AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Del Skrevet 7. august 2024 Har hatt feil medisinering og mistet en god del hår, det som skremmer meg er at leger ikke har begrep eller forståelse det man skal gjøre. Ja, jeg har vært hos spesialister, jeg har fått salve... men ingen resultater. Jeg leser det er forskjellige årsaker at det er hårtap, og leser om det er mulig å få hårvekst tilbake, hårsekker som er i hvilefaser... Noen som har kunnskap om dette? Anonymkode: 3e15b...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Del Skrevet 7. august 2024 Det er mange vitaminer, mineraler, og proteiner som er viktig for hårsekkene. D vitamin, a vitamin (retinol), omega 3 fettsyrer, e vitamin, b-12, biotin, jern, flere aminosyrer. Har hatt hårtap selv, av andre grunner enn medisinering. Men har fått tilbake alt ved å spise riktig, og ta noen tilskudd. Fet fisk, hvit fisk, rødt kjøtt (ikke pølser o.l, men rene produkter), egg, noe tilskudd av b-12 og d vitamin siden jeg lå i nede del av normalen, og omega 3 tilskudd som også hadde ekstra d, a, og e vitamin. Jeg spiser heller ikke junk o.l som kan svekke næringsopptaket. Anonymkode: 5257b...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Del Skrevet 7. august 2024 Hvis det er medisiner eller sykdom som gjør at du har mistet hår er det sikkert mulig å få det tilbake? Sønnen min mistet hår pga cellegiftbehandling og fikk det først tilbake en gang før han mistet det en gang til pga en blodforgiftning/infeksjon som holdt på å ta knekken på han. Håret kom tilbake da også. Du skriver ikke noe om alder her, og jeg tenker vel at det kan ha noe å si? Og hvor lenge har du vært uten hår? Er det ingen tegn til at det skal komme tilbake? Anonymkode: d3b79...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Del Skrevet 7. august 2024 Det startet med feil medenisering, da jeg fikk store utfordringer med kroppen. Jeg forstod ikke det før det var for sent. Det som stresser meg mest er spesialister og leger som ikke vet hvordan man reverserer. Behandlingene dem gir meg er særdeles tynne. Jeg har behov å høre om andre har erfaringer og forståelse på hvilken måte kroppen responderer. Anonymkode: 3e15b...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Del Skrevet 7. august 2024 Hvilke medisiner har du blitt feilmedisinert med, TS? Er denne feilmedisineringen rapportert inn? Det kan være ganske alvorlig for helsepersonell å gjøre slike feil Anonymkode: f4969...5d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 Det kommer helt an på folliklene, om de er døde eller ikke. Jeg ble også feilbehandlet og har ikke fått håret tilbake. Hvor mye har du mistet TS? Er det slik at det ikke kan skjules kan du få parykk delvis dekket. Anonymkode: 349a1...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #7 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 0.21): Hvilke medisiner har du blitt feilmedisinert med, TS? Er denne feilmedisineringen rapportert inn? Det kan være ganske alvorlig for helsepersonell å gjøre slike feil Anonymkode: f4969...5d9 Når jeg byttet tablett, utviklet det trombose(masse smerte bein), når jeg akutt stoppet tablett, utviklet hårtap. Jeg ble lite lyttet eller forstått. Jeg gjorde en rekke henvendelser til helsepersonell. Anonymkode: 3e15b...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå