veldig godt poeng! Jeg tar selv Botox i sinnarynken. Tar en vanlig dose, og ikke så ofte. Ser at det hindrer meg fra å få en dyp, permanent rynke mellom øynene, sånn som moren min har. Ellers ser jeg veldig naturlig ut, og når jeg sier jeg bruker Botox er svaret alltid «det hadde jeg aldri trodd». Så jeg er et levende eksempel på at Botox ikke trenger å se unaturlig ut. Jeg driter jo egentlig i de som hardnakket mener det motsatte, men så har jeg lite sans for at feilaktige opplysninger blir stående uimotsagt i den offentlige samtalen, som jo dette faktisk er. Så ja, Botox kan se naturlig ut. 

Anonymkode: edec6...107

Mjo, men du tar det en enkelt plass slik jeg forstår?

Type en veldig dyp linje?

Det blir noe annet tenker jeg enn standard oppsett. 

Er noe med at hals og resten av kropp jo eldes naturlig - særlig over 50. Da ser Botox mer og mer kårny ut synes jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...