Belima Skrevet 7. august 2024 #1 Del Skrevet 7. august 2024 Leiligheten jeg bor i er fryktelig varm om sommeren. Det er ikke mulig å sette inn en varmepumpe noe sted! Er det noen som har de moderne takviftene og synes det er nyttig å gå til anskaffelse av det. https://www.lampegiganten.no/p/ledvance-smart-wifi-led-takvifte-runde-6106652.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Del Skrevet 7. august 2024 Den var ærlig talt ganske stygg. Er det ikke bedre med en vanlig vifte som du kan rydde bort når det ikke er varmt lenger? Anonymkode: 2fa44...0dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 8. august 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den var ærlig talt ganske stygg. Er det ikke bedre med en vanlig vifte som du kan rydde bort når det ikke er varmt lenger? Anonymkode: 2fa44...0dd Enig at den er stygg, men det var bare en for å vise hva jeg mente. Har gulvvifte nå, men det er ikke nok! Bor på toppen av huset og det er flatt tak og ikke noe loft over meg. Blir fryktelig varmt. I tillegg så er det ikke mulig å lufte gjennomtrekk. Problemet er at jeg er fryktelig varm. Blir det over 29 gr inne, så renner svetten. 🥵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Del Skrevet 8. august 2024 Da ville jeg sjekket ut mobil aircondition. Den kan du også rydde unna når det ikke er behov for den. Finnes i mange størrelser og prisklasser, avhengig av f.eks. hvor stort rom du skal kjøle ned. For eksempel: https://www.maxbo.no/aircondition-flyttbar-5000btu-hvit-jc-p3242624/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD8-Nhc2XvNvMJDoI9BMMqvdey44G&gclid=CjwKCAjw2dG1BhB4EiwA998cqEgqHXfllSfIg1EFSmBGFHnXe3RxAa5UBSZlKhWyD7KCYfdANTDzqxoCbtsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 2fa44...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da ville jeg sjekket ut mobil aircondition. Den kan du også rydde unna når det ikke er behov for den. Finnes i mange størrelser og prisklasser, avhengig av f.eks. hvor stort rom du skal kjøle ned. For eksempel: https://www.maxbo.no/aircondition-flyttbar-5000btu-hvit-jc-p3242624/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD8-Nhc2XvNvMJDoI9BMMqvdey44G&gclid=CjwKCAjw2dG1BhB4EiwA998cqEgqHXfllSfIg1EFSmBGFHnXe3RxAa5UBSZlKhWyD7KCYfdANTDzqxoCbtsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 2fa44...0dd Samtidig er det vesentlig forskjell i lyd fra en mobil aircondition (som for å være effektiv også krever å ha et stort rør for varmluften ut av et vindu) og fra en takvifte som til vanlig bare fungerer som en vanlig taklampe. Takvifte er fine greier. Den lager tilnærmet ingen lyd, og kan i mange tilfeller både brukes for å dytte vamluft ned fra tak mot gulv, og ved å snu retningen, trekke varmluft opp fra gulv mot tak. (Det første er fint om vinteren, om det er høyt under taket. ) Mobil aircondition er supert om du skal kjøle ned et rom. Men du bør ikke være i rommet samtidig som det kjøles ned. (Det støyer noe horribelt.) Og om du ikke har en variant med rør ut av vindu, så vil du få varmluften den genererer ut på ene siden av den, og kald luften den lager ut på den andre. Så den vil fungere som kombinert luftkjøler og varmeovn. Og rommet blir like varmt igjen nesten med en gang du skrur den av. Det finnes noen gulvstående vifter (høye, tynne) som kjøler bedre enn de gode gamle runde. Men de tar også en del plass på gulvet. Anonymkode: 50cca...55a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 Vi kjøpte feil vifte på cla ohlson for par år siden, og kjøpte et beist av en "vanlig rund" gulvvifte. Skjønte da vi fikk den inn på hytta at dette var ikke ment til hjemmebruk, men til store butikklokaler. Går nesten helt opp under taket og tar enormt med plass. Men den er enormt deilig om sommeren når det blir varmt, får ordentlig frisk bris innendørs 😆 Anonymkode: 46284...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi kjøpte feil vifte på cla ohlson for par år siden, og kjøpte et beist av en "vanlig rund" gulvvifte. Skjønte da vi fikk den inn på hytta at dette var ikke ment til hjemmebruk, men til store butikklokaler. Går nesten helt opp under taket og tar enormt med plass. Men den er enormt deilig om sommeren når det blir varmt, får ordentlig frisk bris innendørs 😆 Anonymkode: 46284...34c Fant den: https://www.clasohlson.com/no/Gulvvifte-hvit-metall,-150-cm/p/36-7998 Anbefaler altså å prøve denne før du går til anskaffelse av takvifte, evnt prøv begge deler. Vi har takvifte (riktignok med blader) hjemme, det hjelper endel, men ikke i nærheten av hva dette beistet gjør. Anonymkode: 46284...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 9. august 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 9. august 2024 Tror jeg må ha Norges dummeste vinduer her jeg bor. Er ikke noe vindu som jeg kan få en slange ut av uten å måtte feste vinduet utenfra. I tillegg er det høyt oppe på veggen, så slanger som følger med er for korte. Fikk prøve en for et par år siden og måtte da ha den på en krakk, men da stengte den tilgangen til deler av kjøkkenet. Takk for at dere har tatt dere tid til å dele deres råd og takk for forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #9 Del Skrevet 9. august 2024 Ja, en slik en i taket er helt genial! De er ikke vanlige i Norge men de er vanlige i Spania hvor jeg har familie, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke er mer populære også i Norge. Det gjør faktisk forskjell, mye mer behagelig å sove. ps, snakker ikke spesifikt om den modellen du linket til, TS, for har ingen kjennskap til den, bare om konseptet. Anonymkode: 24a39...a73 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå