AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Jeg lurte på om det er noen her som har gode erfaringer med å bruke Mysimba? Hvor mye gikk du ned, hvor fort gikk det? Hvor overvektig var du? Ønsker hovedsaklig å høre fra dere som har gode erfaringer 😊 Anonymkode: e69f3...f70
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 Jeg har gode erfaringer med mysimba som en kickstart. Hjalp meg å gå ned de første fire kg, fra 80. Var endel kvalm. Virkningen avtok etter noen få mnd, men da klarte jeg resten selv. Anonymkode: 4d3b6...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 Ingen dårlig erfaring med mysimba, bortsett fra at jeg merker absolutt ingenting😂 Leser om masse skumle bivirkninger osv, men jeg merker ingenting. Merker heller ikke noe til wegovy, absolutt ingenting. Men å kombinere de to, wow😅 Minste dose wegovy og en mysimba, mister all matlyst, og ingen ekkle bivirkninger. Har vel gått ned 10-15 kilo... Anonymkode: e24b1...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Skrevet 8. august 2024 Takk for tilbakemeldinger 😊 Noen flere her med gode erfaringer? Anonymkode: e69f3...f70
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Skrevet 8. august 2024 Har gått ned fra 114 til 74 ved hjelp av Mysimba. Understreker hjelp, for det meste av jobben måtte jeg gjøre selv. Mysimba tok bort mye matlyst, men jeg måtte velge hvilken mager mat jeg skulle spise og passe på å holde faste måltider. Mysimba tok bort mye av lysten på godteri, men jeg måtte venne meg av uvanen med å trøstespise. Mysimba tok bort "gleden" ved junkfood/fråtsing/alkohol/sjokolade, men jeg måtte jobbe med lysten på slik mat/drikke. Vektnedgangen var også avhengig av at jeg rørte nok på meg. Går tur hver dag og trener utholdenhet 2-3 ganger i uka. (Begynte å jogge igjen da jeg kom under 100kg) Jeg hadde så og si ingen bivirkninger, kun kvalme til å begynne med og når jeg har spist for mye. Mysimba består av, blant annet, en antidepressiva (bupropion), så mange bivirkninger kommer av den delen. Jeg har gått på antidepressiva i 30 år, så jeg er vant til hvordan slik medisin virker på kropp og hode. (Sluttet med min antidepressiva gradvis i overgangen til Mysimba for å ikke få dobbelt opp.) Bivirkninger av antidepressiva kan være svært heftig for noen, så anbefaler tett oppfølging i starten hvis en begynner med Mysimba (eller annen antidepressiva). Minst kontakt med legen etter 3-7 dager, og igjen etter 14 dg og en mnd. En skal bli sjekket etter 16 uker for å se om en har mistet minst 5% av vekta. Vet mange har gitt opp fordi det har blitt for heftig, og fordi de ikke har fått oppfølging av legen. Jeg brukte et år på å gå ned 35 kilo, og et og et halvt år på å nå 40 kilo. (-8,9 etter 16 uker 7,8%) Går nå på "vedlikeholdsdose" på 3. året (2 tabletter), og tar ren bupropion sammen med den for å oppnå vanlig dosering på antidepressivaen. Anonymkode: 06200...883 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har gått ned fra 114 til 74 ved hjelp av Mysimba. Understreker hjelp, for det meste av jobben måtte jeg gjøre selv. Mysimba tok bort mye matlyst, men jeg måtte velge hvilken mager mat jeg skulle spise og passe på å holde faste måltider. Mysimba tok bort mye av lysten på godteri, men jeg måtte venne meg av uvanen med å trøstespise. Mysimba tok bort "gleden" ved junkfood/fråtsing/alkohol/sjokolade, men jeg måtte jobbe med lysten på slik mat/drikke. Vektnedgangen var også avhengig av at jeg rørte nok på meg. Går tur hver dag og trener utholdenhet 2-3 ganger i uka. (Begynte å jogge igjen da jeg kom under 100kg) Jeg hadde så og si ingen bivirkninger, kun kvalme til å begynne med og når jeg har spist for mye. Mysimba består av, blant annet, en antidepressiva (bupropion), så mange bivirkninger kommer av den delen. Jeg har gått på antidepressiva i 30 år, så jeg er vant til hvordan slik medisin virker på kropp og hode. (Sluttet med min antidepressiva gradvis i overgangen til Mysimba for å ikke få dobbelt opp.) Bivirkninger av antidepressiva kan være svært heftig for noen, så anbefaler tett oppfølging i starten hvis en begynner med Mysimba (eller annen antidepressiva). Minst kontakt med legen etter 3-7 dager, og igjen etter 14 dg og en mnd. En skal bli sjekket etter 16 uker for å se om en har mistet minst 5% av vekta. Vet mange har gitt opp fordi det har blitt for heftig, og fordi de ikke har fått oppfølging av legen. Jeg brukte et år på å gå ned 35 kilo, og et og et halvt år på å nå 40 kilo. (-8,9 etter 16 uker 7,8%) Går nå på "vedlikeholdsdose" på 3. året (2 tabletter), og tar ren bupropion sammen med den for å oppnå vanlig dosering på antidepressivaen. Anonymkode: 06200...883 Takk for utfyllende svar! Jeg har gått på antidepressiva (cipralex) ved to anledninger for flere år siden, bivirkningene den gang var kvalme og hodepine, men det ga seg da opptrappingen var over. Anonymkode: e69f3...f70
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Skrevet 8. august 2024 Har gått på Mysimba et halvt år nå og det er ikke noen forandring på vekta. Spiser sunt der jeg prøver å gå ned men skjer ingenting. Kanskje like greit å slutte på de syntes nå jeg. Får se.. Anonymkode: e314f...9c8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #8 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 18.46): Har gått på Mysimba et halvt år nå og det er ikke noen forandring på vekta. Spiser sunt der jeg prøver å gå ned men skjer ingenting. Kanskje like greit å slutte på de syntes nå jeg. Får se.. Anonymkode: e314f...9c8 Merkelig at legen ikke har avsluttet behandlingen, jeg fikk beskjed om at man trapper ned dersom man ikke har gått ned 4% av kroppsvekt, innen 16 uker. Anonymkode: e69f3...f70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå